Mustafa Tüfekçi

2018 Megane sedan DCI EDC

Recommended Posts

Celal Aydın
19000 km'de aldığımız 2014 Fluence Icon EDC var aile aracımız şuan 100000 km'ye yaklaştı yol tutuş konusunda öyle ahım şahım bir deyim yerindeyse 'ayakları yerden kesilecekmiş gibi' bir durumu yok. Renault Sport modelleri hariç Renault yol tutuş konusunda çok iddialı bir marka değil bu da bir gerçek. Yol tutuş konusunu yakıttan biraz ödün vererek 205/55/R17 olan(opsiyon 17 inç jantlı olan modeli almıştım) ebatları 225/45/R17 olarak değiştirip ciddi ölçüde giderdim şuan yol tutuş daha iyi uzun yolda daha güven veriyor ama direksiyon hissizliği konusuna kesinlikle ve kesinlikle katılıyorum hissiz bir direksiyonu var. 2006 Fiesta aracıma bile bindiğim zaman direksiyon hissi yüzümü güldürüyor ne yalan söyleyeyim hidrolik direksiyondaki his hiç birinde yok her ne kadar başarılı elektromekanik direksiyon kutuları olsa da..


Kesinlikle katılıyorum.
2007 Fiesta’m ile girdiğim viraja, 2016 Clio Hatchback DCI ile giremem diye bir şey yok.
Girer, kopmaz yoldan.
Belki daha iyi girer, modeli yeni aracın.

Birçok markanın yol tutuş limitleri, aynı segmentteki araçlarda hemen hemen aynı.
Ama gel gelelim Fiesta ile, sırf süspansiyon sertliği ve hissi mükemmel denilebilecek direksiyonu sayesinde, aynı şartlar altında girdiğim virajdan korkmam, net!
Clio ile ne olup bitiyor ön tarafta, anlayamam.
Bana bildiremez, çünkü tamamen konfor odaklı direksiyonu, yumuşacık.
  • Teşekkür 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Selim Bilgin

Ben Fiesta ile girer gibi Fabia ile girdiğim virajda yol geniş olmasa şarampole uçuyordum, yine de temkinli olmak lazım. :) 

  • Beğen 2

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Celal Aydın
Ben Fiesta ile girer gibi Fabia ile girdiğim virajda yol geniş olmasa şarampole uçuyordum, yine de temkinli olmak lazım.  


Selim abi noktayı koydu
  • Beğen 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Ali Gök

fieasta ne iyi araba yahu kaç gündür herkes övüyor bi tane alsammı eve acaba az yakanından

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Sani Gerşon

Buradaki hissiz direksiyondan kasıt herkesin bahsettiği sanırım, yumuşak direksiyon. Hepimiz Şahin'ci olduğumuz için, kara düzen en hisli direksiyon. Çevirirken kas yaparız :)

Tamamen elektronik direksiyonun gözünü seveyim. Park ederken ki yumuşaklığı, yüksek hızdaki sertliği :wub:

  • Beğen 1
  • Teşekkür 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Ali Gök
6 dakika önce, Sani Gerşon yazdı:

Buradaki hissiz direksiyondan kasıt herkesin bahsettiği sanırım, yumuşak direksiyon. Hepimiz Şahin'ci olduğumuz için, kara düzen en hisli direksiyon. Çevirirken kas yaparız :)

Tamamen elektronik direksiyonun gözünü seveyim. Park ederken ki yumuşaklığı, yüksek hızdaki sertliği :wub:

 

şahininkini hisli diye seven varsa  diresksiyon hidroliğine çimento karıştırsın biraz :D 

  • Beğen 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Haluk Şentürk

Chevrolet Aveo var bende. Elektrikli servo direksiyonu gerçekten başarılı. Ayrıca aracın yol tutuşu arkası hafif yüksek olmasına rağmen çok iyi. Megane 3 kullandım. Sport toruier modeli. Yol tutuşu hiç güven vermiyordu. Ama haricinde dolu ve konforlu bir araçtı. yeni megane far ve stoplariyla gece çok şık görünüyor. far ve stop tasarımı oldukça başarılı. Ama frenlerinden yana şikayet çok. Talisman da tasarım olarak çok başarılı. Renault un en güzel araçları bence.

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Evren Erakçora

Bmw 1 serisi, inanılmaz bir direksiyonu var.

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Celal Aydın
Buradaki hissiz direksiyondan kasıt herkesin bahsettiği sanırım, yumuşak direksiyon. Hepimiz Şahin'ci olduğumuz için, kara düzen en hisli direksiyon. Çevirirken kas yaparız
Tamamen elektronik direksiyonun gözünü seveyim. Park ederken ki yumuşaklığı, yüksek hızdaki sertliği :wub:


Elektro-servo, elektrikli, klasik hidrolik vs şeklinde ayrılıyor.
İçlerinde klasik hidrolik gibi ilkel sistem olduğu halde, hissi olmayanı da var, en konforlu elektro-servo olduğu halde başarılı hisse sahip olan da var.
Mesele yumuşaklık değil tamamıyla.
2008- sonrası Fiestalarda da direksiyon yumuşacık ama yolda olup biteni direksiyona gayet iyi iletiyor.
Aynı keza 2015 Focus’taki durum da aynıydı.

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Evren Erakçora

Sertliğe bakmayın, az çevirme ile teker çok dönüyorsa hassastır, direkttir.

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Ali Gök

normal hidrolik direksiyonun neyini beğenmeyip elektriklisini icat ettiler ?

 

benimki normal hidrolik gayette yumuşak problem yaşatmıyor

 

hyundaimde direk elektrikli varda çok aşırı yumuşak oğlu yumuşaktı ama insanın eli neye alınca o normal geliyor zaten

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Servet Aydın
27 dakika önce, Sani Gerşon yazdı:

Buradaki hissiz direksiyondan kasıt herkesin bahsettiği sanırım, yumuşak direksiyon. Hepimiz Şahin'ci olduğumuz için, kara düzen en hisli direksiyon. Çevirirken kas yaparız :)

Tamamen elektronik direksiyonun gözünü seveyim. Park ederken ki yumuşaklığı, yüksek hızdaki sertliği :wub:

60km üstü tamamen mekanik oluyor direksiyon. Hissiyatın dibine inliyor halbuki. Hidrolik direksiyon bu konuda en tehlikeli olanı. Hıza bağımlı değil sertliği. Yavaş hızda belki iyi hissettirir ancak yüksek hızda dokunsan sağa sola dalıyor araç. Hele ki araç büyük ise. 

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Celal Aydın
normal hidrolik direksiyonun neyini beğenmeyip elektriklisini icat ettiler ?
 
benimki normal hidrolik gayette yumuşak problem yaşatmıyor
 
hyundaimde direk elektrikli varda çok aşırı yumuşak oğlu yumuşaktı ama insanın eli neye alınca o normal geliyor zaten


Elektrik destekli hidrolikler en sevdiğim.
Gücünü kayıştan değil, elektrik motorundan alıyor ve tur sayısını değiştirebiliyor, yüksek süratlerde de yumuşamıyor direksiyon.

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Evren Erakçora
normal hidrolik direksiyonun neyini beğenmeyip elektriklisini icat ettiler ?
 
benimki normal hidrolik gayette yumuşak problem yaşatmıyor
 
hyundaimde direk elektrikli varda çok aşırı yumuşak oğlu yumuşaktı ama insanın eli neye alınca o normal geliyor zaten
Yakıttan tasarruf sağlıyor

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Sani Gerşon
29 dakika önce, Servet Aydın yazdı:

60km üstü tamamen mekanik oluyor direksiyon. Hissiyatın dibine inliyor halbuki. Hidrolik direksiyon bu konuda en tehlikeli olanı. Hıza bağımlı değil sertliği. Yavaş hızda belki iyi hissettirir ancak yüksek hızda dokunsan sağa sola dalıyor araç. Hele ki araç büyük ise. 

Benim Megane'ım, 20 km sonra 1 tık sertleşiyor, 60km sonrası 1 tık daha, 80mi ne, sonrasında tamamen kara düzen oluyordu. Gözünü seveyim o direksiyonun. Çok arıyorum valla.

Mesajı paylaş


Mesajın linki