İçeriğe Yönlendir

Fiat Egea 1.6 Multijet Aracımla İlgili İzlenimlerim


Fatih Mehmet Uslu

Recommended Posts

İlker Yüksel

Uzun zamandır 1,6 Dizel+Dct SW kullanılıyorum. Araçtan çok memnunum. Bir aralık Sedanlarda böyle kalorifer kutu arızası oldu çözüldü. 

 

SW+HB ile Sedanlar biririnden farklı araçlar. Ön süspansiyon geometrisi ile amoritösörler farklı. Cam kalınlıkları ayrıca motor yalıtımlarıda farklı. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Fatih Mehmet Uslu
İlker Yüksel yazdı:

Uzun zamandır 1,6 Dizel+Dct SW kullanılıyorum. Araçtan çok memnunum. Bir aralık Sedanlarda böyle kalorifer kutu arızası oldu çözüldü. 

 

SW+HB ile Sedanlar biririnden farklı araçlar. Ön süspansiyon geometrisi ile amoritösörler farklı. Cam kalınlıkları ayrıca motor yalıtımlarıda farklı. 

Şu an için sorun kalmadı gibi, serviste yağlama ve bişey yaptılar ama ben başlarında değildim. Tekrar ederse değiştiririz dediler. Şimdilik sorun yok gibi. Ama kaloriferin düzgün çalışıp çalışmadığı uzun yolculuklarda anlaşılıyor. Çıkabilirsek yola deneyeceğiz. Cam kalınlıkları konusunu bilemiyorum olabilir ama amortisörlerin farklı olacağını sanmıyorum. Kaç çeşit egea amortisörü olacak ki, ayrıca sedanın amortisörlerinden çok memnunum, hb ve sw nin daha iyiyse nasıl olduklarını çok merak ettim şimdi.

Yorum bağlantısı
İlker Yüksel
(düzenlendi)

Sedan da sach marka amortisörler var iken HB/SW Koni FSD amortisörler var. Hatta forumda konum dahi var. Sizin ile paylaşayım.

 

https://fiategea.net/konu-fiat-egea-sedan-ve-hb-sw-amortisorleri-karsilastirmasi.html

 

HB/SW  COFAP marka KONİ tarafından üretilmiş FSD amortisörler kullanılmış. 
yEY5bN.jpg
69gP39.jpg

Bu arada acaba liftte bir Sedan var mı diye bakarken denk geldi. Onun amortisörleri Sachs amortisör. 

NpaAML.jpg

tarihinde İlker Yüksel tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
İlker Yüksel
Fatih Mehmet Uslu yazdı:

Şu an için sorun kalmadı gibi, serviste yağlama ve bişey yaptılar ama ben başlarında değildim. Tekrar ederse değiştiririz dediler. Şimdilik sorun yok gibi. Ama kaloriferin düzgün çalışıp çalışmadığı uzun yolculuklarda anlaşılıyor. Çıkabilirsek yola deneyeceğiz. Cam kalınlıkları konusunu bilemiyorum olabilir ama amortisörlerin farklı olacağını sanmıyorum. Kaç çeşit egea amortisörü olacak ki, ayrıca sedanın amortisörlerinden çok memnunum, hb ve sw nin daha iyiyse nasıl olduklarını çok merak ettim şimdi.

 

FSD söyle özelliği var yoldan gelen darbe frekansına göre sertlik ve yumuşaklık mekanik olarak ayarlanabiliyor. HB/SW güzel satıh da daha sıkı bir hal alabiliyor. Bu da yol tutuşa etkisi var.

2015-2017 ye kadar Sedanlarda ön yan camlar 3,5mm iken HB/Sw 4mm idi. 2017 temmuzdan sonra onları da 4mm yaptılar. Ayrıca ön cam 5mm akustik iken HB/Sw da Sedanlar da 4.4mm akustik cam vardı.

 

Yorum bağlantısı
Fatih Mehmet Uslu
İlker Yüksel yazdı:

 

FSD söyle özelliği var yoldan gelen darbe frekansına göre sertlik ve yumuşaklık mekanik olarak ayarlanabiliyor. HB/SW güzel satıh da daha sıkı bir hal alabiliyor. Bu da yol tutuşa etkisi var.

2015-2017 ye kadar Sedanlarda ön yan camlar 3,5mm iken HB/Sw 4mm idi. 2017 temmuzdan sonra onları da 4mm yaptılar. Ayrıca ön cam 5mm akustik iken HB/Sw da Sedanlar da 4.4mm akustik cam vardı.

 

Bilmiyordum böyle bir fark olduğunu, tonla tanıtım videosu izlemiştim oysaki 😊 hb kullanmadım hiç, ama sedanın amortisörleri yumuşakça sayılır. İki kademeli amortisör diye anlatılıyordu demekki bahsettikleri sw ve hb amortisörleriymiş. Teşekkür ederim.

Yorum bağlantısı
İlker Yüksel

Hocam bir kaç daha fark var aracın kaç model?

Fatih Mehmet Uslu yazdı:

Bilmiyordum böyle bir fark olduğunu, tonla tanıtım videosu izlemiştim oysaki 😊 hb kullanmadım hiç, ama sedanın amortisörleri yumuşakça sayılır. İki kademeli amortisör diye anlatılıyordu demekki bahsettikleri sw ve hb amortisörleriymiş. Teşekkür ederim.

 

Hocam bir kaç daha fark var aracın kaç model?

Yorum bağlantısı
Fatih Mehmet Uslu
İlker Yüksel yazdı:

Hocam bir kaç daha fark var aracın kaç model?

 

Hocam bir kaç daha fark var aracın kaç model?

2016 model

Yorum bağlantısı
Emrah Musalli

Benim 2016 sedan Egea' nın on cam park halinde iken tam alt ortadan 5 cm kadar çatladı. Şimdi o çatlak büyüdü tabi. Acaba ön camın ince olması ile alakalı olabilir mi?

Yorum bağlantısı
İlker Yüksel
Emrah Musalli yazdı:

Benim 2016 sedan Egea' nın on cam park halinde iken tam alt ortadan 5 cm kadar çatladı. Şimdi o çatlak büyüdü tabi. Acaba ön camın ince olması ile alakalı olabilir mi?

 

Hiç alakası yok aynı camı F30 BMW3 serisi ile GOLF7 kullanıyor. Farklı bir durum oluşmuştur.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Emrah Musalli yazdı:

Benim 2016 sedan Egea' nın on cam park halinde iken tam alt ortadan 5 cm kadar çatladı. Şimdi o çatlak büyüdü tabi. Acaba ön camın ince olması ile alakalı olabilir mi?

 

Sebepsiz çatlamaları değişik markalarda görebiliyoruz.. 

Montaj hatası olabilir. Hatalı üretim olabilir.. Bir darbe almıştır. Sıcaklık farkı oluştuğunda o darbeden yürür vs..

 

Yorum bağlantısı
Emrah Musalli

 

İlker Yüksel yazdı:

 

Hiç alakası yok aynı camı F30 BMW3 serisi ile GOLF7 kullanıyor. Farklı bir durum oluşmuştur.

 

Mehmet Ozyurek yazdı:

 

Sebepsiz çatlamaları değişik markalarda görebiliyoruz.. 

Montaj hatası olabilir. Hatalı üretim olabilir.. Bir darbe almıştır. Sıcaklık farkı oluştuğunda o darbeden yürür vs..

 

Şöyle bir bağlantı olabilir mi peki? Bu olaydan bir ay kadar önce arabanın camına karşı şeritten taş fırladı ama çok sert geldi. Cama manda gözü dedikleri şekilde zarar verdi. İlk önce çatlamayı buna başladım. Ancak çatlak manda gözünden başlamadı ve başladığı yer taş çarpan yerden yarım metreden fazla uzak.

Yorum bağlantısı
İlker Yüksel

Hocam çatlayıp da değiştirmeye karar verirsen HB\SW camından taktır. Akustik paket diye gözükyor sistemlerde. Bu cam şuanda W213 mevcut E kasada da kullanılıyor. Rüzgar ve motor sesi inanılmaz azalır.

 

Sedanlar da Pilkington M1244-1 varken HB\SW Pilkington M1250-1 var.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Emrah Musalli yazdı:

 

 

Şöyle bir bağlantı olabilir mi peki? Bu olaydan bir ay kadar önce arabanın camına karşı şeritten taş fırladı ama çok sert geldi. Cama manda gözü dedikleri şekilde zarar verdi. İlk önce çatlamayı buna başladım. Ancak çatlak manda gözünden başlamadı ve başladığı yer taş çarpan yerden yarım metreden fazla uzak.

 

Bence bağlantılı değil. 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Kerim Bilgehan Arbek

2 sene önce puntoyu servise bıraktığımda ikame olarak verdiklerinde parasını hakeden bir araç olarak kalmış hafızamda.

Ancak 1.6 Mjet motorun torkunun yüksek olmasından ve aşağı devirlerde motor torkunun dolu dolu gelmesinden kaynaklı arabada çok hafif gaza oturduğunuzda bile böyle ön tekerlerde gezeleme hissediyordum. Üstüne üstlük bir de lastikler aşınmışsa hep bir patinaj hali vardı.

Bir de bir Mjet ten bir tık fazla takıyordu...

Kazasız belasız kullanın inşallah :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Emrah Musalli

Konuyla ilgili forumda bilgi kalması açısından, değiştirme günü geldiğinde orijinal çıkma bakmak mı daha mantıklı yoksa yan sanayi bir marka mı? (Orijinal için de o markalardan bazılarının üretim yaptığı söyleniyor. Yetkili servis malzeme ve işçilik ücretleri malum. Bir de orijinal ön cam yetkili servis harici bir yerden bulmak imkansız mı? Teşekkürler.

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
İlker Yüksel
Kerim Bilgehan Arbek yazdı:

2 sene önce puntoyu servise bıraktığımda ikame olarak verdiklerinde parasını hakeden bir araç olarak kalmış hafızamda.

Ancak 1.6 Mjet motorun torkunun yüksek olmasından ve aşağı devirlerde motor torkunun dolu dolu gelmesinden kaynaklı arabada çok hafif gaza oturduğunuzda bile böyle ön tekerlerde gezeleme hissediyordum. Üstüne üstlük bir de lastikler aşınmışsa hep bir patinaj hali vardı.

Bir de bir Mjet ten bir tık fazla takıyordu...

Kazasız belasız kullanın inşallah :)

 

 

0-120 km/h arası çok seri 120-150km/h arasında tutuk. İlginç bir şekilde 150 km/h den sonra sihirli bir dokunuş oluyor motor resmen birden açılıyor ve 200km/h kadar çok rahat çıkıyor.Hatta yolu uygunsa daha da çıkıyor. 213 km/h kadar çıkmışlığım var.  Bakımını düzgün yaptırırsan sorun çıkarmaz hiç. 

 

Ama bana göre eksileri de mevcut. 

1,6 Multijet 2 gürültülü ve tiitreşimi bir motor. FCA dizelin geleceği olmadığı için yatırım yapmıyor.  Birde PSA birleşme durumu var ki onlarda yeni nesil 1.5 litre dizel var.

Yorum bağlantısı
Fatih Mehmet Uslu

Aracımla ilgili birkaç tespitim daha oldu bu 2,5 yıllık zaman zarfında.

Ses sistemi iyi değil demiştim ancak internetten indirdiğim 128 kb lık müzikler ile usb den müzik dinliyordum hep. 40 kademe ses ayarı var ve 19 dan sonra baslar bozulmaya başlıyordu. Ki benim ayarlarımda bas -1 de durur. Geçenlerde Bluetooth üzerinden müzik dinledim ses kademesini 25 lere getirmeme rağmen ses çok temiz çıkıyordu. Bu işlere meraklı bir arkadaşımla konuştum bana wav formatında müzik dinlememi önerdi. Denediğimde kalitenin çok arttığını farkettim. Neredeyse kademeyi 30 lara getirsem bile ses bozulmuyordu. Zaten bu kademeden fazlasını da aramıyorum. Uzun lafın kısası kaliteli müzik ile kaliteli ses çıkarabiliyor, bu durumda eski yorumumu güncellemem gerekti.

Daha önce değinmediğim bir husus da şu, eski focuslarımın tamamından trim sesi gelirdi, özellikle soğuk asfaltta birkaç yerden zırıltı gelirdi. Egeam 53 bin km ye geldi hiçbir yolda trim sesi almadım şimdiye kadar. İç mekan kalitesi c segmentine göre düşük desek de malzeme birleşimleri güzel yapılmış olsa gerek bu konuda segmentinin üzerinde diyebilirim.

Debriyajı birçok yeni nesil otomobilden sert, 3 ay önce baskı balatayı değiştirdim bariz bir yumuşama hissettim ama arkadaşlarımın octavia, ibiza vb araçlarını kullandığımda halen sert olduğunu farkettim. Normal kullanımda sorun olmuyor ama dur kalk trafikte sanırım bu fark hissedilmeye başlanır.

Farlarından bahsetmemişim, focus 3 standart halojen farlarından daha başarılı, özellikle focusun uzun farları gece yolculuklarında çok yetersiz gelirdi, egeanın uzunları çok daha iyi aydınlatıyor.

Geçenki bakımda 300 tl ye tüm fren balatalarını değiştirdiğimi yazdığımda fiyatın çok uygun olduğu söylenmişti. Yeni balatalar bazen ses yaptığı için servis danışmanına sordum. Bana 2 çeşit opar marka balata olduğunu belki benim aracıma uygun olanının takılmış olabileceğini söyledi. Servis geçmişine baktık ve anladık ki ucuz balatalar takılmış, pahalı olan da 400 tl imiş. Seçim sunmamışlardı İstanbul'daki serviste, sunsalardı 400 lük olanını taktırırdım. Ancak hafif basılan fren dışında ses yapmadığından çok da bir negatif durumunu hissetmedim.

Şimdiye kadar yaşadığım arızaları da yazayım; önemsiz konular gerçi ama olsun, arka bagaj kapağının etrafındaki lastik contalar hafif dışa doğru esnediğinden bagaj kapağının koluna sürtmeye başlamış ve contayı yırtmıştı, serviste yapıştırılmasını teklif ettim yapıldı ve sorun geçti, sağ ön kapının cam açma butonu oksitlenmişti, spreyle temizlediler bu sorun da ortadan kalktı. Klima sisteminin sıcak soğuk ayarlarıyla ilgili sorunum oldu, serviste birşeyler yaptık dediler, güncelleme falan da yaptılar ancak bu sorunun çözülüp çözülmediğini önümüzdeki aylarda uzun yola çıktığımda tam olarak test edeceğim için sorun çözülmemişse artık konyadaki serviste hallederim. Başka da sorun yaşamadım. Aklıma gelenleri zaman zaman yine yazarım, egea ile ilgili en azından kendi tecrübelerimin belki merak edenlere faydası olur.

  • Beğen 7
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

ses konusunda kaliteli kaynak çok farkettiriyor geçekten, spoti en üst  kalitede dinlediğimde duster bile değişiyor ses konusunda, uyduruk yayın yapan radyolar bozuyor, şeçme internet radyoları dinliyorum o yüzden, tabii flac ayarında müzik değil, olmazda zaten...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 2 ay sonra...
Fatih Mehmet Uslu

Geçenlerde biraz toprak yolda ve gece vakti bol çukurlu yolda gitmek zorunda kalmam sebebiyle olsa gerek ön takımdan lıkırtı gelmeye başlamıştı, bugün konya fiat servisine gittim. Yapılan kontrolde ön şoför tarafı z rotun bozulmuş olduğunu söylediler ve değişim yapıldı. Ses kesildi. İlginç olan bu değişim garanti kapsamında yapıldı. Z rotun kolay bozulmuş olması canımı sıkmıştı ama garantiden değişmiş olması yüzümü güldürdü. Zaten pahalı bir parça da değildi ama bu parça normalde garantiye girmez çoğu serviste. Ayrıca ön cam kenarlarında baloncuklar oluşmuştu. Bunun içinde garantiden değişmesi yönünde kayıt açıldı, sonuçlanınca çağıracaklar, muhtemelen ön cam da garantiden değişecek.

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Fatih Mehmet Uslu yazdı:

Geçenlerde biraz toprak yolda ve gece vakti bol çukurlu yolda gitmek zorunda kalmam sebebiyle olsa gerek ön takımdan lıkırtı gelmeye başlamıştı, bugün konya fiat servisine gittim. Yapılan kontrolde ön şoför tarafı z rotun bozulmuş olduğunu söylediler ve değişim yapıldı. Ses kesildi. İlginç olan bu değişim garanti kapsamında yapıldı. Z rotun kolay bozulmuş olması canımı sıkmıştı ama garantiden değişmiş olması yüzümü güldürdü. Zaten pahalı bir parça da değildi ama bu parça normalde garantiye girmez çoğu serviste. Ayrıca ön cam kenarlarında baloncuklar oluşmuştu. Bunun içinde garantiden değişmesi yönünde kayıt açıldı, sonuçlanınca çağıracaklar, muhtemelen ön cam da garantiden değişecek.

Ucuz araba ucuz parça hocam. Normaldir. 

Yorum bağlantısı
Fatih Mehmet Uslu

Tüketim verisi paylaşımı moda oldu, ben de bi tüketim verisi paylaşayım.

Ankaradan konyaya, 240 km yol, araçta 5 kişiyiz ama 3 ü çocuk, toplasan 1 yetişkin ağırlığında, egea sedanın 520 litrelik bagajı tepeleme dolu, klima sürekli açık, hızım 110 a sabit, yakıt ortalaması 4.4 litre olarak konyaya girdim. Düz yol, pek rampa yok. 1 defa dip gaz hızlandım, yaklaşık 40 sn kadar (birine kızmıştım) onun dışında gazlama yok. Koşullar böyleyken daha düşük yakması zor. Ama bir keresinde 3.7 de tutturmuştum vandayken, tek başıma ve klima kapalıyken.

Şehir içini sormayın, çok fark ediyor. 6 litrenin altına düşmek zor şehir içinde. Benim dikkatsiz kullanarak şehir içi ortalamam 7 civarıdır.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Fikri Keleş
Mustafa Tüfekçi yazdı:

69 oldu araç bayide :(

Uzuldugumuz fiyatlara,suan pert olan alınmıyor 

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi
Fikri Keleş yazdı:

Uzuldugumuz fiyatlara,suan pert olan alınmıyor 

Sıfır Egea parasına Marea aldım nerdeyse 2005 :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Fatih Mehmet Uslu yazdı:

Geçenlerde biraz toprak yolda ve gece vakti bol çukurlu yolda gitmek zorunda kalmam sebebiyle olsa gerek ön takımdan lıkırtı gelmeye başlamıştı, bugün konya fiat servisine gittim. Yapılan kontrolde ön şoför tarafı z rotun bozulmuş olduğunu söylediler ve değişim yapıldı. Ses kesildi. İlginç olan bu değişim garanti kapsamında yapıldı. Z rotun kolay bozulmuş olması canımı sıkmıştı ama garantiden değişmiş olması yüzümü güldürdü. Zaten pahalı bir parça da değildi ama bu parça normalde garantiye girmez çoğu serviste. Ayrıca ön cam kenarlarında baloncuklar oluşmuştu. Bunun içinde garantiden değişmesi yönünde kayıt açıldı, sonuçlanınca çağıracaklar, muhtemelen ön cam da garantiden değişecek.

Renault'da tüm yürüyen 100bin km boyunca garantili. Jeep ve Fiat'ta 60bin km ve 2 sene garantili. Hangisi önce dolarsa. 63bin km'de aynı şekilde sol ön z rot bozuldu, 150TL'lik parçayı garantiye sokmamışlardı.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...