İçeriğe Yönlendir

Focus III - Powershift Hakkında / Arızalar / Problemler


Kaan Savaş

Recommended Posts

Mustafa Tüfekçi

Oradaki olay tamir kiti. Tamir kiti + işçilik o dediğin rakam Mustafa. Eğer vw tamir kitini bir şekilde getirtirse iyice ucuzlar.

7-8 bin için mi tamir kiti+işcilik diyorsun abi? orayı anlamadım. ben parça listesinden baktmıştım tekrar bakacam kaç para imiş komple şanzıman diye.

dsg de evet tamir kiti işine girerlerse arıza maliyeti iyice düşer.

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

Türkiye'de serviste dsg veya mekatronik tamiri yapılmıyor.

Mekatronik veya kavramayı sök-tak yapıyorlar.

bu sıkıntı işte. arızalı şanzımanlar yurt dışınamı gidiyor ? o zaman eğitimini alan bir mühendis servisinde parça tedariği ile güzel paralar kazanabilir.

şimdi dsglerin çoğu arızası serviste çözülüyordur. ama 3-4 seneyi geçen arabada servise bi ton para bayılmak istemeyenler artacaktır.

Yoo 1500-2000'ler için. Tamir kiti olmasaydı görürdüm ben onları. Şu anda kitler 1000 lira civarında. Hele buralardan bulursan sadece işçiliğe çözersin olayı.

heh onu diyorum abi. tamir takımı olmasa otomatik araba arıza yaptı aç çöpe olur eski modellerde.

hiç bakım yapılmadan 150-200 bin km gitse bir şanzıman. tamir masrafı düz vitesteki baskı balata değişime denk gelecek nerdeyse :)

Yorum bağlantısı
Kaan Savaş

arkdaaşlar ilk önce durumu izah edeyim sizlere. Servise gittim ve servisin sorumlusu arabayı ilk kullandığında sanzuman arızalı demişti.Sonra teka denilen bir acil masa servisi varmış oraya mail attılar oraya ve gelen cevapta bunun normal olduğunu söylediler. Sonra ne hikmetse bana sanzumanın arızalı diyen servis sefi bu durumun normal olduğunu söyledi. Bunun üzerine ben bir daha servise gittim ve durumu tekrar dile getirdim. Suan beklemedeyiz bakalım ne olucak. Araç hakkında bilgi vermem gerekirse suanda yakıtı 10 litre yakıyor ama tabiki çok sakin kullandığım için. Azıcık basim derseniz direk ortalama 12 litre oluyor. İnş bu ford arabasından kurtulucaz bekleyip görücez.

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Kaan Savaş

bu ford otosanın allah belasını versin verdiğim para haramla kan olsun size

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

bu sıkıntı işte. arızalı şanzımanlar yurt dışınamı gidiyor ? o zaman eğitimini alan bir mühendis servisinde parça tedariği ile güzel paralar kazanabilir.

şimdi dsglerin çoğu arızası serviste çözülüyordur. ama 3-4 seneyi geçen arabada servise bi ton para bayılmak istemeyenler artacaktır.

heh onu diyorum abi. tamir takımı olmasa otomatik araba arıza yaptı aç çöpe olur eski modellerde.

hiç bakım yapılmadan 150-200 bin km gitse bir şanzıman. tamir masrafı düz vitesteki baskı balata değişime denk gelecek nerdeyse :)

150 binde baskı balatamı değişirmiş :)

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

bu ford otosanın allah belasını versin verdiğim para haramla kan olsun size

Sonuç nedir.. ?

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

eski tip klasik otomatik. 65 mustangdan beri galiba aynı tip bizimkiler hahaha müzelik şanzıman :p

MMT leri anlarım ama powershitte bu kadar zorlanacak bi sistem varsa hiç bulaşmasalardı.

ama diğer ford modellerinde kuga ve mondoeda 2 sene oldu galiba kullanmaya başlayalı. aynı şanzıman ise kronik bi sıkıntı denemez araca özel bi durumda olabilir.

serviste test ederkende aynı sıkıntı olmuş düzlükte mi oldu aşırı dik rampa felanda mı?

ayrıca geri vites ile 1. viteste zorlanma aynı şiddette olmaz mı? zorlanıp ısınan kısım tam olark neresi acaba.

bu arada cvt den ağzı yanan ford 1.6 dizele powershit için acele etmediğine göre bi bildiği var.

1950lerden beri aşağı yukarı aynı.

Yorum bağlantısı
Oğuzhan Deniz

bu ford otosanın allah belasını versin verdiğim para haramla kan olsun size

Kaan kardeşim önce geçmiş olsun. Ben en ufak sorunda servise gidip cıngar çıkarıyorum senin sorunun benim başıma gelseydi, o servisi ağlatırdım. Biraz sert yap. Bu onların suçu biliyorlar ve değiştirmek zorundalar. Eğer değiştirmiyorlarsa baktın olacak gibi değil açarsın davayı Otosan'a seve seve değişecekler

Yorum bağlantısı
Hasan Kerik

her zaman dediğim gibi , alırsın ford olursun zort. Hele bu otosan gibi bir firma oldukça bu feryatları daha çok duyarız.

Yorum bağlantısı
Edip Aydın

bu ford otosanın allah belasını versin verdiğim para haramla kan olsun size

kaan bey yapılacak şey tüketici mahkemesine tespit davası açmak. yaklaşık olarak yapacağınız masraf 1000-1500 tl. Mahkeme aracı bilirkişiye yönlendirecek, bilirkişi inceleyip ayıplı olduğuna hükmederse bırakın sonrasında siz değil karşı taraf debelensin. çatır çatır iade eder paranızı da alırsınız.

sizin bahsettiğiniz tekay benim arabama da 150 A alternatör takılmaz demişti ama şu an aracımda 150 A alternatör takılı. aynı arkadaşlar bizim f2.5 ların rölantide titreşimine de aracın standardı bu demişlerdi. Bu size olaylara ne ciddiyette yaklaştıkları açsından fikir verir sanırım. o nedenle onlarla hiç uğraşmayın. objektif bir değerlendirme ancak bağımsız bilirkişilerce yapılıyor. onların iki dudağı arasından çıkacak her sözü kabul etmek zorunda değilsiniz. Hakkınızı aramaktan korkmayın

Yorum bağlantısı
  • 3 ay sonra...
Serhat Kaptan

şu durumda otomatik olarak en mantıklısı sanırım 4 ileri klasik tam otomatikler. kronik bir arızaları yok, ister yokuş yukarı ister yokuş aşağı geri veya ileri kaçırma yok kaçırma yok,şanzıman ısındı problemi yok lpg taktırırsanız yakıt sorunuda yok, ustası parçası hemen hemen her yerde var, çift kavramalı otomatikler kendini tam geliştiriene kadar klasik tam otomatiklere devam heralde....

Yorum bağlantısı
Can Çeralp

Konu baya karışmış, bütün otomatik şanzımanların kirli çamaşırları dökülmüş ortaya belli ki. Ancak benim tavsiyem Ford'u bu kadar çabuk listeden çıkarmamanız. Arabanızın yaptığı hatadır, servisin yaptığı suçtur, ayıptır.

En basit örnek; bugün çok yaygın bir inanış var dizel motorlarla ilgili "yüksek devirlerde kullanmak ve bunu tekrar etmek motoru üzer". Öyle bir şey yok. Çünkü eğer bize satan firma öyle olduğunu düşünseydi bize bunu bildirirdi, hiç bir firma can taşıyan ve kusursuzluk olarak dünyada adeta yarışa girilen bir sektörde "biz kullanıcının bunu zaten bileceğini düşünmüştük, dizel motorlar böyledir" mazeretinin arkasına saklanamaz. Eğer benim aracımın kırmızı bölgesi 4500 devirde başlıyorsa ben aracımı istersem depo boşalana kadar 4400 devirde sürerim, motorun başına bir arıza gelirse de servis bana "motoru çok sıkıştırmışsınız" diyemez.

Bunu söyledim çünkü birebir başımıza geldi, o servisçi daha sonra çok defa mahkemeye gidip dert anlatmaya çalıştı ama sonunda sıfır motor parasından çok daha fazlasını tüketiciyi yanıltmaktan ödemek zorunda kaldı.

Size de aynısını yapmanızı öneririm. Geri vitesler en kolay hareketlenen viteslerdir. Çevirme oranları en yüksek dişliler oldukları için motor tork üretmek zorunda kalmaz bile. Çünkü Güç=tork x devir yasasına göre, motordaki devir 10larca kat azalarak lastiğe gittiği için lastikte üretilen tork da 10larca kat artmaktadır. Bu sayede debriyaj bir kez bağlandıktan sonra kolayca yokuş yukarı çıkabilirler. Aynısı büyük ölçüde 1. vites için de geçerlidir. Otomatikleştirilmiş şanzımanların gerektiğinde %30'a kadar gaz da verebildiklerini düşününce herhangi bir yokuşu rahat rahat çıkamaması imkansız. Eğer öyle bir şey olsaydı, hele 1-2 metrede böyle bir sorun ortaya çıksaydı yabancı forumlardan başlamak üzere bir çok yerde bu sorun belirmeye, şikayetler gelmeye başlardı (bkz: DSG örneği, malum, kullanımı ne kadar güzel olursa olsun sorunları her zaman var olacak olan bir şanzuman). Belli ki başınıza gelen aracın özelliği, doğal hali değil; bu bir hata. Lütfen servisle kavga etmekten, hakkınızı yasal ve "Türk"sel bir şekilde aramaktan çekinmeyin.

Tekrar geçmiş olsun.. En kısa zamanda olumlu sonuçlar alıp Ford'la barışmanız dileğiyle.

Yorum bağlantısı
  • 1 yıl sonra...
Soner Erik

Herkese selamlar. Bu konu ile ilgili bilgi ve tecrübesizliğimi sizlerle paylaşmak istiyorum.

 

Aracımı ilk aldığımda 2000 km sonra fark ettim ki, araç yoğun dur-kalk trafikte gaza basarken titreme yapıyor. Birkaç kez stop etti. Sıkıntımı Zeytinburnu Aydoğanlar servisine bildirdim Powershift güncellemesi yaptılar. Güncellemeden 2.000 km sonra titreme sorunum tekrarlamaya başladı. Zeytinburnu Aydoğanlar servisine (aracı aldığım bayi) götürdüm 1.5 gün test sürüşü yaptılar, problem yok dediler. Araya Tatil ve bayram girince tekrar gidemedim. Uzun yolda herhangi problemi yok. Ama İstanbul trafiğine girince yine silkeleme ve teklemeleri başladı. Bu gün aracım 28.000 km tekrar servise gittim. Bu sefer Mahmutbey Çetaş servisine götürdüm. Araç ile test sürüşü yaptık ve bariz bir şekilde titremeler yaptı. Stop etti edecek derken toparladı. Uzman Servis yetkilisinin bana cevabı: ' Bu arıza değil, 2012 ve sonrası focus araçlarda ps şanzıman bu şekilde çalışıyor. 2014 modellerde de ps devam ettiğini ve bu şanzımanın karakteristik özelliği olduğunu söyledi.' Bunun arıza olduğunu kabul etmiyor. Hatta bunu Ford bile hata olarak kabul etmiyor. Powershift şanzımanın karakteristik özelliği olduğunu belirtiyorlar. Tüketici mahkemesine gitseniz bile nafile. Bundan öncede böyle idi bundan sonrada böyle diyorlar. Servisteki yetkili arkadaşı suçlayamam, çünkü bu arıza dolayısı ile 2-3 araç geldiğini, kendilerinin bunu ford'a bildirdiklerini söylediler. Aldıkları cevap şanzıman özelliği olmuş. Bunun üzerine yapacak birşey yok. Bu arıza değil özelliktir. Nedendir bilinmez, ps reklamları tv de gösterimi artmıştır. Özellik olarak vurgulamak istiyorlar. Şimdi biz ne yapacağız, bunu ya kabulleneceğiz yada hakkımızı arayacağız. Servisteki yetkili arkadaş güzel bir konuya parmak bastı "Abi aracı denemediniz mi?" dedi. Bende aracı aldığım dönemde otomatik vites Focus 3 test aracı olmadığını belirttim. Her bayide olmaya bilirmiş. 

 

Sonuç: Ford Direk Hattını aradım. Cevap bekliyorum. Olmadı Almanya Ford a mail atacağım. Dediğim gibi arıza değil özellik. Herkes arızalı ürettiği ürüne özellik derse yanmışız....

Yorum bağlantısı
Rifat Şeker

Bir başka forumda okudum az önce sizin problemlerin hemen hemen aynısını yaşayan birisi için servis sorunu kavramada bulmuş ve değiştirmiş o forumdaki kişinin yazdığına göre parça değişiminden sonra şikayeti kalmamış.. Linki özel mesaj olarak gönderdim size.

Yorum bağlantısı
Misafir

Herkese selamlar. Bu konu ile ilgili bilgi ve tecrübesizliğimi sizlerle paylaşmak istiyorum.

 

Aracımı ilk aldığımda 2000 km sonra fark ettim ki, araç yoğun dur-kalk trafikte gaza basarken titreme yapıyor. Birkaç kez stop etti. Sıkıntımı Zeytinburnu Aydoğanlar servisine bildirdim Powershift güncellemesi yaptılar. Güncellemeden 2.000 km sonra titreme sorunum tekrarlamaya başladı. Zeytinburnu Aydoğanlar servisine (aracı aldığım bayi) götürdüm 1.5 gün test sürüşü yaptılar, problem yok dediler. Araya Tatil ve bayram girince tekrar gidemedim. Uzun yolda herhangi problemi yok. Ama İstanbul trafiğine girince yine silkeleme ve teklemeleri başladı. Bu gün aracım 28.000 km tekrar servise gittim. Bu sefer Mahmutbey Çetaş servisine götürdüm. Araç ile test sürüşü yaptık ve bariz bir şekilde titremeler yaptı. Stop etti edecek derken toparladı. Uzman Servis yetkilisinin bana cevabı: ' Bu arıza değil, 2012 ve sonrası focus araçlarda ps şanzıman bu şekilde çalışıyor. 2014 modellerde de ps devam ettiğini ve bu şanzımanın karakteristik özelliği olduğunu söyledi.' Bunun arıza olduğunu kabul etmiyor. Hatta bunu Ford bile hata olarak kabul etmiyor. Powershift şanzımanın karakteristik özelliği olduğunu belirtiyorlar. Tüketici mahkemesine gitseniz bile nafile. Bundan öncede böyle idi bundan sonrada böyle diyorlar. Servisteki yetkili arkadaşı suçlayamam, çünkü bu arıza dolayısı ile 2-3 araç geldiğini, kendilerinin bunu ford'a bildirdiklerini söylediler. Aldıkları cevap şanzıman özelliği olmuş. Bunun üzerine yapacak birşey yok. Bu arıza değil özelliktir. Nedendir bilinmez, ps reklamları tv de gösterimi artmıştır. Özellik olarak vurgulamak istiyorlar. Şimdi biz ne yapacağız, bunu ya kabulleneceğiz yada hakkımızı arayacağız. Servisteki yetkili arkadaş güzel bir konuya parmak bastı "Abi aracı denemediniz mi?" dedi. Bende aracı aldığım dönemde otomatik vites Focus 3 test aracı olmadığını belirttim. Her bayide olmaya bilirmiş. 

 

Sonuç: Ford Direk Hattını aradım. Cevap bekliyorum. Olmadı Almanya Ford a mail atacağım. Dediğim gibi arıza değil özellik. Herkes arızalı ürettiği ürüne özellik derse yanmışız....

kavramayla ilgili sorunu karakteristik özellik diye geçiştirmek :( bu şekilde bir sorun yanlış hatırlamıyorsam Faruk hocam yaşıyordu ama yanlış da hatırlıyor olabilirim

Yorum bağlantısı
Oktay Demirağ

PS de DSG gibi aynı mantıkla mı çalışıyor ?

Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban

Muhtemel neden kavrama bence. Fordun yazılım dediği, rölanti devrini artırmak olmasın sakın böylece stop etmesi engellenmeye çalışılıyordur.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Özkoca

ah ah aynısı bizim biladerde var demekki tek bizde yok  2012 model focusunda olmuştu ankarada trafikte kalkarken titriyordu sanki araç mauelmiş gibi ayağını debriyajdan gaz vermeden kaldırıyormuş gibiydi . sonra aynı sizin gibi  ankara tan oto ford servisene götürdü bi güncelleşme yaptırdı.. sonra tekrar aynı hatayı vermeye başladı. en sonunuda rölanti sensörünü arızalandı 1 sene içerisinde bunun yüzünden 2 kere rölanti sensörü değiştirdi .sonra ankarada kanaat ford çıkmacı var oraya gitti . çıkma powershit şanzuman almaya karar verdi .  kanaat ford powershift çıkma şanzumana 8 .500 tl çıkardı. Aydoğmuş şanzumanda sökme takmasına 1200 tl çıkardı. bilader bu fiyatları duyunca sattı şimdi  2013 mondeo manuel aldı çok memnun.

Yorum bağlantısı
Safak Acar

selamlar öncelikle geçmiş olsun inşlh problemin kısa sürede gecer , bu arada bende zeytinburnundayım  aydoğanlar servis kalitesi nasıl  gördüğün kadarıyla soner, onbeş bin bakımı geliyor garantili olduğu için servise gidilcek  ama bu ara forumda ford servisleriyle ilgili cok olumsuz yorum okudum cekiniyorum servise gitmeyi senin tavsiyen nedir . 

Yorum bağlantısı
Okyay Pay

sol bacağın yapabildiği debriyaj dozajını , hiçbir mekanik robot yapamaz. 2x2=4problemsiz otomatik vites kutusu = klasik tork konvertörlü vites kutusu

ya da cvt.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Tuğbay ışıklar

Aynı problem fiesta powershift te var sadece 1-2 vistes arasında yapıyor ve sadece şehir içinde çok gezersem yapıyor.

Yorum bağlantısı
  • 2 ay sonra...
Erdem Kaplan

bende grande punto araç var onların da vitesleri sıkıntı çıkarabiliyor(hepsi değil bazıları) Ford da yapıyormuş hemde kronik hepsi oluyor sanırım.

Otomatik vites Ford almayı düşünüyordum yavaş yavaş caymaya başladım.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...