Guest Aykut G

Fiesta V - EAC Fail Arızası

Recommended Posts

Yaşar Demirci

arıza kodu neydi

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Abdullah Akel

bilgisayarda çıkan arıza kodu silinmeyen po504 fREN Sivici A/B ilişkisi ama bundan yapmazlar dediler bizde mozot filitresi ve müşürü değiştirdik hata versede gaz yememe olayı gitti

climayla alakalı olabilir mi?

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Yaşar Demirci
bilgisayarda çıkan arıza kodu silinmeyen po504 fREN Sivici A/B ilişkisi ama bundan yapmazlar dediler bizde mozot filitresi ve müşürü değiştirdik hata versede gaz yememe olayı gitti

climayla alakalı olabilir mi?

sadece silinmeyen degil silinen kodlar da gerekli arıza teşhisi için

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Özgür Ahkem Gökce
Bundan 5-6 ay evvel benim aracımda da aynısı oldu; ışık gitti geldi,gitti geldi eac fail dedi, kontağı kapadım, tekrar çalıştırdım ve yoluma devam ettim. ilk fırsatta servise gittim durumu anlattım kelebektir abi dedi, açtı bi güzel WD40 gibi bişey sıktı, iyice temizledi. sonrasında allah yolunu açık etsin abi dedi. o günden beridir henüz çok şükür tekrarlanmadı o arıza.

Hay dilimi eşek arısı soksun...

Akünn durumu kontrol.

Abi inşallah sadece akü ile yırtarım. Üstündeki akü orijinal akü 7 senedir üstünde.(ilk sahibinin değiştirmediğini varsayıyorum.)

Aracımı kurtarıcının üstünde görünce bir acayip oldum , nasıl kötü hissettim anlatamam.

Neyse gelelim mevzuya, aynı problemi yaşamış kişilerin çözüme nasıl ulaştıklarını okuyamadım, burayı gören duyan olursa cevap verirlerse sevinirim. :D

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Eser Atalas

Merhaba arkadaşlar;

Benim de 250.000km de Tdci 2005 Fiesta' mda geçen sene aynı hata veriliyordu. Genelde yokuş yukarı gibi, herhangi bir viteste, aracın 3.000 devirlerin üstüne çıktığı, zorlandığı durumlarda oluyordu. Haftada birkaç defa mutlaka denk geliyordu bu durum. Özel servise götürdüm, bilgisayara bağlandı ve MAF sensörü hatası verdi. Sensörü çıkardılar, hava tuttular, bir kimyasalla yıkadılar ve taktılar. 20.000km gibi hiç sorun çıkmadı. Şimdi yine aynı hatayı vermeye başladı. Yine gidip MAF sensörünü temizlettireceğim...

Saygılarımla

Eser Atalas

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Özgür Ahkem Gökce

Arıza aküden kaynaklı çıktı, Mutlu silver serisi akü takılmış, şuan sorun yok, ilk çalıştırma gayet kolay ve rahat oluyor artık.

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Engin Dündar

Arkadaslar merhaba bu konuyu tekrar canlandırmak istiyorum benim fiestamda gecenlerde eac fail arızası vermişti forumdan yararlanarak ustaya götürdüm maf sensörünü ve enjektörleri temizledi ancak pek faydalı olmadı aracım üst devirlere çıkarken ve ayagımı gazdan çektigimde aşırı sarsılıyor devir saati çok küçük zig zag yapıyor aracı boşa alıp bi müddet bekledigimde eac fail yazısı kayboluyor araç hareket etmeye başladıgında tekrar yazıyor daha önce başına gelip proplemi çözen arkadaslar bu konuda yardımcı olabilirlermi acaba ...

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Ahmet Taşkın

acaba hız sensörüne yakın devir ölçmek için sensör giriyor olması lazım şanzumana yanlış hatırlamıyorsam o yapabilirmi ?

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Yaşar Demirci

araç hakkında yorum yapabilmek için arıza kodları gerekli yoksa sabaha kadar konuşsak bir sonuca varamayız.

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Mehmet Teoman Tuncel
(düzenlendi)

Öcelikle günaydın, dün akşam eşim aracı kullanırken düşük bir hızda araç aniden durmuş ve eşim tekrar çalıştırdığında ekranda eac fail mesajı çıkmış ve yanıp yanıp sönüyor. Dün akşam ve bu sabah bende araca bir baktım. Araç çalışma anlamında normal çalışıyor, n konumundan auto 1 e alıyorum yine sorun yok, ayağımı firenden çekiyorum biliyorsunuzdur belki hafiften araç hareket etmesi lazım tepki yok hafiften gaz veriyorum araç vites vurması gibi tık diye bir tepiki geliyor ve araç hareket ediyor, geri viteste de r ye aldığımda da aynı şeyler oluyor. Aracı otoparkta ileri geri hareket ettirdim görünürde sorun yok gibi fakat ekranda eac fail mesajı ve diğer vites göstergesi gibi ekranlar yanıp yanıp sönüyor. Normalde araçta 3-4 aydır o-ring pullarından olduğunu sandığım sağ sileceğin o aradan beyaz bir duman çıkarması vardı ve mazot kokusu fandan geliyordu. 2 gün önce shell den yeni çıkarttığı fuel save dizel benzinde aldım.

Şimdi sizlerin özellike asm viteste olduğu için bana bilgi anlamında nasıl yardımcı olursunuz ve Ankara da sizce gitmişken asm vitesi de tanıyan bir servis olsun diye özel servis tavisyesi almak istiyorum. 7 ay önce 90.000 bakım ve tiriger seti için özgür forda gittim form kuralları gereği çok fazl bir şey demek istemiyorum ama kararsız kaldım olmadı yine oraya götürecem. Şimdiden teşekkürler.

tarihinde Muhittin Tuncel tarafından düzenlendi

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Burak Gülcan

senın arac sanrıım otomatık. bu sebepten tam cevap veremem ama gecen ay eac fail hatası bende yagmurda geldı ve beynıne su sıcraması ıle alakalıydı. bu hata bırcok sebepten gelebılır ılla servıse gıdıp para bayılma. 1 kere alıyorsan hatayı sorun yok. defalarca alırsan gotur derım.

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Ahmet Taşkın

Fiestaların enjektör pullarıyla ilgili yazılan fiestaların genel sorunları başlığına bakın. Aracı da bilgisayara bağlatarak hata kodundan sorunun kaynağına ulaşın.

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Çağlar Bayur

Muhtemelen balata bitmiştir, çekici ile servise gidecek.

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Mehmet Teoman Tuncel

Bu sabah özgür ford a gittim bilgisayara bağlandı ve uzun süredir sorun (çok fazla mazot kaçırıp motorun arkasından ve hava filitresinden beyaz duman çıkıyordu) yaşatan o-ring ler değişti. (takım olarak işçilik dahil 100 tl) Ama ekrandaki hatayı silemediler. Elindeki küçük bilgisayarda güç kaybı gözüktüğü ama detayı göremediklerini söyledi. Bu aşamadan sonra mutlaka asm de olduğu için yetkili servise gidip bilgisayara bağlanması gerektiği söylendi. Kafam çok çok karıştığı için araba zaten 3000 deviri geçmiyor yavaş yavaş evin oraya götürüp bıraktım. Ne yapacağımıda bilemediğim için buraya yazıp sizden tavsiye almak istedim. Sizce yetkili serviste olan bilgisayar ayarında Ankara da sizin gittiğiniz servislerde donanım yokmudur. Özellkile Çağlar bey sizin yorumlarınız bana hep yol gösterici olmuştur sizce nasıl bir yol izleyim.

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Çağlar Bayur

IDS lazım, yetkili servisteki cihaz.

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Mehmet Teoman Tuncel
(düzenlendi)

Biraz önce otokoç a gittim makineye bağlandı ve hata olarak

P0193-60-PCM FRP Algılayıcısı yüksek girdi.

Bu hatadan sonra pompacılara gitmem gerektiği pompanın üstünde bir sensör olduğu ve onun değişmesi gerekeceği söylendi. Sorunun çözümü için adım adım ilerliyorum. Ankarada yol oto diye bir yer varmış pompa işlerine bakan orayı referans verdiler bir görüşecem bu sensör nedir kaça çıkacak yine sonuçları buraya yazacağım. Tabi bu arada düşüncesi veya tavsiyesi olan varsa buraya yazarsa sevinirim.

tarihinde Muhittin Tuncel tarafından düzenlendi

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Ahmet Taşkın

comman rail üreten bir fabrikada staj yaptım railin ucuna pompa basıncını algılayan sensör takılıyor ama ne kadardır hiç tahmin edemiyorum

255179811.jpg

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Ali Cihangiroğlu
Bu sabah özgür ford a gittim bilgisayara bağlandı ve uzun süredir sorun (çok fazla mazot kaçırıp motorun arkasından ve hava filitresinden beyaz duman çıkıyordu) yaşatan o-ring ler değişti. (takım olarak işçilik dahil 100 tl) Ama ekrandaki hatayı silemediler. Elindeki küçük bilgisayarda güç kaybı gözüktüğü ama detayı göremediklerini söyledi. Bu aşamadan sonra mutlaka asm de olduğu için yetkili servise gidip bilgisayara bağlanması gerektiği söylendi. Kafam çok çok karıştığı için araba zaten 3000 deviri geçmiyor yavaş yavaş evin oraya götürüp bıraktım. Ne yapacağımıda bilemediğim için buraya yazıp sizden tavsiye almak istedim. Sizce yetkili serviste olan bilgisayar ayarında Ankara da sizin gittiğiniz servislerde donanım yokmudur. Özellkile Çağlar bey sizin yorumlarınız bana hep yol gösterici olmuştur sizce nasıl bir yol izleyim.

Geçmiş olsun, o şanzımanla çok sorun yaşacağınız kesin ama inşallah sık tekrarlamaz sizide üzmez, yalnız anlamadığım şey 4 oring değişiminin 100 tl. olması, bana çok fazla geldi, oringlerin tanesi 50 kuruş gibi birşeydi sanırım, değişmek için hava filtresi çıkıyor ve karga burnuyla enjektör üstündeki segmanı çıkarıp ordaki oringi değişiyorsunuz, yarım saatte üstelik yavaş yavaş sallana sallana yapılacak bir iş, silecek değişmek kadar basit sayılır, sadece bu iş içinmi 100 tl. aldılar yoksa başka şeylerde varmıydı acaba?

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Mehmet Teoman Tuncel

Ali bey oring lerin sadece o başındaki lastik contalar değil o contaların takıldığı plastik çeşme gibi diyecem artık o kısımlarda değişti. Sanırım oring takım deniyor dört çeşme görüntülü plastik siyah şeyler, bunları bir birine bağlayan kısa plastik borulardan oluşan takımdı. Yanlış bilmiyorsam piyasada 60-70 tl bu takım. Tabii emin değilim. Bugün öğleden sonrada pompa işi için gidecem yine buradaki sonucu pazartesi yazarım.

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Ali Cihangiroğlu
Ali bey oring lerin sadece o başındaki lastik contalar değil o contaların takıldığı plastik çeşme gibi diyecem artık o kısımlarda değişti. Sanırım oring takım deniyor dört çeşme görüntülü plastik siyah şeyler, bunları bir birine bağlayan kısa plastik borulardan oluşan takımdı. Yanlış bilmiyorsam piyasada 60-70 tl bu takım. Tabii emin değilim. Bugün öğleden sonrada pompa işi için gidecem yine buradaki sonucu pazartesi yazarım.

Şimdi oldu, sizde enjektör üstündeki kısımda değişmiş, normal o zaman, çeşme gibi dediğiniz siyah kısım ve ara hortumlarının bozulduğunu ilk defa sizden duydum yalnız, genelde sadece oring değişir, o kısımlar bozulmazdı, yinede kesin konuşmayayım, birde genelde olan başka sıkıntıda enjektör pullarının basınç kaçırması, bu durumda tıs tıs diye ses ve eksozt kokusu duyarsınız, eğer olursa bilginiz olsun.

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Mehmet Teoman Tuncel
Şimdi oldu, sizde enjektör üstündeki kısımda değişmiş, normal o zaman, çeşme gibi dediğiniz siyah kısım ve ara hortumlarının bozulduğunu ilk defa sizden duydum yalnız, genelde sadece oring değişir, o kısımlar bozulmazdı, yinede kesin konuşmayayım, birde genelde olan başka sıkıntıda enjektör pullarının basınç kaçırması, bu durumda tıs tıs diye ses ve eksozt kokusu duyarsınız, eğer olursa bilginiz olsun.

Ali bey doğrudur o siyah bölümlerden bir tanesi o oring in takıldığı kısımdaki tırnak hafif ezilmiş gibiydi. Gösterdi diğerlerinde çok fazla birşey yoktu bunlar takım halinde olur dedi ve değişti inşallah gerekmiştirde değişmiştir o zaman helal olsun. :)

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Mehmet Teoman Tuncel
(düzenlendi)

Şu ana kadar beni yönlendiren bir arkadaşın (otomotiv sektöründen birmod yetkili servis sorumlusu) tavsiyesi ile önce otokoça (hata kodu için) ardından gittiğim yol otomotiv, aracı pompacıya götürdü. Bana iletilen sonuç şu şekildeydi. Mazot pompasının üstündeki sensör değişmiş. Mazot ve enjektörler bakımdan geçmiş ve mazot pompasının baş kısmında bir sorun varmış o tamir edilmiş. Ve sonuçta 300 tl harcadım (doğru yalan bilemem ama referansla geldiğim için bu fiyat çok uygunmuş) + bir gün önceki oring takım halinde değişmeyide katarsak 400 tl sıkışmış derler ya. Sonuçta araç düzeldi, bu kadar bakımdan sonra her halde bir 100 km daha giderim.

Bu arada bana düşüncelerini ileterek yardımcı olan arkadaşlara da teşekkürler.

tarihinde Muhittin Tuncel tarafından düzenlendi

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Engin Erenler
Şu ana kadar beni yönlendiren bir arkadaşın (otomotiv sektöründen birmod yetkili servis sorumlusu) tavsiyesi ile önce otokoça (hata kodu için) ardından gittiğim yol otomotiv, aracı pompacıya götürdü. Bana iletilen sonuç şu şekildeydi. Mazot pompasının üstündeki sensör değişmiş. Mazot ve enjektörler bakımdan geçmiş ve mazot pompasının baş kısmında bir sorun varmış o tamir edilmiş. Ve sonuçta 300 tl harcadım (doğru yalan bilemem ama referansla geldiğim için bu fiyat çok uygunmuş) + bir gün önceki oring takım halinde değişmeyide katarsak 400 tl sıkışmış derler ya. Sonuçta araç düzeldi, bu kadar bakımdan sonra her halde bir 100 km daha giderim.

Bu arada bana düşüncelerini ileterek yardımcı olan arkadaşlara da teşekkürler.

Muhittin Bey çok güzel bir konu akışı sergilediniz. Ben de size teşekkür etmek istiyorum. geçmiş olsun.

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Yasin Mehmet Özdemir

Dün akşam araç devirden düştü ve EAC FAIL diye bir uyarı geldi.Arabayı stop edip bekledikten sonra, tekrar aynı uyarıyla karşılaşmadım.Çok araştırdım ama kesin bir bilgi bulamadım.Yetkili servisi de aramak istemiyorum , kesin çağırırlar. Bu uyarı ne demek, hangi sorunda oluşur?

Teşekkürler

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Mehmet Teoman Tuncel

Benim anladığım bu hata genel bir şeyi ifade ediyor, basit bir kötü yakıt sonrası enjektörde veya sistemdeki geçici hatada olabilir, bazı arkadaşlarda akü bile bu hataya neden olmuş veya benim gibi mazot pompasının üstündeki sensörden kaynaklandığını söyledikleri hatada olabilir. Sonuçta, bence iyi bir serviste bu hatayı buluyor. Ben yetkili servise sadece hata kodu için gittim ama daha sonra gittiğim yol otoda elindeki bilgisayarla hatayı gördü ve pompacıya yönlendirdi. Sizin araçta şu anda sadece hata veriyor ama 3000 devirin üstüne çıkıp normal gidiyorsa belkide basit bir sorun olup sadece hata kodunu bile silmek yeterli olabilir. Ama benim gibi sistem kendini korumaya alıp devirlenmiyor ve hata sürekli yanıp yanıp sönüyorsa servis yolu gözükebilir. Eninde sonunda güvendiğiniz servisler size yol gösterecektir.

Mesajı paylaş


Mesajın linki