İçeriğe Yönlendir

ChipTuning Sonrası Alınan Beygirler


Erdem Dertsiz

Recommended Posts

Erdem Dertsiz

Aracımda zaten yazılım vardı. Aynı model farklı araçlar kullandıkça yazılımcılar arasında da fark olduğu ortaya çıkıyor.

 

işte beygir videosu :)

 

 

 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

genel teknik:

beygir önemsizdir, 0-100 / 100-0// 60-120 /120-60 (km/h) saniyesi esastır. teknik olarak...

yazılımı ellemeden araçtan inmeden + - 8-10 ps oynatırım, araçtan inip binersem 20 ps e kadar kadran gösterebilirim. o iş kolay.

  • Beğen 3
  • Şaşkın 1
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

ben 2.0 pd tdi vw motorunda remap yaptırdıktan sonra, üst devirde artan gücü, alt devirde ise daha çabuk değişen ve daha zor küçülen vitesten yola çıkarak ta artan torku fark etmiştim. bakın fark etmiştim diyorum. belirgin bir his yoktu.  bunun dışında bir miktar yakıtta artış olmuştu hızlı sürünce.

 

yani mutlaka fark eder ama nerede nasıl edeceği önemli. 

 

mesela yıllardır bindiğim 3.0 motora chip tuning yapılsa anında fark ederim ama sert sürüşüne o kadar da alışkın olmadığım tiguan 1.4 150 hp nin motorundaki değişikliği anlamam daha zor olurdu.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

videoda turbo peek i güzel anlatmış ama kısa geçmiş, videoyu çeken bir susmamış ki adam anlatsın. 0-100 / 100-0 videosu acilen bekliyoruz.

şunu nasıl yaptı: orjinal yazılımına nereden çevirdi X yazılımı atılmış beyni? 1.6 tdi lar 95 ps mi fbarikasyon?

not: araban bakımsızmış biraz da bakım yaptır yazıktır

ps: işlem sonuçlansın ocakbaşında yatıralım anektarları :f1:

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Erdem Dertsiz
Çağlar Bayur yazdı:

videoda turbo peek i güzel anlatmış ama kısa geçmiş, videoyu çeken bir susmamış ki adam anlatsın. 0-100 / 100-0 videosu acilen bekliyoruz.

şunu nasıl yaptı: orjinal yazılımına nereden çevirdi X yazılımı atılmış beyni? 1.6 tdi lar 95 ps mi fbarikasyon?

not: araban bakımsızmış biraz da bakım yaptır yazıktır

ps: işlem sonuçlansın ocakbaşında yatıralım anektarları :f1:

 

Ben sana yetişemem ama bi ocakbaşı güzel olur abi :) 

bu arada maslakta olunca bi yanına uğrayayım :) 

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Çağlar Bayur yazdı:

beygir önemsizdir, 0-100 / 100-0// 60-120 /120-60 (km/h) saniyesi esastır. teknik olarak...

Doğru.

Duster ile Megane aynı motora sahip. Hatta Duster 5hp daha fazla, ona rağmen Megane'dan 2sn daha yavaş.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Erdem Dertsiz yazdı:

Ben sana yetişeme

400 tork un var gözün doysun yahu, 2 arabadan fazla açma da

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

1- kaç para

 

2- diğer firma kimdi ki

 

3- dpf var mıydı bu arabada

 

4- 1.6 90 lik motor muydu

Yorum bağlantısı
Servet Aydın
Sani Gerşon yazdı:

Doğru.

Duster ile Megane aynı motora sahip. Hatta Duster 5hp daha fazla, ona rağmen Megane'dan 2sn daha yavaş.

Motor en son erken iki araç arasında 

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Servet Aydın yazdı:

Motor en son erken iki araç arasında 

Ben de onu diyorum. Motora gelene kadar, neler var neler :)

Yorum bağlantısı
Muhittin Kaplan

C5 1.6 HDI aracıma yaptırmak istiyorum. Sordum 40hp gibi bir artış öngörüyorlar.

Is yerinde bu meseleyi konuştuğumuzda, fiyat almamı ve farklarını sormamı istediler. reno, ford,hundai araçlar vardı. Sadece benimki ve bir diğer arkadaşın aracı turbo kullanıyordu. Aldığım değerlerde turbo ile oynandığını fark ettim. 1.6 benzinli araçla 1.6 dizel turbolu araç araç arasında ilginç farklar oluyor.(dizelde 40 hp , benzinlide max10hp)

Yorum bağlantısı
Mehmet Pınar
Muhittin Kaplan yazdı:

C5 1.6 HDI aracıma yaptırmak istiyorum. Sordum 40hp gibi bir artış öngörüyorlar.

Is yerinde bu meseleyi konuştuğumuzda, fiyat almamı ve farklarını sormamı istediler. reno, ford,hundai araçlar vardı. Sadece benimki ve bir diğer arkadaşın aracı turbo kullanıyordu. Aldığım değerlerde turbo ile oynandığını fark ettim. 1.6 benzinli araçla 1.6 dizel turbolu araç araç arasında ilginç farklar oluyor.(dizelde 40 hp , benzinlide max10hp)

C5 1.6 e-hdi aracıma uyguladım.

112 bg iken 140 bg dyno veriş aldık. 

Ben kullanımda biraz farkettim. Araç daha seri hale geldi.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Hamit inan
(düzenlendi)

Yazılımla oynayan arkadaşların motor durumları 50 k sonra nasıl oluyor onu çok merak ediyorum. Hala o beygirler duruyor mu yoksa 5 k da bir yağ ekleyerek mi geziyorlar yada sahibinden çok temiz araç diye siteye mi düşüyor  :) en son yıldıza yazılım attıran birinin bir ay sonra aracı galeriye teslim ettiğini görmüştüm. Km 70 k larda bagajda yağ bidonu hazır:)

tarihinde Mehmet Yıldız 1 tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi
Mehmet Yıldız 1 yazdı:

Yazılımla oynayan arkadaşların motor durumları 50 k sonra nasıl oluyor onu çok merak ediyorum. Hala o beygirler duruyor mu yoksa 5 k da bir yağ ekleyerek mi geziyorlar yada sahibinden çok temiz araç diye siteye mi düşüyor  :) en son yıldıza yazılım attıran birinin bir ay sonra aracı galeriye teslim ettiğini görmüştüm. Km 70 k larda bagajda yağ bidonu hazır:)

Benzinli meredes mi 😛

 

 

yazılımlı araba iyi hoş da tüm beygiri koşturunca bı yerleri illaki patlıyor. Fiestam yazılımlı idi deli fişek giderdi. Turboya dair tüm parçaları sırası ile patlattım. 

Blok içi dizelde çok bı sıkıntı yapacağını sanmam. Yapılan yazılımlar öyle çok deli dehşet değil. 

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Servet Aydın
Mustafa Tüfekçi yazdı:

Benzinli meredes mi 😛

 

 

yazılımlı araba iyi hoş da tüm beygiri koşturunca bı yerleri illaki patlıyor. Fiestam yazılımlı idi deli fişek giderdi. Turboya dair tüm parçaları sırası ile patlattım. 

Blok içi dizelde çok bı sıkıntı yapacağını sanmam. Yapılan yazılımlar öyle çok deli dehşet değil. 

Seninki yazılım değildi ki. Araba uçsun ama kırarsa kırsın idi. Bu şekilde yazarsan yazılım kötü bir şey imajı oluşur kafalarda. 

90 bg arabayı 105 yapma ile 140 yapma arasında hiçbir ortak şey yok 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

Ben bu yazılım işini anlamıyorum. Bence insanların bir yerleri kaşınıyor da yaptırıyor. Hani bir şeyler daha yaptıralım da ne yaptıralım gibisinden. Yoksa çok gereksiz bir eylem. Kağıt üstünde artırılan beygirler yola da az yansıyor. Ama aracın coğrafya şartlarına uygun hazırlanmış verimli çalışma aralığı değiştiriliyor. 

 

Performans artınca ne oluyor? Hız sınırları mı değişiyor? Yoksa ihlal daha kolay mi yapılıyor? 100-200 deneyelim diyorlar. Benim türkiye’de bilmediğim bir yol mu var hız sınırı 200km/s olan? 

 

200 km/s ile giderken aracın kontrolünü kaybedip başka insanların canına malına zarar verme olasılığı neden artırılıyor?

 

araçlarımız binek ve standart kullanıcılara hitap ediyor. 0-100’ü 7 saniye olsa ne olur 9 saniye olsa ne olur? Ayrıca asla yazılımı ile oynanmış araç almak istemem. Ülkede millet zaten sıkıntılı aracı kakalamaya çalışıyor. Yazılım atılmış

ikinci el araba nasıl anlaşılır onu da bilmiyorum. Yazılımı atan belki çok iyi. Ama belki de çok kötü. Aracın içine etti. Az bişe arabadan anlamayan bunu da anlamaz ve arabayı satın alabilir yani. 

 

Bu tür yazılım şeyleri yapılan araçların ve o kafadaki sürücülerin sadece pistte denemeler yapıp tatmin olması gerekir. 

 

Şahsen araçların hız sınırlandırmasının ülke şartlarındaki kurallara göre ayarlanması ve bozulması halinde cezai işlem yapılması taraftarıyım. 

  • Beğen 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan

Yazılım işini bazılarının yanlış anladığını düşünüyorum. 

Şunu en başta yazayım; aracımı 175K km’de aldım. 195K km’de yazılım yaptırdım. Şu an da 253K km’de. 1.9 TDI 96kW.

Yazılım yaptırdıktan sonra anladım ki; yazılımsız binilen her gün kayıp benim için.

Yazılım sadece araç uçsun kaçsın diye yapılmıyor. Şehir içinde yazılım size esneklik sağlıyor. Alt devirlerdeki cansızlık gidiyor. Aracın rahatladığını zaten bariz hissediyorsunuz. Orijinal hali ile atıyorum 3’de toplayamayıp 2’ye atmak zorunda kaldığınız yerde yazılım sonrası 3’de toplayıp çok rahat ilerleyebiliyorsunuz. 

Bundan sonrada turbo aracım olduğu sürece yazılımsız bineceğimi pek sanmıyorum. 

Bu işlemin getirisi götürüsü muhakkak var. İyi kıyas edip ona göre karar vermek lazım. Sürekli dip gaz uçan kaçan varsa bazı parçaların da artık daha çabuk eskiyeceğini kabul etmeli. 

Benim aracımda şu an hafif turbo ıslık sesi var. Bunu ben en az 30K km öncesinde bekliyordum. Yazılımın turbodaki bu sorunu mutlaka katkısı vardır, erkene çekmiştir ama ben 50K km’dir şehir içinde bu rahatlığı yaşıyorum. 

Aynı motora sahip hiç yazılım yapılmamış aracımızda da turbo ıslık sesi var. Arada öyle ahım şahım büyük bir yıpranma yok. En azından bende olmadı. Turbosu daha narin araçlarda olabilir. Dediğim gibi öncesinde iyi araştırmak lazım. Zaten özellikle dizellerde filan motor içinde bir sorun yaşamıyorsunuz. Fazlasıyla dayanıklı.

Sonuç olarak; bana göre yazılımın getirileri; götürülerinden daha kıymetli. 

(Yazılımın uzman bir kişi tarafından yapıldığını varsayarak düşünelim.)

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek
Servet Aydın yazdı:

Tansu, anlamak için heves olmalı. Yoksa saatlerce yazsak boş. 

 

Servet abi benim multivan 2.5 tdi yazılım yapsam sıkıntı yaşarmıyım 248 binde bunların enjektör sistemi biraz farklı ya. 130 luk 5 silindir. Dpf yok katalizör var oda aynı dpf gibi doluyor dimi. Bidabaki ay muayene var muayeneden sonra katı çıkarıp temizlesem arabaya bi faydası olurmu 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Servet Aydın yazdı:

Tansu, anlamak için heves olmalı. Yoksa saatlerce yazsak boş. 

 

hepimiz araçlara meraklıyız ama bende güç hevesi yok. Trafikte kimsede olmasını da istemem. Trafik sakin olunması gereken bir yer. Agresif değil. Açıkçası 3.viteste bayılan araç yazılımla artık bayılmıyor kısmına çok takılmıyorum. Bunun için 2.vites var diyenlerdenim. 

 

Agresif sürüşe bağlı kazaların oranı belli. Trafikte sakinlik önemli. Hele bizim ülkemizde erken hızlanma bile kaza sebebi. Dediğim gibi bence araçların hızları  satıştan önce 140 ile sınırlandırılmalı. Otobanda bile %10’luk pay ile max 132 hız sınırı var. 

 

Konu bir iskandinav ülkeyse o zaman farklı düşünürüm. İnsanlar nerede ne zaman ne yapması gerektiğinin farkında. Ama türkiye’de değil. Yazılımı artıran soluğu cadde, otobanda hız ve hızlanma denemeleri yapar olmuş. 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Mehmet Pınar

Anlatmak istediğiniz durum kişilerin kendi kullanımına bağlı olan şeyler.Yoksa yazılım olmadan da o hızlara çıkan araçlar çok piyasada.Ve buna bağlı kazalar yazılım olmadan da yaşanabiliyor.Olayları buna bağlamak biraz yanlış olmuş.

Mesela benim aracım 1600 kg ya yakın, ve yarı otomatik olması sebebi ile ilk kalkışlarda çok ağır kalıyordu.Keza düşük viteslerde de aynı durum geçerliydi.Şu anda o sorun ortadan kalkmış durumda.Yaşadığım şehirde yokuşlar bol olduğu için 2. vitesi çok sık kullanıyorum.Artık bazı noktalarda 1 e düşmek zorunda kalmıyorum mesela.Bu benim için önemli.

Neden 2 ile çıkabilmek varken 1 e atayım ki aracımı? 

 

 

Servet Aydın yazdı:

Güç demek hız demek değil. Yeri geldiği vakit fazladan 1bg bile hayat kurtarır 

Aynen öyle abi, güç ayağının altında olsun da,sen doğru kullanmayı bil yeter

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...