İçeriğe Yönlendir

Chevrolet Cruze Devir ve Hız Sapması


Ali Darbaz

Recommended Posts

Sani Gerşon
Alpay Sumer yazdı:

Opel bu durumu konforlu vites degisimi yaptirmak dusuncesiyle yapmis. yani ben oyle duymustum🤔

Bir çok markada durum aslında böyle.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Şimdi diyeceğim şuki, "arabaya 27 aydır sahibiz, 10000 kmdir tek ben sürüyorum.

"Benim gibi ultra titiz , süper manyak adam en ufak kıpraşımı hisseden biri bişey diyor ise vardır bir bildiği." 

 

Vites değiştireceğim esnada gazdan ayağım çekince anlık bir gaz yükselmesi yada devirin 1 saniyelik sabit kalması gibi bir durumu daha önce yoktu. 

Debriyajın artık miladı dolduğunu düşünüyorum. 

 

 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ali Darbaz yazdı:

"Benim gibi ultra titiz , süper manyak adam en ufak kıpraşımı hisseden biri bişey diyor ise vardır bir bildiği." 

2 yıldır arabasını kulanana, bir gün motor yağı değişimi sonrası ,artık  uzaktan kumanda kitlerken sinyaller yanmıyor usta bozdu  diyen de olmuştur sıkça olur bu ve aslında zaten yanmıyordur, ancak algılar açılmştır

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Oğuzkan Erışık

Şanzıman üstünde bir müşür var adını hatırlayamadım. Bizim megane 2 araçlarda o sebep oluyor bu duruma Ali abi. Müşür üzerinde bir ayar yeri var. Debriyajı bıraktığını anlamıyor araç ve gaz vermeye devam ediyor bir kaç saniye. Üzerinden ayar yapılınca düzeliyor. Cruzeda var mı bilemiyorum.

Yorum bağlantısı
Ferhat Yavuz

Aynı sıkıntı nissan aracımda vardı alışmıştım artık bu sıkıntıya neyse baskı balata değişimi gelmişti değiştirdim bu gaz verme olayı gitti.Ustanız söylediyse haklılık payı var yani.

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Bu sorunu, sorun olmaktan çıkarıp, kendimi duruma adapte ettim. Her zaman yapmıyor. Ayağımı gazdan daha erken çekiyorum.  Kolay uyum sağlayamam ama böylede masraf etmem. 

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Ali Darbaz

Konuya açıklık getireyim. Araba hidrolik direksiyon. Rölantide direksyon çevirdiğinde hafif gaz veriyor. Havalar soğuk olunca biraz daha fazla gaz veriyor. 

Rölantiye yakın devirde düşük süratte sürerken, hafif direksiyon çevirince yine gaz veriyor. Tüm olay bundan ibaret. 

Vites değişirken hafif direksiyonu oynatınca gaz artmasını ben gaz pedalı gec bırakıyor olarak algılamışım. 

Tamamen düşük sürüş devrinden kaynaklı bir durum. 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Bir çok Cruze devir saati ve obd verisi uyuşmuyor. Bu konuda çok mesaj aldım. Hangisi doğru olan derseniz tabiki obd. Devir saati 300 devir eksik okuyor. Vites oranları ile gps hız hesaplandığında obd verisi tutuyor. 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Çağlar Bayur yazdı:

? nasıl birşey o fark

 

Araba 80 km hızla giderken gösterge 2000 devir okuyor. Ama obd 2300 okuyor. Abi senle yazıştık ya, şanzıman oranları değişmiştir felan konuştuk :D

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

olmaması lazım,

Ali Darbaz yazdı:

Bir çok Cruze devir saati ve obd verisi uyuşmuyor

birçoğunda var ise çok garip bir durum. bizim yazdıklarımız tek bir araba içindi, birçoğu böyle ise garip bir durum

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Çağlar Bayur yazdı:

olmaması lazım,

birçoğunda var ise çok garip bir durum. bizim yazdıklarımız tek bir araba içindi, birçoğu böyle ise garip bir durum

 

lxv motorlarda devir saati tutmuyor abi. Ama lde motor olan 55 yanak lastik kullanan modellerde sıkıntı yok. 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ali Darbaz yazdı:

 

lxv motorlarda devir saati tutmuyor abi. Ama lde motor olan 55 yanak lastik kullanan modellerde sıkıntı yok. 

sıkıntı yok derken? obd ile saat mı aynı? göstergede saat ile gidilen hız mı tutarlı?

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)
Çağlar Bayur yazdı:

sıkıntı yok derken? obd ile saat mı aynı? göstergede saat ile gidilen hız mı tutarlı?

 

LDE motor olan modellerde devir saati ve obd  tutuyor, ama hız göstergesinde %8 sapma var.  

 

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ali Darbaz yazdı:

 

lxv motorlarda devir saati tutmuyor abi. Ama lde motor olan 55 yanak lastik kullanan modellerde sıkıntı yok. 

 

Ali Darbaz yazdı:

 

LDE motor olan modellerde devir saati ve obd  tutuyor, ama hız göstergesinde %8 sapma var.  

 

o zaman her 2 motorda farklı yazılım olması gerekirken , ortak yazılım sonucu hatalı bilgi veriyor göstergedeki ibreler. yutdışındaki lastik ler 60 yanak mı 55 mi?

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)
Çağlar Bayur yazdı:

 

o zaman her 2 motorda farklı yazılım olması gerekirken , ortak yazılım sonucu hatalı bilgi veriyor göstergedeki ibreler. yutdışındaki lastik ler 60 yanak mı 55 mi?

 

Abi yurtdışında araba 2ho 1.8 litre motorla satılıyordu. 1.6 LXV  motor Türkiye gibi özel vergi dilimine sahip pazarlarda kullanıldı. Yurt dışında son dişli oran 3.73 olarak satılıyordu.   Yanak gene 60 yanakdı. 

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı

aküdendir o akü zayıfsa alternatör üzeirine binen yüke cevap veremiyordur bi araştır derim

Yorum bağlantısı
Mustafa Yanar
(düzenlendi)
Ali Darbaz yazdı:

Merhaba 

Bu gün Cruze ile 50 km obd ölçümü yaparken gözüme takıldı. Şaşkınlık içindeyim. Amerikalı abilermi desem, Koreli amcalarmi yaptı bu gafleti bilemedim. 

2000 devir ve 80 km hız ile giderken gösterge acayip bir sapma var. Arabanın vites oranlarını bulup inceledim. 2220 devirde 78 km hız yapıyor. Ufak sapmaları sayarsak OBD ile ölçtüğüm 2223 devirde , 75 km/h doğru olarak sayıyorum 

 

9Yl8XZ.jpg

 

Peki sorun nedir derseniz, arabanın devir saati 2000 devir, Hız saati ise 80 km gösteriyor. Tamam hızda 1,08 sapma var. Lakin neden devir saati 250 - 300 rpm eksik gösteriyor. Ynai evet 1,08 oranında eksik. Hız göstergesi 1,08 oranında fazla hız gösterirken, Devir saati, 1.08 oranında eksik gösteriyor :) Ama obd hepsini doğru ölçüyor. 

 

 

 

Sorun lastiklerde, orjinal ebata dönün bence. 

tarihinde Mustafa Yanar tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Mustafa Yanar yazdı:

Sorun lastiklerde, orjinal ebata dönün bence. 

 

LAstikler zaten fabrika verisi orjinal ebat. 

Şase kodundan bakıldığında fabrikadan çıkan lastiği "TIRE ALL 205/60R16-92V" olarak görünüyor . Fabrika stepnesi Hankok TIRE ALL 205/60R16-92V olarak duruyor bagajda. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Yanar
Ali Darbaz yazdı:

 

LAstikler zaten fabrika verisi orjinal ebat. 

Şase kodundan bakıldığında fabrikadan çıkan lastiği "TIRE ALL 205/60R16-92V" olarak görünüyor . Fabrika stepnesi Hankok TIRE ALL 205/60R16-92V olarak duruyor bagajda. 

O zaman tamam. Obd bağlantısında araç yapılandırmasında da aynı ebat mı var. Ya da öyle bir yapılandırma var mı. Olur ya beyne ebat farklı girilmiş olabilir. 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Mustafa Yanar yazdı:

O zaman tamam. Obd bağlantısında araç yapılandırmasında da aynı ebat mı var. Ya da öyle bir yapılandırma var mı. Olur ya beyne ebat farklı girilmiş olabilir. 

 

Benim arabam fabrikada üretildiğinde 3 farklı benzin motoru ile piyasaya sürülmüş. 

 

1.6 LXT 109 beygir 3.94 son dişli oranlı

1.6 LXV 114 beygir. 3,94 son dişli oranlı 

1.8 2h0 142 beygir. 3,72 son dişli oranlı 

 

Ama ilginçtir. 4500 devirden sonrasını ve rölanti devirini doğru söylüyor kadran. 

 

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...