Sinan Akgöl 26 Temmuz 2019 Paylaş 26 Temmuz 2019 Herkese merhabalar, başımdan geçen durum üzerinden 2 hafta geçti ancak testlerini kontrolleri bekledim konuyu açmak için. Öncelikle başımdan geçen olay aracımın şanzıman arızası ve biraz hareketli bir süreç. Esasına bakarsanız, olay şanzımandan ziyade benden önceki kullanan kişinin bilinçsiz kullanıcı olması ve aracı alırken kendini göstermeyen aracı aldıktan tam 1 sene sonra ortaya çıkan şanssız bir olay gerçi şanssızda değil olacağı varmış olmuş gözüyle bakıyorum aracımdan soğumadım. Biraz uzun bir başlık şeklinde detaylı yazacağım sıkılanlar olabilir, şimdiden uzun uzun okurken vaktinizi aldığım için kusura bakmayın. -İlk önce biliyorsunuz aracım 520i 170hp ZF8hp30 kodlu şanzımana sahip bir model ki 300nm torq değerine kadar bu model kullanılıyor sonrası 45-70-90 olarak gidiyor. -Şanzımanın kesit videosu ve fotosu şöyle İçerisinde 4 set dişli, 2 set fren, 3 baskı balata bulunduran 11 litre şanzıman yağı alan bir mekanizma. Sorunun kaynağını anlattım gelelim benim başımdan geçenlere, Geçen sene bu zamanlarda 78800 kmde aracı alırken tabi ki ekspertiz vs bilgisayar işlemleri testleri vs yapıldı alındı alındıktan sonra bakımı yapıldı eksikleri sıvıları vsvs değişti. İki hafta önce bugün İzmir'e arkadaşımın yanına doğru yola çıktım, giderken hiç bir sorun yok her şey tamam sağ salim İzmir Karşıyaka'da arkadaşımın evine vardık. Ertesi gün Urla'ya gitme planımız vardı sabah yola çıktık Urla yolundayken araç sollamaya çıktığımda 70-80+km hızlarda buda şanzıman karakterini bildiğim için 5. viteslere denk geliyor dip gazda 4-5 şeklinde hızlanıyor. Bir vuruntu yaptı sarsıcı şekilde sonra devam ettik, Urla'da araç güneşin altında kalmak zorunda kaldı neyse dönüş yoluna geçtik, dönüşte gene aynı şeyi yaptı ve tahrik uyarısı verdi ESP kapandı elektrik direksiyon hatası kadran bir anda yılbaşı ağacına döndü ve şanzıman 4 vites üstünü motorda 80 km hızda üstüne izin vermeyerek korumaya aldı üstüne çıkmama izin vermedi. Ben tin tin sağdan sağdan eve geldim buna benzer arızaları 2006 model e90 320d aracımda yaşamıştım, beyinde bulunan bilgisayar harddiski benzeri verileri yazan bir aksamın tozlanması ve yazılımsal hata olduğunu düşündüm, çünkü aracı sağa stop edip çalıştırdığımda kendine geldi dönüş yolunda. Aklımda İstanbul'a gideyim direk bir ustaya bırakayım ne varsa halletsin kontrol etsin düşüncesi ile; 15 temmuz pazartesi günü hatunla İstanbul'a çıkmak üzere yola çıktık ve evden otoban bağlantısına varmışken araç tamamen araç tamamen korumaya aldı kendini her alanda korumaya alarak kendini, durdurdum sağa çekip, arkadaşımı aradım o sırada kasko şirketinden çekici talep ettim ve aracı İzmir EGE Borusan servisine çektirdim, Tatil günü orası açıktı normalde İzmir distribütörü Özgörkeyler gerçi ikisi de aynı kafa yapısında klasik BMW yetkili servisi. Aracı bıraktım iki tekniker aracı bağladılar kodları okuyorlar bende yanlarındayım işte sırayla bakacağız vsvs uzun uzun en erken 2 gün içinde arızayı söyleriz dediler. Ben bana yarın öğlene kadar söylemenizi rica ediyorum yoksa aracı İstanbul'a götürmek istiyorum diye ilettim tamam dedik çıktık. Ertesi gün saat sabah 10.30 civarında aradığımda işte hala bakılıyor derken ah şimdi dosyanız geldi önümüze şanzıman değişimi gerekiyor Sinan bey fiyatı 14.900€ EURO (97.700TL) + 2500 TL işçilik. Tabi buna litresi 250TL yazılıcak 11 lt şanzıman yağı + şanzıman filtresi vs dahil değil. Hiç uzatmadım gayet sakince geliyorum aracı almaya dedim, 350TL bilgisayara bağlama ücreti var dediler tamam dedim onuda Borusan kartımla 250tl ödeyip aracı, Arkadaşımın ustasına Alfa Romeo ustası ancak başka bir bmw servisine yönlendirdi 200mt ileride bulunan Bornova 3. sanayiye götürdük, Bilgisayara bağlandı bu sefer yola çıkmadan önce sağlam olan termostat bozuk çıktı onu değiştirdim, kırmızı antifriz vs derken başka bir BMW ustası dedi en fazla 2 saat sonra seni burdan gönderirim.Sonuçta termostat değişti bekliyoruz usta teste çıktı geldi, dedi şanzıman değişecek ben orada bir çöktüm. Bana söyleneni, 10-12 bin TL revizyon + 2000 tl işçilik ya da diğer alternatif başka bir aracın şanzımanın bütün iç aksamın benin şanzımanın içine transferi oda 18.000TL + işçilik yağ vs. Ben hemen ustalarımı aradım, 10 dakika içinde beni aradı, dedi şanzıman arızası Sinan kesinlikle tamir revizyon yaptırma yapamıyorlar, benim başıma ekşime gelince koy çekiciye bana getir sabah kaçta gelirsen gel. O sırada Bostancı sanayi'de 12.000TL ye 1100km'de G30(son kasa 520i) araçtan şanzıman bulduk dedi ben senin yerine alıyorum gerisi bende sen gel dedi. Bu diyalogtan sonra sağolsun arkadaşımın ustası 1700tl'ye bir çekici ayarladı normalde 2750 altına fiyat veren çıkmadı. + Çekici beklerken başka bir BMW ustası geldi 418i var elimde revizyona verdik şanzımanı 2 haftadır araç düzelmedi İstanbuldan şanzıman bulursan ben hemen alırım diye ekledi(demekki revizyon işe yaramıyormuş) Atladık çekinin üstüne aracın içinde çıktık İstanbul'a özel şöförle benzin yakmadan geldik artık. Bu manzarayı es geçemezdim okurken biraz sıkılmış olabilirsiniz diye ekliyorum, Manisa Kırkağaç yolu. Akhisar 9km geçtikten sonra çekici üstünde giderken birden bir patlama sesi mıcıra çekicinin girmesi toz duman sağa yatış derken, sonuç; Devrilme tehlikesi kaza atlattıktan bir saatte yol yardımı bekledikten sonra, 20.00'da İzmir'den çıkışla sabah 5.30'da aracı ustamın dükkanın önüne bırakıp eve döndüm, hiç uyumadan sabah gene sanayideydim. Şanzıman oradaydı ustam hemen işe girişti 1 gün içerisinde aracı bana teslim etti, Sorunun nedeni ise benden önceki sahibinin aracın şanzıman yağını orjinal yağ ile değiştirmeden kullanması ve değiştirsem bile ben parçaların gördüğü zarar ile şanzımanın komple yanması yukarıda söylediğim 3 adet baskı ve onun 12 adet bileziği + dişli aşınmaları vsvs uzuyor liste Ancak bunu şanzıman açılmadan kullanarak ve ya bilgisayarla anlamak mümkün değil hep otomatik araç kullandım 3. Bmw aracım 1 sene boyunca asla böyle bir hissiyat yoktu olsa zaten bunlar gelmeden çözüm arardım. Olacağı varmış olmuş. Değişenler Şanzıman komple 1100kmde 1 sene garantili Şanzıman yağ soğutucusu sağlamdı ancak zarar görmüştür diye 11 lt şanzıman yağı ZF Longlife Bmw Fabrika onaylı(tribündeki yağıda boşalttık) 8lt şanzıman 3lt tribün Borusan'da yazılım Benim şanzıman kartımın yeni şanzımana takılması ve kodlanması Sonuç olarak öğrendiklerim, 1, Yetkili servis bakımlı da olsa km az da olsa kullanıcı önemli araç alırken, 2 Şanzıman yağı ömürlük bir şey değil (Bmw'de tek uzun ömürlü yağ diferansiyel kısmı hiç hava almadığı için değişmesi gerekmiyormuş ancak açılır ise değişim yapılıyormuş) 3 İyi bir usta sizi en az 15.000+ gibi bir paradan kurtarır ve içiniz rahat eder. Okumak için vakit ayırdığınız için tekrar teşekkürler, herkese kazasız belasız sürüşler dilerim. Fotoğraflarla bitiriyorum. Benim şanzıman n Ve diğerleri: 8 3 2 Yorum bağlantısı
Selim Bilgin 26 Temmuz 2019 Paylaş 26 Temmuz 2019 Geçmiş olsun, iyi usta gerçekten çok önemli. Abi senin gümüş gri Focus1'in var mıydı bu arada? Yoksa isim benzerliği mi? Yorum bağlantısı
Sinan Akgöl 26 Temmuz 2019 Yazar Paylaş 26 Temmuz 2019 Selim Bilgin yazdı: Geçmiş olsun, iyi usta gerçekten çok önemli. Abi senin gümüş gri Focus1'in var mıydı bu arada? Yoksa isim benzerliği mi? Teşekkür ederim sağolasın Vardı aynen Focus 1 Hb Ghia Yorum bağlantısı
Erkan Işık 26 Temmuz 2019 Paylaş 26 Temmuz 2019 ustaya tebrikler ustamızın telini paylasında bir telefonumuza kayıt edelim Bmw kac km idi sizinki acaba 1 Yorum bağlantısı
Sinan Akgöl 26 Temmuz 2019 Yazar Paylaş 26 Temmuz 2019 Erkan Işık yazdı: ustaya tebrikler ustamızın telini paylasında bir telefonumuza kayıt edelim Bmw kac km idi sizinki acaba Şuan 84.500'lerde olması lazım Erkan bey, Ustanın telefon numarasını tabi paylaşayım 0535 210 19 00 Musa Vip Car Service Sefaköy Güldallar 7 sanayi sitesi no 6. (Reklam olursa Yönetici büyüklerim silebilirler) mesaj olarak atarım 2 Yorum bağlantısı
Erkan Işık 26 Temmuz 2019 Paylaş 26 Temmuz 2019 Dogan Arsiray yazdı: şanzıman nasıl tamir olmaz yahu? size tamir olup 1 gün sonra şanızmanın grup dişlisinin ne hale geldigini resmini paylaşayım , arac skoda idi sene 90 yılarda şanzıman toplandı 1 saat anca kullandık komple dagıtmışdı tekrar :)) evvlesi gün o sanzımanın dişlilerine rastladım cekıp koyayım buraya :)) Yorum bağlantısı
Sinan Akgöl 26 Temmuz 2019 Yazar Paylaş 26 Temmuz 2019 Dogan Arsiray yazdı: şanzıman nasıl tamir olmaz yahu? Şanzıman tamir oluyor, Tr'de bunu dağıtıp toplayabilen yok bana söyleyende Bmw Özel servisi işleten diğer ustam. drive2.ru adresinde 120000 ruble fiyatla tamir eden Rus abilerimiz var tabi. + Amerika'daki dağıtıp toplayabilen abilerimiz 1 Yorum bağlantısı
Erkan Işık 26 Temmuz 2019 Paylaş 26 Temmuz 2019 Siz en güzelini yapmışşınız yeni yenidir orjinal orjinaldir , 1 pul eksik konsa veya sıkı toplansa stres hep 1 Yorum bağlantısı
Selim Bilgin 26 Temmuz 2019 Paylaş 26 Temmuz 2019 Sinan Akgöl yazdı: Teşekkür ederim sağolasın Vardı aynen Focus 1 Hb Ghia Hafızam sağlammış. 1 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 27 Temmuz 2019 Paylaş 27 Temmuz 2019 Geçmiş olsun. Bu ve benzeri arıza olasılıkları beni hep otomatik viteslerden uzak tutmuştur. Elim ayağım tuttuğu sürece manuale devam... 1 1 Yorum bağlantısı
Alpay Sumer 27 Temmuz 2019 Paylaş 27 Temmuz 2019 Gecmis olsun. Zorlu sureci gayet eglenceli anlatmissiniz keyifle okudum. Ama en komigi yuro cinsinden fiyyat vermeleriydi🙂 Yorum bağlantısı
Vasfi Gişten 27 Temmuz 2019 Paylaş 27 Temmuz 2019 Geçmiş olsun bu şanzımanın yağ değişim periyodu ne ki 78 binde şanzımanı bu derecede yıpratmış ? Otomatik biraz şans işi 9 ay önce i shift Civic aldık eksper vs sorunsuz dedi 1 ay sonra şanzıman arıza ışığı yaktı kapatıp açınca düzeliyordu 8 ay öyle kullanılandıktan sonra yetkili servise götürdük bilgisayara bağlamadan baskı balata volan değişecek 7 8 bin tl tutar dediler ama kalibrasyonlada düzelebilir dendi bilgisayara bağlandı kalibrasyon ihtiyacı var yazılım güncelleştirmesi ile sorun kalmaz dediler ki öylede oldu düzeldi. Servis temsilcisi şanzıman yağ değişim kampanyası var işçilik dahil 250tl dedi biz değişmeye niyetlendik servis ustası bu araba otomatik değil manuel bildiğin boşuna yağını değiştirmeyin dedi bizde ellettirmedik iyimi yaptık kötümü bilemiyorum birazda bizden önceki sahibi ben değiştirdim demesine güvenerek bu karara vardık. Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan 27 Temmuz 2019 Paylaş 27 Temmuz 2019 Dogan Arsiray yazdı: şanzıman nasıl tamir olmaz yahu? Tamir oluyor elbet ama bu şanzıman için yeterli tecrübe yoktur. Benim araçta 5hp19 var. Revizyon yaptırdım, 10.000km oldu. Şimdilik sorun yok. Bu arada geçmiş olsun. 1 Yorum bağlantısı
Sinan Akgöl 27 Temmuz 2019 Yazar Paylaş 27 Temmuz 2019 Vasfi Gişten yazdı: Geçmiş olsun bu şanzımanın yağ değişim periyodu ne ki 78 binde şanzımanı bu derecede yıpratmış ? Otomatik biraz şans işi 9 ay önce i shift Civic aldık eksper vs sorunsuz dedi 1 ay sonra şanzıman arıza ışığı yaktı kapatıp açınca düzeliyordu 8 ay öyle kullanılandıktan sonra yetkili servise götürdük bilgisayara bağlamadan baskı balata volan değişecek 7 8 bin tl tutar dediler ama kalibrasyonlada düzelebilir dendi bilgisayara bağlandı kalibrasyon ihtiyacı var yazılım güncelleştirmesi ile sorun kalmaz dediler ki öylede oldu düzeldi. Servis temsilcisi şanzıman yağ değişim kampanyası var işçilik dahil 250tl dedi biz değişmeye niyetlendik servis ustası bu araba otomatik değil manuel bildiğin boşuna yağını değiştirmeyin dedi bizde ellettirmedik iyimi yaptık kötümü bilemiyorum birazda bizden önceki sahibi ben değiştirdim demesine güvenerek bu karara vardık. Normalde bu aracın 90000+ km yağ ömrü var, ancak bana söylenen benim yurtdışında yazılanları okuduğumda en sevmediği şey sıkışık trafik, yanlış yağ kullanımı, yokuşlarda auto hold ile kalkılmaması vsvs, önceki sahibinin plakadan hgs cezalarına baktım yol haritasını çıkarmak için İstanbul'da köprü trafiğine kalmış araç + aldığımdaki içinden çıkan yağın orjinal olmadığı şüpheside olmadı değil açık yeşil olan yağ simsiyahtı olasılıkları ustalar söylüyor bende kendimce araştırıyorum. i-shift 1.8 hb Civicteki şanzıman sanırım, yarı robotize şanzıman doğru söylemiş usta, manuel şanzımanın bilgisayar ile debriyaj pedalının kaldırılmış hali düşünün, ancak yağ değişimi konusunda bilmiyorum ustanız haklı olabilir ama diğer arabalarımda ben hep değiştirmiştim alınca yada kmsi gelince. Yanlış algılardan bitanesi de aman şanzıman yağını değiştirme arıza varsa daha büyür, o eski kurutip mercedes şanzımanlar gibi olan arızaları şimdiki araçlara uyarlayan bir şehir efsanesi, eski yağ eskidir arıza varsa zaten elbet bi gün çıkıcak Yorum bağlantısı
R.Bahadır Irmak 27 Temmuz 2019 Paylaş 27 Temmuz 2019 Ben de 3.20ied’de zf kullanıyorum muhtemelen aynı şanzıman. Aracım 44 bin de henüz. Şanzıman yağı için yetkili servislerde bile farklı görüşler var, çok performanslı kullanılmadığı sürece değişmesinin gerekli olmadığını söyleyen de var, belirli bir km de değişmesini gerektiğini söyleyen de. Çok geçmiş olsun. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 27 Temmuz 2019 Paylaş 27 Temmuz 2019 Sinan geçmiş olsun. İlk rakamlara bakarak.. çok uygun çözmüşsün.. Güle güle kullan. Yorum bağlantısı
Kutluay Selçuk 27 Temmuz 2019 Paylaş 27 Temmuz 2019 (düzenlendi) Benim aracım e90 320d ,üstünde zf 6hp19 şanzıman var sanırım. 140k km ye geldi.yağını değiştirmem gerekiyor,hala Ankarada bu işin ehli bir usta arıyorum,yaptırıp memnunum diye bir referans bulamadım. zf lifeguard yağın 1 litresi 100 tl,8 litre kullanmak gerekiyor, 500 tl de zf nin karter+filtresi işçilik falan derken 1500 tl ye geliyor. Zf yağ üreticisi değil,castrol mobil motulunda çeşit çeşit yağları var,fiyatları daha uygun. Birde bmw ustaları sakın değiştirme arıza çıkarır diyorlar,otomatik şanzıman tamircileri kesin değiştirmelisin diyorlar. zf nin kendi açıklamasında ağır şartlarda kullanılıyorsa 80k de değişmeli diyor,normal şartlarda ise 8 yılda değişmeli diyor. Şanzıman revizyon işini teknik bilgisi yüksek olan,ondan bundan öğrenen değilde ingilizce dökümanlardan okuyup anlayan bir tekniker yapması gerekiyor. her vidanın bir sıralaması var,her birinin özel tork anahtarı var. kılavuza göre yapılmayan her iş ilerde sıkıntı çıkartır. not:geçmiş olsun bu arada... 27 Temmuz 2019 tarihinde Kutluay Selçuk tarafından düzenlendi Not eklendi Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 27 Temmuz 2019 Paylaş 27 Temmuz 2019 Selim Bilgin yazdı: Hafızam sağlammış. Ben de hafizami yokladim . Dünya ne garip Yorum bağlantısı
Selim Bilgin 27 Temmuz 2019 Paylaş 27 Temmuz 2019 Mustafa Tüfekçi yazdı: Ben de hafizami yokladim . Dünya ne garip Ne çıktı hafızadan? Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 27 Temmuz 2019 Paylaş 27 Temmuz 2019 Kutluay Selçuk yazdı: Benim aracım e90 320d ,üstünde zf 6hp19 şanzıman var sanırım. 140k km ye geldi.yağını değiştirmem gerekiyor,hala Ankarada bu işin ehli bir usta arıyorum,yaptırıp memnunum diye bir referans bulamadım. zf lifeguard yağın 1 litresi 100 tl,8 litre kullanmak gerekiyor, 500 tl de zf nin karter+filtresi işçilik falan derken 1500 tl ye geliyor. Zf yağ üreticisi değil,castrol mobil motulunda çeşit çeşit yağları var,fiyatları daha uygun. Birde bmw ustaları sakın değiştirme arıza çıkarır diyorlar,otomatik şanzıman tamircileri kesin değiştirmelisin diyorlar. zf nin kendi açıklamasında ağır şartlarda kullanılıyorsa 80k de değişmeli diyor,normal şartlarda ise 8 yılda değişmeli diyor. Şanzıman revizyon işini teknik bilgisi yüksek olan,ondan bundan öğrenen değilde ingilizce dökümanlardan okuyup anlayan bir tekniker yapması gerekiyor. her vidanın bir sıralaması var,her birinin özel tork anahtarı var. kılavuza göre yapılmayan her iş ilerde sıkıntı çıkartır. not:geçmiş olsun bu arada... Dediğiniz rakama bir sene evvel servisde debriyaj değişimi yaptım. Bahsettiğim araba i10.. Yani fiyatlar bu şekilde ise yetkili servisde yaptırmanın çok pahalı olcağını sanmıyorum. Sonuçta bir e90 bmw sahibine dokunmaması gerek. Yorum bağlantısı
Kutluay Selçuk 27 Temmuz 2019 Paylaş 27 Temmuz 2019 Ali Darbaz yazdı: Dediğiniz rakama bir sene evvel servisde debriyaj değişimi yaptım. Bahsettiğim araba i10.. Yani fiyatlar bu şekilde ise yetkili servisde yaptırmanın çok pahalı olcağını sanmıyorum. Sonuçta bir e90 bmw sahibine dokunmaması gerek. Yetkili servis değil,herhangi bir otomatik şanzımancı. yağ değişiminin bile prosedürleri var,adaptasyon işlemi var. 35-60 derece sıcaklıkta değişecek,viteslerde ileri geri,tekrar doldur falan.... hassas yani Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray 27 Temmuz 2019 Paylaş 27 Temmuz 2019 Erkan Işık yazdı: size tamir olup 1 gün sonra şanızmanın grup dişlisinin ne hale geldigini resmini paylaşayım , arac skoda idi sene 90 yılarda şanzıman toplandı 1 saat anca kullandık komple dagıtmışdı tekrar :)) evvlesi gün o sanzımanın dişlilerine rastladım cekıp koyayım buraya :)) Benim sorum, tamir olmayacaksa cop mu olacak diye dusundugumden. Yorum bağlantısı
Hakan Tarım 27 Temmuz 2019 Paylaş 27 Temmuz 2019 Dogan Arsiray yazdı: Benim sorum, tamir olmayacaksa cop mu olacak diye dusundugumden. adam akıllı ilim bilim gibi yapan var mı? sorusu daha doğru olur düşüncesindeyim Döküman okuyan, anlayan, anlamaya çalışan? Nerdeeeee? Bozuldu at düzen tutmaz bilmem ne. Bunlarla dolu tüm piyasa. 1 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 27 Temmuz 2019 Paylaş 27 Temmuz 2019 Kutluay Selçuk yazdı: Yetkili servis değil,herhangi bir otomatik şanzımancı. yağ değişiminin bile prosedürleri var,adaptasyon işlemi var. 35-60 derece sıcaklıkta değişecek,viteslerde ileri geri,tekrar doldur falan.... hassas yani Butün cumartesim buna gitti bugün. Yağın seviyesini bulmak gerçekten işkence. Hele ki yağ sıcaklığını bilmiyorsanız. Çünkü bu sıcaklık farkında ciddi genleşiyor. Fazla yağı aldım bugün Yorum bağlantısı
Recommended Posts