İçeriğe Yönlendir

12 Hafta Boyunca 5200 Devir Çeviren 1,0 Motor


Ali Darbaz

Recommended Posts

Ali Darbaz

Merhaba 

Aşağidaki Gm yapımı 1,0 atmosferik motorun dökümanını inceliyorum. Dökümanda, motorun 12 hafta süre boyunca (2000 saat) 5200 devirde çalıştırıldığı, 

400 saat ( 2 hafta kadar) Krank miline maksimum yük bindirecek şekilde , maksimum güc devrinde çalıştırıldığı. ( 6500 devir) 

eksi 40 derece ile artı 102 derecelerede  marş basıldığı gibi astronmik bilgiler yazmakta. 

 

https://www.gmpowertrain.com/engines/docs/GMQD16CL260_L5Q_Product Print PDF.pdf

 

Kısaca bu veriler atmsferik bir motor için normalmidir. 1,0 atmosferik motorların bu kadar dayanıklımıdır

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

her motora böyle acaip manifold kızartıcı testler yaparlar.

ön camdaki sileceğin bile test düzeneği var. vıyk vıyk vıyk siler durur camı yandan su püskürtülür, su kovaya geri döner ordan yine cama gider.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
1 saat önce, Mehmet Ozyurek yazdı:

Hyundai’ın 1.0’ı mı bu.

 3 cu nesil general motors motoru. Temelde i10 motoru.

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
(düzenlendi)

uzun yolda ortlama hızı 70 olan bir aracın sürekli 140 bin km gitmesi gibi. demekki bir şey olmuyor, peki yağ ne oluyor o kadar sürede? demekki yağımızı 140 bin km de bir değiştirebiliriz sürekli sabit hızda gidersek :)

tarihinde Dogan Arsiray tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
10 dakika önce, Dogan Arsiray yazdı:

uzun yolda ortlama hızı 70 olan bir aracın sürekli 140 bin km gitmesi gibi. demekki bir şey olmuyor, peki yağ ne oluyor o kadar sürede? demekki yağımızı 140 bin km de bir değiştirebiliriz sürekli sabit hızda gidersek :)

 

Ufak bir yanlış anlaşılma. Laboratuvarda motor yağı büyük bir depodan sürekli devir daim ediliyor.  Yani sen ben öyle bir devir daim sistemi olmadığına göre 15 binde bakımları yapacaz. 

Yorum bağlantısı
Metin Akbal

Ben de ortaya bir iddia atayım, sadece 1.0 atmosferik için değil atmosferik motorlar turbo motorlardan daha dayanıklı desem kim ne der?

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
1 saat önce, Ali Darbaz yazdı:

 

Ufak bir yanlış anlaşılma. Laboratuvarda motor yağı büyük bir depodan sürekli devir daim ediliyor.  Yani sen ben öyle bir devir daim sistemi olmadığına göre 15 binde bakımları yapacaz. 

 

Tüh... Yine olmadı.

Yorum bağlantısı
Tamer Topaç
58 dakika önce, Metin Akbal yazdı:

Ben de ortaya bir iddia atayım, sadece 1.0 atmosferik için değil atmosferik motorlar turbo motorlardan daha dayanıklı desem kim ne der?

İddia değil, olması gereken o.

1 saat önce, Ali Darbaz yazdı:

 

Ufak bir yanlış anlaşılma. Laboratuvarda motor yağı büyük bir depodan sürekli devir daim ediliyor.  Yani sen ben öyle bir devir daim sistemi olmadığına göre 15 binde bakımları yapacaz. 

Sürekli temiz yağ.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

125 beygir 1,4 tsi motor leon Fr 2000 devirde 90 km hız yapıyor

67 beygir 1,0 mpi motor İ10 3000 devirde 90 km hız yapıyor. 

 

Sizce ilk önce hangisi yıpranır

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
3 dakika önce, Emre Şimşek yazdı:

Neden 1.0 tsi ile kıyaslamıyoruz ki?

 

1,0 tsi devir bandını bilmiyorum. ama bakayım.. 

 

edit : 1,0 tsi 7 ileri dsg 1900 devirde 90 yapıyormuş 

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Emre Şimşek

Ahan da sattığım ibizanın aynısı. O motor acayipti ya. Muhtemelen turbo yer ama motor sağlam kalır..

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan
Bir saat önce, Ali Darbaz yazdı:

125 beygir 1,4 tsi motor leon Fr 2000 devirde 90 km hız yapıyor

67 beygir 1,0 mpi motor İ10 3000 devirde 90 km hız yapıyor. 

 

Sizce ilk önce hangisi yıpranır

Bu kıyasta motor içlerinin sağlamlığını bilmek gerek. Bilmeden söylemek afaki olur.

Mesela dizel motorların içleri benzinlilerden daha dayanıklıdır. Ama dizel motorların benzinlilerden daha çabuk yıpranma sebepleri vardır.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Serkan Maden
1 saat önce, Ali Darbaz yazdı:

125 beygir 1,4 tsi motor leon Fr 2000 devirde 90 km hız yapıyor

67 beygir 1,0 mpi motor İ10 3000 devirde 90 km hız yapıyor. 

 

Sizce ilk önce hangisi yıpranır

Hangi motor önce yıpranır bilemem ama 67 beygirlik olan beni çabuk yıpratır o kesin.

  • Beğen 5
  • Mutlu 4
Yorum bağlantısı
Furkan Bakırel
Ben de ortaya bir iddia atayım, sadece 1.0 atmosferik için değil atmosferik motorlar turbo motorlardan daha dayanıklı desem kim ne der?
Bence de öyle
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
9 saat önce, Metin Akbal yazdı:

Ben de ortaya bir iddia atayım, sadece 1.0 atmosferik için değil atmosferik motorlar turbo motorlardan daha dayanıklı desem kim ne der?

kısmen doğru, kısmisi şu: sürücü daha çok ezecektir turboluyu ve daha hatalı vites ufaltması yapacaktır. Bu da ömrünü daha kısa bitirir

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Motorlar yavaş yavaş mı ölür genelde yoksa kalp kiriz gibi birden mi gider? Benim gördüğüm daha çok hararet, kayış kopması vs ile ölüyor. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
3 dakika önce, Evren Erakçora yazdı:

Motorlar yavaş yavaş mı ölür genelde yoksa kalp kiriz gibi birden mi gider? Benim gördüğüm daha çok hararet, kayış kopması vs ile ölüyor. 

alüminyum işin içine girdiğinden beri suyu boşalan cortluyor.. dökümler buharlı tren gibi gider yine de birşey olmazdı.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Servet Aydın
45 dakika önce, Çağlar Bayur yazdı:

alüminyum işin içine girdiğinden beri suyu boşalan cortluyor.. dökümler buharlı tren gibi gider yine de birşey olmazdı.

Bknz b20 Honda 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Bir saat önce, Servet Aydın yazdı:

Bknz b20 Honda 

jatco dan sağlam o derece

triger kopsa bişicik olmuyor, kayışı değiş devam

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...