İçeriğe Yönlendir

AVM'de Kazayı Sigorta Karşılar mı?


Murat Sürmeli

Recommended Posts

Murat Sürmeli
6 dakika önce, Mehmet Ozyurek yazdı:

 

Farkı, yolda olmaması, çünkü trafik sigortasının temelinin de yol sigortası olması. 

Bize öğretilen şu: Kaza yapılan yer, yol veya yol hükmünde olmalı, özel izinle girilen bir yer olmamalı. Özel otoparklar da bu tanım dışında kalır. 

 

O zaman trafik sigortası işyerleri, üniversiteler, site içleri vb yerler için de karşılamayabilir, doğru mudur emmi?

Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız

Peki avm otoparkında kaza oldu ve suçlu biziz. Bu durumda benim kaskom karşı tarafın hasarının sigortadaki teminatın üzerini öder mi?

Yorum bağlantısı
Servet Aydın
 
Kaskoda sıkıntı yok.. Konumuz trafik sigortası Mert.. 
Taam, Ferrari ezebiliyorum
Peki avm otoparkında kaza oldu ve suçlu biziz. Bu durumda benim kaskom karşı tarafın hasarının sigortadaki teminatın üzerini öder mi?
Bravo, güzel soru?
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
32 dakika önce, Murat Sürücü yazdı:

O zaman trafik sigortası işyerleri, üniversiteler, site içleri vb yerler için de karşılamayabilir, doğru mudur emmi?

 

Karayolu hükmünde olmayan her yer riskli ki konunun gündeme gelme sebebi trafik sigortası hasarlarını ve primlerini düşürmek.

Yani ödemeyecekler, haberdeki amaç bu.. 

Demiştik diyecekler. 

Yakın zamanda da kan bedelleri ile ilgili haber çıkarsa şaşırmayın. 

 

 

27 dakika önce, Mahmut Yıldız yazdı:

Peki avm otoparkında kaza oldu ve suçlu biziz. Bu durumda benim kaskom karşı tarafın hasarının sigortadaki teminatın üzerini öder mi?

 

Hayır ödemez. Sadece kendi hasarını alırsın. 

İhtiyari mali mesuliyet klozu, trafik sigortası kuralları ile çalışır. Trafik sigortası ödemez ise imm de ödemez. 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız

Anlaşıldı, avm otoparkında kaza yaparsak araçları dışarı alıyoruz.:D

  • Beğen 4
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Mahmut Yurt
Bir saat önce, Mehmet Göktürk yazdı:

kaskonuz yok diyelim. sigortalar tam.

 

AVM deki kazanın yoldakinden farkı nedir?

yukardaki mantığa göre.

buna o zaman  kloz satmaları lazım eğer isterlerse :) kloz yok ise halihazırda ödüyor demekdir.

iki ayrı poliçe olunca sıkıntı burda. tek police dokümanında ki ayrı sigorta (mecburi karşı taraf + kasko kendi araç) diye olsa bu sorun oluyor.

 

Amerikada böyle. iki ayrı sigorta yok. Ayrıca evrak ve yaptırma işleri de yarı yazrıya azalıyor işgücü bakımından kargo posta kağıt pul vb bakımından.

Birleştirilsin diyoruz birleşmez diye kazık kakılıyor.

 

birleşsin dediğimiz yapısal olarak değil. şekil olarak.

 

Hocam, 153 USD kişi başı prim üretimi ile, dünyada gelişmiş 88 ülkeden 63. sırada yer alıyoruz. 1. ise 7.934 USD kişi başı prim üretimi olan İsviçre. Keşke bu  gelişmiş ülkeler gibi sigorta bilincimiz ve ödeme gücümüz olsa, Trafik ve Kasko poliçesini birleştirebilsek. Ayrıca batı ülkelerinde araçların ekonomik ömrü söz konusu, belli bir yaştan sonra araçlar hurdaya ayrılıyor, biz ise araç çürüyene kadar binmeye devam ediyoruz. Araçlarımızda belli bir yaş standartı yok maalesef. 10.000 TL'ya aldığınız Doğan marka araca Kasko ve Trafik poliçesini paket halinde sunarsak ödeyeceği min prim 3.000 TL civarında olacaktır ki buda araç bedelinin %30'na tekabül eder. Hem ekonomik açıdan hemde kullandığımız araçların yasa ile belirlenmiş bir ömrü olmamasından dolayı ( var olan hurda yasası yeterli değil) bu şekil bir şey olması mümkün değil. 

 

Bu tarz hasarlar için ek teminat satılabilir, ancak alan olmayacaktır, bu tecrübe ile sabittir. İnsanlar 40-50 TL fazla verip 1 yıl süresince çok farklı asistans hizmetlerinde yararlanabilecekleri paketleri bile almıyorlar, kaldı ki böyle detay bir teminatı satın alsınlar. Türk insanı çözümsüz kaldığı durumda çözüm arayandır, önceden önlem alma gibi bir bilince maalesef sahip değiliz. 

 

 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Erman Uzun

Sigortayı kaldırsalar herkese kasko zorunlu yapsalar hiç böyle sorunlar olmayacak ancak.... 

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Bir saat önce, Erman Uzun yazdı:

Sigortayı kaldırsalar herkese kasko zorunlu yapsalar hiç böyle sorunlar olmayacak ancak.... 

 

Onda da karayolu harici teminat dışıdır derse, kaskodaki hakkı da kaybederiz.. :)

 

1 saat önce, Mahmut Yurt yazdı:

 

Bu tarz hasarlar için ek teminat satılabilir, ancak alan olmayacaktır, bu tecrübe ile sabittir. İnsanlar 40-50 TL fazla verip 1 yıl süresince çok farklı asistans hizmetlerinde yararlanabilecekleri paketleri bile almıyorlar, kaldı ki böyle detay bir teminatı satın alsınlar. Türk insanı çözümsüz kaldığı durumda çözüm arayandır, önceden önlem alma gibi bir bilince maalesef sahip değiliz. 

 

Aynen... 

Soru genelde şu olur... : En ucuzu be demi ?

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Erman Uzun
Şimdi, Mehmet Ozyurek yazdı:

 

Onda da karayolu harici teminat dışıdır derse, kaskodaki hakkı da kaybederiz.. :)

 

Evet abi onu da yapabilirler herşey beklenir 

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

Yol kenarına park et ceza gelsin yol dışına çek trafik ödemesin. :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
8 saat önce, Mahmut Yurt yazdı:

 

Hocam, 153 USD kişi başı prim üretimi ile, dünyada gelişmiş 88 ülkeden 63. sırada yer alıyoruz. 1. ise 7.934 USD kişi başı prim üretimi olan İsviçre. Keşke bu  gelişmiş ülkeler gibi sigorta bilincimiz ve ödeme gücümüz olsa, Trafik ve Kasko poliçesini birleştirebilsek. Ayrıca batı ülkelerinde araçların ekonomik ömrü söz konusu, belli bir yaştan sonra araçlar hurdaya ayrılıyor, biz ise araç çürüyene kadar binmeye devam ediyoruz. Araçlarımızda belli bir yaş standartı yok maalesef. 10.000 TL'ya aldığınız Doğan marka araca Kasko ve Trafik poliçesini paket halinde sunarsak ödeyeceği min prim 3.000 TL civarında olacaktır ki buda araç bedelinin %30'na tekabül eder. Hem ekonomik açıdan hemde kullandığımız araçların yasa ile belirlenmiş bir ömrü olmamasından dolayı ( var olan hurda yasası yeterli değil) bu şekil bir şey olması mümkün değil. 

 

Bu tarz hasarlar için ek teminat satılabilir, ancak alan olmayacaktır, bu tecrübe ile sabittir. İnsanlar 40-50 TL fazla verip 1 yıl süresince çok farklı asistans hizmetlerinde yararlanabilecekleri paketleri bile almıyorlar, kaldı ki böyle detay bir teminatı satın alsınlar. Türk insanı çözümsüz kaldığı durumda çözüm arayandır, önceden önlem alma gibi bir bilince maalesef sahip değiliz. 

 

 

 

Hala anlamadığınız yazdıklarınızdan anlaşılıyor. Bu sigortacılar birleştirme işini niye anlamıyorlar? Bir sorun mu var?

 

Ülkelerdeki prim seviyeleri ülkelerin hem harcama hem de maliyet profiline göre değişir. 

 

Ayrıca, amerikada çoook eski araç vardır. Bizden çok daha eski.

 

 

Yorum bağlantısı
Tahir İlter

Japonya daki zorunlu trafik sigortasını anlattı biri sosyal medyada. Bizde öyle olsa kan çıkar muhtemelen. Sadece sağlık giderlerini ödüyor gerisine karışmıyor :)

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Bu aşağıdaki dokümanda A-B-C bölümleri zorunlu sigortadır, D bölümü kaskodur. Olay budur..

 

Koca ülke bi bunu yapamıyoruz..

 

 

declarations.jpg

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Bir saat önce, Mehmet Göktürk yazdı:

Bu aşağıdaki dokümanda A-B-C bölümleri zorunlu sigortadır, D bölümü kaskodur. Olay budur..

 

Koca ülke bi bunu yapamıyoruz..

 

 

 

Bizde de böyle hocam?

Yorum bağlantısı
Mahmut Yurt
31 dakika önce, Mehmet Göktürk yazdı:

Bu aşağıdaki dokümanda A-B-C bölümleri zorunlu sigortadır, D bölümü kaskodur. Olay budur..

 

Koca ülke bi bunu yapamıyoruz..

 

 

declarations.jpg

 

51 dakika önce, Mehmet Göktürk yazdı:

 

Hala anlamadığınız yazdıklarınızdan anlaşılıyor. Bu sigortacılar birleştirme işini niye anlamıyorlar? Bir sorun mu var?

 

Ülkelerdeki prim seviyeleri ülkelerin hem harcama hem de maliyet profiline göre değişir. 

 

Ayrıca, amerikada çoook eski araç vardır. Bizden çok daha eski.

 

 

 

* Türkiye'de trafiğe kayıtlı araç sayısı 22 Milyon bu araçların 7 Milyon 900 Bin adeti Trafik sigortası yok. Kasko sigortası olan araç sayısı ise 4 Milyon 800 Bin.  Yasa ile zorunlu hale getirilmiş ve yaptırılmaması durumunda cezai yaptırımı olan bir sigorta uygulaması olmasına rağmen trafikte dolaşan araçların %28'i sigortasız. 

* Trafik sigortasında iyi sürücü ve kötü sürücü kavramları 7 basamaklı indirim ve sürprim uygulaması ile fiyatlandırılmakta.

* Nisan 2017 tarihinden itibaren trafik sigortasındaki primler 4 ile 7 basamak otomobil ve kamyonet tipi araçlar hariç hazine tarafından kurulan havuz sistemi tarafından yönetilmekte.

* Trafik sigortasının prim ve teminatları hazine tarafından belirlenmekte olup, hasar ödemesi ise sigorta şirketleri tarafından yapılmaktadır. 

* Trafik sigortalarında hazine 3'er aylık dönemler halinde sigorta şirketlerinin hasarlarına denk gelen kısım kadar karşılık ayırmasını talep etmektedir. en basit tabirle ödeyip/ödemeyeceğinizi bilmediğiniz bir hasar için sürekli sermaye arttırımı yapmak zorundasınız ( teknik karşılıklar konusu çok detaylı bir konu)

* Muallak hasarlar (hasar oluşmuş ancak ne zaman ödeneceği belli olmayan hasar) için şirket nakit veya benzeri karşılık ayırmak zorunda. 

* Trafik sigortasında 1.000 TL muallak  bir hasar daha olsa poliçenin maksimum teminatı kadar karşılık ayırmak zorundasınız ( 2018 kaza başına maddi hasar teminatı 36.000) yani 1.000 TL hasar için  için 36.000 TL'niz olmak zorunda 

* Trafik sigortası 10 yıl geriye dönük olarak çalışır. Yani 2008 yılında düzenlediğiniz bir poliçe için 2018 yılında hasar ödeyebilirsiniz. 

* 10 yıl geriye dönük çalışan bir poliçeden para kazanıp kazanamadığınızı anlamak için 5 yıl gibi bir ortalama almak zorundasınız

* Trafik sigortasındaki 11 Yıllık sektör zararı 7.3 Milyar TL 

 

Sonuç itibari ile zarar ettiğiniz, tarifesini sizin belirlemediğiniz, dinamiklerine müdahale edemediğiniz, genel şartları olmasına rağmen yargı kararları sonucunda ödenmeyecek birçok hasarı ödediğiniz bir ürünü sigorta şirketleri yapmak istemez.  Bu yükü hafifletmeye çalışırken iki ürünü birleştirip, kısmen karlı olan kasko sigortasını kimse karsız hale getirmez. 

 

Özet olarak anlatmaya çalıştım umarım anlatabilmişimdir, işin teknik, hukuki, ekonomik ve sosyal yapısı Türkiye şartları için uygun değil. Eğer yasalarda, sosyo kültürel yapımızda, ekonomimizde çok çok olumlu mucize gelişmeler olmaz ise bu iki ürünün birleşmesi gibi bir durum söz konusu olamaz. 

 

Amerika'da özel şirketler Mars'a yolculuk için denemeler yapıyor, biz saman ithal ediyoruz hocam, önce alt yapı sonra icraat. 

 

Saygılarımla,

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

laf kalabalığına gerek yok , konu anlaşılmamış. 

problemlerin farkındayım.

 

poliçelerin birleştirilmesi konusunu sizler anlamamakta ısrar ederken tüm dünya birleşik. ve bu, iki ayrı içeriği olmasını engellemiyor. zaten onlarda da öyle.

NOT: Hala birleştirmek istemezler diyorsunuz.. demek ki hala anlamamışsınız.

ÖNCE..... anlamak..

Yorum bağlantısı
Murat Sürmeli

Sigortası olmayana, vergi borcu olana, kontrolleri yapılmayana verme benzini, olsun bitsin. İstense çok kolay ama nedense istenmiyor gibi

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
8 dakika önce, Sani Gerşon yazdı:

Bizde de böyle hocam?

 

kasko ayrı bizde. 

 

bunlar ek kloz gibi yazıyor.

emmiyi arıyorum. bana tek doküman gönderiyor.

 

parası tabi ikisi ayrı ayrı hesaplanıyor.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Trafik poliçesinin içinde hukuksal koruma satılabiliyorsa.
Kendi tarifesi ile kasko da satılabilir.
Hesabı ayrı tutulur.
Ancak bu durum kağıt tasarrufu dahil hiç bir artı sağlamaz.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
9 dakika önce, Mehmet Ozyurek yazdı:

Trafik poliçesinin içinde hukuksal koruma satılabiliyorsa.
Kendi tarifesi ile kasko da satılabilir.
Hesabı ayrı tutulur.
Ancak bu durum kağıt tasarrufu dahil hiç bir artı sağlamaz.

 

işlemlerin belli bir yükü var bildiğim. bu yük azalacaktır. İki ayrı şey yaptırmakla çok fazla zaman enerji para kaybediyoruz.

 

sigortayı yaptırırken "kasko da istiyor musun" sorulacak ve primi kesilecek.reasurans kime gider o bile beni ilgilendirmez. ayrı firmaya gidebilir.

Yorum bağlantısı
Mahmut Yurt

Laf kabalağı dediğiniz şeyler istastistiki veri ve sigortacılık sektör gerçekleridir. Ben kaskonun zorunlu poliçe olamayacağından bahsediyorum, Zorunlu poliçe olarak kasko ve trafik birleşmez, biri elmadır biri armut.  Görselini koyduğunuz poliçe amerika'da otomatik sigorta poliçesi olarak geçer, ana teminat bizdeki zorunlu karayolu mali sorumluluk poliçesi ile aynıdır. Bu zorunlu poliçeyi talebiniz dahilinde kasko teminatı eklenir ve isteğe bağlıdır. Demek istediğiniz ben trafik poliçeme istediğim zaman kasko teminatı ekleteyim derseniz, ülkemizde zaten uygulamada bu tarz şemsiye poliçeler var. Ancak elinizde tek poliçe olmasına rağmen arka tarafta 2 ayrı poliçe işlem görüyor, bu yüzden çok anlam ifade etmiyor.  Yok ikiside (kasko ve Trafik)  zorunlu olsun diyorsanız olmaz. Umarım birbirimizi anlamışızdır.

 

Yorum bağlantısı
Hasan Yıldız

Belki cok basit,siğ düşünüyor olabilirim ama aklimin almadigi konu, her sene zarar aciklayan ,her mecrada bu durumdan sikayet eden bir sektorde neden surekli artan sayida oyuncu var.Bu zarar edilen miktarlar nereden karsilaniyor,nasil bir amme hizmeti verme hirsi.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Belki cok basit,siğ düşünüyor olabilirim ama aklimin almadigi konu, her sene zarar aciklayan ,her mecrada bu durumdan sikayet eden bir sektorde neden surekli artan sayida oyuncu var.Bu zarar edilen miktarlar nereden karsilaniyor,nasil bir amme hizmeti verme hirsi.

Diğer branşlardan kar ediliyor.
Ancak zorunlu poliçeyi yapmayana diğer branşların izni verilmiyor.
Ben sadece yangın veya kasko yapacağım diyemiyorsun.
Sigorta şirketi için Trafik poliçesi yapmamak suç.

Ben acente olarak. Şirkete ne kadar kazandırıyorum. Görebiliyorum.
Trafik sigortasından para kazandırdığım yıllar enderdir.
İki ölümlü kaza olursa. 1000 poliçenin karını alır gider.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Çiçek

Çekirdek çitlerken aklıma geldi. Sigorta şirketi açsam. Kar etmeyen branşlardaki poliçeleri çok yüksek tutsam kimse beni tercih etmese :blush: 

 

Neyse ben çitlemeye devam edeyim.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Çekirdek çitlerken aklıma geldi. Sigorta şirketi açsam. Kar etmeyen branşlardaki poliçeleri çok yüksek tutsam kimse beni tercih etmese :blush: 
 
Neyse ben çitlemeye devam edeyim.

12 nisandan önce öyleydi işte.
Kimse beni tercih etmesin diye kamyonlara otobüslere 10-12-15 hatta 18 bin lira isteyen şirketler vardı. :)
Geçen yıl ben 12 bin liraya bir çekiciye trafik poliçesi yapmıştım.
Şimdi zorunlu olarak 3 bin lira o poliçe
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...