Eren Yavuz

Tiguan - 1.4 TSİ İlk Çalışma Sorunu

Recommended Posts

Eren Yavuz

Arkadaşlar selam,içinden çıkamadığım bir sorunum var.1 ay kadar önce aldığım tiguan sabah ilk çalışmada 1500 devir civarında dengesiz bir şekilde titreyerek çalışıyor,ara sıra motor arıza ışığını yakıp söndürüyor.(1500 devir de çalışması normal otomatik jikle olduğu için sorun bu değil) 30 sn kadar bu şekilde çalışıp normal konuma geçip devir 800 civarına iniyor.Gün boyu bir daha yapmıyor bu şekilde.Arıza ışığı yakıp söndüğünde kontağı kapatıp açtığımda normal çalışıyor ve hata vermiyor.Bu sorunla ilgili 2 farklı ustaya gösterdim ve bilgisayar bağlantısında ikisinde de çoklu ateşleme hatası olarak hatayı kaydetmiş gördük.2 ustada kodu sildi gene yaparsa buji ve bobinleri değişelim dedi.Buji lerde yada bobinlerde arıza olsa normal  kullanımda da arıza vermesi gerekmez mi?(bujiler sökülüp bakıldı durumları oldukça iyi denildi.Şimdiye kadar bakımları hep yetkili serviste yapılmış,orjinal parçaları kullanılmış) 

 İnternette biraz araştırdım misfire hatası olarak biliniyor bu.Buna sebep de kötü yakıt,buji,bobin,çiğ yakıt atma,yeterli hava alama ma gibi birçok sebep gösterilmiş.Yakıt istasyonunu değiştirdim,hava filtresi falan kontrol ettirdim,Sorunu bulamadım bir türlü.Ustalar sorun değil kullan böyle arıza ne ise sıklaşır o zaman ortaya çıkar diyor.Bu konuda yorumlarınızı eksik etmeyin lütfen.

 

tarihinde Eren Yavuz tarafından düzenlendi
ekleme

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Evren Erakçora

Yetkili servise bir gidin bence

  • Beğen 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Cem Işık

Geçmiş olsun, bobin arızası gibi duruyor ama emin olamadım. Yetkili serviste yapıldıysa bakımları, iyi niyet garantisi adı altında çözülebilir. Yine yetkili servise gidin bence.

  • Beğen 2

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Eren Yavuz
31 dakika önce, Cem Işık yazdı:

Geçmiş olsun, bobin arızası gibi duruyor ama emin olamadım. Yetkili serviste yapıldıysa bakımları, iyi niyet garantisi adı altında çözülebilir. Yine yetkili servise gidin bence.

Bobin arızası nasıl anlaşılır? Benim bildiğim arıza verdiği zaman çalışmaz,tekleme yapar ve yakıt artar yanlışmıyım?

 

35 dakika önce, Evren Erakçora yazdı:

Yetkili servise bir gidin bence

servis sabahları bu şekilde çalışması normal diyor.(titremeli ve dengesiz) 1.4 tsi çalışma prensibiymiş :) Buji bobin değişelim diyorlar aynı şekilde.Benden önceki sahibinde de aynı hatayı veriyormuş ama çözememişler.

İnternette bakınırken hatta bizim sitedeydi galiba bunun sebebinin yakıt deposunda oluşan benzin buharının buna sebep verdiği,depoyu açıp havalandırılırsa yapmıyacağı yönündeydi.2 kere denedim 1.de yaptı,birinde yapmadı .(sadece depo kapağımı açıp kapamış olabilirim)Yarın bir daha deniyeceğim.1 dk açık tutacağım.Kışın bu sorun olmuyormuş yazın yapıyormuş anlamadım bu durumu.Daha önce de 1.4 ve 1.2 tsi araçlarım oldu bu şekilde bir sorunla karşılaşmadım hiç.

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Cem Işık

Bobin arızası durumdan duruma ve arızanın gelişimine göre değişmekle beraber genelde tekleme-titreşim vs ile gösterir kendini. Yakıt da artar söylediğiniz gibi. Bujilerden bir yada birkaçı ateşleyemeyeceği için (misfire denen durum) oluşur titreşim.

Ben de 1.4 tsi kullanıyorum,sıcak soğuk farketmeksizin titreşim vs yok.

  • Beğen 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Eren Yavuz
6 dakika önce, Cem Işık yazdı:

Bobin arızası durumdan duruma ve arızanın gelişimine göre değişmekle beraber genelde tekleme-titreşim vs ile gösterir kendini. Yakıt da artar söylediğiniz gibi. Bujilerden bir yada birkaçı ateşleyemeyeceği için (misfire denen durum) oluşur titreşim.

Ben de 1.4 tsi kullanıyorum,sıcak soğuk farketmeksizin titreşim vs yok.

işte burada çıkmaza giriyor sorun,buji bobin değişirim sorun değil ama gene devam ederse bu sorun ,o sıkıntı.Mesela 1 yada 2 si arızalı olsa 1 nolu bobin hatası verir ama çoklu hata veriyor.Sorun başka yerde ama bulamadım.

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Cem Işık

Yetkili servisi denemek gerekli , dediğim gibi önceki bakımlar yetkili serviste olduğundan iyi niyet garantisi altında yardımcı olabilirler. Ezbere gidip, sanayide çözmeye çalışmak gereksiz zaman ve para kaybı olabilir.

  • Beğen 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Evren Erakçora

Bir arkadaş motorunu yedi Tiguan nın, siz de dikkatli olun. Onunki 2010 mode 150 ps ti galiba, sizin ki ?

  • Beğen 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Eren Yavuz
13 dakika önce, Evren Erakçora yazdı:

Bir arkadaş motorunu yedi Tiguan nın, siz de dikkatli olun. Onunki 2010 mode 150 ps ti galiba, sizin ki ?

Bendeki 2012 model 122 lik,150-160 hp olanlarda piston kırma sorunu var dı eski modellerde.

tarihinde Eren Yavuz tarafından düzenlendi
ekleme
  • Beğen 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Mehmet Ozyurek

Subap sorunu da olabilir.. Ancak bence de bobin sorunu bu.. 

Bazı sorunlar ilk evrelerde ise, motor soğukken kendini gösterir sadece. Sorun ilerledikçe sürekli görülmeye başlanır.. 

  • Beğen 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Metin Akbal

Krank devir sensoru diyorum ben.

  • Beğen 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Eren Yavuz
11 dakika önce, Metin Akbal yazdı:

Krank devir sensoru diyorum ben.

gaz yememe sorunu yada devir de sürekli oynama yok,krank devir sensörü arızası olsa arıza kodu atardı diye düşünüyorum.

51 dakika önce, Mehmet Ozyurek yazdı:

Subap sorunu da olabilir.. Ancak bence de bobin sorunu bu.. 

Bazı sorunlar ilk evrelerde ise, motor soğukken kendini gösterir sadece. Sorun ilerledikçe sürekli görülmeye başlanır.. 

Mesela bobin kullandıkça gücü azalır mı,performansı düşer mi,geçici arıza verir mi bunları bilmiyorum.Bobin benim bildiğim direk bozulur ama emin de değilim .

  • Beğen 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Metin Akbal

Krank sensoru her zaman hata atmayabiliyor. Hararet musiri gibi.

  • Beğen 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Mehmet Ozyurek

Direk ölmeyebiliyor.

  • Beğen 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Servet Aydın

Benzin enjektörleri görünüyor.

Yüksek basınçlı püskürtme var. Hatanın sıklığını beklemeyin. Yanma odasına hasar verebilir, onarım maliyeti ciddi yükselir

  • Beğen 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Dogan Arsiray

yeni buji takıp önce, sonra  bobinlere bakılmalı bence.

  • Beğen 2

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Servet Aydın

Benzer sıkıntı, yetkili servis bakımlı araç. Carbon clean yapılıyor. Bir süre sonra silkeleme başlıyor. Sürücüye düzelir deniyor. Bir kaç hafta sonra motor gitti. Yetkili servis komple sıfır motor taktı. Geçmiş zaman, motor 250.k üzerinde idi. Bedel alınmadı.
''Aşırı beslemeli'' dizel veya benzinli motor olağan dışı sarsıntı-ses yapıyor ise ciddi risk.

  • Beğen 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Eren Yavuz
7 dakika önce, Servet Aydın yazdı:

Benzer sıkıntı, yetkili servis bakımlı araç. Carbon clean yapılıyor. Bir süre sonra silkeleme başlıyor. Sürücüye düzelir deniyor. Bir kaç hafta sonra motor gitti. Yetkili servis komple sıfır motor taktı. Geçmiş zaman, motor 250.k üzerinde idi. Bedel alınmadı.
''Aşırı beslemeli'' dizel veya benzinli motor olağan dışı sarsıntı-ses yapıyor ise ciddi risk.

biraz inceledim enjektör sorununu internette.Devir de dalgalanma ,seyir halinde ve veya vitesi boşa atınca stop etme,sarsıntılı ve gürültülü çalışma,tekleme ve performans kaybı ,yakıt artışı gibi belirtiler gösterir diyor.Bu tanımlara uymuyor bendeki sorun,teşekkürler.

 

35 dakika önce, Metin Akbal yazdı:

Krank sensoru her zaman hata atmayabiliyor. Hararet musiri gibi.

Krank sensörü olsa araç çalışmazmış bu şekilde okudum internette.

 

24 dakika önce, Dogan Arsiray yazdı:

yeni buji takıp önce, sonra  bobinlere bakılmalı bence.

Mehmet beyin açıklamasına istinaden bence de bobin sorunu gibi duruyor.Bobin performansı düşüyormuş demek bunu bilmiyordum.

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Dogan Arsiray

tsi ı bilemiyorum nedense, güvenemiyorum da ancak 2005 yılında sıfır km aldığımı E200 kompressor arabamız vardı. araba daha 12 bin km deyken arıza ışığı yakıp tekleyerek çalışmay başladı sabahları. arıza missfire idi. ateşleme ile ilgili olduğu belliydi de ne olduğunu çıkartamadık.  bujiler değişti sorun gitti. anlamadık ne dir diye. sonra 32 bin km de satılana kadar 2 kış boyunca aynısı tekrarlanmamıştı.

  • Beğen 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Metin Akbal

Valla bende krank sensorunun bazen ariza kaydi vermedigini biliyorum.

  • Beğen 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Eren Yavuz
12 dakika önce, Metin Akbal yazdı:

Valla bende krank sensorunun bazen ariza kaydi vermedigini biliyorum.

evet vermeye biliyormuş ama geç marş alma sorunu oluyormuş,yada 2-3 kez basmada anca marş alıyormuş.Bende bu sorun yok tek marşta alıyor :) 

 

Yorumlar sayesinde araştırma yapıyorum ufkum açıldı valla :)Teşekkürler

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Mehmet Muhip Yılmaz

Ateşleme sorunu gibi görünüyor, yakıt pompası veya aldığınız yakıtın kaliteside bir nebze etkiler diye bir ihtimal var diye düşündüm. 

  • Beğen 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Çağlar Bayur

bujidir, zamane motorlarındaki parçalar toros zamanı gibi ezber bozuyor. tsi da bujileri sık sık değişin tırnak aralğınıa da dikkat

  • Beğen 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Sefa Çelik

Zamanında çok araştırmıştım. Sıfır aldığım CC de, ikame kullandığım CC de yapardı. Youtube da videom var. Kullanıcılar kanıksamış artık. Hepsi böyle. Çözüm yok. 

https://youtu.be/2bv4cWeZnos

tarihinde Sefa Çelik tarafından düzenlendi
  • Beğen 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Erkan Işık

1.4 tsi jettam varken bır ıkı sefer yapmışdı ve arıza lambası yakmısdı sonuc kötü yakıt arızası ıdı. Farklı yerden benzın satısı cok olan ıstasyondan alın benzını ilkçalıstırmada ısınana kadar tutrer. Sıboplara yag gelıp ayarlayana kadarnormaldır yıneyaparsa servısde bakdır arızayı sılmeyın yapdıgı anda kontagı kapamadan dırek servıse gıdın bobin arızası olsa her devırde yapar ısınınca duzelmez çekide vs dusus varmı arıza lambası yakınca korumaya alıyormu sıstem aracı 3000 devırı gecmemek gıbı birdearacın yagını siZmi degısıpkoydunuZ 5/30 yag kulanıldıgından da emın olun yag yakıyor dıye farklı kalın numara yag koyup motor yıyenler vardı

 

 

Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

 

 

  • Beğen 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki