İçeriğe Yönlendir

2013 Fiat 500L RockStar BA 1.6 Mjet II


Selçuk Bakış

Recommended Posts

Sani Gerşon

Tamam, demek ki termostat için bi servisle görüşeyim ben.

Çok teşekkürler.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış
Sani Gerşon yazdı:

Tamam, demek ki termostat için bi servisle görüşeyim ben.

Çok teşekkürler.

Bundan sonra birde uzun mesafe ölçeyim, merak ettim kaçta başlayıp kaçta sabitleniyor 😊

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 4 hafta sonra...
Furkan Sumer

Bu aracin sari ve bilimum egzotik renkleri beni cezbediyor :)1000 km civari 2018 model 1.3 Fiat Egea kullandim. Hayal kirikligina ugratan bi surusu, konforu, karakteri vardi benim icin. Aractan indikten sonra aklima gelen ilk soru acaba 500L' de benzer olumsuzluklar var midir? 500 serilerinde ayri bi karakter olmasini umut ediyorum :)) 

Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış



Bu aracin sari ve bilimum egzotik renkleri beni cezbediyor [emoji4]1000 km civari 2018 model 1.3 Fiat Egea kullandim. Hayal kirikligina ugratan bi surusu, konforu, karakteri vardi benim icin. Aractan indikten sonra aklima gelen ilk soru acaba 500L' de benzer olumsuzluklar var midir? 500 serilerinde ayri bi karakter olmasini umut ediyorum :)


Egea kullanmadım, ne olumsuzluk yaşadın bilmiyorum ama önce olumsuz yanlarını yazayım.

Bende 105lik seri var, 120lik belki biraz daha seridir emin değilim ama biraz daha güçlü olsa(bana göre) iyi olur.
Alt devirleri cansız 3. Vites sonrası adam akıllı keyif veriyor. İlk 3 vites konfor için yapılmış biraz.
Viraj kabiliyeti bana göre düşük ha çokta kötü değil ama Fiesta sonrası üzülüyorum, virajlardan keyif alan birisi olarak.
Rüzgar direnci fazla gibi, rüzgârı karşıdan alırsak belirli bir süratin üzerine çıkamayabiliriz. Yanal rüzgarlarda ayrıca etkileyebiliyor.
Araç Fiat ama yedek parçalar pek ucuz değil. İlk kazada jantların İtalya'dan gelmesini bekledim.
OBD uyumlu cihaz çok yok, çoğu markada piyasada zebil gibi.
İyi yanları ise görüş açısı fevkalade, içerisine oturunca yola hakim olduğunu hissediyorsun.
İç hacim geniş ama torpido dahil bir çok göz şoförün ulaşabileceği konumda.
Kendi aracım için cam tavan + sunroof (skydome) çok kullanışlı, yazın ayrı kışın ayrı avantajı var.
Beats Audio ses sistemi var ekstra olarak kısaca [emoji7]
Uzun yolda yorgunluk hissettirmiyor, bel desteği de var gerekli müdahaleyi yapabiliyoruz.
225/45/17 jant olmasına rağmen rahat
Biraz ruhlu bir araç, alırken aklımda olan bir model değildi, test sürüşü sonrası almak istedim aldım.
Görünüm olarak kullanım olarak genel anlamda memnunum, olumsuz yanlari bir çok kullanıcıya göre normal olabilecek şeyler.
En çok sıkıntı yaşadığım konu ise mazot filtresi ve bağlantı elemanları.
Çok ortada ve ince hortum seçilmiş, -20 civarı mazot filtrede dondugu için sıkıntı yaşıyorum.
  • Beğen 1
  • Teşekkür 2
Yorum bağlantısı
Furkan Sumer

abi anlatmin icin cok tesekkur ederim gayet guzel anlatmissin. benzer sikayetleri dile getirebilirim.

Egea konfor odakli bi otomobil degildi kesinlikle. senin 500'de bahsettigin koltuk, yanal destek bunda pek hissettirmedi kendisini..

sadece kalkislarda seri, ve 3ten sonra keyif veriyor. yakitta uzmeyen bi arac kesinlikle..

bana gore ses izolasyonu cok guzel. yan ruzgarlar beni de cok rahatsiz etti, araci alip aticak diye endise etmedim degil..

viraj olayi beni cok etkilemedi, kafasinin gittigi yere arkasi guzel geliyodu, o konuda keskinligini begendim hakkini yiyemem :)

ses sistemi sanirim standartti, baslar en sondayken keyifliydi ancak multimedyanin bilindik bi marka falan oldugunu zannetmiyorum. plastik, ic trimler iyi secilmis, ses yapmiyordu..

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış
Furkan Sumer yazdı:

abi anlatmin icin cok tesekkur ederim gayet guzel anlatmissin. benzer sikayetleri dile getirebilirim.

Egea konfor odakli bi otomobil degildi kesinlikle. senin 500'de bahsettigin koltuk, yanal destek bunda pek hissettirmedi kendisini..

sadece kalkislarda seri, ve 3ten sonra keyif veriyor. yakitta uzmeyen bi arac kesinlikle..

bana gore ses izolasyonu cok guzel. yan ruzgarlar beni de cok rahatsiz etti, araci alip aticak diye endise etmedim degil..

viraj olayi beni cok etkilemedi, kafasinin gittigi yere arkasi guzel geliyodu, o konuda keskinligini begendim hakkini yiyemem :)

ses sistemi sanirim standartti, baslar en sondayken keyifliydi ancak multimedyanin bilindik bi marka falan oldugunu zannetmiyorum. plastik, ic trimler iyi secilmis, ses yapmiyordu..

Otomobil ve MPV farkı var illa ki.

Trim sesi vs bende hissetmiyorum.

Denk gelirde sürersen egeadan çok farklı sürüş karakteri olduğuna eminim.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış

Biraz eğlenelim dedik

 

1937ce518fb6b3f03641d239ecdcc81b.jpg

 

Geldiğimiz yol ve geri döndüğümüz yol, kimse girememiş.

 

6cda7e87eaab1afbc70cc84749c2966e.jpg

 

Burada biraz batmış olabiliriz [emoji28]

 

16412f7f3f9f0519e4fd3e578ef251a1.jpg

 

Eğlence sonu

 

be4f74368a8fe783744fa6d67bdce515.jpg

 

Trekking modunu aldığımdan itibaren adam akıllı ilk defa kullandım, normal modda buralardan yardım almadan çıkamazdım.

 

 

  • Beğen 9
Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış
Trekking mod çok güzel bir şey. [emoji1303]
Gelsene deneyelim [emoji1]
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

500L'ye koyan Fiat, Renegade'e nasıl koymamış bunu, aklım almıyor :)

Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış
500L'ye koyan Fiat, Renegade'e nasıl koymamış bunu, aklım almıyor [emoji4]
4x4 tabanlı olduğundan koymamış olabilir, trekking modu 500x'te de yoktur.
  • Şaşkın 1
Yorum bağlantısı
Emre Şimşek
Selçuk Bakış yazdı:

trekking

Nasıl bir etki yapıyor ki? İş şoförde biter diyolla

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Selçuk Bakış yazdı:
Sani Gerşon yazdı:
500L'ye koyan Fiat, Renegade'e nasıl koymamış bunu, aklım almıyor emoji4.png

4x4 tabanlı olduğundan koymamış olabilir, trekking modu 500x'te de yoktur.

Asıl 4x4 tabanlı olana koymalı işte. 500x'te de olmalıymış yani. Madem 4x2 yapıyorun SUV dediğin aleti, bari trekking koy.

Yorum bağlantısı
Eyüp Çetin
Selçuk Bakış yazdı:

Gelsene deneyelim emoji1.png

 

İnşallah diyelim. Bende Antep'e beklerim şu anda trekking mod havası var. 😊

Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış
Emre Şimşek yazdı:

Nasıl bir etki yapıyor ki? İş şoförde biter diyolla

 

Onunda etkisi olur illaki 😀

Ayrıntılı açıklama şöyle

 

Traction Plus sistemi, yol tutuşunun zayıf olduğu durumlarda (kar, buz, çamur, vs.) her iki tekerleğin de kayması halinde, tahrik gücünün aynı aksa eşit şekilde dağıtılmasını sağlayan bir sürüş ve kalkış yardımıdır.
Traction Plus sisteminin etkinleştirilmesi sayesinde düz olmayan (engebeli) zeminlerde yol tutuşunu optimize etmek için fren sistemi aracılığı ile ön aksta diferansiyel kilit etkisi gerçekleştirir.
Traction Plus etkin olarak, yol tutuşu zayıf olan (veya diğerlerinden daha fazla kayan) lastiği frenler, böylece tahrik gücünü, daha fazla yol tutuşuna sahip olan tekerlere aktarır.

 

Sistem saatte 30 km'nin altındaki hızlarda çalışır. Bu hızın aşılması halinde fonksiyon otomatik olarak devre dışı bırakılır (butonun üzerindeki led yanar) ve hızın saatte 30 km'nin altına düşmesi durumunda tekrar devreye alınır.

Sani Gerşon yazdı:

Asıl 4x4 tabanlı olana koymalı işte. 500x'te de olmalıymış yani. Madem 4x2 yapıyorun SUV dediğin aleti, bari trekking koy.

Az biraz farkımız olsun ya 😅

Mantıken onlara da koyması lazım ama koyarsa 4x4'ü nasıl satacak.

 

Eyüp Çetin yazdı:

 

İnşallah diyelim. Bende Antep'e beklerim şu anda trekking mod havası var. 😊

Oda olur inşallah 😊

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

fiat trac plus hakkında hiç açıklayıcı video yok. yapılsa iyi tutar.

Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış
Çağlar Bayur yazdı:

fiat trac plus hakkında hiç açıklayıcı video yok. yapılsa iyi tutar.

Şöyle birşey var ama çok açıklayıcı değil gibi

 

 

Yorum bağlantısı
Servet Aydın
Nasıl bir etki yapıyor ki? İş şoförde biter diyolla

Şöförün burada yapacağı gaza basmak. Başka hiçbir şey yapmaya gerek yok. Sistem hallediyor
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Emre Şimşek

Çakma kilit sistemi yani. Arabanın gücünden çalıyor. Sistem yeterince düzgün çalışıyorsa sorun yok gerçi. Avensiste benzer bir şey var galiba. Toprak ve dik yokuşsa kapatmak zorunda kalıyoruz yoksa çıkmıyor meret. Bi daha denk gelirse daha fazla gaza basacam bakalım aynı mı..?

Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış
Emre Şimşek yazdı:

Çakma kilit sistemi yani. Arabanın gücünden çalıyor. Sistem yeterince düzgün çalışıyorsa sorun yok gerçi. Avensiste benzer bir şey var galiba. Toprak ve dik yokuşsa kapatmak zorunda kalıyoruz yoksa çıkmıyor meret. Bi daha denk gelirse daha fazla gaza basacam bakalım aynı mı..?

Anlattığına göre farklı sistem, bendeki sistemi açınca çekiş artıyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Gerçek iki çeker :) 

Bunun haricindekiler hep teke çeker..

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış
Mehmet Ozyurek yazdı:

Gerçek iki çeker :) 

Bunun haricindekiler hep teke çeker..

Dün bir rampada kalıp aktif edince aradaki farkı daha net anladım

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...