İçeriğe Yönlendir

Ka - Kalorifer - Klima Problemleri


Engin Kırtay

Recommended Posts

Sani Gerşon

Sorumun cevabını net olarak sani beyden almış bulunmaktayım teşekkür ettim demek ki rolantiyi arttırıyoruz

Hayır, bu sorununuzun çözümü değil.

Sorununuzun çözümü bence kesinlikle rölanti valfinizden. İmkan var ise balata spreyi ile temizleyin sonra iyice kurulayıp takıp klimayı öyle deneyin.

Valf, yüke binince gücünü gerçekleştiremiyor olabilir...

İkinci seçenek ise, araç bi yerden dengesiz hava alıyor olabilir. Bunu da ikinci seçenek olarak düşünün derim.

Yorum bağlantısı
Halil Hıdırlar

Sorun rölenti valfidir. Bozuk ise araç güce ihtiyaç duyduğunda devir oto yükseltemediği için oluyor. Benim valf bozukken buna benzer sorunların hepsini yaşadım. Bence ford ka için beyinden sonra motor için en önemli parçaların içindedir.

Yorum bağlantısı
Engin Özarı

Engin bey benzinli araç

Benzinli ise başka bir problem var

Yorum bağlantısı
Serhat Çitak

Sorun rolanti valfinden ise klimasız kullanımda bir sorun yok ; bunu geçelim yeni orjinal bir valf 4 ayda sorun çıkarabilir mi ! Bu açıdan düşünmek lazım.Lakin çok az bir motor devir sesinde dalgalanma var dikkatimi çeken ama dediğim gibi çok az.Ve bugün şunu farkettim rolantimi yine 900 e aldım arabanın motoru rolantide çalışıyor klimayı açayım dedim stop eder dedim etmedi şaşırdım sonra hareket ettim hızlandım yavaşlarken klima stop ettirdi.Klimayı açarken sorun yok ama araç durmaya yakın stop ! Aracın motor kısmındaki bir çok parçayı gördüm sökülürken bu sayede usta yanında bir şeyler öğrendim ama klima ile ilgili hiçbir fikrim olmadığı için sorunu klima nın mekanik parçalarında arıyor gibiyim

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Klima soğutuyorsa hiç dokunmayın.

4 ayda da iflas edebilir, arızalı olabilir.

Bence ilk yapılması gerekenler;

Valf iyice temizlenmeli, önlem olarak hız sensörü temizlenmeli.

Yorum bağlantısı
Serhat Çitak

Klima soğutuyorsa hiç dokunmayın.

4 ayda da iflas edebilir, arızalı olabilir.

Bence ilk yapılması gerekenler;

Valf iyice temizlenmeli, önlem olarak hız sensörü temizlenmeli.

Klima soğutuyor

4 ayda arıza olabilir ihtimali durumunda elbetteki kontrol edilmeli

Valfim 1 ay önce boğaz temizliği ile birlikte temizlendi

Hız sensörünüde sağolsun hakan arkadaşımız ka buluşmasında 1 ay önce temizlemişti

Desteğini esirgemeyen tüm arkadaşlara teşekkürü bir borç bilirim

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Aracınız düzensiz hava da alıyor olabilir. Birde dinamonuzu da ölçtürür müsünüz?

Çalışırken 14.4, stop halinde 12v vermeli. Akü kutuplarından voltmetre ile siz de ölçebilirsiniz.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
İsmail Yanık

Ben size rölantiyi anlık ayarladığınızda yanılacağınızı ve birkaç kez gaz verip denemenizi söylemiştim yapmamışsınız.

Yorum bağlantısı
Serhat Çitak
(düzenlendi)

Ben size rölantiyi anlık ayarladığınızda yanılacağınızı ve birkaç kez gaz verip denemenizi söylemiştim yapmamışsınız.

İsmail bey dediğinizi yaptım evet stop etmiyor lakin rolanti devrini ölçtürmem lazım epey yüksekte kabul ediyor klimayı,tabi kulaktan motor sesini tahmin ederek.Sani beyin 875 ideal rolantisine klima dahil edilmez söyleminden sonra ; sizin de dediğiniz gibi gaz verip keserek deneyerek,rolantiyi yükselterek klimayı kullanır oldum.1100 Rolanti devrinde klimam çalışıyorsa buda normal çıkıyor hali ile.Sadece rolantiyi ölçtürmek ve netleştirmek kaldı.Verdiğiniz bilgi için teşekkür ederim eksik olmayın.

tarihinde Serhat Çitak tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Cihan KILIÇ

Herkese selamlar,

Yaklaşık 1 ay önce aldığım tosunumun çalışmayan parçalarını en ekonomik şekilde çözmeye çalışıyorum. Bu forumda çok faydalı bölümler buldum, ben de bir tane ekleyeyim istedim. Umarım diğer kullanıcılara bir faydası dokunur.

Sıcak soğuk ayar düğmesini çevirmenize rağmen sürekli sıcak veya sürekli soğuk-ılık üflüyorsa sorun %90 kalorifer musluğunda, %10 panelinizin arkasındaki potansiyometrededir.

Kalorifer musluğununun içinde zamanla tortu birikiyor, içindeki mıknatıs pistonu itemiyor. Dolayısıyla sadece söküp temizlemek tüm sorunu hallediyor.

İhtiyacınız olan malzemeler: Yıldız ve düz tornavida, 12 ve 13 numara anahtar, kargaburun, kontakt temizleyici (yağlı veya yağsız farketmez)

Musluğu sökmek için önce silecekleri ve silecek altındaki ızgaraları vida yerlerinden söküyoruz. Lastik fitili çıkartıyoruz. Dikkat edin, ızgaraların altındaki plastik, alt tarafta kalan 3-4 vidayı da sökmeden çıkmaz.

Silecek_Izgara.jpg

Ön kısımla başbaşayız:

Kaput_acik.jpg

Izgara_acik.jpg

Kalorifer musluğu tam ortada 4 hortumun ortasında gözüktü:

musluk.jpg

Hortumların kelepçelerini kargaburun vasıtasıyla sıkıp gevşetiyoruz ve geriye çekiyoruz.

Artık musluk serbest:

Musluk_sokuk.jpg

musluk_monte.jpg

4 vidasını açıyoruz ve dikkatlice söküyoruz:

musluk_demonte_1.jpg

Plastik piston en sağda ve üzerinde olduğu mil bobinin içine giren bir mıknatısa sahip,

Ortada bobin sargısı,

En solda da sargının ve milin oturduğu nüve kısmı var.

Nüvenin içini, mıknatısın yanında ince yayın bulunduğu konik kısmı ve pistonun tırtıklı lastikle birleştiği yerleri "Kotakt Temizleyici" ile temizliyoruz.

musluk_demonte_2.jpg

yerine geri takmadan önce hortumları rahatça geçirebilmek için boru girişlerine biraz yağ damlatabilirsiniz..

Kalorifer musluğu elektronik olarak kumanda ediliyor. Düzenek mıknatıs ve sargı üzerine kurulu ve oldukça basit. Sadece mekanik olarak bozulması mümkün. Sargıların yanması veya mıknatısın özelliğini kaybetmesi pek mümkün gözükmüyor.

Aracın içindeki panelde sıcak soğuk seçicinin tam arkasında, PCB üzerinde bantlı korumanın altında yuvarlak bir potansiyometre bulunuyor. Sıcak-soğuk mandalının geçtiği yerin (potansiyometrenin ortasının) düzgünce oturduğuna emin oluyoruz.

Artık temiz ve çalışmaya hazır, güle güle kullanın.

  • Beğen 14
Yorum bağlantısı
Cihan KILIÇ

Arkadaşlar malum yaz geldi klimayı kullanayım istedim . Akü 60 amper yeni . Rolant devrim 900 .

Klimayı açınca titreyerek öyle bir çekişten düşüyor ki ! Yavaşladığımda da stop ediyor. Devrini rolanti valfinden

yükseltince,stop yok ama yakıt artıyor,fan açıyor,bariz şekilde çekiş düşüklüğü ,devam ediyor.Neden yapabilir acaba ? En çokda merak ettiğim ideal 900 devrinde iken yapmaması mı gerekir ? Ve de acaba 98 model ka ma sonradan mı klima takıldıda birşeyleri uymadı ?

Serhat Bey,

Rölani kontrol valfi elektronik olarak devri kontrol eder. Klima açıkken dahi en fazla 50 devir/dk. düşürür ya da yükseltir.

Üzerindeki kapağın altında ayar yapılabilecek bir vida mevcuttur fakat, siz o vidaya müdahale ettiğiniz anda valf artık görevini yapamaz. Ford Escort'um da aynı valften vardı ve kaç tane değiştirdim sayısını hatırlamıyorum, dolayısıyla acı ve masraflı bir tecrübe oldu benim için.

Tavsiyem ise orjinal bir valfi bir kereye mahsus takmanız ve motorunuzun yakıt girişlerinden hava almadığına emin olmanız.

Motor bloğunun üzerindeki yağ kapağından genelde hava alır Ford Ka.

Akünüzün 60 amper olması gayet iyi, klimayı ilk açışınızda ve çekişte motor daha az zorlanır, farlarınız ve ışıklarınızda fazla bir düşme & kısılma olmaz.

Klima kompresörünüz zorlanıyor gibi gözüküyor, zorlandıkça yüksek akım çekiyor bu da devrin normalden fazla düşmesine sebep oluyor.

Benim yorumum budur, umarım faydalı olur..

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Vaay, çok iyi bir kılavuz olmuş.

Bu arada, su deposunun kapağı ve içindeki su nerede :)

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Adnan Çakır

Elinize sağlık faydalı bir bilgi paylaşımı olmuş. :good1:

Vaay, çok iyi bir kılavuz olmuş.

Bu arada, su deposunun kapağı ve içindeki su nerede :)

Eski Ka'cılardan kim kaldı ;)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Cihan KILIÇ

Vaay, çok iyi bir kılavuz olmuş.

Bu arada, su deposunun kapağı ve içindeki su nerede :)

Arkadaşlar Sani hatırlattı yazmayı unutmuşum:

Kalorifer musluğunu sökmeye başlamadan önce motor soğutma suyunu doldurduğumuz kutunun kapağını açıyoruz ve tüm işlem boyunca açık tutuyoruz. Musluğu sökerken normal olarak hortumlardan bir kısım su dökülecek.

İşlem bittiğinde, eksilen motor soğutma suyunu tamamlamadan kesinlikle aracı veya kaloriferi çalıştırmıyoruz ki bir çuval incir sağlam dursun... :rolleyes:

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Cihan KILIÇ

Güzel çalışma. Peki arızalı potansiyometrenin tamiri mümkün mü?

Çok küçük ve yapıştırma ile kapanmış bir parça...tamiri yerine yenisini almak daha ucuz ve garantili çözüm olur.

İki ayaklı halka potansiyometre elektronikçilerde mevcut (Kadıköy/Yazıcıoğlu Han veya Karaköy/Selanik Han) epey de ucuzdur (5-10 TL bile tutacağını sanmıyorum) fakat; sıcak-soğuk mandalının geçtiği yerin (potansiyometrenin ortasının) mandalın çıkıntılarına uydurulması gerekir. Satın alacağınız potansiyometrenin orta boşluğuna bağlı olarak küçük bir delme-yapıştırma operasyonu gerekebilir.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Barış Kalkan

cihan faydalı bilgiler olmuş eline sağlık

benim ustamın yaptığı gibi sende yaz ayında kalorifere giden hortumları direk bağlayabilirsin yaz ayında fanı açtığımda iceriye sıcak değil serin hava üflüyor,

musluk ne kadar kapalıda olsa hortumlar bağlıyken sıcaklık geliyor yazın ..

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

cihan faydalı bilgiler olmuş eline sağlık

benim ustamın yaptığı gibi sende yaz ayında kalorifere giden hortumları direk bağlayabilirsin yaz ayında fanı açtığımda iceriye sıcak değil serin hava üflüyor,

musluk ne kadar kapalıda olsa hortumlar bağlıyken sıcaklık geliyor yazın ..

Bu hiç önerilmiyor, sağlıklı olmadığı söylendi.

Yorum bağlantısı
Cihan KILIÇ
cihan faydalı bilgiler olmuş eline sağlık benim ustamın yaptığı gibi sende yaz ayında kalorifere giden hortumları direk bağlayabilirsin yaz ayında fanı açtığımda iceriye sıcak değil serin hava üflüyor, musluk ne kadar kapalıda olsa hortumlar bağlıyken sıcaklık geliyor yazın ..

Teşekkür ederim Barış,

Senin ustanın formülünü çok zorda kalırsam yaparım şüphesiz, fakat aracım klimalı. Musluk olmadan da klima pek garip olurdu ;)

Yorum bağlantısı
Enver Çatak

Cihan Bey röle dışında başka bir parça arızalı olamaz mı, entegre vs? Dikkatlice devreyi incelediğimde herhangi bir kusur göremedim ama...

Yorum bağlantısı
Cihan KILIÇ

Enver Bey,

Sorununuzu biraz daha detaylı anlatabilirseniz yardımcı olmaya çalışayım.

Siz ilk olarak kalorifer musluğuna takılan soketteki uçları ampermetre ile ölçün, voltaj var mı?

Sıcaktan soğuğa çevirirken (motor çalışırken) bakmanız gerek.

Eğer var ise ona göre ihtimalleri eleye eleye devam edelim isterseniz..

Yorum bağlantısı
Enver Çatak

Cihan Bey dediğiniz elemeler yapıldı. Musluk çalışıyor. Sorun kontrol panelinden musluğa elektrik gitmemesi. Devreyi tamir edebilir miyim diyorum..

Yorum bağlantısı
Cihan KILIÇ
(düzenlendi)

Anladım,

Elektronikten iyi anlar mısınız bilemiyorum fakat sorun elektronik devrede (entegrelerde) çıkarsa iyi bir elektronikçi veya başka bir panel satın almak dışında bir çözüm maalesef yok.

Son çare olarak bunu denemenizi önereceğim:

Potansiyometreyi bypass edin. Ayakların lehimlendiği 2 kutbu birbirine bir kablo ile temas ettirince sıcak, ayırınca soğuk (veya tam tersi) veriyor mu bakın isterseniz. Ama bunu tam olarak anlayabilmek için potans ayaklarını sökmeniz gerekiyor.

Bu arada rezistans düğmesi ve sirkülasyon seçim düğmesi (dijital düğmeler) çalışıyor mu?

Bu denemede de beklediğimiz olmazsa değiştirmenizi veya gözünüzü karartıp tamir etmeye çalışmanızı önereceğim.

tarihinde Cihan KILIÇ tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...