Emrah Altun

Bir Garip LPG Sıkıntısı

Recommended Posts

Emrah Altun
(düzenlendi)

Konuyu tam anlamıyla LPG'den kaynaklı olup olmadığını bilmediğim için "LPG Uygulamaları" kategorisine değil de buraya açtım arkadaşlar.

 

Allah rızası için şu sıkıntılara bir el atın abilerim, ablalarım, kardeşlerim. Lafı uzatmadan sıkıntıları sıralıyorum;

 

ix35 1.6 GDI motor üzerinde Landirenzo Omega Plus var

  • LPG'de araç soğuk havalarda ilk çalıştırmada (gölgeye koyuyorum sabahları soğuk oluyor gölgede) bazen marş uzaması oluyor (hem de baya uzuyor) kontağı kapatıp 2. kere marş verince marş alıyor ama motor ısınana kadar silkeliyor. Isındıkça titreme azalıyor ve kayboluyor.
  • LPG'de motor sıcakken çalıştırınca hiç sıkıntı yok
  • Araç hareket halinde iken gaz biterse lpg bip bip uyarı veriyor, düğmeye basıp gazı kapatırsam araba neredeyse %40 çekişten düşüyor, ölü gibi oluyor ve ortalama tüketim feci artıyor, gazı kapatmazsam ve bip bip öte öte gitmeye devam edersem hiç sıkıntı yok.
  • LPG'yi kapatıp aracı benzinde sürsem çekiş çok düşük ve tüketim feci yüksek. 
  • LPG'nin sigortasını söküp kökten LPG'yi devre dışı bırakırsam marş vs hiç sıkıntı yok saat gibi benzinde çalışıyor araç ama bu sefer de motor arıza ışığı yanıyor ve "Fakir Karışım" hatası veriyor.

 

Şimdiye kadar yaptıklarım

  • Depo içi benzin filtresi değişti
  • Enjektörler değişti
  • Bobinler kontrol edildi
  • Eksi kutup başını söküp 2 saat bekledim yakıt haritasını sıfırlamak için ama olmadı. İx35 de ECU sıfırlama olmuyor mu acaba. 

 

Sanırım bu araç benim son LPG'li aracım olacak :) 

tarihinde Emrah Altun tarafından düzenlendi

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Alpay Sumer

Landirenzo kullanicisi olarak tavsiyem iyi usta bulmaniz yonunde.Afr ayari da  yaptirma imkaniniz varsa yaptirin ciddi fark oluyor kullanimda.

Lpg gecis sicakliginizi yukseltmenizi tavsiye ederim. Biraz fazla yaksin bisey olmaz.

İkinci olarak bence aracinizi benzine gecirmenize ragmen aracta hala gaz akisi devam etmekte bu nedenle aracta bogulma sozkonusu.

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Tansu Kalafatoğlu

Regülatör arızalı olabilir. İlk marşta sıkıntı yaratır. Lpg kaçırıyor olabilir. 

 

Lpg ayarı yapınca aracın benzin haritası da şaşırıyor. Siz de fazla şaşırıyor olabilir. Kutup başını söküp deneyin. Ya da 200-300 km benzinde sürün. Düzeleceğini umuyorum. 

 

Benzin haritası da değiştiği için fakir veya zengin karışıma düşüyor aracınız. Bir süre benzinde kullanırsanız düzelecektir diye umuyorum. 

 

Olmazsa afr ayarı yapan iyi bir grup var. İşinde çok iyiler. Gidebilirsiniz. 

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Emrah Altun
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Kutup başını söküp deneyin Ya da 200-300 km benzinde sürün.

Yazmayı unutmuşum bugün - kutup başını söktüm 2 saat bu şekilde bekledim ama değişen bir şey olmadı. Biraz benzinde bineceğim.

 

Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Regülatör arızalı olabilir.

LPG sisteminin sigortası sökülü şekilde benzinde biraz gidip arıza lambası sorununu halledince LPG'nin parçalarına eğileceğim ama regülatör kulağa mantıklı geliyor. 

 

Alpay Sumer yazdı:

Landirenzo kullanicisi olarak tavsiyem iyi usta bulmaniz yonunde.Afr ayari da  yaptirma imkaniniz varsa yaptirin ciddi fark oluyor kullanimda.

Lpg gecis sicakliginizi yukseltmenizi tavsiye ederim. Biraz fazla yaksin bisey olmaz.

İkinci olarak bence aracinizi benzine gecirmenize ragmen aracta hala gaz akisi devam etmekte bu nedenle aracta bogulma sozkonusu.

Aaah ahh Samsun'daki ustaların hepsi artist resmen ayağım gitmiyor sanayiye gitmeyi. Bir şey bile sormaya gelmiyor esnaflık ölmüş. Ankara, Kırıkkale, Çorum, Ordu, Giresun, Sinop bu bölgelerde önerebileceğiniz usta var ise buralara çok yolum düşüyor.

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Mahmut Yıldız

Çok basit ayar problemine benziyor.

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Emrah Altun
(düzenlendi)
Mahmut Yıldız yazdı:

Çok basit ayar problemine benziyor

 

Ayarı düzgün yapmam için evvela aracın fakir karışım hatasından kurtulması lazım olduğunu düşünüyorum. Bilmiyorum yanlış mı düşünüyorum. 

tarihinde Emrah Altun tarafından düzenlendi

Mesajı paylaş


Mesajın linki
İhsan Yıldırım
(düzenlendi)

Lpg markasi nedir ? Enjektörler vs saglammi? 

Yol ayari yapildimi hic?

Sizde elm 327 cihazi varmi ?

Varsa degerleri lstf stfs degerleini bizimle paylasabilirmisiniz?

tarihinde İhsan Yıldırım tarafından düzenlendi

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Emrah Altun
İhsan Yıldırım yazdı:

Lpg markasi nedir ? Enjektörler vs saglammi? 

Yol ayari yapildimi hic?

Sizde elm 327 cihazi varmi ?

Varsa degerleri lstf stfs degerleini bizimle paylasabilirmisiniz?

LPG Markası Landirenzonun Omega Plus Kiti

Yol ayarı yapılmadı gidiyorum LPG servisine bağluyor pc ye ayarlar tamam sıkıntı yok diyor yolluyor.

ELM cihazı yeni sipariş verdim gelsin değerlere bakacağım.

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Servet Aydın

Gdi motorda klasik lpg sistemi olmaz. Sıvı püskütme var. Dengesiz çalışma motora çok hızlı hasar veriyor normal lpg sistemine göre. Acilen sistemden anlayan yerde müdahale gerekiyor. Sistem benzin ile beraber çalışıyor, fazla yakıt veya düsensiz yakıt gittiği belli 

Mesajı paylaş


Mesajın linki
İhsan Yıldırım
Emrah Altun yazdı:

LPG Markası Landirenzonun Omega Plus Kiti

Yol ayarı yapılmadı gidiyorum LPG servisine bağluyor pc ye ayarlar tamam sıkıntı yok diyor yolluyor.

ELM cihazı yeni sipariş verdim gelsin değerlere bakacağım.

Hocam özelden sizi birisine yönlendircem landirenzo genel mudurlugu kayseride Olgun Lpg

bu tur sorunlarla ilgilenen yetkili de sevdigimiz bir arkadasimiz keske burda olsaydiniz daha kolay olurdu ama samsundada sanirim yerleri var yardimci olacaktir mutlaka

  • Beğen 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Serkan Aktay

aynı sorunu regülatör değişimiyle halletmiştik. Daha doğrusu sorun bu kadar büyük değildi. Sadece zengin karışım oluyordu, arıza lambası yakıyordu.. Regülatörden sonra 4 tanede enjektör değişti tam verim alamayınca. Şimdilik bir sorun yok. 

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Dogan Arsiray

Oksijen sensoru ile ilgili bir sacmalık vardır. Daha dogrusu o sinyal ile ilgili. Kafası karısıyordur.

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Alpay Sumer

@Emrah Altun bi aralar Corumda iyi lpg ustasi vardi hala duruyormu bilmiyorum acikcasi. Uyandigimda Aklima bu konu geldi nedense ve bobin suphesi icime dustu..Bobinler Kalem seklinde mi bunda yoksa hepsi birlesik mi? 

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Emrah Altun
Dogan Arsiray yazdı:

Oksijen sensoru ile ilgili bir sacmalık vardır. Daha dogrusu o sinyal ile ilgili. Kafası karısıyordur.

 

Benim de aklıma oksijen sensörü geldi ama sensör arıza kaydı çıkmıyor. Bu sensörün değerlerini bluetooth elm 327 ile ölebilir miyim? 

 

Alpay Sumer yazdı:

@Emrah Altun bi aralar Corumda iyi lpg ustasi vardi hala duruyormu bilmiyorum acikcasi. Uyandigimda Aklima bu konu geldi nedense ve bobin suphesi icime dustu..Bobinler Kalem seklinde mi bunda yoksa hepsi birlesik mi? 

 

Çorumda Özençler vardı BRC takıyorlar. Hatta bir önceki aracımın montajını orda yaptırıp çok memnun kalmıştım. 

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Ali Darbaz

Benim bildiğim gdi motora direk enjeksiyon sistemi takılırdı. Mpi sistem takılmazdı. Sizin ix35 gdi motor direk enjeksiyonlu modeli. Yani baştan çok yanlış bir işlem yapılmış. Bu sebebten ötürü aracınız motorunu kısa sürede bozabilirsiniz. 

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Tansu Kalafatoğlu
Ali Darbaz yazdı:

Benim bildiğim gdi motora direk enjeksiyon sistemi takılırdı. Mpi sistem takılmazdı. Sizin ix35 gdi motor direk enjeksiyonlu modeli. Yani baştan çok yanlış bir işlem yapılmış. Bu sebebten ötürü aracınız motorunu kısa sürede bozabilirsiniz. 

Gdi motora karma sistem takılmıyor mu?

Emrah Altun yazdı:

 

Benim de aklıma oksijen sensörü geldi ama sensör arıza kaydı çıkmıyor. Bu sensörün değerlerini bluetooth elm 327 ile ölebilir miyim? 

 

 

Çorumda Özençler vardı BRC takıyorlar. Hatta bir önceki aracımın montajını orda yaptırıp çok memnun kalmıştım. 

Özençler çok iyidir. Çok iyi montaj ve ayar da yaparlar. Fakat 3-4 ay önce afr yalanları diyerek video çekmiştir. Geniş bant sensör ile yapılan ayarı yok saymışlardır. Egzoza takıan sensör ile yapılan ayara gerek yok demişlerdir. Bilginize. 

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Tansu Kalafatoğlu

Bu arada şimdi farkettim. Direkt enjeksiyonlu motora sıralı sistem kit takmak nasıl bir şey anlamadım. Bilmediğimiz bir şey mi var yoksa montajcı saçmalamış mı?

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Mehmet Ozyurek

Tamamı lpg kalibrasyon arızası.
Lpg yi kapatıp benzinde binince düzeldiğini göreceksin.

Benim bildiğim gdi motora direk enjeksiyon sistemi takılırdı. Mpi sistem takılmazdı. Sizin ix35 gdi motor direk enjeksiyonlu modeli. Yani baştan çok yanlış bir işlem yapılmış. Bu sebebten ötürü aracınız motorunu kısa sürede bozabilirsiniz. 

Tabi lpg kitinin uygun olduğunu varsayıyorum.

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Ali Darbaz
Mehmet Ozyurek yazdı:

Tamamı lpg kalibrasyon arızası.
Lpg yi kapatıp benzinde binince düzeldiğini göreceksin.


Tabi lpg kitinin uygun olduğunu varsayıyorum.

 

Hyundai forumlardında okuduklarım gdi motora direk lpg püskürten sistem takılması gerekiyor. Hatta birisi motoru yanlış uygulama sonunda krank milini bozmuştu. 

 

 

  • Beğen 2

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Servet Aydın
Mehmet Ozyurek yazdı:

Tamamı lpg kalibrasyon arızası.
Lpg yi kapatıp benzinde binince düzeldiğini göreceksin.

Lpg kapanınca arabanın kimyası bozuluyor. Yazmış yukarıda. Hele bi okusana acayip semptomlar veriyor 

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Ersev Kaya
Emrah Altun yazdı:

Ankara

 

İvedik organize sanayide "İvedik Otogaz"

Haritaya yazdığınızda dükkana kadar gidiyorsunuz. Şiddetle tavsiye ederim.

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Metin Akbal

Benzin pompasi saglam mi?

 

Maf-oksijen sensorleri saglam mi?

 

Bujiler bobinler vs vs ne durumda?

 

Lpg arac calismadan once direk kapatilinca calistirmadan oncede araba yine sapitiyor mu?

 

Bu ne sacma bir durumdur cozemedim.

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Mehmet Ozyurek

Montaj hataları da var.

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Emrah Altun
Ali Darbaz yazdı:

Benim bildiğim gdi motora direk enjeksiyon sistemi takılırdı. Mpi sistem takılmazdı. Sizin ix35 gdi motor direk enjeksiyonlu modeli. Yani baştan çok yanlış bir işlem yapılmış. Bu sebebten ötürü aracınız motorunu kısa sürede bozabilirsiniz. 

2 tür var. Birisi sıvı sistem lpg. Diğeri de karma sistem. Benzin ve lpg beraber tüketiyor araç. Bende olan karma sistem.

 

Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Bu arada şimdi farkettim. Direkt enjeksiyonlu motora sıralı sistem kit takmak nasıl bir şey anlamadım. Bilmediğimiz bir şey mi var yoksa montajcı saçmalamış mı?

Sıralı değil Hocam karma sistem var. 

 

Mehmet Ozyurek yazdı:

Tamamı lpg kalibrasyon arızası.
Lpg yi kapatıp benzinde binince düzeldiğini göreceksin.


Tabi lpg kitinin uygun olduğunu varsayıyorum.

Salı günü 450 km yol gideceğim. Tamamı benzinde ve 2500 devirde. Bakalım ne olacak. 

 

Ali Darbaz yazdı:

 

Hyundai forumlardında okuduklarım gdi motora direk lpg püskürten sistem takılması gerekiyor. Hatta birisi motoru yanlış uygulama sonunda krank milini bozmuştu. 

 

 

2 sistem var. Birisi dediğiniz sıvı sistem ki bu kitin fiyatları aşırı yüksek. Diğeri de karma sistem. Benim araçta karma sistem var. 

 

Ersev Kaya yazdı:

 

İvedik organize sanayide "İvedik Otogaz"

Haritaya yazdığınızda dükkana kadar gidiyorsunuz. Şiddetle tavsiye ederim.

Araçta lpg komple kapalı durumda iken araç normal fabrika çıkışı çalışma koşullarına gelmeden ayar yaptırmayayım diyorum bilmiyorum yanlış mı düşünüyorum? 

 

Metin Akbal yazdı:

Benzin pompasi saglam mi?

 

Maf-oksijen sensorleri saglam mi?

 

Bujiler bobinler vs vs ne durumda?

 

Lpg arac calismadan once direk kapatilinca calistirmadan oncede araba yine sapitiyor mu?

 

Bu ne sacma bir durumdur cozemedim.

Pompa sağlam kontrol edildi. Hatta depo içi benzin filtresi değişti.

Bilgisayara bağlayınca sensör hatası çıkmıyor. Hata çıkmadığı için sağlam olduğunu varsayıyorum. 

Bujiler yeni değişti. Bobinler kontrol edildi sağlam

Aracı lpg düğmesinden kapatıp benzine geçirince çekişten düşüyor. Beygirlerin yarısı gidiyor sanki. Çok cansızlaşıyor. 

 

Dün lpg sigortasını söküp lpgyi komple devre dışı bırakıp akü kutup başını da sökmüştüm yakıt haritası silinsin diye. Sonra benzinde giderken arıza ışığı yanmıştı ve fakir karışım hatası vermişti ve tüketim yüksekti. Bugün Ankara'ya gelmem gerekti ben de ekonomik olsun diye lpgnin sigortasını tekrar taktım ve lpg yi devreye aldım. Arıza ışığı yanık şekilde yola çıktım. Performans her zamankinden bir tık yüksek ve tüketim gayet makuldu. Kırıkkaleye kadar böyle geldim ve mola için durdum. Geri geldim aracı çalıştırdım arıza ışığı sönmüştü fakat arabanın çekişi bariz düşmüştü. Düşüşü hissettim yani.

Eskişehir çevre yolunda rampa aşağı giderken 6. Viteste dip gaz yapayım dedim. Verdim coşkuyu. Araba yokuş aşağı olmasına rağmen hızlanmakta çok isteksizdi. Sonra lpg bip bip etti (depoda gaz az olduğu için sanırım) sonra lpg düğmesine bastım bip bip ötmesin diye araba resmen yığıldı. Gidemedi yani. Hemen motor arıza ışığı yanıp yanıp sönmeye başladı. Sonra tekrar lpg düğmesine bastım. Deponun dibinde kalan lpg ile tekrar araç lpg ye geçti. Çekiş düzeldi (lpg düğmesini kapatmadan önceki haline geldi ama normale göre gene randumansız) ve arıza ışığı söndü. 

 

Son yazı uzun oldu kusura bakmayın :)

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Emrah Taşpınar

Lpg kaynaklı subap yanığı olabilirmi uzun marş filan aklıma o geldi , malesef yeni araçlar lpg sevmiyor saçmalıyor yada uygun kit 10 bin liraları geçiyor 

Mesajı paylaş


Mesajın linki