İçeriğe Yönlendir

Jetta - Hararet Göstergesi


Mustafa Dilbirliği

Recommended Posts

Mustafa Dilbirliği

Merhaba arkadaşlar.

Şehir içi dur kalk trafiğe girdiğimde aracımın harareti 60-70-80 bandına düşüyor ve gözle görülür şekilde ibre inip çıkıyor ama akıcı(sabit hızlı) trafikte olması gereken düzeye ulaşıyor.

Termostad arızası yaşayanlar genellikle araç sabit hızda giderken ya da gaza basılmadığı esnalarda düşüyor ve şehir içinde dur kalk trafikte hararet göstergeleri olması gereken düzeye çıkıyor.

Sizce sorunumuz nedir?

Başına hiç böyle birşey gelen var mı?

 

 

Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

Yorum bağlantısı
Erdem Dertsiz
(düzenlendi)

Merhaba,

 

Dur kalk esnasında kaloriferiniz açıkmı?

tarihinde Erdem Dertsiz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Termostat açık kalıyor yine de. Fanın durumu nedir? Sürekli çalışıyor olmasın?

Yorum bağlantısı
Mustafa Dilbirliği
Merhaba,
 
Dur kalk esnasında kaloriferiniz açıkmı?

Evet dün farkettiğimde kalorifer açıktı.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Termostat açık kalıyor yine de. Fanın durumu nedir? Sürekli çalışıyor olmasın?

Fan açık mı emin değilim ama çok yoğun fan çalışıyor hissini yaşamadım açıkçası


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Yorum bağlantısı
Erdem Dertsiz
1 dakika önce, Sani Gerşon yazdı:

Termostat açık kalıyor yine de. Fanın durumu nedir? Sürekli çalışıyor olmasın?

 

Şirketteki araçlarda da denedim. fan 2. seviyeyi geçerse bariz gözle görülür şekilde hararet düşüyor soğuklarda. Yazın yada uzun yolda böyle bir sıkıntı yok.

Yorum bağlantısı
Mustafa Dilbirliği

Daha önce bir kez de aracımın hararet göstergesinin biranda 30 dereceden 80derecelere çıktığına şahit olmuştum. O esnada kalorifer açık değildi


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

Yorum bağlantısı
Erdem Dertsiz

Termostatınız düzgün çalışmıyor o zaman.

 

Tapatalk imzanızı kapatabilirmisiniz?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Dilbirliği
Termostatınız düzgün çalışmıyor o zaman.
 
Tapatalk imzanızı kapatabilirmisiniz?

Termostatla ilgili sorun yaşayan arkadaşlar benim yaşadığım durumların tam tersini yaşamışlar.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Yorum bağlantısı
Erdem Dertsiz

Su sıcaklığınız 30 dereceden bir anda 80 e çıkıyorsa ya termostatınız düzgün çalışmıyordur yada hararet müşürünüzde sorun vardır.

 

onun haricinde trafikte fanınız içeri sıcak üflerken hararetiniz fan fızına bağlı az düşebilir.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Dilbirliği

Araç rölantide çalışırken kapıyı kapattığımda devir göstergesinde milimetrik sarsıntılar oluyor, bir yerlerde bir temassızlık ve buna bağlı olarak performans düşüklüğü var araçta ama ne? Muhtemelen hararetle ilgili sorunu yaşamama sebep olan bir parça


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

Yorum bağlantısı
Mustafa Dilbirliği
Akünüz ne durumda?

Sabah çalıştırmada hiçbir sorun yaşamıyorum gayet güzel çalışıyor Marş motoru ama ben aracı alalı 2 seneyi geçti hiç akü değiştirmedim.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Yorum bağlantısı
Mustafa Dilbirliği
Bu araçtaki motor ne ?

Cay motor diyorlar sanırım


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Cay motor diyorlar sanırım


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi


1,6 tdi da böyle kronik bir sorun yok bildiğim kadarıyla.
Bence de termostadınız bozuk. Kaçırıyor ve su ısınamıyor.

Şu tapatalk imzasını kapatsanız :)
Yorum bağlantısı
Mustafa Dilbirliği


1,6 tdi da böyle kronik bir sorun yok bildiğim kadarıyla.
Bence de termostadınız bozuk. Kaçırıyor ve su ısınamıyor.

Şu tapatalk imzasını kapatsanız [emoji4]

Böyle bir Ayarın varlığını bilmiyordum şuan kapanmış olması lazım :))
Hocam araç dur kalk trafikte 1 saat kalsa bile 90 dereceyi görmüyor taa ki trafikten çıkıp normal seyre geçinceye kadar
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
4 dakika önce, Mustafa Dilbirliği yazdı:


Hocam araç dur kalk trafikte 1 saat kalsa bile 90 dereceyi görmüyor taa ki trafikten çıkıp normal seyre geçinceye kadar

 

Bir servisi ziyaret ediverin. Muhtemelen tesmostatı kaçırıyor bunun.. 

Kalorifer açınca da düşüyordur bu. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Dilbirliği
 
Bir servisi ziyaret ediverin. Muhtemelen tesmostatı kaçırıyor bunun.. 
Kalorifer açınca da düşüyordur bu. 

Hararet Müşüründen de böyle yapar mı sizce?
Yorum bağlantısı
Erdem Dertsiz
39 dakika önce, Mehmet Ozyurek yazdı:

 

Bir servisi ziyaret ediverin. Muhtemelen tesmostatı kaçırıyor bunun.. 

Kalorifer açınca da düşüyordur bu. 

 

o zaman benim değişen termostat ta bozuk, şirketteki passatlarda bozuk. Volkswagen yapamamış bunu :)

 

Şakası bir yana benim aracımda da kalorifer 3. seviye açıkken 70 dereceye kadar düşüyor en fazla aşağısını görmedim.

 

 

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
42 dakika önce, Mustafa Dilbirliği yazdı:


Hararet Müşüründen de böyle yapar mı sizce?

 

Hararet müşürlük bir soruna benzemiyor ancak Vw'lerde hararet müşürü her şeyi etkileyebiliyor. Baktırmakta fayda var.. 

 

4 dakika önce, Erdem Dertsiz yazdı:

 

o zaman benim değişen termostat ta bozuk, şirketteki passatlarda bozuk. Volkswagen yapamamış bunu :)

 

Şakası bir yana benim aracımda da kalorifer 3. seviye açıkken 70 dereceye kadar düşüyor en fazla aşağısını görmedim.

 

 

 

Teknik olarak düşün bakalım.. Çalışan motorun motor suyu sıcaklığı termostat açma derecesinin altına ne zaman ve neden düşer :)

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mustafa Dilbirliği
 
o zaman benim değişen termostat ta bozuk, şirketteki passatlarda bozuk. Volkswagen yapamamış bunu [emoji4]
 
Şakası bir yana benim aracımda da kalorifer 3. seviye açıkken 70 dereceye kadar düşüyor en fazla aşağısını görmedim.
 
 

Hocam sizin kullandığınız araçların yakıtı ne durumda hiç kontrol ediyor musunuz?
Yorum bağlantısı
Metin Akbal

Arac hic isnmiyorsa hararet musiri, isindiktan sonra dusuyorsa termostat bozuktur. Hararet musiri arizasi ayni zamanda gun icerisindeki sonraki calismalarda motoru bogar marsta sikinti yaratir.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Dilbirliği
Arac hic isnmiyorsa hararet musiri, isindiktan sonra dusuyorsa termostat bozuktur. Hararet musiri arizasi ayni zamanda gun icerisindeki sonraki calismalarda motoru bogar marsta sikinti yaratir.

Boğma farketmedim ama aradaki çalıştırmalarda ilk 3-5 saniye rölanti kararsız kalıyor anlık 1000rpm 700rpm 800 rpm oluyor sonra sabitleniyor normal devrine.
Yorum bağlantısı
Emre Şimşek

İlk çalıştırmada rolantinin bir kaç saniye yüksek kalması normaldir. Tam ısınamamış motorda kalorifer açınca hararet ibresinin az geri gelmesi de normal. Soğuk bir havada viteste hiç gaza basmadan yokuş inerken hararetin olması gerekenden aşağılara düşmesi de normal. Ama dur kalk trafikte hararetin düşmesi pek normal gelmiyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Dilbirliği
İlk çalıştırmada rolantinin bir kaç saniye yüksek kalması normaldir. Tam ısınamamış motorda kalorifer açınca hararet ibresinin az geri gelmesi de normal. Soğuk bir havada viteste hiç gaza basmadan yokuş inerken hararetin olması gerekenden aşağılara düşmesi de normal. Ama dur kalk trafikte hararetin düşmesi pek normal gelmiyor.

Aynen dur kalk trafiğe en çok ısındığı an olmalı arabanın oysa. İlk çalıştırmada kısa süre biraz Yüksek devirde çalışması normal ama yüksek devirden alçak devire düşmesi ve sonra normal devrine gelmesi garip üstelik araç sıcakken.

Belirtmeyi unuttuğum birşey daha var;
Zaman zaman araç 70 derecelere gelmesine rağmen yüksek devirde çalışıyor sanki kendisini yeni çalıştırılmış soğuk araba zannediyor.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...