İçeriğe Yönlendir

Focus III - Powershift Hakkında / Arızalar / Problemler


Kaan Savaş

Recommended Posts

Çağlar Bayur
21 saat önce, M.Fatih Yüce yazdı:

Hafifçene kalkıyorum

pilotajda fark olabilir , sizin alıştığınızı pistte beceremiyor çoğu :f1:

Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
Barış Güler

Herkese  iyi günler, dün focus 1.5 powershift aracımın 30 bin bakımını yaptırdım. Şanzımanın ön tarafında hafif terleme vardı. Usta bunun powershiftlerin çoğunda olduğunu söyledi. şanzımandaki vidaların bazılarını sıktı terlemenin olduğu yeri temizledi bir iki hafta sonra kontrol için tekrar gitmemi söyledi. Tekrar terleme yaparsa contanın değişeceğini söyledi.Bu terleme normal mi? Araç 2016 model yazılım güncellemesi istedim, usta 45 bin bakımında şanzımanın yağını değiştirince yazılım güncellemesini yapmanın daha iyi olacağını söyledi.

Yorum bağlantısı
M.Fatih Yüce
(düzenlendi)
53 dakika önce, Barış Güler yazdı:

Herkese  iyi günler, dün focus 1.5 powershift aracımın 30 bin bakımını yaptırdım. Şanzımanın ön tarafında hafif terleme vardı. Usta bunun powershiftlerin çoğunda olduğunu söyledi. şanzımandaki vidaların bazılarını sıktı terlemenin olduğu yeri temizledi bir iki hafta sonra kontrol için tekrar gitmemi söyledi. Tekrar terleme yaparsa contanın değişeceğini söyledi.Bu terleme normal mi? Araç 2016 model yazılım güncellemesi istedim, usta 45 bin bakımında şanzımanın yağını değiştirince yazılım güncellemesini yapmanın daha iyi olacağını söyledi.

 

Çift kavramalı şanzımanlarda kavrama kalibrasyomu yapılması gerekiyor her bakımda. Genelde 2 bakımda bir yapılıyormuş.Yazılım yenilenmesi yoksada kalibrasyon şart.Çoğu servis bir ücreti olmadığı için 15-20 dakikalık bu işlemi yapmıyormuş.

tarihinde M.Fatih Yüce tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Zafer Ak
On ‎08‎.‎03‎.‎2018 at 10:58, Barış Güler yazdı:

Herkese  iyi günler, dün focus 1.5 powershift aracımın 30 bin bakımını yaptırdım. Şanzımanın ön tarafında hafif terleme vardı. Usta bunun powershiftlerin çoğunda olduğunu söyledi. şanzımandaki vidaların bazılarını sıktı terlemenin olduğu yeri temizledi bir iki hafta sonra kontrol için tekrar gitmemi söyledi. Tekrar terleme yaparsa contanın değişeceğini söyledi.Bu terleme normal mi? Araç 2016 model yazılım güncellemesi istedim, usta 45 bin bakımında şanzımanın yağını değiştirince yazılım güncellemesini yapmanın daha iyi olacağını söyledi.

Tüm 1.5 tdci pws lerin hepsinde var söylemi yanlış. Aynı motor şanzıman kombinasyonuna sahip aracım var ve bende öyle birşey yok.

Yağ kaçağı yağın eksilmesine neden olacağından sıkıntılar çıkarabilir, iyice kontrol ettirin.

Aracınıza tanımlı güncelleme bulunuyorsa servis zaten güncellemeyi yapacaktır. Hatırlatmak maksadıyla ilave olarak danışmana söyliyebilirsiniz.

Yorum bağlantısı
  • 6 ay sonra...
Murat Öngür

Merhabalar

2012 model power shift focus aracımızda yaklaşık 2 3 aydır garip bir tepki alıyoruz 

araç giderken önce araç sanki boşdaymış gibi boşa gaz veriyor ondan sonra araç gaz alıyor hızlanmaya başlıyor ! 

yani gaz tepkisi sonradan geliyor araç boşdaymış gibi bağıyor vitese geç atıyor.

Bu durumu Y.servise sorduk sorun yok dediler .

Benim gittiğim özel for servisine sorduk önce pc bağladı bi kaç arıza sildi ama bunlar sanzıman arızaları değildi, sonra teste çıktı en dik rampalarda denedi şanzımanın kavraması ile ilgilide bir sıkın yok

en son ford dan birinin telefonla aradı güncelleme yaparsak büyük ühtümal düzelir demiş, bu kişi fordun otomatik şanzımanda ist baş teknisyeniymiş.

Bu arada araç 80 bin de devamlı y.servis bakımlı daime orj parça kullanıldı. Daha önce yaklaşık 7 ay oldu galiba sanzıman beyni değişti garantiden !

 

Başına gelen var mı ? belki basit bir sıkıntıdır diye soruyorum.

Yorum bağlantısı
Sami Demirpaz

Selamlar, bende de  2012 1.6 powershift Focus var. Bazı garip tepkiler bizimkinde de var, hele uzun yolda sürekli gaz veriyor, kesiyor vs CC ile giderken. Bazende kalkışlarda basıyorum evde kimse yok sonra birden fırlıyor. Bu arada yakıt nasıl. 

 

Güncel fiyatlar ile 86 kuruş, yakıyor. 70 kuruşun altına inmiyor Istanbul'da. Orta sertlikte kullanıyorum 10 LT nin üzerinde yakıyor yani. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Murat Öngür
20 dakika önce, Sami Demirpaz yazdı:

Selamlar, bende de  2012 1.6 powershift Focus var. Bazı garip tepkiler bizimkinde de var, hele uzun yolda sürekli gaz veriyor, kesiyor vs CC ile giderken. Bazende kalkışlarda basıyorum evde kimse yok sonra birden fırlıyor. Bu arada yakıt nasıl. 

 

Güncel fiyatlar ile 86 kuruş, yakıyor. 70 kuruşun altına inmiyor Istanbul'da. Orta sertlikte kullanıyorum 10 LT nin üzerinde yakıyor yani. 

Aynı aynı sorun gaza basıyosun araba boşdaymış gibi bağırıyor , sonra sanki vitese atmışsın gibi fırlıyor.

valla ben kullanmıyorum devamlı ama uzun yolda 600 km de bitti bir depo benzin

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

Akü sağlammı? Gerçekten sağlammı yani. Şanzıman ile ilgili arıza kaydı çıkmıyorsa yetkili servisin terminalinde adaptasyon denenebilir sanırım.

Yorum bağlantısı
Murat Öngür
48 dakika önce, Dogan Arsiray yazdı:

Akü sağlammı? Gerçekten sağlammı yani. Şanzıman ile ilgili arıza kaydı çıkmıyorsa yetkili servisin terminalinde adaptasyon denenebilir sanırım.

Akü sağlam oda yeni değişti 1 yıl olmadı

 

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
7 saat önce, Sami Demirpaz yazdı:

Selamlar, bende de  2012 1.6 powershift Focus var. Bazı garip tepkiler bizimkinde de var, hele uzun yolda sürekli gaz veriyor, kesiyor vs CC ile giderken. Bazende kalkışlarda basıyorum evde kimse yok sonra birden fırlıyor. Bu arada yakıt nasıl. 

 

 

Ne kadar saçma bir davranış.. İnsanı sinir eder.. 

Bence adaptasyon yazılım vs denenmeli. Mekanik bi arızaya benzemiyor.. 

Yorum bağlantısı
Sami Demirpaz
6 dakika önce, Mehmet Ozyurek yazdı:

 

Ne kadar saçma bir davranış.. İnsanı sinir eder.. 

Bence adaptasyon yazılım vs denenmeli. Mekanik bi arızaya benzemiyor.. 

 

İş yerinden 3 kişi Balıkesire gittik, CC açık 110 ile gidiyorum birden vites küçültüyor bağırıyor sonra vites düşürüyor saçmalıyor. Arabanın içindekiler niye gaza basıyorsun noldu vs diyor. Yahu basmıyorum hız hala 110 ama araba vites değiştiriyor. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
8 saat önce, Sami Demirpaz yazdı:

Selamlar, bende de  2012 1.6 powershift Focus var. Bazı garip tepkiler bizimkinde de var, hele uzun yolda sürekli gaz veriyor, kesiyor vs CC ile giderken. Bazende kalkışlarda basıyorum evde kimse yok sonra birden fırlıyor. Bu arada yakıt nasıl. 

 

Güncel fiyatlar ile 86 kuruş, yakıyor. 70 kuruşun altına inmiyor Istanbul'da. Orta sertlikte kullanıyorum 10 LT nin üzerinde yakıyor yani. 

maaşallh güzelmiş km kaç?

Yorum bağlantısı
Burak Uzel
 
İş yerinden 3 kişi Balıkesire gittik, CC açık 110 ile gidiyorum birden vites küçültüyor bağırıyor sonra vites düşürüyor saçmalıyor. Arabanın içindekiler niye gaza basıyorsun noldu vs diyor. Yahu basmıyorum hız hala 110 ama araba vites değiştiriyor. 

Yokuş çıkıyorsanız aracın torku yetmiyorsa hızı sabit tutmak için araç vites düşürür hızını arttırır sonra tekrar vitesi yükseltir.
Tüm otomatik araçlarda bu böyledir.

Bu tarz durumlarda hız sabitleyici ya devreden çıkaracaksınız ya da hızı yokuşu bitirene kadar belirli aralıklarla kademe kademe düşüreceksiniz.
(Benim hız sabitleyici eksi tuşa bir kez basınca 2km/s düşürüyor, uzun yokuşta 3-4 kez basarsanız yeterli olur. Düz yola çıkıncq tekrar yavaş yavaş arttırırsınız .
Bu şekilde hız sabitleyici ile en verimli kullanım oluyor.

Ya da başka bir ipucu vereyim size. Aracınızın maksimum tork ürettiği devri bulun ve hız sabitleyici ile o devirde hızı sabitleyin. Yokuşları da vites düşmeden tırmanır gider.
Yorum bağlantısı
Sami Demirpaz

Yokuş çıkıyorsanız aracın torku yetmiyorsa hızı sabit tutmak için araç vites düşürür hızını arttırır sonra tekrar vitesi yükseltir.
Tüm otomatik araçlarda bu böyledir.

Bu tarz durumlarda hız sabitleyici ya devreden çıkaracaksınız ya da hızı yokuşu bitirene kadar belirli aralıklarla kademe kademe düşüreceksiniz.
(Benim hız sabitleyici eksi tuşa bir kez basınca 2km/s düşürüyor, uzun yokuşta 3-4 kez basarsanız yeterli olur. Düz yola çıkıncq tekrar yavaş yavaş arttırırsınız .
Bu şekilde hız sabitleyici ile en verimli kullanım oluyor.

Ya da başka bir ipucu vereyim size. Aracınızın maksimum tork ürettiği devri bulun ve hız sabitleyici ile o devirde hızı sabitleyin. Yokuşları da vites düşmeden tırmanır gider.
Tesekkurler detayli anlatim icin. Bunlari gayet iyi biliyorum. Bahsettigim duz yolda giderken yapmasi. Yokus olsa problem olarak nitelendirmeyecegim.
Yorum bağlantısı
Yusuf Berke
(düzenlendi)

Konuyla alakasız olabilir ancak, benim Fusion'da aynı sorunu yaşamıştım, en son şanzıman yokuşta gitti. 2500TL ye yaptırdım. Powershift'te nasıl bilmiyorum maalesef. Çift kavramalı şanzıman.

tarihinde Yusuf Berke tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
1 saat önce, Yusuf Berke yazdı:

Konuyla alakasız olabilir ancak, benim Fusion'da aynı sorunu yaşamıştım, en son şanzıman yokuşta gitti. 2500TL ye yaptırdım. Powershift'te nasıl bilmiyorum maalesef. Çift kavramalı şanzıman.

debriyaj bitmiş olabilir sanırım? süre olarak ta 3 yıl önce gibi miydi?

Yorum bağlantısı
Murat Öngür
15 saat önce, Mehmet Ozyurek yazdı:

 

Ne kadar saçma bir davranış.. İnsanı sinir eder.. 

Bence adaptasyon yazılım vs denenmeli. Mekanik bi arızaya benzemiyor.. 

 

18 saat önce, Dogan Arsiray yazdı:

şanzımanın hız sensöründe bir kelek olabilir.

 

12 saat önce, Çağlar Bayur yazdı:

debriyaj bitmiş olabilir sanırım? süre olarak ta 3 yıl önce gibi miydi?

 

Evet 

benim yazdığım konu ile alakalı bir fikri olan veya başına gelen yok mu ?

 

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
2 saat önce, Murat Öngür yazdı:

Evet 

benim yazdığım konu ile alakalı bir fikri olan veya başına gelen yok mu ?

 

 

SAmi'ninki ile aynı davranışı sergiliyor.. 

Bence yetkili servise gidip yazılım güncelleme var mı baktırmalısın.. 

Yorum bağlantısı
Selim Bilgin

DSG'deki adı mekatronik ünite olan hidrolik kontrol ünitesinde sorun var gibi görünüyor. Yetkili serviste yazılım güncellemesi ya da adaptasyon gibi işlemler yapılırsa bir ihtimal düzelebilir.

17 saat önce, Sami Demirpaz yazdı:
17 saat önce, Çağlar Bayur yazdı:
maaşallh güzelmiş km kaç?

150K

Bunlar kuru kavrama diye biliyorum, kavrama vs. değişmiş mi hiç bu km'ye kadar?

Yorum bağlantısı
Murat Öngür
15 dakika önce, Selim Bilgin yazdı:

DSG'deki adı mekatronik ünite olan hidrolik kontrol ünitesinde sorun var gibi görünüyor. Yetkili serviste yazılım güncellemesi ya da adaptasyon gibi işlemler yapılırsa bir ihtimal düzelebilir.

Bunlar kuru kavrama diye biliyorum, kavrama vs. değişmiş mi hiç bu km'ye kadar?

hayır değişmedi sadece şanzıman beyni değişti garantiden 

 

23 dakika önce, Mehmet Ozyurek yazdı:

 

SAmi'ninki ile aynı davranışı sergiliyor.. 

Bence yetkili servise gidip yazılım güncelleme var mı baktırmalısın.. 

öyle düşünüyoruz en son abi , çünkü her türlü teste girdi sıkıntı yok araç da 

 

 

Yorum bağlantısı
Sami Demirpaz

Bizim bu aracında şanjımanına 7 küsür bin tl para harcanmış. %50 si iyi niyet denilerek Ford tarafından kalanıda şirketim tarafından ödenmiş.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Murat Öngür
39 dakika önce, Sami Demirpaz yazdı:

Bizim bu aracında şanjımanına 7 küsür bin tl para harcanmış. %50 si iyi niyet denilerek Ford tarafından kalanıda şirketim tarafından ödenmiş.

en iyisi manuel arıza yapmaz sıkıntı çıkarmaz yeterki yağına dikkat et yeter :) onun için kendi kullandığım araçları devamlı manuel alırım  :)

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...