İçeriğe Yönlendir

Focus III - Powershift Hakkında / Arızalar / Problemler


Kaan Savaş

Recommended Posts

Murat Öngür
39 dakika önce, Sami Demirpaz yazdı:

Bizim bu aracında şanjımanına 7 küsür bin tl para harcanmış. %50 si iyi niyet denilerek Ford tarafından kalanıda şirketim tarafından ödenmiş.

en iyisi manuel arıza yapmaz sıkıntı çıkarmaz yeterki yağına dikkat et yeter :) onun için kendi kullandığım araçları devamlı manuel alırım  :)

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
9 saat önce, Sami Demirpaz yazdı:

Bizim bu aracında şanjımanına 7 küsür bin tl para harcanmış. %50 si iyi niyet denilerek Ford tarafından kalanıda şirketim tarafından ödenmiş.

bugün 7000TL manuel baskı balata volant değişim parası :)

Yorum bağlantısı
Murat Öngür
23 saat önce, Çağlar Bayur yazdı:

bugün 7000TL manuel baskı balata volant değişim parası :)

Arac ne marka ? 

Bu kadar olmaması lazim. Volan kac tl olsun olsun 2000 tl 1000 tl de baski balata olsa hadi 500 de iscilik 3500 bu bile maksimum olarak hesapladim.

Ben focusda deistirmistim orj baski balata volan. 1300 tl idi. 2 sene önce. Artı 300 TL işçilik di.

Yorum bağlantısı
  • 4 hafta sonra...
Gokmen Adıman

Merhaba ,

 

Daha önce böyle bir problen ile karşılaşmadım fakat bahsetmiş olduğun problem kavrama ünitesindeki çatalların bir tanesinden yapyor olabilir. Çatallar eşleme sıradsında kararsız kalıyor olabilir..

 

Gaz verdikten sonra boşta kaldığını ve daha sonra aktarıma geçtiğini söylediniz.. Halbuki diğer çatalın o sırada hazır beklemesi gerekiyor..

TCM ile ilgili yazılım güncellemesi mevcut ise yaptır.. Gerçi son gelen güncelleme TCM nin ısınmasına karşı yapıldığını duymuştum..

 

Güncelleme yaptırıp dönüş yaparsanız sevinirim.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
On 03.10.2018 at 22:16, Murat Öngür yazdı:

Arac ne marka ? 

peugeot 1.6 tdci motorlu manuel şanzıman. 2018 Ekim güncel rakamı 7000TL yetkili servis

Yorum bağlantısı
  • 7 ay sonra...
Abbas Kara

aracım benzin/lpg li 2013 model titannium. 3 yıldır bende sorunsuz kullanmaktaydım.  90.000 km de. geçen ay yağ, filtre, buji ve lpg filtresi değiştirdim. bununla mı alakalı bilmiyorum ama garip bir durum oluştu.

Araç 10-15 dk lık sürüşten sonra birden sarsılıyor ve vites geçişlerinde öne doğru yığılma yapıyor. hem hızlanırken hem vites düşürürken. bu olaylar başlayınca manuel kullanılamıyor. S moduna alıyorum ama ekranda S işaretli olmuyor ve mevcut viteste takılı kalıyor. S deyken yavaşlayınca stop edecek gibi titriyor, gaza basınca gitmiyor. 

yavaş yavaş gittiğimde ise arada bir kendi kendine devir yükseliyor ve sarsıyor.

 

Yetkili servise götürdüm arabaya hiç bakmadan şanzıman beyni yanmış dedi ve ortalama 5000 tl masraf çıkardı.

orjinal servise sordum şanzıman yağı değişmeli ondan olabilir dedi. servise vermeden önce size sormak istedim.

sizce sorun ne olabilir?

Yorum bağlantısı
Alpay Sumer

Otomatik sanziman sorunlarinda ilk akla gelen yag oluyor.Yagi degistirmeniz sonrasinda duruma gore hareket etmek daha dogru olacaktir.

Yorum bağlantısı
Murat Atagenç

Powershift kuru kavrama değil miydi yanlış mı biliyorum? Öyleyse servis ne yağı değişmeyi düşünüyor...

Kavrama kaçırmaya başlamış gibi tepkiler veriyor sanki

Yorum bağlantısı
Halit Demir

Arkadasiminda basina gelmisti ayni olaylar onada sanzuman beyni dediler . O serviste yaptirmadi 4 bin tl vermisti 2 sene once

Yorum bağlantısı
Mustafa Cerci
5 saat önce, Çağlar Bayur yazdı:

beyinde elektronik tamri de gerekebilir

+1 banada beyinde gibi geldi  

tamir edile bilir ama ben yenilemekten yanayim ben mercedes inkini tamir ettirmistim tamir eden arkadas beyini toplarken hatali toplamis ustune birde sanzuman masrafina girmistim 

Yorum bağlantısı
Adem Kazıl
(düzenlendi)

benzinli powershiftler kuru şanzıman şanzıman yağı değişimi gerekmiyor, dizel poweshifler ıslak şanzıman bu şanzımanlarda her 45 binde şanzıman yağı değişmesi gerekiyor, sizin sorun beyin veya kavrama olabilir.

http://www.automaticchoice.es/Catalogo AC/Catalogue/6dct250.pdf

 

şanzımanınız bu

tarihinde Adem Kazıl tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Cerci
(düzenlendi)

okudugumu yanlis anlamisim  pardon

 

tarihinde Mustafa Cerci tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Abbas Kara

aracı 2 hafta önce yağ ve filtre bakımı için samsundaki iyi bir ford özel servisine götürmüştüm. Vitesteki titremeden bahsettim, yazılımına bakar hallederiz demişti. 

90 bine geldiği için Şanzıman yağının değişmesi gerektiğini söyledi ama ben yazdan sonraya erteledim ve değişim yapılmadı. O tarihten 1 hafta sonra ilk arızayı verdi. 2 hafta sonrada çok sık bir şekilde hata oluştu ve neredeyse araç kullanılamaz hale geldi. 

Bugün ford servisine götürdüm ve usta aracı dener denemez beyinle alakalı dedi. Bilgisayara bağladı ve Yazılımının yanlış atıldığını söyledi ve tekrardan güncelledi. Şanzıman yağınada 1 lt ekleme yaptı. Bugün denedim şimdilik bir sıkıntı çıkarmadı. Yazdan sonra yağı komple değiştirmem gerekiyormuş.

 

Demem o ki; ucuz olsun diye hep özel servislerde yaptırırdım aracı ama bu gibi özel bakımlar için siz siz olun mutlaka servise yaptırın. 

Çünkü buna benzer bir arıza durumunda hiçbir kanıtınız olmuyor elinizde.

Yorum bağlantısı
Abbas Kara
12 saat önce, Adem Kazıl yazdı:

benzinli powershiftler kuru şanzıman şanzıman yağı değişimi gerekmiyor, dizel poweshifler ıslak şanzıman bu şanzımanlarda her 45 binde şanzıman yağı değişmesi gerekiyor, sizin sorun beyin veya kavrama olabilir.

http://www.automaticchoice.es/Catalogo AC/Catalogue/6dct250.pdf

 

şanzımanınız bu

site açılmıyor. açıkcası çok teknik olarak bilmiyorum şanzımanımı.
Araç 2013 model, Benzinli, Tittannium modeli, powershift şanzıman

Yorum bağlantısı
Barış Güler

Herkese iyi günler,  aracımda durmak üzereyken belli belirsiz bir titreme hissediyorum. Çok ani durmam gerektiği durumlarda sanırım vites çok hızlı düşmüyor. Buda titremeye neden oluyor.Yavaş durduğumda bir problem yok. Bu powershift viteslerde bir sorun mu? Yoksa ben mi büyütüyorum.

Yorum bağlantısı
Koray Demir

Powershift şanzıman yağının değişim periyodu 3 yıl/45 bin km dir. Araç kaç binde, uygun yağ ile değişim yapıldı mı?

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

bencede yağı yenilemek lazım. hangi powershift modeli araçtaki? DCT450 mi DCT250 mi?

Yorum bağlantısı
Barış Güler

Araç 2016 1.5 tdci powershift, detayını bilmiyorum, Nisan ayında 45 bin bakımına girdi serviste. Şanzuman yağı ve filtresi değişti.

Yorum bağlantısı
Koray Demir

Siz gerekeni yapmışsınız o zaman. Yetkili servise bu durumu belirterek kayıt açtırın bekli kalibrasyon yapılarak çözülür veya baskı balata fabrikasyon hatalı olabilir.

Yorum bağlantısı
Barış Güler

Aslında pek fark edilmiyor. Frene bastığımda fren pedalına motordan gelen titremeyi hissediyorum. Özellikle dur kalk trafikte sert durduğumda. Sanki şanzuman hızlı durmaya ayak uyduramıyor, hızlı vites düşüremiyor gibi. Düz viteste durmak üzereyken debriyaja geç basınca oluşan titremeye benziyor.

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
22 saat önce, Barış Güler yazdı:

Aslında pek fark edilmiyor. Frene bastığımda fren pedalına motordan gelen titremeyi hissediyorum. Özellikle dur kalk trafikte sert durduğumda. Sanki şanzuman hızlı durmaya ayak uyduramıyor, hızlı vites düşüremiyor gibi. Düz viteste durmak üzereyken debriyaja geç basınca oluşan titremeye benziyor.

bence yağı değiştirmek bunu çözer.

Yorum bağlantısı
Harun Kocaçalışkan
On 31.05.2019 at 19:16, Murat Atagenç yazdı:

Powershift kuru kavrama değil miydi yanlış mı biliyorum? Öyleyse servis ne yağı değişmeyi düşünüyor...

Kavrama kaçırmaya başlamış gibi tepkiler veriyor sanki

 

Kuru olması içinde yağ olmadığın anlamına gelmiyor. İçerisinde bir yağ var ancak ömürlük. Tabi buradaki ömür nedir orası muamma. 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...