Erkan Tekin 20 Aralık 2018 Paylaş 20 Aralık 2018 Merhaba arkadaşlar.. Konuyu yanlış yere açtıysam özürdilerim.. Aracımı sattım ve yeniden araç alacağım için başlıkta da belirttiğim ( Hasarlı - Ağır Hasarlı - Pert ) konusu hakkında siz değerli forum arkadaşlarımdan bilgi almak istedim. Malum site ilanlarında hemen hemen her 3/1 ağır hasarlı ilanlara denk geliyorum.. ( Fiyat aralığımda ).. Baktığım zaman sadece 1 değişen veya +1 boyalı çıkıyor ama altında başka ne var bilmiyorum.. Araç aldığım zaman uzun süreli bineceğim minimum 3 5 sene kadar.. Sizlerden ricam.. Bu tarz araçlar kullanan var mı ? Bilgisi olan bu başlıktaki 3 seçeneği açıklayabilir mi ? Cevaplarınız için şimdiden teşekkür ederim Yorum bağlantısı
Cihat Eyüboğlu 20 Aralık 2018 Paylaş 20 Aralık 2018 airbagli araçlar önden tıklatma dediğimiz hafif bir hasar alsa dahi airbag patlatıyor. bu da zaten ağır hasar diye geçiyor. ben mondeom ile kaza yaptım. alıcı kişi sadece sağ farı değiştirdi. çıkma tampon takıldı, motor kaputu boyandı. airbagleri tamir ettiler. 32 bin hasar çıktı. ve bu şekilde biniyor. ama burda önemli nokta airbaglerin nasıl tamir ettirildiğidir. kimisi sensörleri tamamen değiştiriyor airbag tekrardan kullanıma hazır oluyor ama kimisi de(ki çoğunluğu bu şekilde) airbagleri dikip, emniyet kemerlerini dirençle kandırıp airbag ışığının yanmasını engelliyor airbag pasif halde kullanılıyor. 1 Yorum bağlantısı
Mesut Eyibil 20 Aralık 2018 Paylaş 20 Aralık 2018 Merhaba; daha önce aşağıdaki konuda bende sormuştum, genel kanaat uzak durulması yönünde, hee araçtan çok iyi anlayan güvenilir biri var ise referansı ile belki alınabilir. 1 Yorum bağlantısı
Erkan Tekin 20 Aralık 2018 Yazar Paylaş 20 Aralık 2018 2 dakika önce, Mesut Eyibil yazdı: Merhaba; daha önce aşağıdaki konuda bende sormuştum, genel kanaat uzak durulması yönünde, hee araçtan çok iyi anlayan güvenilir biri var ise referansı ile belki alınabilir. 18 dakika önce, Cihat Eyüboğlu yazdı: airbagli araçlar önden tıklatma dediğimiz hafif bir hasar alsa dahi airbag patlatıyor. bu da zaten ağır hasar diye geçiyor. ben mondeom ile kaza yaptım. alıcı kişi sadece sağ farı değiştirdi. çıkma tampon takıldı, motor kaputu boyandı. airbagleri tamir ettiler. 32 bin hasar çıktı. ve bu şekilde biniyor. ama burda önemli nokta airbaglerin nasıl tamir ettirildiğidir. kimisi sensörleri tamamen değiştiriyor airbag tekrardan kullanıma hazır oluyor ama kimisi de(ki çoğunluğu bu şekilde) airbagleri dikip, emniyet kemerlerini dirençle kandırıp airbag ışığının yanmasını engelliyor airbag pasif halde kullanılıyor. 1 araç buldum.. Kontrol ettik ustamla birlikte şaseci ve kaportacı ile birlikte.. Sağ çamurluk değişik kaputta boya var sadece.. Ağır hasar kaydı var ama miktar yok birde öyle bişey var... Yorum bağlantısı
Cihat Eyüboğlu 20 Aralık 2018 Paylaş 20 Aralık 2018 1 dakika önce, Erkan Tekin yazdı: 1 araç buldum.. Kontrol ettik ustamla birlikte şaseci ve kaportacı ile birlikte.. Sağ çamurluk değişik kaputta boya var sadece.. Ağır hasar kaydı var ama miktar yok birde öyle bişey var... yapacağınız tek şey airbaglere baktırmak zaten ağır hasar ibaresi varsa airbag açmış demektir. nasıl tamir ettirilmiş detaylı expertiz gerekli 1 Yorum bağlantısı
Selim Kaya 20 Aralık 2018 Paylaş 20 Aralık 2018 Ağır hasarlı / pert kaydı olanlardan uzak dururum. Sebebi, tamir süreci hakkında herhangi bir kayıt olmaması. Örneğin, 100.000 TL kasko bedeli olan 10.000 TL tutarlı ve ayrıca "ağır hasar" kayıtlı bir aracı almaktansa, 49.000 TL hasar kayıtlı olanı almayı tercih ederim. Ağır hasar kaydı, araç rayiç bedeli - aracın hasarlı halinin satışı = sigorta şirketinin cebinden çıkan < tamir masrafı ise oluşuyor. Kısaca sigorta şirketi cebinden daha azı çıksın diye uğraşır. Yukarıdaki örnekte bahsettiğim gibi, 100.000 TL değerindeki aracı 50.000 TL hasarlı halde satabiliyor ve sahibine 100.000 TL veriyorsa zararı 50.000 TL olur ve 49.000 TL bedele tamir ettirmek fazladan 1.000 TL cebinde bırakır. 52.000 'e satsa, 1.000 TL kârdadır ve ağır hasar kayıtlı olur araç. Sonrasında nasıl toplanır bilinmez. 2 Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 20 Aralık 2018 Paylaş 20 Aralık 2018 55 dakika önce, Erkan Tekin yazdı: 1 araç buldum.. Kontrol ettik ustamla birlikte şaseci ve kaportacı ile birlikte.. Sağ çamurluk değişik kaputta boya var sadece.. Ağır hasar kaydı var ama miktar yok birde öyle bişey var... Sel hasarlı olabilir ki, daha da tehlikeli. 3 Yorum bağlantısı
Önder Özcan 20 Aralık 2018 Paylaş 20 Aralık 2018 Yalnız işin tuhaf tarafı, bu hasarlı araçlar o kadar çoğaldı ki. Tıklıyorsun pert, tıklıyorsun sigorta şişirmesinden (sigorta da keriz, kaza yapsalar da şişirip fazla para versek diye bekliyor) ağır hasarlı. 3 Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 20 Aralık 2018 Paylaş 20 Aralık 2018 Böyle bir araç düşünüyorsanız, hasarlı alıp kendiniz yaptırım. Yapılmış almayın. Hasarı görün. 5 Yorum bağlantısı
Erkan Tekin 20 Aralık 2018 Yazar Paylaş 20 Aralık 2018 6 dakika önce, Sani Gerşon yazdı: Sel hasarlı olabilir ki, daha da tehlikeli. En korktuğum abi.. 1 dakika önce, Önder Özcan yazdı: Yalnız işin tuhaf tarafı, bu hasarlı araçlar o kadar çoğaldı ki. Tıklıyorsun pert, tıklıyorsun sigorta şişirmesinden (sigorta da keriz, kaza yapsalar da şişirip fazla para versek diye bekliyor) ağır hasarlı. Abi diyorum ya.. 35 - 45 arasıjnda bütçem var.. Önceliğim ford fiesta 2010+ - focus.. O fiyat aralığında hangi ilana girersem ağır hasar kayıtlı diye çıkıyor karşıma.. Piyasa da öyle uçmuş ki.. 20 binlikler 30.. 30 binlikler 40 bandına çıkmış.. Bu gidişle araç alamıcam... Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 20 Aralık 2018 Paylaş 20 Aralık 2018 Bu zamanda araç değiştirmeyin zaten. Ekonomi nereye gidiyor, belli değil. 1 Yorum bağlantısı
Önder Özcan 20 Aralık 2018 Paylaş 20 Aralık 2018 4 dakika önce, Erkan Tekin yazdı: En korktuğum abi.. Abi diyorum ya.. 35 - 45 arasıjnda bütçem var.. Önceliğim ford fiesta 2010+ - focus.. O fiyat aralığında hangi ilana girersem ağır hasar kayıtlı diye çıkıyor karşıma.. Piyasa da öyle uçmuş ki.. 20 binlikler 30.. 30 binlikler 40 bandına çıkmış.. Bu gidişle araç alamıcam... İşte maalesef senin bütçe hasarsız yetmiyor. Aracın gerçek fiyatının kaç para olduğunu görmek için, fiyat aralığı değil model yılları girin. Ucuzları gene hasarlılar olacaktır. Yani mecbur model düşüreceksiniz hasarsız almak için. 1 Yorum bağlantısı
Erdem Çağla 20 Aralık 2018 Paylaş 20 Aralık 2018 ağır hasar varsa kesin airbag açmıştır. çok nadir de olsa airbag açmayan sadece kaporda ve mekanik hasarlı araçla olabiliyor, bunlar da zaten sigorta simsarlarınca ucuza alınıp toplanıp satılıyor. Bazıları da toplanmadan direkt üzerine kar koyularak satılıyor siz alıp toplatırsanız pahalıya mal etmiş oluyorsunuz. Dolayısıyla bu tarz çıtır hasarlı araçların ekmeğini başkaları yiyor. Airbagler, kemerler sensörler yani hasar alan tüm parçalar tamire gidilmeyip aynı aracın hasarsızından çıkma olarak sökülüp takıldıysa ve şasede düzeltme kesme kaynak işlem yoksa bana göre sıkıntı yok. Çünkü serviste siparişle gelip takılan airbag de başka araçtan hasarsız şekilde sökülan airbag de aynı fabrikanın ürünü. 1 Yorum bağlantısı
Uğur Kamil 20 Aralık 2018 Paylaş 20 Aralık 2018 1-2 parça boyalı veya değişmiş ama sigorta şişirmesinden pert denilen araçların çoğu kaporta dışındaki hasarları önemsemediği(yada görmezden geldiği için) öyle diyor. Yeni nesil araçların çoğunda hava yastığı açınca komple ön konsolun değişmesi gerekiyor oda ciddi bir maliyet. Yeni model araçların farlarıda ciddi paralar. Kısaca kaporta ve boya masrafından çok diğer parçalar tutuyor ama araç alırken sadece kaportada değişen yada boya varmı bakılıyor. Büyük konuşmiyim ama ben yüksek hasar kayıtlı araç almam, onun yerine 1-2 model düşük olsun ama kazasız olsun. Veya illede düşük bütçe ile biraz iyi araç binmek istesem hasarlı aracı alıp kendim toplatırım(enişteme o şekilde yaptık) Piyasadakı pert araçların çoğu binmek değil düşük maliyetle toplanıp karla satılmak için yapılıyor maalesef. 2 Yorum bağlantısı
Selim Bilgin 20 Aralık 2018 Paylaş 20 Aralık 2018 1 saat önce, Uğur Kamil yazdı: 1-2 parça boyalı veya değişmiş ama sigorta şişirmesinden pert denilen araçların çoğu kaporta dışındaki hasarları önemsemediği(yada görmezden geldiği için) öyle diyor. Yeni nesil araçların çoğunda hava yastığı açınca komple ön konsolun değişmesi gerekiyor oda ciddi bir maliyet. Yeni model araçların farlarıda ciddi paralar. Kısaca kaporta ve boya masrafından çok diğer parçalar tutuyor ama araç alırken sadece kaportada değişen yada boya varmı bakılıyor. +1 Sağdan kaldırıma çarptınız, lastik, davlumbaz, jant ve ön takımın sağ tarafı komple değişti, çamurluk da boyandı. İlanda sadece çamurluk boyalı, hasar kaydı şişirilmiş 10.000 TL oluyor. 2 Yorum bağlantısı
Erkan Tekin 20 Aralık 2018 Yazar Paylaş 20 Aralık 2018 3 dakika önce, Selim Bilgin yazdı: +1 Sağdan kaldırıma çarptınız, lastik, davlumbaz, jant ve ön takımın sağ tarafı komple değişti, çamurluk da boyandı. İlanda sadece çamurluk boyalı, hasar kaydı şişirilmiş 10.000 TL oluyor. Araç kontrol ederken sadece kaporta değil önceliğim motordur.. kaporta aksamında takla veya o tip kazalar işin içine girmediğinde komple boyalı olsa benim için sorun değil. Dediğiniz doğru.. sadece görünün değil ıvırı zıvrı vidası contasına kadar değişiyor ve hepsinin bir maliyeti oluyor.. Ve en önemlisi... Sigortadan para alabilmek için şişirilmiş Yorum bağlantısı
Selim Bilgin 20 Aralık 2018 Paylaş 20 Aralık 2018 6 dakika önce, Erkan Tekin yazdı: Araç kontrol ederken sadece kaporta değil önceliğim motordur.. kaporta aksamında takla veya o tip kazalar işin içine girmediğinde komple boyalı olsa benim için sorun değil. Dediğiniz doğru.. sadece görünün değil ıvırı zıvrı vidası contasına kadar değişiyor ve hepsinin bir maliyeti oluyor.. Ve en önemlisi... Sigortadan para alabilmek için şişirilmiş Sigorta şirketleri de o kadar saf ki zaten. 2 Yorum bağlantısı
Erkan Işık 20 Aralık 2018 Paylaş 20 Aralık 2018 Pert arac alıp satma ayrı bır sey sıgorta acık artırma ıle satıyor ondan alan makyajını yapıyor o satıyor ondan kaportacı boyacı alıyor bır de onlar uc bes alıyor son kullanıcaya gelene kadar marj daralıyor km sız bır arac tercıh et hasarlı alacaksan 1 Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray 20 Aralık 2018 Paylaş 20 Aralık 2018 aracına göre değişir bence. yeni nesil pert bir otomobil almazdım şahsen. ancak eski model iri yüksek araçlar neden olmasın. 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 20 Aralık 2018 Paylaş 20 Aralık 2018 pert i 2 ayrıısalar iyi olurdu , teknik pert ve maddi pert. 2 far 1 radyatör 1 ön panel ön tampon. röno kilyo da 22.000 TL . airbag açsa pert mesela. buna maddi pert desinler. teknik pert: araba 2 ye yarılmış (aslında çöp) ama satılıyor alınıyor yapılıyor.. 2 Yorum bağlantısı
İsa Acar 20 Aralık 2018 Paylaş 20 Aralık 2018 Bir önceki 2006 model 307 aracımın 18 küsur hasar kaydı vardı, o zaman ki sigortacım pert kaydı var demişti. Ama kaput boyalı gerisi orijinaldi ve lpg uyumsuzluğu harici sorun yaşamadım ve satma zamanı geldiğinde, 3 günde sattım; alan kişiyle hala görüşüyorum. Şu an kullandığım araç, ağır hasar kayıtlı. Konya’dan aldım. Dynomos a ekspertiz yaptırdım. Elemanlara “fazla para vericem, kendinize alır gibi bakın” dedim. Aldım ve sorun yaşamadım, hala biniyorum. Şanslıymışım diye açıklıyorum tabi bunları. Maddiyatla alakalı benimkisi, elimde olana göre aldım. Para olsa alır mıyım? Tabiki hayır. 2 Yorum bağlantısı
Hakan Tarım 20 Aralık 2018 Paylaş 20 Aralık 2018 (düzenlendi) 9 saat önce, Recep Selim Kaya yazdı: Ağır hasarlı / pert kaydı olanlardan uzak dururum. Sebebi, tamir süreci hakkında herhangi bir kayıt olmaması. Örneğin, 100.000 TL kasko bedeli olan 10.000 TL tutarlı ve ayrıca "ağır hasar" kayıtlı bir aracı almaktansa, 49.000 TL hasar kayıtlı olanı almayı tercih ederim. Ağır hasar kaydı, araç rayiç bedeli - aracın hasarlı halinin satışı = sigorta şirketinin cebinden çıkan < tamir masrafı ise oluşuyor. Kısaca sigorta şirketi cebinden daha azı çıksın diye uğraşır. Yukarıdaki örnekte bahsettiğim gibi, 100.000 TL değerindeki aracı 50.000 TL hasarlı halde satabiliyor ve sahibine 100.000 TL veriyorsa zararı 50.000 TL olur ve 49.000 TL bedele tamir ettirmek fazladan 1.000 TL cebinde bırakır. 52.000 'e satsa, 1.000 TL kârdadır ve ağır hasar kayıtlı olur araç. Sonrasında nasıl toplanır bilinmez. Yetkili servis yapımı olanları ne yapacaksınız ? Eksik bilgi veriyorsunuz. Ağır hasar kayıtlı yazar yanında meblağ vs yazmaz ise koşturup kaçacaksınız. Çay bile ısmarlatmayacaksınız kendinize, kanarsınız falan. Ama hasar sorgulamada ağır hasar olan kazada, meblağı değişen parçaları da sorguda çıkıyorsa gönül rahatlığı ile alabilirsiniz. Şuan kullandığım araç ağır hasar kayıtlı ve VW yetkili servisinde tamir edilme. Gönül rahatlığı ile biniyorum ve mis gibi tamir görmüş. 20 Aralık 2018 tarihinde Hakan Tarım tarafından düzenlendi imla. 2 Yorum bağlantısı
Selim Kaya 20 Aralık 2018 Paylaş 20 Aralık 2018 Bir saat önce, Hakan Tarım yazdı: Yetkili servis yapımı olanları ne yapacaksınız ? Eksik bilgi veriyorsunuz. Ağır hasar kayıtlı yazar yanında meblağ vs yazmaz ise koşturup kaçacaksınız. Çay bile ısmarlatmayacaksınız kendinize, kanarsınız falan. Ama hasar sorgulamada ağır hasar olan kazada, meblağı değişen parçaları da sorguda çıkıyorsa gönül rahatlığı ile alabilirsiniz. Şuan kullandığım araç ağır hasar kayıtlı ve VW yetkili servisinde tamir edilme. Gönül rahatlığı ile biniyorum ve mis gibi tamir görmüş. Aynı şeyden bahsetmişiz ama anlaşamamışız. Yüksek kayıtta değişen parça bilgisi de var. İçim rahat olur. Ağır hasarlı da değişen parça bilgisine rastlamadım şimdiye kadar. Bu bilgi yoksa alınmaz diyorum. Neresi yanlış bilgi? 2 Yorum bağlantısı
Erkan Işık 21 Aralık 2018 Paylaş 21 Aralık 2018 agır hasarlı arac alınırmı cevabını expertiz vermiş 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts