İçeriğe Yönlendir

2010 Chevrolet Cruze LS Ailenin Yeni Üyesi


Ali Darbaz

Recommended Posts

Ali Darbaz
Murat Sahın yazdı:

Kiralamak olarak söylememiştim, cruze'nin yerine demiştim, kalıcı olarak :) 

 

40000 bin tl aldığım arabayı 100000bine satıp, sonra üstüne gene 40000 tl koyup dizel arac alacak durumum yok. Cruze kredisi daha yeni bitti. 

Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Chr kirası corolla’dan daha mı uygun? Arkası çok boğuk. Bunaltıyor insanı

 

Benim kız arkada boğulmaz. Zaten yoldu uyuyor. Hybrid corolla çok pahalı. 

Elektrikli araba ile yapılcak uzun yolun hesabını yaptım. Renault Zoe ile 80 km/h sabit sürüş yaparsam , 14:30 saate hedefime varırım. 

Yorum bağlantısı
Ali Gök

Güvenliğin ne öenmi var 55 ps yap lastikleri

2 litre daha az yakar miss

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Düşük basınçta ısınır lastik, yüksekken lastik rahat yuvarlanacağı için daha az ısınır. 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Koray Demir
Ali Gök yazdı:

Güvenliğin ne öenmi var 55 ps yap lastikleri

2 litre daha az yakar miss

90’la giderken hiç lastik gümletmemiş ona güveniyor herhalde 😃

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)

80 90 km/h bandında 2 bar ile 3 bar arasında büyük bir gap var. 2,8 bar yani 39 psi basıldığında , kağıt üzerinde 3 bar (44 psi) arasında çok fark yok. 

39 psi otoban için fazlası ile yeterli. 90 km hız çizgisine bakıldığında , çok fazla bir direnç artışı görülmüyor. 

 

car_tire_pressure_rolling_resistance.png

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

@Tansu Kalafatoğlu , Corolla Hybrid ile angaralı yutuber 3,9 litre yakıt tüketimi yakalamış.  Ben 90 80 bandında 3 litre tüketimi Antalya yolunda yakalarmıyım ? . Ekonomik sürüşde uzun yolda kaç litre yakar bu araba.  kiralama gün sayısını 1 gün düşer isem Corolla Hybrid deneyimleyebilirim. 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
(düzenlendi)
Ali Darbaz yazdı:

@Tansu Kalafatoğlu , Corolla Hybrid ile angaralı yutuber 3,9 litre yakıt tüketimi yakalamış.  Ben 90 80 bandında 3 litre tüketimi Antalya yolunda yakalarmıyım ? . Ekonomik sürüşde uzun yolda kaç litre yakar bu araba.  kiralama gün sayısını 1 gün düşer isem Corolla Hybrid deneyimleyebilirim. 

Çoğu hybrid araba kullanmayı bilmiyor. Adam tek başına ankara konya 100km hızla 5lt yakmış mesela. 
 

3 zor. Antalya’ya burdur’dan inersin. Ciddi eğim olarak çubuk geçidi var sadece. Ama senin sürüşünle, lastikler de 36psi falan yaparsan, eğer arabada 2,5 kişi de olacaksa, klima açmazsan 3,5 görürsün. Bunun altı imkansız gibi duruyor. 

tarihinde Tansu Kalafatoğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Çoğu hybrid araba kullanmayı bilmiyor. Adam tek başına ankara konya 100km hızla 5lt yakmış mesela. 
 

3 zor. Antalya’ya burdur’dan inersin. Ciddi eğim olarak olarak çubuk geçidi var sadece. Ama senin sürüşünle, lastikler de 36psi falan yaparsan, eğer arabada 2,5 kişi de olacaksa, klima açmazsan 3,5 görürsün. Bunun altı imkansız gibi duruyor. 

 

Peki bu adaptif zımbırtılar, en boş model hybrid corollada var dimi. 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ali Darbaz yazdı:

 

Peki bu adaptif zımbırtılar, en boş model hybrid corollada var dimi. 

Evet. Pandemi olmasa 30-40km’lik 80 sabit hız tüketimi hesaplardım ama vakit olmadı. 
 

Benim bi sorum var. Adaptif hız sabitleme kapalı. Hız limiti açık. Gaza sonuna kadar bassam bile belirlediğim hızın üstüne çıkmıyor. Böyle kullanmakla, pedal ile kendim hızı ayarlasam tüketimde fark olur mu? 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Evet. Pandemi olmasa 30-40km’lik 80 sabit hız tüketimi hesaplardım ama vakit olmadı. 
 

Benim bi sorum var. Adaptif hız sabitleme kapalı. Hız limiti açık. Gaza sonuna kadar bassam bile belirlediğim hızın üstüne çıkmıyor. Böyle kullanmakla, pedal ile kendim hızı ayarlasam tüketimde fark olur mu? 

 

Eski yutuber hipermiler mpgomatic kanalı vardı. O adam prius 4 de denemişti. Ayak gazı ile çok daha fazla mpg yakalamıştı. 

Cc 70 mpg iken ayak ile 90 mpg yapmıştı. 

Değerleri tam hatırlamıyorum ama cc den çok daha ekonomik sürmüştü. 

Yalnız psikoloji faktörü var. Pr Dr Müammer Özkan bey sürücünün psikolojisi sağlam değilse yavaş sürerken dahi Cc den daha fazla yakıt tüketimi yapabilir 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ali Darbaz yazdı:

 

Eski yutuber hipermiler mpgomatic kanalı vardı. O adam prius 4 de denemişti. Ayak gazı ile çok daha fazla mpg yakalamıştı. 

Cc 70 mpg iken ayak ile 90 mpg yapmıştı. 

Değerleri tam hatırlamıyorum ama cc den çok daha ekonomik sürmüştü. 

Yalnız psikoloji faktörü var. Pr Dr Müammer Özkan bey sürücünün psikolojisi sağlam değilse yavaş sürerken dahi Cc den daha fazla yakıt tüketimi yapabilir 

Yanlış belirttim ben. Hız sınırlayıcısı var. Mesela 110’a hız sınırlayıcısı ayarladın. Gaza basıyorsun. Hız 110 olunca daha hızlanmıyor. Daha çok bassan da hızlanmıyor. Ama gazdan ayağını çekince normal şekilde yavaşlıyor. 
 

bu sınırlayıcı ile hiçbir şey kullanmadan kullanım arasında yakıt farkı oluyor mudur diye merak ettim. 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Yanlış belirttim ben. Hız sınırlayıcısı var. Mesela 110’a hız sınırlayıcısı ayarladın. Gaza basıyorsun. Hız 110 olunca daha hızlanmıyor. Daha çok bassan da hızlanmıyor. Ama gazdan ayağını çekince normal şekilde yavaşlıyor. 
 

bu sınırlayıcı ile hiçbir şey kullanmadan kullanım arasında yakıt farkı oluyor mudur diye merak ettim. 

 

Hız limitleyici bir kac defa denedim. Valla ben beceremedim. Hızı 100 km limitledim. Ama çok tuhafıma gidiyordu. Ben beceremedim . 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ali Darbaz yazdı:

 

Hız limitleyici bir kac defa denedim. Valla ben beceremedim. Hızı 100 km limitledim. Ama çok tuhafıma gidiyordu. Ben beceremedim . 

Ayakla hız ayarlamak yoruyor. Farketmeden gereksiz yere hızlanmış veya yavaşlamış oluyorsun. Ama hız limitleme ile bas gaza, nasılsa belirlediğin hızı geçmezsin. Gazdan ayağı çekince zaten standart hız azalımı oluyor. 
 

gaz pedalı elektroniktik diye düşünüyorum. Freni bile elektronik olan arabanın gazı da elektroniktir heralde :)  O yüzden yakıtta fark olmayacaksa sınırlandırmayı kullanmak hız sabitlemeyi kullanmaktan daha mantıklı gibi

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Ayakla hız ayarlamak yoruyor. Farketmeden gereksiz yere hızlanmış veya yavaşlamış oluyorsun. Ama hız limitleme ile bas gaza, nasılsa belirlediğin hızı geçmezsin. Gazdan ayağı çekince zaten standart hız azalımı oluyor. 
 

gaz pedalı elektroniktik diye düşünüyorum. Freni bile elektronik olan arabanın gazı da elektroniktir heralde :)  O yüzden yakıtta fark olmayacaksa sınırlandırmayı kullanmak hız sabitlemeyi kullanmaktan daha mantıklı gibi

 

Motorun sesine göre gaza basıyorum, motor yükten kurtulup devir artarsa , daha rahat hava çeksin diye gaza basıyorum. Bu sırada 105 110 aşabildiğim anlar oluyor . Motor yüke bindiğinde sesi artıyor, patlama varsa tüketimde vardır. Patlamanın yoğunluğu az olunca sesde kısılıyor. Ses göre sürdüğüm için limitleyici benim düzenimi bozuyordu. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Vay be , 100 bin kişi izlemiş bizim Cruze'u 

 

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ali Darbaz yazdı:

Vay be , 100 bin kişi izlemiş bizim Cruze'u 

 

 

Bu ara çeken çok. Uygun sedan diye. 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Bu sabah Skoda Octavia 1,6 tdi arabada yolcu oldum. 7 ileri dsg şanzımanı vardı. 2018 model ve 110000 km yol yapmıştı. Sürücü tüm yakıt ekonomisi ekranlarını actı. Otobanda 135 km hıza ulaştı, D100 yolunda ise trafik nedenli 60 km süratlerle ilerledi. Yolculuk bitince tüketim 5,6 litre çıkmıştır. Miss gibi dsg öyle güzel çalışıyorduki, eski bildiğim dsg ve power shifte hiç benzemiyordu. Çok aşırı yumuşak geçişleri vardı. Kickdown yapıldığında ileri geri tepme oluşmuyordu. Resmen araba benlik bir modeldi. Bir kaç saniye yolda beklesek dahi, motor stop ediyor, gaza basınca start alıyordu. 

Mesai başlayınca , açtım oturdum pc nin başına. Baktım fiyatlar. Sonra octavia almaktan vazgeçtim. 100 110 bin olsa değerlendirebilirdik. 

 

https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-skoda-hatasiz-boyasiz-tramersiz-893582007/detay

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Araba 5 gündür yatıyordu. Bu gün işe araba ile geleyim istedim . Kontak bastım, araba rahat çalıştı. Farları yaktım, garajdan çıkıyordum ki bir şey fark ettim.  Araba devri artıkca farların şiddeti artıyor :D . Sağolsun kardeşim (aracın esas sahibi) Maaş alınca akü alacak arabaya :D . Artık evde yemek sohbetlerinde nasıl bir etki bıraktıysam, "arabasına" acıdı :D

Yorum bağlantısı
Ümit Türk
Ali Darbaz yazdı:

Araba 5 gündür yatıyordu. Bu gün işe araba ile geleyim istedim . Kontak bastım, araba rahat çalıştı. Farları yaktım, garajdan çıkıyordum ki bir şey fark ettim.  Araba devri artıkca farların şiddeti artıyor :D . Sağolsun kardeşim (aracın esas sahibi) Maaş alınca akü alacak arabaya :D . Artık evde yemek sohbetlerinde nasıl bir etki bıraktıysam, "arabasına" acıdı :D

Kardeş candır.  Kardeşinde olmasa abi :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ümit Türk
Ali Darbaz yazdı:

yahu şu teknenin güzelliğine bak. 

Hem tekne, hem yelkenli. hemde römorklu. 3 kişilik kamara kapasitesi var. çok güzel alet. hazır paket 85 bin tl :D . Ben bunu bizim arka otoparka sokarım . 

 

https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-deniz-araclari-satilik-richard-hartley-yelkenli-901531982/detay

okumaya üşendim. Ev araba vs. gibi ilanlarda böyle uzun uzun çarşaf gibi yazanları okumayıp pas geçiyorum. :)

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Hay elime zıcayım. Araba motoru sıcakken, genleşme kapağını açtım. Araba hava yaptı :( şır şır susesi geliyor :(

 

Aşağidaki prosedürü yarın yapacaz mecbur :(

 

 

2189523

Soğutma suyu artık damlamıyorsa, boru deliğindeki alt çizgiye (siyah ok) kadar soğutma suyu doldurun.

Not: Motoru çalıştırdıktan sonra, soğutma suyu seviyesini derhal aşağıya borusu deliğinin alt çizgisine (siyah ok) kadar doldurun ve kapağı kapatın.

Not: Kalorifer peteğini (yolcu bölmesindedir) çıkardıktan sonra aşağıdaki ilave işler yapılacaktır:

Motoru radyatör fan ayarı devreye girene kadar 2.500 dev/dak. değerinde ısıtın.

Not: Kalorifer göbeğini (yolcu bölmesinde) çıkarttıktan sonra, motoru 2 dakika 2.000-2.500 dev/dak. hızında çalıştırın. Böylece soğutma sisteminin havası tamamen alınır.

Gaz pedalına 3 kere basın - bu esnada motor devri 2,500 dev/dak. değerini geçmemelidir.


2512630


  1. Soğutma suyunun üzerini soğutma suyu genleşme deposunun üzerindeki hava alma deliğinin alt çizgisine kadar tamamlayın (1).
  2. Motoru Çalıştırın
  3. Gaz pedalına derhal 3 kere basın - bu esnada motor devri 2.500 dev/dak. değerini geçmemelidir.

     

     

  4. Motoru ısıtın.
  5. Soğutma sistemini havalandırın
  6. Motoru durdurun ve motorun soğumasını bekleyin.
  7. Soğutma suyu seviyesini kontrol edin ve soğutma suyu seviyesini gerekiyorsa "kaynak alanını" (1) göre düzeltin.
  8. Bir test sürüşünden sonra motorun soğumasını bekleyin ve soğutma suyu seviyesini tekrar kontrol edin. Soğutma suyu seviyesini gerekiyorsa "kaynak alanını" (1) ayarlayın.
       

 

 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)
Mert Gulkokan yazdı:

Derdin neydi peki ?
Motor sıcakken kapağını açmayın diye yazsr kapakta

 

Dışardan kirli durduğu için , yağ soğutucusumu patladı diye düşündüm. İçimi kemirdi, dayanamayıp fazla beklemeden açtım. Sıkıntı yokmuş . 

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Yasin Şimşek

Hava almak için kalorifer peteği mi sökülüyor ben mi yanlış anladım

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Yasin Mümin Şimşek yazdı:

Hava almak için kalorifer peteği mi sökülüyor ben mi yanlış anladım

 

Yanlış anlamışın, gösterilen çizgiye kadar su doldurup bir yolculuk yapmak yeterli. Akabinde havası çıkıyor. Soğuduğu zamanda fazla suyu çekeceksin tamamdır bu iş.  Daha önce 3 4 defa yaptım. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...