İçeriğe Yönlendir

Amortisör ve Yayların Ömrü Var mıdır?


Harun Kocaçalışkan

Recommended Posts

Mehmet Ozyurek

Amortisör : Genelde, sadece bir konfor parçası olarak bilinse de konforu sağlarken, yani yol üstündeki bozukluklardan oluşan sarsılmaları, sertlikleri, salınımları ve aşırı yaylanmaları önlerken esas yaptığı iş; Çukura düşüldüğünde veya bir tümsekten zıplandığında yayların salınımını azaltmak, bu sayede aracın daha dengeli bir biçimde yere basmasını sağlayarak, lastiklerde oluşacak yol tutuş zafiyetlerini azaltmak, araç üzerindeki hakimiyeti artırmaktır. 

 

Bakınız 

 

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Uğur Kaya

çukurlardan geçerken içeride oluşan ses ve sarsıntı o zaman amortisöre işaret ediyor peki direk değişim mi yoksa tamir olabiliyor mu

Yorum bağlantısı
Serkan Toker

Tamir edilir daha doğrusu revizyonu yapılır. Ben bir kaç defa revizyon yaptırdım o zamanlar pahalıydı amortisör sanırım. Sonradan bagaj amortisörü almak için uğradığımda tamir işinin devam ettiğini gördüm..

Yorum bağlantısı
Harun Özden

Genel görüş amortisörler değişmeli, peki yayların ömrü nedir, değişmeli mi?

Yorum bağlantısı
Cem Işık

Babamın arabasının amortisörleri değiştirdiğimde arabayı tanıyamamıştım.. şerit değiştirirken vs araç rayda gidiyor gibi olmuştu. Kontrol ettirin ve ihtiyaç varsa hemen değiştirin. Farka inanamayacaksınız

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Serkan Toker
34 dakika önce, Harun Özden yazdı:

Genel görüş amortisörler değişmeli, peki yayların ömrü nedir, değişmeli mi?

 

2 takım amortisörü rahat eskitir bence. Yeter ki kısaltma falan yapıyoruz diye ısıl işlem görmesin..

Yorum bağlantısı
Koray Demir
47 dakika önce, Harun Özden yazdı:

Genel görüş amortisörler değişmeli, peki yayların ömrü nedir, değişmeli mi?

Yayların ömrü, aksi bir durum gelişmediği sürece aracın ekonomik ömrü (genelde 10 yıl) kadardır.

Yorum bağlantısı
  • 2 yıl sonra...
Selim Bilgin

Benim spor amortisörleri çıkarıp normale dönmek istiyorum. Yollar iyice kötüleşti, sıkıldım sertlikten.

Ama 13 yaş ve 280 bin km'yi göz önüne alarak helezon yayları da değiştireyim diyorum, genelde pek değişen bir şey değil, çok pahalı bir şey de değil, sökülmüşken sıfırlansın diye düşünüyorum.

Ne dersiniz, faydası olur mu?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Harun Kocaçalışkan
Selim Bilgin yazdı:

Benim spor amortisörleri çıkarıp normale dönmek istiyorum. Yollar iyice kötüleşti, sıkıldım sertlikten.

Ama 13 yaş ve 280 bin km'yi göz önüne alarak helezon yayları da değiştireyim diyorum, genelde pek değişen bir şey değil, çok pahalı bir şey de değil, sökülmüşken sıfırlansın diye düşünüyorum.

Ne dersiniz, faydası olur mu?

Bence olur. Ama Bilstein B6 lar sert amortisordur. Konfor noktasinda en iyisi oem yay+oem amortisor ya da markalı coilover.

 

Spor yay+normal amortisor ya da spor amortisor+normal yay beklenen performansi veremiyor.

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Selim Bilgin
Harun Kocaçalışkan yazdı:

Bence olur. Ama Bilstein B6 lar sert amortisordur. Konfor noktasinda en iyisi oem yay+oem amortisor ya da markalı coilover.

 

Spor yay+normal amortisor ya da spor amortisor+normal yay beklenen performansi veremiyor.

 

 

Üzerinde B6 var malum, bir de bunları Letgo'dan bulup almıştım ben, temiz görünüyordu ancak kondisyonları soru işareti. Başta iyiydi ama son zamanlarda çok sert gelmeye başladı. Lastik mi sertleşti diye düşündüm başta ama lastik bu kadar etki etmez herhalde.

 

Bilstein B4 alayım dedim önce, OE olarak geçenlerden, sonra bir videoda Koni STR.T övülünce konforu da çok iyi filan diye, aklımı çeldi. @Çağlar Bayur Koni işinde uzmandı sanki, ne der acaba?

 

B4'lerle Koni STR.T arasında fiyat farkı yok gibi, ikisi de yurtdışından alınacak.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Bilstein de Koni kadar köklü ve kaliteli ürün üretir. hazırda bilstein varsa alırdım.

Selim Bilgin yazdı:

B4'lerle Koni STR.T arasında fiyat farkı yok gibi, ikisi de yurtdışından alınacak.

ancak ikisi de aynı sürede beklenecek ise strt serisi takardım, oem den daha kısa sürede darbeyi sönümleyecek bu da yol tutuşa ve freene katkıda bulunacak

Yorum bağlantısı
Selim Bilgin
Çağlar Bayur yazdı:

Bilstein de Koni kadar köklü ve kaliteli ürün üretir. hazırda bilstein varsa alırdım.

ancak ikisi de aynı sürede beklenecek ise strt serisi takardım, oem den daha kısa sürede darbeyi sönümleyecek bu da yol tutuşa ve freene katkıda bulunacak

 

Üzerinde Bilstein B6 var zaten, ama yapısından mı yoksa eskidiğinden mi bilmiyorum, çok bam-güm olmaya başladı.

 

Değiştirecekken standart sachs monroe yerine ya Bilstein'ın OE replacement serisi olan B4 ya da Koni strt alayım dedim. Strt ile ilgili spor amortisör gibi sert değil, esnemesi az ama konforlu diye okudum yorumları. B6 gibi sert olursa değiştirmemin bi anlamı kalmaz onun için düşünüyorum.

Mal da bu: https://www.ebay.de/itm/Koni-Orange-STR-T-Stosdampfer-Set-VA-HA-fur-Audi-A6-Typ-C6-4F/143571486981?hash=item216d870905:g:jV4AAOSwZ-5f4mWw

Yorum bağlantısı
Harun Kocaçalışkan
Selim Bilgin yazdı:

 

Üzerinde Bilstein B6 var zaten, ama yapısından mı yoksa eskidiğinden mi bilmiyorum, çok bam-güm olmaya başladı.

 

Değiştirecekken standart sachs monroe yerine ya Bilstein'ın OE replacement serisi olan B4 ya da Koni strt alayım dedim. Strt ile ilgili spor amortisör gibi sert değil, esnemesi az ama konforlu diye okudum yorumları. B6 gibi sert olursa değiştirmemin bi anlamı kalmaz onun için düşünüyorum.

Mal da bu: https://www.ebay.de/itm/Koni-Orange-STR-T-Stosdampfer-Set-VA-HA-fur-Audi-A6-Typ-C6-4F/143571486981?hash=item216d870905:g:jV4AAOSwZ-5f4mWw

 

Bilstein B4 var bende önlerde. OEM le aynı değil. Ancak nasıl denir olması gereken sertlikte. Tatlı sert. %15-20 daha sert gibi. Çok dikkat edilmezse hissedilmiyor.

 

Yayların durumu nedir? 

 

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Selim Bilgin
Harun Kocaçalışkan yazdı:

 

Bilstein B4 var bende önlerde. OEM le aynı değil. Ancak nasıl denir olması gereken sertlikte. Tatlı sert. %15-20 daha sert gibi. Çok dikkat edilmezse hissedilmiyor.

 

Yayların durumu nedir? 

 

 

 


Yaylar muhtemelen hiç değişmemiş. Onları da değiştireceğim. Araba olması gerekenden yüksek gibi. Yayın mukavemeti düşünce yükselir, doğru mu düşünüyorum? 

Boşken tabi. 

Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen
Selim Bilgin yazdı:

Yayın mukavemeti düşünce yükselir, doğru mu düşünüyorum

Hiç mantıklı gelmedi 🤔 yay değişen görmedim işlem yapılmadığı sürece. Yay mukavemet kaybettikce direnç gösteremeyip çökmesi gerekir bence ama öyle 5-10 senede olacak iş değil bence.

Yorum bağlantısı
Selim Bilgin
Ahmet İhsan Akşen yazdı:

Hiç mantıklı gelmedi 🤔 yay değişen görmedim işlem yapılmadığı sürece. Yay mukavemet kaybettikce direnç gösteremeyip çökmesi gerekir bence ama öyle 5-10 senede olacak iş değil bence.


Bilmiyorum sesli düşündüm. Amortisör yukarı çıkmak ister, yay tutamazsa daha da yükselmez mi?

Her şekilde 14. yılında değişmesi faydalı olur bence. Sökülmüşken değişsin dedim o da. 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Selim Bilgin yazdı:

Araba olması gerekenden yüksek gibi.

amortisör takozları o afarkı yaratır, a6 nın sistemi nasıl bilmem ama, üstten bağnalır, yan sanayileri yüksek olur biraz.

Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen
Selim Bilgin yazdı:

Amortisör yukarı çıkmak ister, yay tutamazsa daha da yükselmez mi?

Amortisör ün itme çekme gücü yok. Aracı yukarıda tutan yay. Amortisör yaylanma hareketini yavaşlatıyor (sönümlendiriyor). Yaysiz sadece amortisör yaksak araç şaseye oturur :)

Yorum bağlantısı
Selim Bilgin
Ahmet İhsan Akşen yazdı:

Amortisör ün itme çekme gücü yok. Aracı yukarıda tutan yay. Amortisör yaylanma hareketini yavaşlatıyor (sönümlendiriyor). Yaysiz sadece amortisör yaksak araç şaseye oturur :)

 

Amortisörü itip sıkıştırıp bırakınca eski haline dönmüyor mu? Temel mantığı itmek yani, ha yayı yukarı doğru sıkıştıracak kuvveti yoktur orası ayrı tabi.

Yorum bağlantısı
Selim Bilgin
Çağlar Bayur yazdı:

amortisör takozları o afarkı yaratır, a6 nın sistemi nasıl bilmem ama, üstten bağnalır, yan sanayileri yüksek olur biraz.

 

Takozlar OEM Lemforder, benim göz yanılması da olabilir.

 

Neyse çok düşünmeye gerek yok, şu an amacım konfor olduğu için B4'lerle yayları sipariş verip geçiyorum.

 

B6 ile gerçekten köpek gibi yol tutuyor bu arada, depoda dursunlar belki bi ara tekrar geçerim.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen
Selim Bilgin yazdı:

Temel mantığı itmek

Değil, hareketi yavaşlatmak, itme işi yayda

Yorum bağlantısı
Selim Bilgin
Ahmet İhsan Akşen yazdı:

Değil, hareketi yavaşlatmak, itme işi yayda

 

Neyse bu sohbeti silelim, benim kafam karışmış bu akşam. :D 

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen

Amortisör = shock absorber (absorber emici demek)

Yay = spring (esnek yaylı gibi anlamları var)

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...