İçeriğe Yönlendir

Tiguan - 1.4 TSİ İlk Çalışma Sorunu


Eren Yavuz

Recommended Posts

Eren Yavuz
Eren Yavuz yazdı:

araç 2 yılın ardından gene tekleme ve arıza vermeye başladı.Bu sefer yetkili servise bıraktım.3 gün araştırmanın ardından; araç bujileri ve bobinlere yağ geldiğini ,bu yüzden tekleme yaptığını söylediler.Şimdi kapak contası,krank contası,triger contası,devirdaim contası değişecekmiş.

Arkadaşlar mesajımı düzelteyim.Aracı teslim aldım.Kapak contası değilmiş,eksantrik mili muhafazasıymış sökülen kısım.Bobin yuvalarına ulaşmak için oradan söküm işlemi yapılıyormuş. Soruna sebep olan conta parmak yüzüğü kadar birşey.4 adet bobin yuvasına yağ girmesini engelliyormuş.Gösterdiler, bildiğiniz gevremiş ve esnekliği gitmiş.

 

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Eren Yavuz
Dogan Arsiray yazdı:

bir fotosu olsaydi ne iyi kaynak olurdu...

Resim aklıma gelmedi hiç :( Ama oem parça kodlarını yazayım ,belki birinin işine yarar.Caxa Motor 122hp için

 

Soruna sebep olan conta (yüzük büyüklüğünde 4 adet): 03C103196  Bunun değişimi için ,motor yandan ve üstten açılıyormuş.

Açılınca değişen parçalar:

038103085E YAĞ KEÇESİ

03C105159H BURÇ

03C109287G CONTA

03C109293 CONTA

03C115175 YAĞ SÜZGEÇİ

03C121665 CONTA

D154103A1 SIZDIRMAZ MADDE

D176501A1 SIVI CONTA

D176600M1 SIZDIRMAZLIK ELEMANI

WHT003366 CONTA

41 adet farklı kodlarda civata

buji-bobin-antifiriz de değişiyor.

 

 

  •  
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Eren Yavuz

kaldığım yerden devam :( Araç bugün sabah 2 km kadar gene tekleyip durdu.Arıza kodu vermedi.Gene servis yolu gözüktü.

Yorum bağlantısı
Eren Yavuz
(düzenlendi)
Dogan Arsiray yazdı:

saklı arıza kodu yokmu? illaki biryerlerde iz bırakır bu tip bir sorun.

saklı arıza kodu nedir bilmiyorum,servis bakıyor olsa nokta atışı yapardı sanki .

 

Mehmet Göktürk yazdı:

PCV işi ne oldu?

 

pcv diyemedim ama pazartesi araçı bırakırken diyeceğim.Aklımda :) Çok sıkıntılı bir olay çözemedik bir türlü. Bu arada https://www.briskoda.net/forums/topic/412740-does-the-14-tsi-engine-have-a-pcv-valve/ burada caxa motorda pcv valfi yok gibi birşey diyor :) 

tarihinde Eren Yavuz tarafından düzenlendi
ekleme
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Eren Yavuz yazdı:

kaldığım yerden devam :( Araç bugün sabah 2 km kadar gene tekleyip durdu.Arıza kodu vermedi.Gene servis yolu gözüktü.

krank pozisyon sensörü yada egzantrik poziyon sensörü stopa neden olabiliyor. özellikle egzantrik sensörü. bunlar manyetik alanı algılayan şeyler, sinyal aldığı sürece arıza göstermeyebiliyorlar. elektrikli bisiklette bile var, tam bozulmadan arıza oluşmuyor ama çalışmıyorda.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Eren Yavuz
Dogan Arsiray yazdı:

krank pozisyon sensörü yada egzantrik poziyon sensörü stopa neden olabiliyor. özellikle egzantrik sensörü. bunlar manyetik alanı algılayan şeyler, sinyal aldığı sürece arıza göstermeyebiliyorlar. elektrikli bisiklette bile var, tam bozulmadan arıza oluşmuyor ama çalışmıyorda.

Tekleme var ama stop etme sorunu,olmuyor.1500-2000 devir aralığında oluyor sanki.Yakıttan yaparmı?

Yorum bağlantısı
Eren Yavuz
Dogan Arsiray yazdı:

ne vaziyette arac?

hafta sonu güzelce sıkıştırıp yaylaya çıktım indim.Bu sabah tekleme yapmadan çalıştı,direk servise götürdüm. Makina ya bağladılar gene hata yok. Servis ustası tek bir şey kaldı onu değişelim dedi.(torpidonun içinde obd bağlantının üstündeymiş)Yakıt pompası rölesiymiş,ellerinde yok sipariş geçtiler.Aracı bıraktım servise.

 

Mehmet Göktürk yazdı:

PCV işi ne oldu?

 

Pcv yi sordum bunlarda valf yok boru var dedi.Contalar değişirken güzelce temizleyip taktık dedi.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
(düzenlendi)

yağ eksilmesi oldumu bu süre zarfında? bu arada yüksek basınç pompası vardır mekanik, onu kontrol etmek lazım. rölesi olan alçak basınç pompası. ilk çalıştırmada basıncı arttırıyor. elektirkli pompa yanar.

 

araç ısınmadan ve tam ısındıktan sonra aynı mı davranıyor?

Eren Yavuz yazdı:

hafta sonu güzelce sıkıştırıp yaylaya çıktım indim.Bu sabah tekleme yapmadan çalıştı,direk servise götürdüm. Makina ya bağladılar gene hata yok. Servis ustası tek bir şey kaldı onu değişelim dedi.(torpidonun içinde obd bağlantının üstündeymiş)Yakıt pompası rölesiymiş,ellerinde yok sipariş geçtiler.Aracı bıraktım servise.

 

Pcv yi sordum bunlarda valf yok boru var dedi.Contalar değişirken güzelce temizleyip taktık dedi.

pcv yok doğru. santrifuj de yok. o nedenle yağ kendi kafasına göre buhar olup dolaşıyor sistemde. 2.0 tsi da var bu parça mesela.

tarihinde Dogan Arsiray tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Eren Yavuz
(düzenlendi)
Dogan Arsiray yazdı:

yağ eksilmesi oldumu bu süre zarfında? bu arada yüksek basınç pompası vardır mekanik, onu kontrol etmek lazım. rölesi olan alçak basınç pompası. ilk çalıştırmada basıncı arttırıyor. elektirkli pompa yanar.

 

araç ısınmadan ve tam ısındıktan sonra aynı mı davranıyor?

pcv yok doğru. santrifuj de yok. o nedenle yağ kendi kafasına göre buhar olup dolaşıyor sistemde. 2.0 tsi da var bu parça mesela.

Yağ eksiltmesi oldumu bilmiyorum.Buji yuvalarına dolduğu zaman eksiltme yapmıştır tahminimce ama servis tamamlamıştır.Araç sadece sabah ilk çalıştığında 300 metre civarı tekleme yapıyor.Gün boyu bir daha hiç yapmıyor.Isınınca hiç yapmıyor,titreme yok,motorda sorun yok :) 

Servisteki ustanın röle ile ilgili aynı şekilde deneyimi olmuş 1 kere.Arıza atmıyormuş çok aramışlar sorunu o zaman.Arada tekleme yapıyormuş passatmış sanırım o araç.

tarihinde Eren Yavuz tarafından düzenlendi
ekleme
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
(düzenlendi)

gaz kelebeğinde bir sorun olabilirmi? henüz toleranslar dahilindedir mesela. sıkışıyordur serinken. öyle bir arıza vardı kelebeğin içine yağ sızıp sıkıştırıyordu. sonuçta turbo üzerinden dolaşan hava hemen ısınıyor. intercooler yok herhalde 122 hp olan motorda.

tarihinde Dogan Arsiray tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Fedai Özoğlu

Sabah aracı servise bırakıp motor soğukken yedek bobin bulunup deneme yapılabilinir. Benzin basıncı yeterli düzeyde mi ona bakılmalı birde.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Eren Yavuz
Dogan Arsiray yazdı:

gaz kelebeğinde bir sorun olabilirmi? henüz toleranslar dahilindedir mesela. sıkışıyordur serinken. öyle bir arıza vardı kelebeğin içine yağ sızıp sıkıştırıyordu. sonuçta turbo üzerinden dolaşan hava hemen ısınıyor. intercooler yok herhalde 122 hp olan motorda.

sadece turbo var 122 hp'de. Kelebekten olabilir mi bilmiyorum :) teknik bilgim yetersiz .Şu var devir saatimde milim oynama yok.Sabah usta ile yaptığım konuşmada neredeyse bütün sensörleri ve bağlantıları kontrol ettiklerini,her şeyin olması gerektiği gibi çalıştığını söyledi. Son kez röle değişimi yapacaklarını söylediler.

 

Fedai Özoğlu yazdı:

Sabah aracı servise bırakıp motor soğukken yedek bobin bulunup deneme yapılabilinir. Benzin basıncı yeterli düzeyde mi ona bakılmalı birde.

araç 1 haftadan fazla serviste kaldı geçen haftalarda.Buji ve bobinler set halinde değişti. Benzin pompasını bende söyledim ,usta onda sorun olsa hep yapar tekleme dedi.

 

Anladığım serviste pes etti,son işlemden sonra arıza verince gel diyecekler galiba :) 

Yorum bağlantısı
Fedai Özoğlu

Benzin pompası sabahları ayrı çalışıp ısındıktan sonra farklı çalışabiliyor. Tecrübeyle sabit.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Eren Yavuz
Fedai Özoğlu yazdı:

Benzin pompası sabahları ayrı çalışıp ısındıktan sonra farklı çalışabiliyor. Tecrübeyle sabit.

bende söyledim,zayıflamıştır belki pompa dedim.Belki röle değişirken bakarlar ona da.(Ustanın dediği pompa hava yapsa bile uyarı verir onun sistemi farklı gibi bir şey söyledi)

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Eren Yavuz yazdı:

bende söyledim,zayıflamıştır belki pompa dedim.Belki röle değişirken bakarlar ona da.(Ustanın dediği pompa hava yapsa bile uyarı verir onun sistemi farklı gibi bir şey söyledi)

benzin yetersiz gelince uyarı filan vermiyor, oringler şakır şakır yakıtı yere akıtıp elimde yangın söndürücü ile sabahın köründe ustaya giderken, tek fark ettiğim şey EPC lambasının yetersiz gelen yakıttan ötürü yanmasıydı hepsi bu. birsürü missfire hatası vardı ECU üzerinde.

 

bobinler bozuluyor olabilirmi? sattığım tiguan 1.4 150hp de titreşim hasıl oldu. EPC ışığı yanıyor ve check engine sürekli yanıp sönüyordu ki bu missfire demek. aracın bir bobini yanmış meğerse. oysaki o bobin sadece 10 bin km deydi. denemek için markasız yan sanayi almıştım. demekki markasız bobin dayanamıyormuş. bir kontrol etmekte fayda var.

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Fedai Özoğlu
bende söyledim,zayıflamıştır belki pompa dedim.Belki röle değişirken bakarlar ona da.(Ustanın dediği pompa hava yapsa bile uyarı verir onun sistemi farklı gibi bir şey söyledi)
Bence bir benzin pompasına bir baktır.
Yorum bağlantısı
Eren Yavuz
Dogan Arsiray yazdı:

benzin yetersiz gelince uyarı filan vermiyor, oringler şakır şakır yakıtı yere akıtıp elimde yangın söndürücü ile sabahın köründe ustaya giderken, tek fark ettiğim şey EPC lambasının yetersiz gelen yakıttan ötürü yanmasıydı hepsi bu. birsürü missfire hatası vardı ECU üzerinde.

 

bobinler bozuluyor olabilirmi? sattığım tiguan 1.4 150hp de titreşim hasıl oldu. EPC ışığı yanıyor ve check engine sürekli yanıp sönüyordu ki bu missfire demek. aracın bir bobini yanmış meğerse. oysaki o bobin sadece 10 bin km deydi. denemek için markasız yan sanayi almıştım. demekki markasız bobin dayanamıyormuş. bir kontrol etmekte fayda var.

bende bosch bobin takmıştım 13k önce,arıza attı ona 2-3 silindirler için.Çekiş te düşmüştü.Yetkili servise götürüp bıraktığım zaman bobin be bujilere yağ geldiğini bu yüzden yukarıda yazdığım contaların değişmesi gerektiği söylendi.Tekleme de bu yüzden olur denildi.Komple buji bobin,contalar yeniden değişti.(Geçen hafta) Aracı servisten aldım 2 gün tekleme olmadı.3.gün hafif tekledi.4.gün  çoştu.Bu sabah hiç teklemedi.Bobinler orjinal takıldı.Çekişte hiç sıkıntı yok.

Fedai Özoğlu yazdı:
Eren Yavuz yazdı:
bende söyledim,zayıflamıştır belki pompa dedim.Belki röle değişirken bakarlar ona da.(Ustanın dediği pompa hava yapsa bile uyarı verir onun sistemi farklı gibi bir şey söyledi)

Bence bir benzin pompasına bir baktır.

dışarıda anlayan usta yok yada ben bulamadım.Yetkili serviste ne söylesem boş bildiğini okuyor maalesef. Yolda kalırım diyorum çekiciyle alırız diyorlar.Arabayla işim çok diyorum yetkili servisteki usta benim arabayı al git diyor :) Daha ne diyeyim bilemedim.

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Eren Yavuz yazdı:

sadece turbo var 122 hp'de. Kelebekten olabilir mi bilmiyorum :) teknik bilgim yetersiz .Şu var devir saatimde milim oynama yok.Sabah usta ile yaptığım konuşmada neredeyse bütün sensörleri ve bağlantıları kontrol ettiklerini,her şeyin olması gerektiği gibi çalıştığını söyledi. Son kez röle değişimi yapacaklarını söylediler.

 

araç 1 haftadan fazla serviste kaldı geçen haftalarda.Buji ve bobinler set halinde değişti. Benzin pompasını bende söyledim ,usta onda sorun olsa hep yapar tekleme dedi.

 

Anladığım serviste pes etti,son işlemden sonra arıza verince gel diyecekler galiba :) 

 

intercooler var arka kısımda manifold öncesinde. su giriş çıkışı var sulu intercooler.

Yorum bağlantısı
Eren Yavuz

Son durumu paylaşayım dedim.2 Gün serviste kaldıktan ve denemelerden sonra sorun bulunamadı.Usta başı ile telefonda görüşmeme istinaden katkılı yakıt almamamı söyledi.Cold start ta araç avansı ayarlamada zorlanır dedi.Kendileri de arabayı zorladıklarını 5 bin devirde bile teklemediği belirtildi.Arabanın yakıt sistemi ile ilgili sorun olabileceğini rölenin anlık pompayı aç-kapa yapabileceğini öğrendim.Röleyi değiştirmediğini,arızalı olsa arada da aç kapa yapar dedi. Geç çalışma olsa pompalarda sorun olabilir ama senin araçta geç çalışma yok dedi.

Kısacası yakıtı değiştir ,takip edelim arabayı dediler.

Mehmet Göktürk yazdı:

 

intercooler var arka kısımda manifold öncesinde. su giriş çıkışı var sulu intercooler.

 bunu yeni öğrendim :) 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...