İçeriğe Yönlendir

Bugün Aracınız İçin Ne Yaptınız?


Mehmet Ozyurek

Recommended Posts

Emre Şimşek
Okay Kaygusuz yazdı:

ne oldu ki

Terleme var diye bakımda yeni bir karter contası alıp taktırdım. İçinden çıkan da orijinal parça olmadığı için karşılaştıramadım için parçanın hatalı olduğunu göremedim. Sonuç olarak damlatmaya başladı. Sonra bayram arefesi başka bir ustaya değiştirttim o da damlattı. Bu arada Honda Civic karter contası Türkiye’de iki tane biri Kore biri Çin imalatı. 40 lira falan, Çin işine hiç girmedik. Orijinali ise 500-600₺ gibi bir şey ve hazırda yok, yetkili servis bile siparişle getirtiyor, o yüzden ona da yanaşamıyorum.

Neyse arefe günü değiştirdiğim conta ile çıktım yola. Baktım yağ damlıyor. Dalaman’dan Çanakkaleye kadar yarım litreden fazla yağ eksildi ama korkuyorum. Po’dan economizer falan aldım @Hasan Karabekiroglu abimin tavsiyesiyle, eksilen yağ yerine onu ekledim. 1 litre de yedek aldım yanıma, gittiği yere kadar gidecem dedim. Edremitteyken fazla kullanmadım arabayı. Zaten sıcakken damlıyordu soğuyunca düzeliyordu. Neyse bayram bitti bu arada, 3-4 gün içinde ben de Ankara’ya gelmiştim. Orda Japoncu akrabanın dükkanında yağı tekrar değiştirterek parçayı yine değiştirttim. Sonra yola çıktım, Ankara çıkışında lpg alırken bir de baktım ki daha beter damlıyor. Bu kez hemen geri döndüm akrabaya. Aynı usta ikinci kez inceleyince emin olduk sonunda.

Yan sanayi parça orijinalinden çok daha kalın. Sıktıkça yamşıyor ve iki yana doğru açılıyor yani yarılıyor. Bu kez parçayı japonla kartere sabitledik. Sonra da fazla sıkmadık oldu bitti. Hala damlama var mı var, çok çok az bir şekilde damlıyor. 2000 km yol yaptım yağ çubuğunu çektim hiç eksilme yok şükür. Bu sorunum benden sonrakilerin kulağına küpe olsun. Karter contasını kurcalamayın.

 

Mehmet Kazancıoğlu yazdı:

arabanın suçu ne hata senin 

Kabahat sende değil seni sevende, der gibi olmuş biraz :)

Kabahat yedek parça imalatçılarında.

Yorum bağlantısı
Okay Kaygusuz
(düzenlendi)
Emre Şimşek yazdı:

Terleme var diye bakımda yeni bir karter contası alıp taktırdım. İçinden çıkan da orijinal parça olmadığı için karşılaştıramadım için parçanın hatalı olduğunu göremedim. Sonuç olarak damlatmaya başladı. Sonra bayram arefesi başka bir ustaya değiştirttim o da damlattı. Bu arada Honda Civic karter contası Türkiye’de iki tane biri Kore biri Çin imalatı. 40 lira falan, Çin işine hiç girmedik. Orijinali ise 500-600₺ gibi bir şey ve hazırda yok, yetkili servis bile siparişle getirtiyor, o yüzden ona da yanaşamıyorum.

Neyse arefe günü değiştirdiğim conta ile çıktım yola. Baktım yağ damlıyor. Dalaman’dan Çanakkaleye kadar yarım litreden fazla yağ eksildi ama korkuyorum. Po’dan economizer falan aldım @Hasan Karabekiroglu abimin tavsiyesiyle, eksilen yağ yerine onu ekledim. 1 litre de yedek aldım yanıma, gittiği yere kadar gidecem dedim. Edremitteyken fazla kullanmadım arabayı. Zaten sıcakken damlıyordu soğuyunca düzeliyordu. Neyse bayram bitti bu arada, 3-4 gün içinde ben de Ankara’ya gelmiştim. Orda Japoncu akrabanın dükkanında yağı tekrar değiştirterek parçayı yine değiştirttim. Sonra yola çıktım, Ankara çıkışında lpg alırken bir de baktım ki daha beter damlıyor. Bu kez hemen geri döndüm akrabaya. Aynı usta ikinci kez inceleyince emin olduk sonunda.

Yan sanayi parça orijinalinden çok daha kalın. Sıktıkça yamşıyor ve iki yana doğru açılıyor yani yarılıyor. Bu kez parçayı japonla kartere sabitledik. Sonra da fazla sıkmadık oldu bitti. Hala damlama var mı var, çok çok az bir şekilde damlıyor. 2000 km yol yaptım yağ çubuğunu çektim hiç eksilme yok şükür. Bu sorunum benden sonrakilerin kulağına küpe olsun. Karter contasını kurcalamayın.

 

Kabahat sende değil seni sevende, der gibi olmuş biraz :)

Kabahat yedek parça imalatçılarında.

senin olay benim aynı külbürtür kapagı ile aynı olmus bende aliexpresten külbürtör contasını aldım yetkilide sadece conta satmıyor üst kapakla birlikte satıyor neyse bulduguma sevindim aliexpreste takdım 2 hafta sonra daha cok kacırmaya basladı 3 adet almıstım hatta birinide satmıstım sonra tekrar değiştirdim üzerinde kalında bir conta ekledim sonra kapatırken kapagı kırdım resimde atmıstım. ne yaparım ne ederim derken yıldız sanayiden cıkma külbürtör kapagı aldım (kapagın sıfırı 960tl cıkmaya 180tl verdim)  zaten oem contası üzerindeydi taktım suan 3 ay olcak ayın 7sinde sızdırma yok. herzaman diyorum ne varsa orjinalde var.
bide bizim üst kapaklarda contanın takıldıgı yerle oturdugu yer arasında dişler var sıktıkca conta arada ezilmesin diye pay var istedigin kadar sık vida sona gelince daha fazla sıkamıyorsun basmıyor yani

tarihinde Okay Kaygusuz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Kazancıoğlu
Emre Şimşek yazdı:

Terleme var diye bakımda yeni bir karter contası alıp taktırdım. İçinden çıkan da orijinal parça olmadığı için karşılaştıramadım için parçanın hatalı olduğunu göremedim. Sonuç olarak damlatmaya başladı. Sonra bayram arefesi başka bir ustaya değiştirttim o da damlattı. Bu arada Honda Civic karter contası Türkiye’de iki tane biri Kore biri Çin imalatı. 40 lira falan, Çin işine hiç girmedik. Orijinali ise 500-600₺ gibi bir şey ve hazırda yok, yetkili servis bile siparişle getirtiyor, o yüzden ona da yanaşamıyorum.

Neyse arefe günü değiştirdiğim conta ile çıktım yola. Baktım yağ damlıyor. Dalaman’dan Çanakkaleye kadar yarım litreden fazla yağ eksildi ama korkuyorum. Po’dan economizer falan aldım @Hasan Karabekiroglu abimin tavsiyesiyle, eksilen yağ yerine onu ekledim. 1 litre de yedek aldım yanıma, gittiği yere kadar gidecem dedim. Edremitteyken fazla kullanmadım arabayı. Zaten sıcakken damlıyordu soğuyunca düzeliyordu. Neyse bayram bitti bu arada, 3-4 gün içinde ben de Ankara’ya gelmiştim. Orda Japoncu akrabanın dükkanında yağı tekrar değiştirterek parçayı yine değiştirttim. Sonra yola çıktım, Ankara çıkışında lpg alırken bir de baktım ki daha beter damlıyor. Bu kez hemen geri döndüm akrabaya. Aynı usta ikinci kez inceleyince emin olduk sonunda.

Yan sanayi parça orijinalinden çok daha kalın. Sıktıkça yamşıyor ve iki yana doğru açılıyor yani yarılıyor. Bu kez parçayı japonla kartere sabitledik. Sonra da fazla sıkmadık oldu bitti. Hala damlama var mı var, çok çok az bir şekilde damlıyor. 2000 km yol yaptım yağ çubuğunu çektim hiç eksilme yok şükür. Bu sorunum benden sonrakilerin kulağına küpe olsun. Karter contasını kurcalamayın.

 

Kabahat sende değil seni sevende, der gibi olmuş biraz :)

Kabahat yedek parça imalatçılarında.

kabahat sende dinle bak ne diyor sen kaşınmışsın 

sıvı conta diye bir ürün var sana söylemediler mi sana 

Yorum bağlantısı
Emre Şimşek
Okay Kaygusuz yazdı:

senin olay benim aynı külbürtür kapagı ile aynı olmus bende aliexpresten külbürtör contasını aldım yetkilide sadece conta satmıyor üst kapakla birlikte satıyor neyse bulduguma sevindim aliexpreste takdım 2 hafta sonra daha cok kacırmaya basladı 3 adet almıstım hatta birinide satmıstım sonra tekrar değiştirdim üzerinde kalında bir conta ekledim sonra kapatırken kapagı kırdım resimde atmıstım. ne yaparım ne ederim derken yıldız sanayiden cıkma külbürtör kapagı aldım (kapagın sıfırı 960tl cıkmaya 180tl verdim)  zaten oem contası üzerindeydi taktım suan 3 ay olcak ayın 7sinde sızdırma yok. herzaman diyorum ne varsa orjinalde var.
bide bizim üst kapaklarda contanın takıldıgı yerle oturdugu yer arasında dişler var sıktıkca conta arada ezilmesin diye pay var istedigin kadar sık vida sona gelince daha fazla sıkamıyorsun basmıyor yani

O dayanma noktalarından bizim karterde de var işte. Ama aldığım conta o kadar kalın ki onlar bir işe yaramıyor. Dayanma noktasına gelindiğinde çoktan patlatmış oluyorsun contayı.

Mehmet Kazancıoğlu yazdı:

kabahat sende dinle bak ne diyor sen kaşınmışsın 

sıvı conta diye bir ürün var sana söylemediler mi sana 

Sıvı conta tek başına yeterli değil. 2. değişimde zaten amerikan conta diye bir şey sürdü ne tür bir mastikti onu bilmiyorum.

Velhasıl, artık kaşınmam aga :)

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Okay Kaygusuz
Emre Şimşek yazdı:

O dayanma noktalarından bizim karterde de var işte. Ama aldığım conta o kadar kalın ki onlar bir işe yaramıyor. Dayanma noktasına gelindiğinde çoktan patlatmış oluyorsun contayı.

Sıvı conta tek başına yeterli değil. 2. değişimde zaten amerikan conta diye bir şey sürdü ne tür bir mastikti onu bilmiyorum.

Velhasıl, artık kaşınmam aga :)

karterin gönyesi kaymış olamaz degil mi

Yorum bağlantısı
Hakan Tarım

Ex'imizin ufak tefek kalan işleri için sanayiye uğradık, debriyaj biraz daha yumuşatılacak, fren pedalı küçültülecek ve yeni yapılan orta konsol monte edilecek. 

Az kaldı az...

Yorum bağlantısı
Emre Şimşek
Okay Kaygusuz yazdı:

karterin gönyesi kaymış olamaz degil mi

Alttan darbesi var ama çok iyi kontrol edildi. Zaten söktüğümüzde contayı gördük.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Hakan Tarım
Sinan Akgöl yazdı:

Yor Reyizi muayeneye götürdüm, Hafif kusur cam filmi ile geçti.

 

benim kurye gelecek ay, Explorer'i çekici ile götürüp ilk vize ve sonra plaka. Önümüzdeki ay 2 kez kulaklarını çınlatacağım bunların :D

Yorum bağlantısı
Sinan Akgöl
Hakan Tarım yazdı:

benim kurye gelecek ay, Explorer'i çekici ile götürüp ilk vize ve sonra plaka. Önümüzdeki ay 2 kez kulaklarını çınlatacağım bunların :D

Hindi arama hindi... Karı arıyoru... Ege forever... Tüvtürktekiler isyan edecek böyle sonra nerden geliyoru böyle cipler 

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Geçen gün hurdacıda çıkma parça ararken ortadan ikiye bölünmüş parçalara ayrılmış ingiliz i10 buldum. Hemen bagaj lambasını söktüm. Direksiyon simidi butonlarınıda çıkartım. Ufak bir mebla ile hız sabitleyici ve bagaj ışığım olmuş oldu. bagaj lambasının kapağını söktüm. Fişi zaten ordaydı. Taktım çalıştı :) 

Arabada zaten bir hız sabitleyici vardı. Bunu göünce ganimet buldum diye sevindim aldım. Ne yapacağımı bilmiyom açıkcası. 

 

image.png

image.png

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Mehmet Yeter
Ali Darbaz yazdı:

Geçen gün hurdacıda çıkma parça ararken ortadan ikiye bölünmüş parçalara ayrılmış ingiliz i10 buldum. Hemen bagaj lambasını söktüm. Direksiyon simidi butonlarınıda çıkartım. Ufak bir mebla ile hız sabitleyici ve bagaj ışığım olmuş oldu. bagaj lambasının kapağını söktüm. Fişi zaten ordaydı. Taktım çalıştı :) 

Arabada zaten bir hız sabitleyici vardı. Bunu göünce ganimet buldum diye sevindim aldım. Ne yapacağımı bilmiyom açıkcası. 

 

image.png

image.png

Hayırlı olsun hurda için nerelere gidiyorsunuz? 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Mehmet Yeter yazdı:

Hayırlı olsun hurda için nerelere gidiyorsunuz? 

 

Maltepe cezaevi yukarısında salim otoda 3 tane parçalanmış i10 var. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Vasfi Gişten

Patlayan kısa far için internetten ampul

siparişi verdim. Philips in yeni led serileri fiyat olarak şu aralar uygun gözüküyor ama bu arabayı uzun süre kullanma planım olmadığı için o işleri hiç kurcalamadım. ☺️ Ayrıca herşeyi internetten alır olduk sanayide benzer fiyata bulabilirmiydim acaba.

Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen

Bagaj aydınlatması opsiyon mu Ayten de [emoji16]

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Hakan Tarım
Ahmet İhsan Akşen yazdı:

Bagaj aydınlatması opsiyon mu Ayten de emoji16.png

haypırlı şeyler için herşeyden kısmışlar araçta. Ağırlık iyi birşey değil :D

  • Beğen 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Ahmet İhsan Akşen yazdı:

Bagaj aydınlatması opsiyon mu Ayten de emoji16.png

2015 e kadar yoktu 

 

Isıtmalı direksiyon

Park sensörü

Isıtmalı koltuk

Djital klima.

Bunlarıda takabilir im.. :)

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
2015 e kadar yoktu 
 
Isıtmalı direksiyon
Park sensörü
Isıtmalı koltuk
Djital klima.
Bunlarıda takabilir im.. [emoji4]
Isıtmalı direksiyon ve dijital klima buyuk luks bence. Park sensoru güvenlik icin elzem.
Yorum bağlantısı
Vasfi Gişten
Ali Darbaz yazdı:

2015 e kadar yoktu 

 

Isıtmalı direksiyon

Park sensörü

Isıtmalı koltuk

Djital klima.

Bunlarıda takabilir im.. :)

 

Isıtmalı koltuk ısıtmalı direksiyon hypermile in doğasına ters değil mi klima bile açmamanız lazım 😬

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Vasfi Gişten yazdı:

 

Isıtmalı koltuk ısıtmalı direksiyon hypermile in doğasına ters değil mi klima bile açmamanız lazım 😬

 

Ben arabaya 2 yane lastik alamadım daha. Bunları alıp takacağımı nerden çıkardınız. Sadece i10 donanım listesinde bunlarda var. İsterseniz takabilirsiniz. Ben telefonu şarja takmıyorum arabaya. Kaldıki ısıtmali direksiyon takayım. Çoçukken yokluk çekmek insana kıymet öğretiyor :) 

Biz formanlerde büyüdük. Gösteryede devir saati, pasdan kopmamış egzos borusu, çlışan arka silecek bizim için lüks sayılırdı 

Skoda forman ile ilgili görsel sonucu

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Hocam en düşük yuvarlanma direnci lastik alıp 40 hava basarsın, tüketim rekoru bekliyoruz senden.[emoji3]

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Evren Erakçora yazdı:

Hocam en düşük yuvarlanma direnci lastik alıp 40 hava basarsın, tüketim rekoru bekliyoruz senden.emoji3.png

 

Hacı olmaz. Ben lastiğe kırk piesay basarsam ne olur bilinmi. 6000 tl değerindeki Katalitik konverteri salım salım sallar, içini darma dağın ederim.. :) 

32 psi bile arabayı çok sert yapıyor. :) Yerdeki titreşim aynen kabine gelir. Yolarımız düzgün olsa basarım 44 psi. Ama gittiğim yollarda çok fazla engebe var. 

65 yanak lastikler sayesinde çoğu absöre oluyor. 35 psi hava basınca bile yeterince sarsıntı yaşıyoruz. Sürekli sallanan araba nın içince ne trim kalır ne süspansiyon nede katalizör. 

32 psi devam ediyom. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

Ciğerli kedimiz bugün rampa kalkışta 1.5 dci manuel fluenceyi geçti. Dedim sen sonax cilayı hakettin bugün 
 

 

Ky30mJ.jpegUrVC44.jpeg

  • Beğen 2
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...