İçeriğe Yönlendir

2010 Chevrolet Cruze LS Ailenin Yeni Üyesi


Ali Darbaz

Recommended Posts

Koray Demir

 

Ali Darbaz yazdı:

Arabanın akü şarj prosedürü belli. Koskoca TIS programı var.  Kabak gibi yazmış. Arabayı 2500 devirde sürmem gerekiyormuş. Ama ben daha yola çıkmadan üçüncü, Ana yolda beşinci vitesi görüp 1900 devirde araba sürüyorum. Tabi akü makü toparlanmıyor.  şöyle bir baktım ortalama devrim 1700 geçmiyor. Biraz gazlasam akü şarj olucak. Ama işte benzin çok yakacak. 

Boşuna demiyoruz sakalımız yok ki sözümüz geçsin 😀

HItDnI.jpg

  • Beğen 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Mert Gulkokan yazdı:

aramızda para toplayıp Aliye akü alalım

 

adamın aracında iyi ki agm akü yok fiyatları gorse kalbine iner

Uydurma yakıt ekonomisi sunan markalarla işi olmadığı için olabilir :) 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Dün gece facebookta sordum. Pens ampermetre ile üyenin biri ölçtü. Rölantide 10 amper basıyormuş araba. Rölantide 10 amper anca ateşlemeye yeter. 

4000 devirde 40 amper basıyormuş. Tabi veriler 13.5 ile 14.2 volt için gecerli. 

 

Benim big 3 update yapmam lazım. 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Bu gün evdeyim. 3 haftadır cuma günü izinliyim. Yani 3 gün yatıyor araba. 3 gün yat 4 gün çalış yapıyoruz. Kara kışın ortasına denk geldi. - 5 - 10 derecede hiç çalışmadan yatınca böyle bir durum oluştu. Geçen hafta kışta kıyamette sadece lastik videosu çekmek için kontak açtım. Neyse havalar ısındı. Akü toparlar. Daha bu akü ike marmarise gidecem. Marmaris yolunda toparlanır. 

Yorum bağlantısı
Ümit Türk
Ali Darbaz yazdı:

Neyse havalar ısındı

Kar haftaya geri geliyormuş.

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Ümit Türk yazdı:

Kar haftaya geri geliyormuş.

 

Ha ha ha. Demeyeydin iyi idi. 

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Ümit Türk yazdı:

la ilahe illallah yaaa 

Bende bir hyundai accent vardı tamirciyle arkadaş eden. Yokuşa park ederdim, burnunu da tam içeri almazdım ki geri geldiğimde biliyorum, çalışmayacak, yokuş aşağı salıyım da vurdurarak çalıştırayım. Ben de müzik açmaz kalörifer kullanmazdım ki akü bitmesin. Hatta mecbur değilsem far açmaz sinyal vermez korna çalmazdım :D :D :D Bu iş oraya doğru gidiyor :) 

Sonra bir gün Gazi hastanesinin orada trafiğin yoğun saatinde köprülü kavşağın altındaki çukurda tekledi ve stop etti. Tabi akü marş basacak durumda da değil haliyle. İteklesen önümde yokuş arkam da yokuş. Trafik sayemde kilit. İtekleyip (diğer sürücülerin yardımıyla) sağa yanaştırdım. Çekici çağırsam adama verecek para yok. Pederi çağırsam takviye diye aramız 60 km. Gelmesi bir saati bulur ki sayemde oluşan trafikten yanıma gelemez arabayla. Akü alıyım desem saçma sapan bir yerdeyim, arabayı bırakma şansım yok orada. Neyseki eski bir transitçi sordu, akü bitti marş basmıyor dedim, arabasıyla itekleyip (bildiğiniz tamponu yaslayıp itekledi) önce köprülü kavşaktan çıkarttı, sonra da hazır itekliyorken dedim, vurdurup çalıştırdık :D

 

  • Beğen 3
  • Mutlu 4
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Murat Sahın yazdı:

Bende bir hyundai accent vardı tamirciyle arkadaş eden. Yokuşa park ederdim, burnunu da tam içeri almazdım ki geri geldiğimde biliyorum, çalışmayacak, yokuş aşağı salıyım da vurdurarak çalıştırayım. Ben de müzik açmaz kalörifer kullanmazdım ki akü bitmesin. Hatta mecbur değilsem far açmaz sinyal vermez korna çalmazdım :D :D :D Bu iş oraya doğru gidiyor :) 

Sonra bir gün Gazi hastanesinin orada trafiğin yoğun saatinde köprülü kavşağın altındaki çukurda tekledi ve stop etti. Tabi akü marş basacak durumda da değil haliyle. İteklesen önümde yokuş arkam da yokuş. Trafik sayemde kilit. İtekleyip (diğer sürücülerin yardımıyla) sağa yanaştırdım. Çekici çağırsam adama verecek para yok. Pederi çağırsam takviye diye aramız 60 km. Gelmesi bir saati bulur ki sayemde oluşan trafikten yanıma gelemez arabayla.

 

Kasko sayesinde yolda kalma korkum yok. @Mehmet Ozyurek o işi halletti. Çekici bana beleş. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Murat Sahın
(düzenlendi)
Ali Darbaz yazdı:

 

Kasko sayesinde yolda kalma korkum yok. @Mehmet Ozyurek o işi halletti. Çekici bana beleş. 

Bende şirket para yatırsın diye bekliyorum. Normalde ay başında halledecektik benim kaskoyu da. Akıl karı değil kaskosuz araca binmek :) 

Yoksa @Mehmet Ozyurek sağolsun bana da güzel bir teklif çıkarmıştı. Param yatınca ilk işim o.

tarihinde Murat Sahın tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Murat Sahın yazdı:

Bende şirket para yatırsın diye bekliyorum. Normalde ay başında halledecektik benim kaskoyu da. Akıl karı değil kaskosuz araca binmek :) 

Yoksa @Mehmet Ozyurek sağolsun bana da güzel bir teklif çıkarmıştı. Param yatınca ilk işim o.

 

1 sene kaskosuz bindim. 

Nasıl olsa Hiperciyim, araba altı üstü 40 bin tl dedim. Sonra arabaların fiyatı 60 oldu.  YAv neyse bişiy olmaz nede olsa hipeciyim dedm gene. Sonra 80 bin tl olunca Mehmet abiye sordum kasko ne kadar . 1300 tl fiyat verince hemen okey bastım :D

Yorum bağlantısı
Koray Demir
Ali Darbaz yazdı:

Çekici bana beleş. 

Asistance hizmeti bedava gözüküyor ama o iş öyle değil. Çekici kullanımı bir şekilde şirket veritabanına işleniyor ve bir sonraki kasko teklifinde teklif edilen fiyatı belli tutarda veya çekici ücretinden fazla olacak şekilde arttırabilirse şaşırmayın. Aptal değil bu şirketler. Sonra kaskom niye arttı demeyelim 😀

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Facebook Grubundan gelen mesajı palaşayım 

 

800d/dk yaklasik 10A

4000 d/dk yaklasik 50 A uretir (max13.8-14.2 v aracin ortalama devirdeki ve akünün ortalama dolulukta oldugusurece beslenme akimina gore degisiklik gosterebilir) her alternator uygun aku kullanildiginda tam bos akuyu 10 saatte sarj edecek sekildedir

Kullanilacak aku de 60Ah 600 A degerinden kucuk olmamalidir

 

35mm cok telli yada takviye kablsuda olur akuden(aku uzerindeki akim bobinindenkabloyu gecir mutlka) -saseye, saseden motora ve motordan tekrar sasenin farkli bir noktasina (akunun tam tersi yerine yada kabin tarafina )3 tane kablo her iki traafina kablo pabucu ile sabitleme yaparsan cozulur.

 

Kaliteli kablo alsam arabaya ilk modifiyemi yapacam. 

  • Şaşkın 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Koray Demir yazdı:

Asistance hizmeti bedava gözüküyor ama o iş öyle değil. Çekici kullanımı bir şekilde şirket veritabanına işleniyor ve bir sonraki kasko teklifinde teklif edilen fiyatı belli tutarda veya çekici ücretinden fazla olacak şekilde arttırabilirse şaşırmayın. Aptal değil bu şirketler. Sonra kaskom niye arttı demeyelim 😀

 

O zaman daha az elektrik harcıyacaz. Trafiğe girince kısaları kapatacaz , trafikten çıkınca açıcaz. İdle'de 10 amper çok düşük . 

Az önce kızımla arabayı yıkamaya gittik. 12 km uzaktaki yıkamacıya gittim. 5 nci vitesi unutup, 4 ncü vitesde 3000 devire çıktık. :D Devir saati çalışıyor tabi. 

 

ACtC-3eme8eYjhZCRWHHRMRf4nDbcfxbG8T2oaQY

  • Mutlu 3
Yorum bağlantısı
Ali Gök

marmarise bu aküyle gitmen lazım mutlaka 

 

ortaya bir akü koymuşlar etrafına araba yapmışlar

 

gemiyi yaparkende motoru öncemi koyarlardı öyle bi muabbet vardı :D 

Yorum bağlantısı
Metin Akbal

Benim kayınbirader aracı değiştirdi ben Rize de iken Çorum dan Rize ye geldi akşam kontak kapattı sabah araba çalışmadı [emoji4]

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek
(düzenlendi)
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Uydurma yakıt ekonomisi sunan markalarla işi olmadığı için olabilir :) 

 

Tansu abi vag grubunu seviyormusun :)

tarihinde Ebrar Tüfek tarafından düzenlendi
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Metin Akbal yazdı:

Benim kayınbirader aracı değiştirdi ben Rize de iken Çorum dan Rize ye geldi akşam kontak kapattı sabah araba çalışmadı emoji4.png

 

Ben bu işi anlamadım. Akünün fullenmesi gerekiyordu oysaki. Aşırı ısınıp gaz boşaltmış anlaşılan. Ama bunun için sensör var . Sensör bozuk olmalıki aşırı ısındığında şarjı kesmemiş. Benim sensör çalışıyor. Akü ısınınca şarjı kesiyor. Testini yaptım. 

Yorum bağlantısı
Ümit Türk
(düzenlendi)
Ali Darbaz yazdı:

1300 tl fiyat verince

kaskoya gelince ver mehteri, aküye gelince kapat şunu muhittin emmi...

tarihinde Ümit Türk tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
(düzenlendi)
Ebrar Tüfek yazdı:

 

Tansu abi vag grubunu seviyormusun :)

Tabi. Param bol olsa alırım :) Arabaların şekli güzel, içi kaliteli. Konfor iyi. agm’si, dsg’si, fındık motoru, turbosu, bulunması zor arızaları için para lazım ama :) lakin ondan sonra param olsa mercedes alırım deyip vazgeçebilirim :) 

tarihinde Tansu Kalafatoğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Ümit Türk yazdı:

kaskoya gelince ver mehteri, aküye gelince kapat şunu muhittin emmi...

 

Kaskoyu arabanın biriken fonundan yaptım.  Arabanın birikim fonu vardı. Hypermil ile elde ettiğim tasarrufu dolar olarak banka hesabında tutuyordum. 5 ayda birikti o 1300 tl. Kasko yaptığım para benim cebimden çıkmadı. Arabanın kendi kazancıydı. Daha sonra 2100 tl lastik aldım. Onunda 1000 lirası arabanın kendi kazancıydı. 

 

Hypermil yapıp tasarruf yaptığımı ve bunuda banka hesabında dolar olakar sakladığımı daha önce yazmıştım. Şu an banka hesabı sıfır . Çünkü ev tadilatları yaptım. araba eve çalışıyor. 

Aşaği arabaya inip eksi kutup başını inceliyeceğim. Resimdeki kabloyu 50 mm ile değişmek istiyorum. Linkini verdiğim kablo resimdeki 5 numaralı akım ölçer sensörün içinden geçmesi gerekiyor. 50 mm kablo içinden geçermi bir kontrol edeyim. Nede olsa evde yatıyom. kendime uğraş bulayım. 

 

2027817.png

Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Ali Darbaz yazdı:

 

Kaskoyu arabanın biriken fonundan yaptım.  Arabanın birikim fonu vardı. Hypermil ile elde ettiğim tasarrufu dolar olarak banka hesabında tutuyordum. 5 ayda birikti o 1300 tl. Kasko yaptığım para benim cebimden çıkmadı. Arabanın kendi kazancıydı. Daha sonra 2100 tl lastik aldım. Onunda 1000 lirası arabanın kendi kazancıydı. 

 

Hypermil yapıp tasarruf yaptığımı ve bunuda banka hesabında dolar olakar sakladığımı daha önce yazmıştım. Şu an banka hesabı sıfır . Çünkü ev tadilatları yaptım. araba eve çalışıyor. 

Aşaği arabaya inip eksi kutup başını inceliyeceğim. Resimdeki kabloyu 50 mm ile değişmek istiyorum. Linkini verdiğim kablo resimdeki 5 numaralı akım ölçer sensörün içinden geçmesi gerekiyor. 50 mm kablo içinden geçermi bir kontrol edeyim. Nede olsa evde yatıyom. kendime uğraş bulayım. 

 

2027817.png

Bunun (50mm kablo) katkısı ne olacak? Neyi amaçlıyorsun ki kablo ile hocam?

Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Tabi. Param bol olsa alırım :) Arabaların şekli güzel, içi kaliteli. Konfor iyi. agm’si, dsg’si, fındık motoru, turbosu, bulunması zor arızaları için para lazım ama :) lakin ondan sonra param olsa mercedes alırım deyip vazgeçebilirim :) 

Param olsa, benzinli ve turbolu otomobil alacak olsam bakacağım ilk yer insignia 1.6T. Garip şekilde vag'dan önce geliyor benim gözümde. 

 

Tabiki daha çok param olsa E200Kompresör :D Ama oraya daha biraz var gibi görünüyor :D 

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Murat Sahın yazdı:

Bende şirket para yatırsın diye bekliyorum. Normalde ay başında halledecektik benim kaskoyu da. Akıl karı değil kaskosuz araca binmek :) 

Yoksa @Mehmet Ozyurek sağolsun bana da güzel bir teklif çıkarmıştı. Param yatınca ilk işim o.

 

Para mı istedik senden :)

Paran olunca yatır. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Murat Sahın yazdı:

Bunun (50mm kablo) katkısı ne olacak? Neyi amaçlıyorsun ki kablo ile hocam?

Param olsa, benzinli ve turbolu otomobil alacak olsam bakacağım ilk yer insignia 1.6T. Garip şekilde vag'dan önce geliyor benim gözümde. 

 

Tabiki daha çok param olsa E200Kompresör :D Ama oraya daha biraz var gibi görünüyor :D 

 

Aslında arka sayfada yazmıştım. Elektrik kablolama sistemi 60 amperden yukarısını kaldırmıyormuş.  Bu durum için big 3 update denilen bir geliştirme yapıyorsun. 125 amper kapasiteye ulaşıyorsun. Her arabaya yapılıyormuş. 

Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Mehmet Ozyurek yazdı:

 

Para mı istedik senden :)

Paran olunca yatır. 

Abi sağolasın, ben söz verdim mi tutmam lazım. Sana ayın 15'inde yatacak, o zaman vereyim desem (öyle demişlerdi en geç o zaman diye) gördüğün gibi, 1 hafta geçti, hala yatmadı :) haliyle geciktirmiş olacaktım. Hiç sevmem bu işlerde ikinci kez telefon açıp bir hafta on gün daha idare eder misin demeyi :) O yüzden erteledim, şirket batsa da kurtulsam... 2 tane beceriksiz bir araya gelmiş, içinden çıkamamışlar puantajların :D :D :D

Koca AŞ. düştüğümüz hallere bak ya. Hesap edip maaş yatıramayan bir birim...

Ali Darbaz yazdı:

 

Aslında arka sayfada yazmıştım. Elektrik kablolama sistemi 60 amperden yukarısını kaldırmıyormuş.  Bu durum için big 3 update denilen bir geliştirme yapıyorsun. 125 amper kapasiteye ulaşıyorsun. Her arabaya yapılıyormuş. 

Ben görmemişim o mesajı. Bu durumda, 125 amper kapasite olursa, sen hem hipermil kasar hem aküyü şarj edersin. Mantıklı. Peki alternatöre fazla yük bindirmez mi bu?

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...