Batuhan Yılmaztürk 22 Haziran 2019 Paylaş 22 Haziran 2019 Ford Focus Ambiente 1.6 1999 model araca sahibim. Aracımda aylardır çözemediğim rölanti sorunu var. Artık rölanti sorunu bir seviye daha yükseldi ve neredeyse her durduğumda rölanti dalgalanırken kendini toparlayamayıp stop etmeye başladı. Şuan aracım stop edip kazaya sebep olacağım korkusuna yola dahi çıkamıyorum. Vites değiştirirken vites boşa geçtiği sırada bile direkt rölanti düşüyor stop ediyor. Ayağımı hemen debriyajdan çekiyorum baskı balatayı da bitiricem bu gidişle. Stop edince de artık Allah'a dua ediyorum kaza yapmayayım diye. Bazen trafikte olduğumdan stop edince hiç beklemeden marşa basmak zorunda da kalıyorum. Gaz kelebeği defalarca temizlendi. Rölanti motoru temizlendi. Benden önceki araç sahibi değiştirmiş zaten. Triger seti değişti. Buji ve buji kabloları yeni değişti. Karter havalandırma hortumu kontrol edildi. Ancak hiç bir sonuca ulaşamadım. Çoğu usta da bunlarda kronik sorun deyip baştan savıyor. Allah aşkına biri yardımcı olsun. Araçtan buz gibi soğudum. Sırf arabadan dolayı saçma sapan acemi gibi sürüyorum. Bu kadar masraf ettikten sonra da satmaya da gönlüm el vermiyor. Aracın ondan başka hiç bir sorunu yok çekişinde gidişinde.Benzin pompasina baktirin sorun onda olabilir Yorum bağlantısı
Ömer Sarıgül 22 Haziran 2019 Paylaş 22 Haziran 2019 Rıdvan Girci yazdı: Aslında şahsi kanaatim focus 1 lerde bu sorunun kronik olması elektronik gaz kelebeğine sahip olmayışından kaynaklanıyor. Klima açınca farlar yaninca vs. motora hafif yükler binince kelebek ecu kontrolünde hafif açılması gerekiyor rölantinin sabitlenmesi için yeni araçların nerdeyse hepsinde olduğu gibi. Ama gel gelelim focus 1de en ufak sensör kirlenmesi vakum alması gibi durumda motor rölanti durumu kontrolü zorlaşıyor saçmalıyor. Yorum bağlantısı
Ersin Gökdemir 22 Haziran 2019 Paylaş 22 Haziran 2019 hava filtresini değiştirdiniz mi. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 23 Haziran 2019 Paylaş 23 Haziran 2019 Vakuma odaklanın. Vakup ve havalandırma hortumlarını uygun olanla değiştirin. Hortumlar çatlaksa veya çalışıyorken büzüşüyorsa bozar rolantiyi. Müşürleri kontrol edin. Westinghause vakum müşürü bile bozabilir rolantiyi. Yorum bağlantısı
Rıdvan Girci 23 Haziran 2019 Yazar Paylaş 23 Haziran 2019 Potansiyometre ve karter havalandırma subabı sipariş verdim. Gelince değiştireceğim. Düzelmezse diğer dediklerinize yönleneceğim. Serdar bey o boruyu kontrol ettim sağlam duruyor. İac vslfi dediğiniz nerde oluyor Gökhan bey? 1 Yorum bağlantısı
Ömer Sarıgül 23 Haziran 2019 Paylaş 23 Haziran 2019 Rıdvan Girci yazdı: Potansiyometre ve karter havalandırma subabı sipariş verdim. Gelince değiştireceğim. Düzelmezse diğer dediklerinize yönleneceğim. Serdar bey o boruyu kontrol ettim sağlam duruyor. İac vslfi dediğiniz nerde oluyor Gökhan bey? İac denilen rölanti valfi boğaz kelebeğinden hemen sonraki valf Yorum bağlantısı
Batuhan Yılmaztürk 23 Haziran 2019 Paylaş 23 Haziran 2019 Sibop lastiklerin veya yağ sekmanlarindan manifolda yağ veriyordur oda gaz kelebeği ve rolanti ayarlayicinin ayarını bozabilir bunlarada bi baktı derim senin manifold yağlımi yoksa temiz mi Yorum bağlantısı
Emrullah Aydoğdu 24 Haziran 2019 Paylaş 24 Haziran 2019 Serdar Akgül yazdı: 2000 model focusumda bahsettiginiz arizanin aynisi bende de oluyordu. Sanirim bu boru degisince duzelmisti... ( Boruda yirtik vardi) mk3 mondeoda ayı sorunu yaşarken, forumdan araştırmalarım sonucu focus 1'de de aynı sorun olduğunu ve vakum hortumunu değiştirerek düzeldiğini gördüm. LPG ustasına görütdüm. Buna benzer bir hortumu çıkarıp ucundan kesti tekrar taktı. Araba inanılmaz sessizleşti. Dalgalanmadan eser kalmadı. İnşallah sizinki de bu kadar basittir. Yorum bağlantısı
Rıdvan Girci 24 Haziran 2019 Yazar Paylaş 24 Haziran 2019 Merhaba arkadaşlar. Bugün arabayı Eskişehir de tavsiye üzerine Umut ford özel servisine götürdüm. Sorunumu ve yapılan işlemleri söyledim. Tavsiyelerinizi de ustaya ilettim. Aracı bırakman gerek dediler. Zaten bende hastane için gitmiştim aracı 10 gibi bıraktım 4 de hastanede işim bitince aldım. ilgilenen motor ustası deneyebilirsin dedi. Denedim aracı 10 15 dk bol bol boşa alarak gözlemlemeye çalıştım. Araç bu kez de seyir halinde vites boştayken 1700 1800 devirin altına inmiyor. Durup 2.3 saniye sonra 750 devir civarına gelip sabitleniyor. Onda sıkıntı yoktu. Geri geldim yine stop etme sorunu kalktı diye bi yandan biraz sevinerek. Bu kez motor ustası ortalıkta yoktu. Ordaki görevliye dedim böyle böyle diye. Birini çağırdı o da motor ustasını aradı. Bilmiyorum nereye gitti o ara. Baya konuştuktan sonra adam bana döndü. O da rölanti valfi orjinaliyle değişirse hallolur ama garanti de veremiyo dedi. Araca ne işlem yapıldı diye sordum. Bilgisayara bağlanmış gaz kelebeğine bakılmış adaptasyonu yapılmış hortumlar şu bu kontrol edilmiş. O adam da pek bilgili şekilde konuşmadı. Neyse dedim stop etmesin yolculuk yapabileyim de artık dedim. 100 lira ödedim. Eskişehir den Bozüyük e dönerken (45~50 km) yine baya boşa atarak denedim. Vites yükseltirken debriyaja bastığım an ani devir yükseliyor vitesi atıyorum vitesin devrine geliyor. Bozüyük e yaklaştım bu kez yine aynı soruna dönmeye başladı. Vitesi boşa atınca iyice devir düşüyo sonra toparlıyor ama bir defa yapıyor sonra yerine gelip sabitleniyor. Yani kısacası yine kısmen elim boş döndüm. Ama rölanti için doğru şeyi yapmış da tam yapamamış hissiyatı verdi. Uzunca yazdım kusura bakmayın. 1 Yorum bağlantısı
Alpay Sumer 24 Haziran 2019 Paylaş 24 Haziran 2019 Beyler Zamanla adaptasyon olma ihtimali varmi? Ne bileyim kalibrasyonunu tamamlama icin sure vs? 🤔 Yorum bağlantısı
Ömer Sarıgül 24 Haziran 2019 Paylaş 24 Haziran 2019 Akü kutup başlığını söküp takinca tekrar adaptasyon için bir süre motor kendiliğinden gaz veriyor ama 1700 1800 devirlere pek çıkmıyo.1300 e çıktığını durunca geri düştüğünü gördüm. Boğaz kelebek vidasını fazla sıkmış gibi 1 Yorum bağlantısı
Emre Şimşek 25 Haziran 2019 Paylaş 25 Haziran 2019 Gaza bastığınız zaman arabanın tepkisi nasıl? Hızlı mı, sonradan mı topluyor? Geç topluyorsa hava alıyor bir yerlerden demektir.. Benim Civic’te 40 bin kmde bir supap ayarı muhabbeti var. Benimki onunla düzelmişti. Bugünkü rölantideki değişikliği motor soğukken ve sıcakken bir daha gözlemleyin. Yorum bağlantısı
Rıdvan Girci 25 Haziran 2019 Yazar Paylaş 25 Haziran 2019 Arkadaşlar sorunum artarak devam ediyor. Soğukken rölanti genelde 2000 devire yakın olmaya başladı. Sıcakken de neye göre şekilleniyor anlamadım. 2500 devir de vites yükseltiyorsam debriyaja basınca 3000 e kadar çıkıyor düşmüyor. Bazen de ilk anlattığım sorun stop edecek seviyeye gelip tekrar toparlaması. Gaza basınca bugün dediğiniz gibi geç toplamaya başladı grldi gibi Emre bey. İnşallah bi yerden hava alması kadar basittir ama çözemiyorum. Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 25 Haziran 2019 Paylaş 25 Haziran 2019 Hız sensörü ve debriyaj sensörü kontrol edildi mi? Yorum bağlantısı
Emre Şimşek 28 Haziran 2019 Paylaş 28 Haziran 2019 Hem o dediğim vardır hem de oksijen sensörü gibi geldi bu dengesizlik ama bilemedim ben. Yorum bağlantısı
Murat Ceylan2 28 Haziran 2019 Paylaş 28 Haziran 2019 Geçmiş olsun ve Allah size sabır versin. Benimde 2001 1.2 Palio var Aracı çalıştırırken hava filtresi patlama yapıyor. Benzinde bazen çalışmıyor çalıştığı zamanda dengesiz çalışıyor yokuş çıkmıyor. Lpgde %80 gibi verimle kullanıyorum. Çoğu usta bakmak istemiyor bile [emoji3] Bakanlarda çözemedi bende uğramıyorum kimseye dahada gittiği yere kadar götürsün yoksa bu gidişle sıfır motor parası masraf yaptırırlar adama. Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 28 Haziran 2019 Paylaş 28 Haziran 2019 Murat Ceylan2 yazdı: Aracı çalıştırırken hava filtresi patlama yapıyor. Benzinde bazen çalışmıyor çalıştığı zamanda dengesiz çalışıyor yokuş çıkmıyor. Lpgde %80 gibi verimle kullanıyorum. Tüm sorunlarınız LPG ile alakalı. Muhtemelen emme manifoldunuz patlak. Sizin derdiniz, düzgün bir usta bulamamınız. Çözülmeyecek bi sorun değil gibi duruyor. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 29 Haziran 2019 Paylaş 29 Haziran 2019 Patlama normal değil. Enjeksiyonlu sistemde asla görülmemeliLpg enjektörü işiyor olabilir. Buna da bakım. Yorum bağlantısı
Rıdvan Girci 30 Haziran 2019 Yazar Paylaş 30 Haziran 2019 Arkadaşlar şimdi potansiyometreyi de değiştirdim. Yine bi değişiklik yok. Artık daha dengesiz çalışıyor rölantide. Dalgalanma olmadığı an bile bi garip çalışıyor yorulup derin derin nefes alıp veren insan gibi. Elimde kalacak diye korkuyorum. Daha ne yapabilirim bilmiyorum. Rölanti valfini tekrar değiştireyim diyorum ama onunda çözüm olacağını düşünmüyorum. Bir de araç dururken 6000 devire kadar gaza bastığımda hız kadranı oynuyor.bu normal mi? Yorum bağlantısı
Rasim Bolat 2 Temmuz 2019 Paylaş 2 Temmuz 2019 2001 focus aracımda lpg bittiğinde ilk çalıştırmadan sonra lpg ye geçerken 1-2 sn gaz yemiyor tekrar benzine geçiyor daha sonra araç rölanti sorunu veriyor neden olabilir. kutup başını söküp 100 km benzinde gezince düzeliyor. Yorum bağlantısı
A.Kadir Yılmaz 24 Temmuz 2019 Paylaş 24 Temmuz 2019 Rıdvan Girci yazdı: Arkadaşlar şimdi potansiyometreyi de değiştirdim. Yine bi değişiklik yok. Artık daha dengesiz çalışıyor rölantide. Dalgalanma olmadığı an bile bi garip çalışıyor yorulup derin derin nefes alıp veren insan gibi. Elimde kalacak diye korkuyorum. Daha ne yapabilirim bilmiyorum. Rölanti valfini tekrar değiştireyim diyorum ama onunda çözüm olacağını düşünmüyorum. Bir de araç dururken 6000 devire kadar gaza bastığımda hız kadranı oynuyor.bu normal mi? doğru usta bulana kadar bu devam eder , benim de o sorunlar vardı ilk benzin pompası dedim değiştirdim ve sorun devam etti sırasıyla buji ve buji kablosu ,ateşleme bobini , Benzin basınç regülatörü değişti ve sorun devam etti 3 ustaya gösterildi ve ne teşhisler konuldu kafa sökülecek siboplar gitmiş lpg motoru bitirmiş neyse , neyse çok güvendiğim bir ustam var ona aracı çekerek götürdük ve eleman benzin pompası dedi , döndük başa sıfır taktım dedim abi sıfır mıfır bilmem dedi pompa o kadar ve değiştirdik olay bitti , sıfır aldığımız parçalar da arızalı çıkınca böyle durumlar oluyor maalesef , böle olayı termostatta yaşadım 3 orjinal termostat bozuk çıkmıştı zamanında gezmedim usta kalmamıştı , bu arada lise motor bölümü mezunuyum ,durum bu. Yorum bağlantısı
Erol Ataberk 27 Kasım 2019 Paylaş 27 Kasım 2019 A.Kadir Yılmaz yazdı: doğru usta bulana kadar bu devam eder , benim de o sorunlar vardı ilk benzin pompası dedim değiştirdim ve sorun devam etti sırasıyla buji ve buji kablosu ,ateşleme bobini , Benzin basınç regülatörü değişti ve sorun devam etti 3 ustaya gösterildi ve ne teşhisler konuldu kafa sökülecek siboplar gitmiş lpg motoru bitirmiş neyse , neyse çok güvendiğim bir ustam var ona aracı çekerek götürdük ve eleman benzin pompası dedi , döndük başa sıfır taktım dedim abi sıfır mıfır bilmem dedi pompa o kadar ve değiştirdik olay bitti , sıfır aldığımız parçalar da arızalı çıkınca böyle durumlar oluyor maalesef , böle olayı termostatta yaşadım 3 orjinal termostat bozuk çıkmıştı zamanında gezmedim usta kalmamıştı , bu arada lise motor bölümü mezunuyum ,durum bu. 2012 den beri bende devir düşmesi ve stop etme problemi ile uğraşıyordum geçen yıla kadar.İsmini hatırlayamadığım bir sürü parçayı değiştirtdim.Bu arada ben de umut forda gidiyorum genel bakımlar için.Geçen yıl triger setini değiştirtmek için gittim.Usta parçaları sökünce devir daimin de değişmesi gerektiğini söyledi.Tamam dedim.Akşam eve dönerken sorunun çözüldüğünü farkettim.Bir daha da stop etme devir düşme problemini yaşamadım.Yalnız sorunumu hangi değişimin çözdüğünü bilmiyorum. Yorum bağlantısı
Erol Ataberk 27 Kasım 2019 Paylaş 27 Kasım 2019 Rıdvan Girci yazdı: Merhaba arkadaşlar. Bugün arabayı Eskişehir de tavsiye üzerine Umut ford özel servisine götürdüm. Sorunumu ve yapılan işlemleri söyledim. Tavsiyelerinizi de ustaya ilettim. Aracı bırakman gerek dediler. Zaten bende hastane için gitmiştim aracı 10 gibi bıraktım 4 de hastanede işim bitince aldım. ilgilenen motor ustası deneyebilirsin dedi. Denedim aracı 10 15 dk bol bol boşa alarak gözlemlemeye çalıştım. Araç bu kez de seyir halinde vites boştayken 1700 1800 devirin altına inmiyor. Durup 2.3 saniye sonra 750 devir civarına gelip sabitleniyor. Onda sıkıntı yoktu. Geri geldim yine stop etme sorunu kalktı diye bi yandan biraz sevinerek. Bu kez motor ustası ortalıkta yoktu. Ordaki görevliye dedim böyle böyle diye. Birini çağırdı o da motor ustasını aradı. Bilmiyorum nereye gitti o ara. Baya konuştuktan sonra adam bana döndü. O da rölanti valfi orjinaliyle değişirse hallolur ama garanti de veremiyo dedi. Araca ne işlem yapıldı diye sordum. Bilgisayara bağlanmış gaz kelebeğine bakılmış adaptasyonu yapılmış hortumlar şu bu kontrol edilmiş. O adam da pek bilgili şekilde konuşmadı. Neyse dedim stop etmesin yolculuk yapabileyim de artık dedim. 100 lira ödedim. Eskişehir den Bozüyük e dönerken (45~50 km) yine baya boşa atarak denedim. Vites yükseltirken debriyaja bastığım an ani devir yükseliyor vitesi atıyorum vitesin devrine geliyor. Bozüyük e yaklaştım bu kez yine aynı soruna dönmeye başladı. Vitesi boşa atınca iyice devir düşüyo sonra toparlıyor ama bir defa yapıyor sonra yerine gelip sabitleniyor. Yani kısacası yine kısmen elim boş döndüm. Ama rölanti için doğru şeyi yapmış da tam yapamamış hissiyatı verdi. Uzunca yazdım kusura Bende aynı problemle yıllarca uğraştım ve Bozüyükte oturuyorum.Umut ford da tesadüfen başka problemle uğraşırken çözüldü.Benimki benzinde ve gazda aynı stop etmeyi yapıyordu.Triger setini değişime gittiğimde devirdaimi de değişmesi gerektiğini söylediler.6 yıl uğraştığım sorun bir anda çözüldü. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 27 Kasım 2019 Paylaş 27 Kasım 2019 deviradim ile triger ile direkt ilgisi olmaz da, montaj da sök tak yaparken yerinde olmayan bir hortum, yarım otumuş bir soket vs. tamamlanınca düzelmiş olabilir. Yorum bağlantısı
Recommended Posts