İçeriğe Yönlendir

Motor Yağına Bakarak Yorumunuz Ne Olurdu


Ali Darbaz

Recommended Posts

Metin Mankal

Ali senin arabanın yağı çiçek balı gibi..Benimki karakovan maaşallah..Zift gibi..

Yorum bağlantısı
Alpay Sumer
47 dakika önce, Metin Mankal yazdı:

Ali senin arabanın yağı çiçek balı gibi..Benimki karakovan maaşallah..Zift gibi..

Metin hocam aman tadina bakan var😊

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Bir saat önce, Metin Mankal yazdı:

Ali senin arabanın yağı çiçek balı gibi..Benimki karakovan maaşallah..Zift gibi..

 

Şimdi, Sedat Ünsal yazdı:

benim motor 4.000km de bir değişim istiyor. 10k iyiymiş😂

 

Bu resimdeki motor yaği 15000 km de

Yorum bağlantısı
Servet Aydın
6 saat önce, Mahmut Yıldız yazdı:

Foto ekpertizden sonra foto-analiz yapmaya da başlayacağız. Elle yağa bakıldığında içinde metal talaşı falan varsa ancak o anlaşılır. Fazlası için analiz yapmak gerekir.  

Metal varsa sanayi kapıda karşılar. 

 

Yüksek teknoloji x motor için akıllı uslu sürücüde 30.k, eski nesil motor 15.k. Motor onarımı nedir bilmeyiz. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Koray Demir
21 dakika önce, Servet Aydın yazdı:

Yüksek teknoloji x motor için akıllı uslu sürücüde 30.k, eski nesil motor 15.k. Motor onarımı nedir bilmeyiz. 

Yani Passat 30, Kangoo 15.k mı diyelim?

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora
31 dakika önce, Servet Aydın yazdı:

Metal varsa sanayi kapıda karşılar. 

 

Yüksek teknoloji x motor için akıllı uslu sürücüde 30.k, eski nesil motor 15.k. Motor onarımı nedir bilmeyiz. 

Uzun yol avantajı mı?

Yorum bağlantısı
Servet Aydın
38 dakika önce, Koray Demir yazdı:

Yani Passat 30, Kangoo 15.k mı diyelim?

Dci passat motorundan epey ileride teknoloji olarak. Eski dci 65 15.k, 105 ise 25.k. Euro6 dci 110 almış olsam 40.k altı kaputu açmam. Vw 20-25.k olur 

28 dakika önce, Evren Erakçora yazdı:

Uzun yol avantajı mı?

Değil. Tek uzun yol bende idi, diğerleri şehir içi genelde ki onlarda sağlam km yaparlar. 2013 reno şehir dışı görmeden 190.k oldu. Benim araç 320.k bakımları 25.k devam ediyor. Triger için 80.k deniyor, 100.k değişimi. 280.k da değiştirdik ancak, o da orjinal debriyaj beton gibi oldu hazır sökmüşken değişimi aradan çıkardık. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Servet Aydın
33 dakika önce, Evren Erakçora yazdı:

Uzun yol avantajı mı?

Bir özel ilave. Uzun yol motoru ve tüm ekipmanı daha çabuk eskitiyor. Uzun yol yapmış yıpranmamış sözü hurafedir ki 2milyonu geçmiş tecrübem ve envai çeşit marka araç kullanıcısı olarak yazıyorum. Tek uzun ömür baskı. Balata dahi çabuk bitiyor. 

1 dakika önce, Evren Erakçora yazdı:

O zaman boşuna erken değiştiriyoruz biz. 10 yılda 100bin yapıyorum zaten.

10 yılda 100.k yapan aracın ekipmanı yıllara yenik düşer. 

Yorum bağlantısı
Metin Mankal
3 saat önce, Alpay Sumer yazdı:

Metin hocam aman tadina bakan var😊

Olsun..Öldürmeyen güçlendirir..

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Fatih Keskin

Mondeo da artık kararım yağ değişimi 2 sene de bir olarak değişti. Toplasam 2 sene de 7000-8000 anca yapıyorum.

Bence bizim araçları uzun yol daha çok yoruyor. Düşünün yola çıkıyorsunuz çoğu zaman yüksek devir çevirerek ilerliyorsunuz yağ sıcaklığı hep yüksek buda bence eskimeyi hızlandırıyor.

Şehir içinin eskittiği yer ise baskı balata ve şanzıman onunda ömrünü uzatmak bizim elimizde.

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
59 dakika önce, Fatih Keskin yazdı:

Mondeo da artık kararım yağ değişimi 2 sene de bir olarak değişti. Toplasam 2 sene de 7000-8000 anca yapıyorum.

Bence bizim araçları uzun yol daha çok yoruyor. Düşünün yola çıkıyorsunuz çoğu zaman yüksek devir çevirerek ilerliyorsunuz yağ sıcaklığı hep yüksek buda bence eskimeyi hızlandırıyor.

Şehir içinin eskittiği yer ise baskı balata ve şanzıman onunda ömrünü uzatmak bizim elimizde.

 

Uzun yolun arabayı yorduğunu katılmıyorum. Uzun yol deyince herkesin uzayıp gittiği bir ortam gibi algılanıyor. Arabanızın fabrika verilerine göre uygun bir devir bandında kullanırsanız hiçbişey olmaz. Aksine, arabanın boğazı açılır, kanalları temizlenir. Benzinli bir otomobili 2000 ile 4000 devir arasında kullanmak aracı eskiyeceğini sanmıyorum. 

 

 

Yorum bağlantısı
Fatih Keskin
 
Uzun yolun arabayı yorduğunu katılmıyorum. Uzun yol deyince herkesin uzayıp gittiği bir ortam gibi algılanıyor. Arabanızın fabrika verilerine göre uygun bir devir bandında kullanırsanız hiçbişey olmaz. Aksine, arabanın boğazı açılır, kanalları temizlenir. Benzinli bir otomobili 2000 ile 4000 devir arasında kullanmak aracı eskiyeceğini sanmıyorum. 
 
 

2000 devir le yol mu biter Ali dizel de 3500 benzinde 5500 yürüyeceksin ki yol bitsin
  • Beğen 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
2 dakika önce, Fatih Keskin yazdı:


2000 devir le yol mu biter Ali dizel de 3500 benzinde 5500 yürüyeceksin ki yol bitsin

 

İşte o senin elinde. 3000 devir ile sakin sakin miss gibi gidiyorum ben. 

Yorum bağlantısı
Selim Bilgin

Bugüne kadar arabasının motoru elinde patlayan var mı aramızda? Çok olduğunu sanmıyorum. 

Bence bunları çok düşünerek arabanın ömrünü uzatmak bir yana kendi ömrümüzü kısaltıyoruz, çok şeyapmamak lazım.

 

Rahmetliyi analım.

 

 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)

Değerli arkadaşlar, 

Ben yolu yavaş sürerek ömürden ömür gidiyor lafına katılmıyorum. Her benzin aldığımda Spritmonitör.de sayfasına log giriyorum. Hesapladığında çıkan sonuclar bana mutluluk hormonu salgılatıyor. Beyinden dopamin fışkırıyor her yere. Yaptığım tasarruf neticesinde artan nakit ile arabanın mtv, sigorta, kasko ve bakım masraflarını karşılıyorum. Fabrika verileri baz alındığında  Spritmonitör sitesi %24 daha ekonomik olduğumu söyler. 

Şöyleki 

 

9835 km yol için 565 yakıt yakmışım. Bunun bana maliyeti 1931 tl. Bunu ekonomi yapmadan hali ise  2500 lira. 9835 km yoldan 600 tl tasarruf yapmışım. 

Ama unutmayalım ki,  çoğu insan fabrika verilerinin üstünde yol alır. Ben bırakın fabrika verisini, fabrikanın altında tüketim yapmışım. 

 

Bir istatistik daha vereyim. Araba düz benzin yakıyor olsaydı, hypermil yapmadan 9835 km yakıt maliyeti 4189 tl. 

Hypermil hali ise 3184 tl, benzinde yapılan tasarrufun miktarı 1000 tl :) 

Hypermil lpg ile yapınca aradaki fark ekstra 973 tl artıyor. 

 

Özünde 9835  km yolu düz benzinde normal sürsem 4190 tl 

Hypermil ve lpg kullansam 1931 tl. 

 

Arabanın lpgli olması, 3 silindirli olması,  sürüş hızımın düşük olması . bunlar hep birer seçimin ürünü. Amaç 2000 liralık maliyeti cepte tutmak. 

 

 

 

Merak edenler için , Arabamın logları. kaskodan benzin lpg herşeye kadar var. 

 

https://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/762370.html

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Gökhan Albayrak

Mutluluk algısı çok farklı. Kimi süratle mutlu olur, kimi ani ivmelenmeyle, kimi konforla, kimi dinlediği müzikle... Ali hocamda ettiği tasarrufla mutlu oluyor. Niye Ali hocamı da kendimize benzetmeye çalışıyoruz ki? 

 

Ali hocam ben seni anlıyorum, sen bu işten haz alıyorsun. Yap sonuna kadar. Kimseye zarar ziyan vermediğin, kimseyi tehlikeye atmadığın sürece bu işi yap. Ama gün gelir birgün aynı araçta yolculuk yaparsak ya sen uyku iğnesi vurul tüm yolculuk boyunca mışıl mışıl uyu, ya da ben. İkimiz aynı kafada olmadığımız için rahat etmeyiz :D 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Fatih Keskin

v6 nın gazına sonuna kadar basınca alınan zevkin yarısı yoktur benim düşüncem tabi
Dünya ya ikinci gelen yok sağlık yerindeyken kasmanın alemi yok bence

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
18 dakika önce, Fatih Keskin yazdı:

v6 nın gazına sonuna kadar basınca alınan zevkin yarısı yoktur benim düşüncem tabi
Dünya ya ikinci gelen yok sağlık yerindeyken kasmanın alemi yok bence

 

Aldığım en büyük haz :) 5,8 litre .  2015 Nissan X-Trail Skypack 1.6 Dci130 X-tronic

20151212_162711+%2528Large%2529.jpg

 

20151214_053146+%2528Large%2529.jpg

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...