İçeriğe Yönlendir

2. El Satın Alırken Ne Yaptık


Çağlar Bayur

2. el satın alırken  

53 oy

Bu ankete oy verme veya sonucunu görme izniniz yok Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Mehmet Cihat
7 dakika önce, Nihat Palolu yazdı:

Ben yedek su deposu rengi diyorum :)

kesinlikle ilan fotoğraflarında bile bakarım 

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi
21 dakika önce, Çağlar Bayur yazdı:

Hava filtresi mi önemli? boyanan mı?

Orjinal mi diye bakmam. Var mı yok mu  o daha önemli :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Önder Özcan

1 tek kişi bile tabi ki hava filtresini söküp bakmadı (belki sadece sen). Hatta pek çok forum arabasında şuan yan sanayi filtre vardır. Ben mesela arabamdaki filtreyi bilmiyorum, bıraktım (özel ford) servisime bakım yapıldı. Orjin olması lazım ama :D

 

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi
10 dakika önce, Önder Özcan yazdı:

1 tek kişi bile tabi ki hava filtresini söküp bakmadı (belki sadece sen). Hatta pek çok forum arabasında şuan yan sanayi filtre vardır. Ben mesela arabamdaki filtreyi bilmiyorum, bıraktım (özel ford) servisime bakım yapıldı. Orjin olması lazım ama :D

 

Kendim alamadığım filitreler hep orjinal muadilidir. :) Kendim orjinal alırım. Hatta yetkili servisten sanayiden daha ucuza parça almışligimda var o ayrı :)

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan

K&N filtre var bende. O zaman ne oluyor? İyi mi kötü mü? 

  • Mutlu 1
  • Şaşkın 1
Yorum bağlantısı
Erdem Dertsiz
(düzenlendi)

Alana kadar fren balatalarına kadar orjinaldi :) Aldıktan sonra ... :D

 

 

tarihinde Erdem Dertsiz tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Erdoğan Temur

Ben araç alırken her zaman ilk sahibinden olanlara bakıp ruhsattanda teyit ediyorum.
Sonrada yetkili servis bakım kayıtlarını istiyorum. İçim rahat bir şekilde parasını verip arabayı alıyorum.

Boya değişen hiç önemli değil. Motor sağlamsa yeterli.

Her zaman 4-5 yaşında arabayı alıp 9 yaşında satıyorum.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız

Arabaya baktırmaya götürdük, adam aldı eline boya cihazını nereye koysa boya var. Bir tek tavanda yok. Tamam dedik motoru nasıl? Sonuçta 200 binde mondeo aldık, şu an 360 oldu. Hala yağ yakmaz.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Erdem Bozkurt

ilk arabamı expertiz yaptırdıktan sonra firma sahibi ''abi arabanın taklası çürüğü yok,sağ kapı sacı değişik, bagaj kapağı değişik,tampon ve sağ far değişik,kaporta motor sağlam sıkıntısız binebilirsin dedi şansmı desem ford olduğu içinmi desem maşallah 6 senedir sorunsuz kullanıyorum...

Yorum bağlantısı
Cem Işık

C5 olmasın, sis farı olsun gerisi dert değil dedim aldım

  • Beğen 1
  • Mutlu 1
  • Şaşkın 1
Yorum bağlantısı
Selim Kaya

Kendi aracıma olmadık bir şekilde motor yaptırdığımdan mıdır bilmem, kaporta orijinal olsun motor bir şekilde yaptırılır diye düşünüyorum. 5. sahibi olduğum aracım bildiğim ve gördüğüm kadarıyla orijinal boya ve kaportada. Motoru da ben yaptırıncaya kadar öyleydi. Masrafından kaçınmadım. Gerekirse sandık motor da alabilirim. Ama kaporta ve boya işi usta ve ustalık ister.

 

Boyalı ve değişenli alsam hiçbirini dert etmezdim belki de. 

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Türkiyede ikinci el ford ka aldım sadece. Araç temizdi, ön kaputta bir işlem vardı ama önemsizdi. Kullandım denedim. sesini dinledim. aldım.

 

Yurtdışında çok eski araç aldım sattım. yaptıklarım

 

1- Egzozu elle kapamak başka yerden ses geliyor mu bakmak.

2- motor soğukken ve sıcakken hem dinlemek hem egzozdan ne çıkıyor bakmak

3- çalışırken yağ çubuğunu çekip neler çıkıyor bakmak

4- yağ çubuğuna yağın kalitesi yapışkanlığı ile ilgili konuda bakmak 

5- motorda kaçak var mı bakmak

6- kablolarda müdahale izleri aramak

7- fren balatalarına disklere bakmak

8- çalışmayan ışık silecek pencere bagaj var mı bakmak.. hepsi çünkü masraf ve muayeneden kalır

9- sürerek düz gidiyor mu direksiyon çekiyor mu vb bakmak.

10- otomatik şanzıman normal giderken ayağı gazdan çekince küt yapıyor mu ona bakmak

11- otomatik şanzımanın yağı çok fazla köpürüyor mu ona bakmak, kırmızı mı kahverengi mi kontrol etmek

12- şanzımanın geçişlerinde anormallik var mı kontrol etmek

13- Aracı ayak frende iken ileri geri götürmeye çalışıp motor kulakları ses yapıyor mu bakmak

14- motoru iyice dinlemek. üstten değil ama alttan nasıl sesler geliyor ona bakmak.

15- Katalitik konvertör içi boşaltılmış mı işlem var mı bakmak

16- Egr yerinde mi bakmak

17-cam rezistansları çalışıyor mu bakmak

18-lambaları açarak marş basmak, ne kadar sönüyor ölüyor öğrenmek aküyü kontrol etmek.

 

19- Arabanın etrafını dolaşıp yanlardan eğilip bakmak. kaportada ciddi işlem var mı bakmak.

20-motor sıcakken çok mu hortumlar gergin ona bakmak

21-hortumların boğazları genişlemiş mi ona gözle bakmak.

22- radyatör su deposunda parçacıklar var mı bakmak.

23- aks körüklerini kontrol etmek. ses yapıyor mu arabayı kaldırabilirsen bakmak.

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
10 saat önce, Servet Aydın yazdı:
16 saat önce, Çağlar Bayur yazdı:
Hava filtresi mi önemli? boyanan mı?

Boyacı?

cafe latte?

Yorum bağlantısı
Servet Aydın
cafe latte?
Büyük konuşuyor bazıları bunun sonu latecide biter.
Çağlar bize latte ısmarlasın
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
10 dakika önce, Servet Aydın yazdı:

Şeker varsa kesin bişey kitliycek demektir

taaam tamircide yan duran bozuk bir cibi kepitmiş olabilirim, gel bi latte daha ısmarliim bak neler olacak. fren yapınca nasıl da adrenalin vardı ama :rofl:

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...