İçeriğe Yönlendir

Mercedes E270 Cdi, Otomobilim


Önder Özcan

Recommended Posts

Önder Özcan
Yusuf Berke yazdı:

Sis farları sarı mıydı? Yoksa sarı mı oluyor rengi böyle bir durumda Önder Hocam?

Sis farları sarı değil normal bildiğimiz standart ampul.  Burda benim de dikkatimi çekti sarı olması. Dikkatli bakınca yanan sanki sis ampulü değil de, aynı lambanın içinde,üstte bir ampul daha varmış gibi geldi bana. Işık yukardan vuruyor. Sinyali yerinden söküp takınca herşey normale döndü, akşam sisleri yaıp tekrar bakayım, kaç ampul varmış.

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Önder Özcan

Bir de, yanan ya da yanmayan bir ampulü söküp geri takınca, o lamba devrede ise ampul yanmıyor. Mesela parklar açıkken normal yanan park ampulünü ya da plaka ampulünü söküp takınca, parkları kapatıp açmadıkça o ampul yanmıyor.

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Sis icinde bi ampul daha var sanirim.
Merco düşünüyor. Seviyorum yildizi.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış

Akü bile çift olunca, boya sonucu  ne oldu.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Hasan Karabekiroglu
Selçuk Bakış yazdı:

Akü bile çift olunca, boya sonucu  ne oldu.

 

Resimleri hazırlıyor gönderecek bekliyoruz... :biggrin:

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Önder Özcan
Sani Gerşon yazdı:

Sis icinde bi ampul daha var sanirim.
Merco düşünüyor. Seviyorum yildizi.

Youtube da izlediğimde de mesela far ampulünü söküyorlardı, sis farı diğer farla beraber yanıyordu.

 

Selçuk Bakış yazdı:

Akü bile çift olunca, boya sonucu  ne oldu.

Boyattık 2 parçayı ve tamponları iş bitti aldık. Sorun yok :) 

 

Hasan Karabekiroglu yazdı:

 

Resimleri hazırlıyor gönderecek bekliyoruz... :biggrin:

Yoo, bişey hazırlamıyorum? Hazırlıyor muyum, -malı mıyım? Yaparız...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Koray Demir
Selçuk Bakış yazdı:

Akü bile çift olunca, boya sonucu  ne oldu.

Kaputtaki ikinci akü araç için değildir esas görevi olur da bagajdaki ana akü devre dışı kalırsa SBC fren sistemini desteklemek için koyulmuştur. Makyajlı E serisi yani facelift olanlarda riskli olduğu değerlendirilen (akıllı pompa arızasından ötürü) bu sistemden vazgeçildi klasik westinghouselu BAS Plus’a dönüldü. Mercedes o yıllarda üretilmiş w211 lerin fren sistemini garantiden ücretsiz olarak yeniliyordu.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Hasan Karabekiroglu
Önder Özcan yazdı:

Yoo, bişey hazırlamıyorum? Hazırlıyor muyum, -malı mıyım? Yaparız...

 

Algı yönetimi bu işte :) 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Yusuf Berke
Koray Demir yazdı:

Kaputtaki ikinci akü araç için değildir esas görevi olur da bagajdaki ana akü devre dışı kalırsa SBC fren sistemini desteklemek için koyulmuştur. Makyajlı E serisi yani facelift olanlarda riskli olduğu değerlendirilen (akıllı pompa arızasından ötürü) bu sistemden vazgeçildi klasik westinghouselu BAS Plus’a dönüldü. Mercedes o yıllarda üretilmiş w211 lerin fren sistemini garantiden ücretsiz olarak yeniliyordu.

Zamanına göre çok iyi bir mühendislik ürünü aslında SBC, ama accumulator adlı parça arıza yapınca frenler tutmuyor. 300 bin basış ömrü var, 200 binlerde normal, 300 binlerde veya çok yakınlarda kırmızı uyarı veriyordu sanırım. Tüm araçlarınki yenilenmişti 1 kere, Önder Hocamın aracındaki de yenilenmiş mi acaba?

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Sis ampülü 55 watt sinyal 21. Sistem 55watt gücü 21watt yapınca ampülün rengi sarılaşır. Olması gerekeni yapmış yabancı 

  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
Emre Şimşek
Servet Aydın yazdı:

Sis ampülü 55 watt sinyal 21. Sistem 55watt gücü 21watt yapınca ampülün rengi sarılaşır. Olması gerekeni yapmış yabancı 

Yemmin ederim aklıma gelmişti

Yorum bağlantısı
Koray Demir
Yusuf Berke yazdı:

Zamanına göre çok iyi bir mühendislik ürünü aslında SBC, ama accumulator adlı parça arıza yapınca frenler tutmuyor. 300 bin basış ömrü var, 200 binlerde normal, 300 binlerde veya çok yakınlarda kırmızı uyarı veriyordu sanırım. Tüm araçlarınki yenilenmişti 1 kere, Önder Hocamın aracındaki de yenilenmiş mi acaba?

Mercedes Benz bu pompaya 360 bin kez basımlık (bahsettiğimiz fren pedalına basma değil bu arada SBC sisteminin devreye girip pompanın rezervuara hava basması) ömür biçiyor. 300 bin basmada (Star Diagnosisten sayacın kaç binde olduğu görülebiliyor) ekranda beyaz uyarı lambası yanar en kısa sürede servisi ziyaret edin uyarısı çıkar. Şayet kullanmaya devam ederseniz sayaç bu rakama ulaşınca aniden kırmızı ışık yanar ve frenler %90 gücünü kaybeder fren pedalı kütük gibi olur.

Yenileme konusu ise;

SBC Fren ünitesinin üzerindeki etikette 004 veya 005 ile başlayan seri no yazılıdır. 2002 ve 2003 yıllarına ait olan ve 004 veya öncesi seri numara ile üretilen SBC Fren sistemlerinin sorunlu olduğu biliniyor. Sonrasında ise 005 seri no başlayan ve yine 005 in güncellenmiş haliyle SBC sistemi üretildi ve 008 seri noya kadar da gitti. Araçta parça üzerinde A ile başlayan ve  005 seri no ile veya daha yüksek seri numarası ile devam ediyorsa parça güncel demektir.

SBC HİDROLİK ÜNİTESİ:

JVAyXo.jpg

 

Sistemin fren hidrolik yağı kendine hastır ve bu özel yağ ile değişim yapılması gerekir. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Yusuf Berke
Koray Demir yazdı:

Mercedes Benz bu pompaya 360 bin kez basımlık (bahsettiğimiz fren pedalına basma değil bu arada SBC sisteminin devreye girip pompanın rezervuara hava basması) ömür biçiyor. 300 bin basmada (Star Diagnosisten sayacın kaç binde olduğu görülebiliyor) ekranda beyaz uyarı lambası yanar en kısa sürede servisi ziyaret edin uyarısı çıkar. Şayet kullanmaya devam ederseniz sayaç bu rakama ulaşınca aniden kırmızı ışık yanar ve frenler %90 gücünü kaybeder fren pedalı kütük gibi olur.

Yenileme konusu ise;

SBC Fren ünitesinin üzerindeki etikette 004 veya 005 ile başlayan seri no yazılıdır. 2002 ve 2003 yıllarına ait olan ve 004 veya öncesi seri numara ile üretilen SBC Fren sistemlerinin sorunlu olduğu biliniyor. Sonrasında ise 005 seri no başlayan ve yine 005 in güncellenmiş haliyle SBC sistemi üretildi ve 008 seri noya kadar da gitti. Araçta parça üzerinde A ile başlayan ve  005 seri no ile veya daha yüksek seri numarası ile devam ediyorsa parça güncel demektir.

300 bin uyarı kırmızı olarak kalmış aklımda. Elbette pompanın hava basmasından bahsediyorum, ama bir tek şunu merak ettim; kaç basışta pompa hava basıyor? Soruyu tam soramamış olabilirim. 

Yenilemenin detayını bilmiyordum, sağolun. 

Yorum bağlantısı
Koray Demir
Yusuf Berke yazdı:

bir tek şunu merak ettim; kaç basışta pompa hava basıyor? Soruyu tam soramamış olabilirim. 

Yenilemenin detayını bilmiyordum, sağolun. 

Rica ederim ne demek. Ecu gelen verileri gözeterek kafasına göre devreye sokuyor yani 10 kez frene basışta 3 veya 5 defa devreye giriyor şeklinde genelleyemeyiz. Özetle henüz siz frene basmadan fren pedalı hazır oluyor diyebiliriz.

  • Beğen 1
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Önder Özcan
Yusuf Berke yazdı:

Zamanına göre çok iyi bir mühendislik ürünü aslında SBC, ama accumulator adlı parça arıza yapınca frenler tutmuyor. 300 bin basış ömrü var, 200 binlerde normal, 300 binlerde veya çok yakınlarda kırmızı uyarı veriyordu sanırım. Tüm araçlarınki yenilenmişti 1 kere, Önder Hocamın aracındaki de yenilenmiş mi acaba?

 

 

Koray Demir yazdı:

Mercedes Benz bu pompaya 360 bin kez basımlık (bahsettiğimiz fren pedalına basma değil bu arada SBC sisteminin devreye girip pompanın rezervuara hava basması) ömür biçiyor. 300 bin basmada (Star Diagnosisten sayacın kaç binde olduğu görülebiliyor) ekranda beyaz uyarı lambası yanar en kısa sürede servisi ziyaret edin uyarısı çıkar. Şayet kullanmaya devam ederseniz sayaç bu rakama ulaşınca aniden kırmızı ışık yanar ve frenler %90 gücünü kaybeder fren pedalı kütük gibi olur.

Yenileme konusu ise;

SBC Fren ünitesinin üzerindeki etikette 004 veya 005 ile başlayan seri no yazılıdır. 2002 ve 2003 yıllarına ait olan ve 004 veya öncesi seri numara ile üretilen SBC Fren sistemlerinin sorunlu olduğu biliniyor. Sonrasında ise 005 seri no başlayan ve yine 005 in güncellenmiş haliyle SBC sistemi üretildi ve 008 seri noya kadar da gitti. Araçta parça üzerinde A ile başlayan ve  005 seri no ile veya daha yüksek seri numarası ile devam ediyorsa parça güncel demektir.

 

 

Sistemin fren hidrolik yağı kendine hastır ve bu özel yağ ile değişim yapılması gerekir. 

 

Verilen bilgilerin çoğu doğru yalnız sbc sistemi ömrünü doldurduğunda (arıza değil ömrü var) fren tutmamazlık yapmıyor, tam tersine araç kendiliğinden yavaşlıyor, belli bir hızı geçmiyor ve aracı durdurun mesajı çıkıyor. Eğer yavaş yavaş devam etmeyip durursanız ve p ye alısanız vites bir daha p den çıkmıyor, durduktan sonra araç hareket etmiyor. Çekici çağırmak mecburi.

Pompanın 300-350 bin gibi ömmrü olduğu söyleniyor. Söylediğiniz gibi, fren pedalına basma değil, sbc pompasının çalışma sayısı. Bu pompa bazen daha kumandadan kapıları açtığınız an çalışıyor, bazen frene 4 tam basmadan sonra, bazen 6-7 yarım basmadan sonra. Basıncın ne kadarını kullandığınızla alakalı, yani pedala ne kadar bastığınızla.

Benim araç 2004 model sbc ünitesinin üzerindeki seri no 005 ile başlıyor. Türkiye bayi çıkışlı araç olduğundan muhtemelen garantiden değişmiştir. Yetkili servise sorularak öğrenilebilir aslında.

Bir de mesela westinghouse fren sistemli araçlarda motor çalışmazken frene 2-3 kere basınca pedal şişer, aracı kaydırsanız fren çok çok z tutar ya, sbc sisteminde pedal şişmesi diye bişey yok. Motor kapalıyken frene ne kadar basarsanız basın pedal şişmez, fren tutar.

  • Beğen 6
Yorum bağlantısı
Adnan Çakır

Vayy be ne fren miş arkadaş boşuna Yıldız başka demiyorlar demek ki gerçekten parasının hakkını veren marka kolay olunmuyor.

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Yusuf Berke
Önder Özcan yazdı:

 

 

 

durduktan sonra araç hareket etmiyor. Çekici çağırmak mecburi.

 

Bir de mesela westinghouse fren sistemli araçlarda motor çalışmazken frene 2-3 kere basınca pedal şişer, aracı kaydırsanız fren çok çok z tutar ya, sbc sisteminde pedal şişmesi diye bişey yok. Motor kapalıyken frene ne kadar basarsanız basın pedal şişmez, fren tutar.

Ediyor hocam, ama şanzıman vites yükseltmediği için 1.viteste gidebiliyorsunuz sadece. Tabi, vitesi P konumuna almazsanız (P'den çıkarılarak giden de vardı, videoyu bulamadım).

Fren şişmeme olayı çok güzel, yıldızı seviyorum bu gibi incelikler için:)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Koray Demir

ABS den daha iyi fren performansı sunuyor. 2000’li yıllarda üretilenler her seferinde kendine hayran bırakıyor. Müthiş bir mühendislik anlayışı zamanının çok çok ötesinde. 👍 

Önder Özcan yazdı:

Verilen bilgilerin çoğu doğru yalnız sbc sistemi ömrünü doldurduğunda (arıza değil ömrü var) 

Mercedes Benz 10 yıl diyor kitapçıkta. Dolunca direkt yenisi ile değişim öneriyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Mercedes bu normal , 1975 model bile inanılmaz güvenli ve sessiz.

Yorum bağlantısı
Önder Özcan
Yusuf Berke yazdı:

Ediyor hocam, ama şanzıman vites yükseltmediği için 1.viteste gidebiliyorsunuz sadece. Tabi, vitesi P konumuna almazsanız (P'den çıkarılarak giden de vardı, videoyu bulamadım).

Fren şişmeme olayı çok güzel, yıldızı seviyorum bu gibi incelikler için:)

Pek çok video izledim. P ye almazsan evet, 1. viteste kalıyor ve yürüyor. P ye alınca vites kitleniyor. Zaman içinde hilelerini bulmuşlar, sbc nin soketini 2 kere sök tak yapıp vitesi halleden vardı.

 

Koray Demir yazdı:

ABS den daha iyi fren performansı sunuyor. 2000’li yıllarda üretilenler her seferinde kendine hayran bırakıyor. Müthiş bir mühendislik anlayışı zamanının çok çok ötesinde. 👍 

Mercedes Benz 10 yıl diyor kitapçıkta. Dolunca direkt yenisi ile değişim öneriyor.

Tabi ki değişim en iyisi ama çok masraflı. Artık onun da tamiri yapılıyor. Hafıza sıfırlama değil, tamir ediyorlar. 1500 tl gibi rakamlara yanılmıyorsam.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Selim Kaya
Önder Özcan yazdı:

Bozulan bir ampulün yerini bir diğeri dolduruyor.

 

Kritik bir soru geldi aklıma. Park ampülünün teki yanmıyor diye ağır kusur veren TUV, bu durumda ne yapar?

Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış
 
Kritik bir soru geldi aklıma. Park ampülünün teki yanmıyor diye ağır kusur veren TUV, bu durumda ne yapar?
Simetrik yanmayan ampule ağır kusur verme ihtimali yüksek.
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Önder Özcan
Recep Selim Kaya yazdı:

 

Kritik bir soru geldi aklıma. Park ampülünün teki yanmıyor diye ağır kusur veren TUV, bu durumda ne yapar?

"Elektrik sisteminde kısadevre var, araç yanlış lambayı yakıyor ağır kusurlu" der sanırım. :D

Trafikten men bile yazabilir.

Yorum bağlantısı
Emre Şimşek

Ordan tamponun altından bir tekme çıkıverir onu yazan adama.. Mercedes bunu da düşünmüştür herhal

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Selim Kaya
Önder Özcan yazdı:

"Elektrik sisteminde kısadevre var, araç yanlış lambayı yakıyor ağır kusurlu" der sanırım. :D

Trafikten men bile yazabilir.

 

Şuraya bi İlber Ortaylı emojisi bırakmak isterdim. 😀

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...