İçeriğe Yönlendir

Jazz - 2004 Fren Hidroliği ve Ön Disk Değişimi


Bekir Çelik

Recommended Posts

Bekir Çelik

Hayırlı akşamlar abiler.

 

Honda Jazz 2004 1.4 LS Manuel aldım geçen haftalarda. Teknik bilgim neredeyse hiç yoktur, bu araçta yeni yeni periyodik bakımlarını vs kendim yapmaya çalışıyorum elimden geldiğince. Youtube'dan vs videolar izleyip yapıyorum.

 

Fren sistemi alakalı şöyle bir durum var. Aşağıdaki görsel sanırım fren hidroliği kutusu. Ve flaştan belli olmuyor ama Minimum seviyenin altında.

 

dot4_zpsqgbktqxz.png

 

Okuduğum kadarıyla eğer içindeki DOT3 ise DOT4 ile karıştırılmaması gerekiyor. Ya da tam tersi. Ben bunu bilmeden nasıl DOT3 veya DOT4 eklerim?

 

Bir de bakım kitapçığına baktım, ön diskler torna edilmiş daha önce. Şu anda da frene basınca direksiyon titreme yapıyor. Ön disklerde yamulma var sanırım. Önceden de tornaya verildiğinden ön disk ve balatayı değiştireceğim yakın zamanda. Bu değişim esnasında fren hidroliği boşalıyor mu? O da mı değişir?

 

Şimdilik eksiğini tamamlayayım diyorum ama DOT3 mü DOT4 mü koymalıyım bilemedim.

 

Umarım derdimi anlatabilmişimdir. Engin tecrübelerinizden faydalanmak isterim. :)

Yorum bağlantısı
Alpay Sumer

merhaba, kapagin ustunde hem dot 3 hemde dot4 yaziyor. ayrintili okuyamadim ama birde siz kontrol edermisiniz? evet seviye bayagi dusuk. ben olsam komple fren bakimini ve degisimleri gerceklestirirdim... fren herseyden onemli cunku. Balatalarinizi ve gercekten diskleriniz yamuk ise diskleriniz degistirmenizi tavsiye ederim.

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Bekir Çelik
15 dakika önce, Alpay Sumer yazdı:

merhaba, kapagin ustunde hem dot 3 hemde dot4 yaziyor. ayrintili okuyamadim ama birde siz kontrol edermisiniz? evet seviye bayagi dusuk. ben olsam komple fren bakimini ve degisimleri gerceklestirirdim... fren herseyden onemli cunku. Balatalarinizi ve gercekten diskleriniz yamuk ise diskleriniz degistirmenizi tavsiye ederim.

Evet kapağın üzerinde DOT3 or DOT4 yazıyor. Şimdi kullanıcı kitabına baktım, fotoğrafta görülen kutu debriyaja aitmiş, hemen sağındaki ise frene. İkisine de fren yağı koyulabilir yazıyor. Ön diskleri değiştireceğim de, idareten yağ ekleyecek olsak DOT3 mü koymalı DOT4 mü bunu bilemeyeceğiz heralde.

 

Teşekkür ederim.

Yorum bağlantısı
Tahir Ak

Dot 3 dot 4 karıştırma diye bir mevzu yok sorun olmaz. Dot3 isteyen araca komple dot4 de koyabilirsiniz.
Fren bakımı zor değildir YouTube videolar ile kendi fren hidroliğini değiştirip 2. Bir arkadaş frene basarak tüm tekerleden şarıl şarıl eski yağı akıttım.
Hatta dot4 isteyen arabama dot 5.1 koydum 2 yıldır sorun yok canavar maşallah

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Bekir Çelik
11 dakika önce, Tahir Ak yazdı:

Dot 3 dot 4 karıştırma diye bir mevzu yok sorun olmaz. Dot3 isteyen araca komple dot4 de koyabilirsiniz.
Fren bakımı zor değildir YouTube videolar ile kendi fren hidroliğini değiştirip 2. Bir arkadaş frene basarak tüm tekerleden şarıl şarıl eski yağı akıttım.
Hatta dot4 isteyen arabama dot 5.1 koydum 2 yıldır sorun yok canavar maşallah

Karıştırmaktan kastım, şu an içindeki DOT3 ise mesela, DOT4 ile eksiğini tamamlayamam heralde? Yanlış mı biliyorum acaba.

Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan

Disk değişirken fren hidroliği değişmez normalde. Mecburi değil yani. 

Değiştirecekseniz havasını alabilecek kadar bu işi becerebilecek bir yerde yaptırın.

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Tahir Ak
Karıştırmaktan kastım, şu an içindeki DOT3 ise mesela, DOT4 ile eksiğini tamamlayamam heralde? Yanlış mı biliyorum acaba.
Sorun olmaz.
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Bekir Memur
(düzenlendi)

Hidrolik yağın özelliği su dan farklı olarak kaynama noktasının yüksek olması. Sıvı fren pistonlarından geçerken zamanla ısınır kaynar bu frenlerin taş gibi olup zor tutmasına sebep olur.

Hidrolik yağın zamanla bünyesine nem çeken bir yapısı var bünyesine nem çektiğinde kaynama noktası düşecek fren habire şişecek ve zor tutacak aynı zamanda kaynamasa dahi fren mesafesi uzayacak.

Dot 3 ve dot 4 ün farkı akış hızı ve kaynama noktasıdır dot 4 daha zor kaynayan bir hidroliktir mantık olarak dot 4 koyulması gerek fakat içeride 3 var ise önce onun bi boşaltılması gerek çünkü molekül farkından dolayı su + zeytinyağı olayı gibi biri birinin üstüne çıkabilir homojen şekilde karışmaz.

 

Dot 3 mü yoksa 4 mü bu arabanın kullanım kitapçığında ya açıkça dot 3 4 gibi yazar ya da yağın şartname kodu belirtilir anlamsız bir kod gibi dursada bunu google da arattığımızda bu şartlara uyan yağlar isimleriyle birlikte çıkar. 

Parça kodu şartname kodu gibi şeyleri google da aramayla bilgi alabiliriz.

tarihinde Bekir Memur tarafından düzenlendi
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Diskler yamulmuş, muhtemelen balatalar da bitmiş demektir. Disk balata değişimi yapılırken eski hidrolik boşaltılabilir ve yenisi konulabilir. Bence bir uzmana bırakın bu işi. Fren hayati nokta sonuçta.

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Bekir Çelik

Disk, balata ve fren hidroliği siparişi verdim. Haftaiçi uzmanına yaptıracağım nasipse. Teşekkür ederim hepinize.

Yorum bağlantısı
Alpay Sumer

marka olarak hangilerini tercih ettiniz? urunleriniz geldiginde montaj aninda resimler paylasirmisiniz?  konunuz ihtiyac halinde baska uyelere yardimci olacaktir.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Bekir Çelik

Disk%20Balata_zpsykufvyl0.png

 

Bosch'un takımını aldım. Fren Sıvısı olarak da Castrol Brake Fluid Dot 4 - 500ML sipariş geçtim. Montaj esanasında görüntü almaya çalışacağım nasipse.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan

Hayırlı olsun.

 

Bende ön arka disk balata takım hepsini Delphi aldım. Önceki balatalarım da Bosch’tu. Gayet güzeldi.

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Tahir Ak
Hidrolik yağın özelliği su dan farklı olarak kaynama noktasının yüksek olması. Sıvı fren pistonlarından geçerken zamanla ısınır kaynar bu frenlerin taş gibi olup zor tutmasına sebep olur.
Hidrolik yağın zamanla bünyesine nem çeken bir yapısı var bünyesine nem çektiğinde kaynama noktası düşecek fren habire şişecek ve zor tutacak aynı zamanda kaynamasa dahi fren mesafesi uzayacak.
Dot 3 ve dot 4 ün farkı akış hızı ve kaynama noktasıdır dot 4 daha zor kaynayan bir hidroliktir mantık olarak dot 4 koyulması gerek fakat içeride 3 var ise önce onun bi boşaltılması gerek çünkü molekül farkından dolayı su + zeytinyağı olayı gibi biri birinin üstüne çıkabilir homojen şekilde karışmaz.
 
Dot 3 mü yoksa 4 mü bu arabanın kullanım kitapçığında ya açıkça dot 3 4 gibi yazar ya da yağın şartname kodu belirtilir anlamsız bir kod gibi dursada bunu google da arattığımızda bu şartlara uyan yağlar isimleriyle birlikte çıkar. 
Parça kodu şartname kodu gibi şeyleri google da aramayla bilgi alabiliriz.
Homojen karışmama durumunun kanıtı var mı? Zira dot 5.1 Eneos yağ datasheet inde dot4 isteyen araca dot 5.1 ile takviye yapılabilir sorunsuz karışır yazıyordu
Yorum bağlantısı
Bekir Memur
8 saat önce, Tahir Ak yazdı:
On 28.07.2018 at 19:20, Bekir Memur yazdı:
Hidrolik yağın özelliği su dan farklı olarak kaynama noktasının yüksek olması. Sıvı fren pistonlarından geçerken zamanla ısınır kaynar bu frenlerin taş gibi olup zor tutmasına sebep olur.
Hidrolik yağın zamanla bünyesine nem çeken bir yapısı var bünyesine nem çektiğinde kaynama noktası düşecek fren habire şişecek ve zor tutacak aynı zamanda kaynamasa dahi fren mesafesi uzayacak.
Dot 3 ve dot 4 ün farkı akış hızı ve kaynama noktasıdır dot 4 daha zor kaynayan bir hidroliktir mantık olarak dot 4 koyulması gerek fakat içeride 3 var ise önce onun bi boşaltılması gerek çünkü molekül farkından dolayı su + zeytinyağı olayı gibi biri birinin üstüne çıkabilir homojen şekilde karışmaz.
 
Dot 3 mü yoksa 4 mü bu arabanın kullanım kitapçığında ya açıkça dot 3 4 gibi yazar ya da yağın şartname kodu belirtilir anlamsız bir kod gibi dursada bunu google da arattığımızda bu şartlara uyan yağlar isimleriyle birlikte çıkar. 
Parça kodu şartname kodu gibi şeyleri google da aramayla bilgi alabiliriz.

Homojen karışmama durumunun kanıtı var mı? Zira dot 5.1 Eneos yağ datasheet inde dot4 isteyen araca dot 5.1 ile takviye yapılabilir sorunsuz karışır yazıyordu

Çok ciddiye alınacak birşey değil fakat her farklı standarttaki yağ tamamen homojen olarak birbirine karışmaz bunun testi yapılabilir çok zor değil farklı 2 motor yağının bile viskozitesi aynı olsa dahi bir araya koyulup karıştırınca birbirine geçmiş gibi olur fakat bir süre sonra sabit durunca ayran su olayı gibi ayrışır şahsen ben tek marka ve tek model yağlar ile ilave yapmayı tercih ediyorum.

Hidrolik seviyesi çok fazla azaldıysa komple boşaltılıp tek bir markadan doldurmayı tercih ederim.

 

 

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...