İçeriğe Yönlendir

Leon FR Kış Lastiği Tercihi


Oğulcan Akıncıoğlu

Leon fr kış lastiği tercihi  

24 oy

Bu ankete oy verme veya sonucunu görme izniniz yok Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Oğulcan Akıncıoğlu

Merhaba,

 

Aracımda şuan için 225/40/18 yazlık lastikler var.Kış sezonu için aynı sezondan devam edeyim etmeyeyimmi diye kararsız kaldım.

 

Seçeneklerim,

 

1.225/40/18 lastik almak

2.Ekstra 17 inc jant satın alarak 225/45/17 ölçülerini kullanmak

3.Ekstra 16 inc kara jant alarak 205/55/16  ölçülerini kullanmak

 

e0ff2e194a633efa2708b97e80adb97d.jpg

 

En maliyetli olan 2. seçenek, 1 ve 3 ise lastik modeline bağlı olarak sıralama değiştiriyor.

 

Lastik ölçüleri ile değişim tablosuna bakıldığında sıkıntı yaratacak değerlerde değiller, kaldı ki 16 inc orjinal style ölçüsü , 17 inc ise yine orjinal fr modelinin ölçüsü.

Sizlerin fikirleri ne olur danışmak istedim.

 

Saygılarımla

 

Yorum bağlantısı
Mükremin Aktuğ

elimde golf 7 highline orjinal jantları var üzerinde kış lastiği takılı düşünürseniz yardımcı olabiirim

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Oğulcan Akıncıoğlu
Mükremin Aktuğ yazdı:

elimde golf 7 highline orjinal jantları var üzerinde kış lastiği takılı düşünürseniz yardımcı olabiirim

 

Lastiklerin tarihleri nedir? Marka ve modeli nedir ?

Highline jantı sanıyorumki çok kollu olan model.Düşündüğünüz fiyat nedir ?  

Yorum bağlantısı
Cem Dilmen

Şahsi fikrim 3. seçenek en kötüsü. Aracınız çok güzel ve sportif görünümlü bir araç kara jant 3-4 ay bile olsa çok kötü gösterecektir. Bence onu eleyin. Diğer iki seçeneğin de kendine göre artı eksileri var. 17 janta geçmek konfor olarak sizi kışın hele ki kış lastikleri ile daha rahat ettiri ancak maliyet tabi yükselir. Ben her yıl kışlıklar için farklı jant alayım onları takayım diye düşünüyorum her aracıma ama her aracımda da aynı ebat kış lastiği alıp devam ediyorum. 

Mesela şu anki aracımın lastik ölçüleri 245 40 19 yani devasa ve pahalı lastikler onlarda bile iki yıldır aynı ölçüde kışlık kullanıyorum. Elbette kendi tercihim. 

Bence Mükremin beyin jant lastik teklifi mantıklı. Tanıdık birinden sağlam jant lastik takımı bulsam fiyat da avantajlı ise düşünürdüm açıkçası. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Oğulcan, kışın seyir güzergahı çok kötü ise 16, yoksa 17jant lastik kombinasyonu ile devam derim. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu

Mondeo aracım için ikinci el orjinal  volvo s60 jant ve lastik almıştım. Alamasaydım orjinal jantlara sök tak kış lastiği kullanacaktım. Orada da jantlar zarar görebiliyor. Bence sac jant yerine alaşım jant düşünün 16" olsa bile.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mükremin Aktuğ
(düzenlendi)
Oğulcan Akıncıoğlu yazdı:

 

Lastiklerin tarihleri nedir? Marka ve modeli nedir ?

Highline jantı sanıyorumki çok kollu olan model.Düşündüğünüz fiyat nedir ?  

jantlar 17 " orjinal wv üretimi lastikler barum marka yanlış hatırlamıosam 2017 üretimi 3400 tl

tarihinde Mükremin Aktuğ tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

rakam görünüm olarak 225/45/17 daha makul oluyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Mükremin Aktuğ yazdı:

elimde golf 7 highline orjinal jantları var üzerinde kış lastiği takılı düşünürseniz yardımcı olabiirim

 

Evet.. nedir lastik.. ?

Bana da lazım. 

Yorum bağlantısı
Oğulcan Akıncıoğlu
Servet Aydın yazdı:

Oğulcan, kışın seyir güzergahı çok kötü ise 16, yoksa 17jant lastik kombinasyonu ile devam derim. 

 

Güzergahta sorun yok abi.Yollar çok kötü değil.16 niyetim esasında aracı biraz daha atikleştirmek.

Yorum bağlantısı
Oğuzkan Erışık
Oğulcan Akıncıoğlu yazdı:

 

Güzergahta sorun yok abi.Yollar çok kötü değil.16 niyetim esasında aracı biraz daha atikleştirmek.

Bence 205 taban diğer seçeneklere göre daha dar olduğundan yere uygulayacağı basınç artacaktır. karda daha çok mukavemet demektir bu da. Ha kaç gün kar göreceğiz veya göreceksiniz o da ayı bir konu :) bence 3. seçenek..

hem kışın soğuktan bir nebze de olsa sertleşen süspansiyonların geri dönüşünü biraz daha kalın yanaklı lastikle absorbe edebiliriz.

Yorum bağlantısı
Servet Aydın
Oğulcan Akıncıoğlu yazdı:

 

Güzergahta sorun yok abi.Yollar çok kötü değil.16 niyetim esasında aracı biraz daha atikleştirmek.

Toplam çap aynı kalacağı için fark olmayacaktır. Orjinal ölçüden daha büyük teker torkun düşmesi, patinajın azalması, yerden yükselerek karda oturmayı engellemek için tercih edilmeli aslında

Yorum bağlantısı
Oğuzkan Erışık
Servet Aydın yazdı:

Toplam çap aynı kalacağı için fark olmayacaktır. Orjinal ölçüden daha büyük teker torkun düşmesi, patinajın azalması, yerden yükselerek karda oturmayı engellemek için tercih edilmeli aslında

Servet abi ama yere bir tekerleğin yere basacağı alan azalacak yük aynı kalacak. basınç daha da artacaktır dolayısıyla

Yorum bağlantısı
Oğuzkan Erışık
Servet Aydın yazdı:

Valla anlamadım ne demek istedin :)

Abi basınç yüzey alanıyla ters orantılıdır. Yüzey arttıkça basınç azalır. Tabanı dar olan lastik kullanırsak kara daha iyi basınç uygulayacağından daha çok tutunma sağlanır.

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Değil. Bizim araçlar çivili lastik kullanmıyor. İyi dişleri olan kış lastiği daha fazla tutunma alanı oluşturur. 

Yorum bağlantısı
Oğuzkan Erışık
(düzenlendi)
Servet Aydın yazdı:

Değil. Bizim araçlar çivili lastik kullanmıyor. İyi dişleri olan kış lastiği daha fazla tutunma alanı oluşturur. 

Buzdan değil de kardan bahsetmiyor muyduk abi ? Benim dediğimde kışlık lastik zaten. Bence basınç ne kadar fazla olursa kar üzerinde sağlayacağımız tutunma o denli yüksek olacaktır.

-Şimdi bir kaç siteye baktım dediklerim hakkında abi. Kafam eskide kalmış galiba ama ben hala bunu savunuyorum :) 

tarihinde Oğuzkan Erışık tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

taban ufaldıkça cm2 yere düşen yük fazlalıştığı için karda daha derine batarak tutuşu artırır. demo sunu yapmıştık 88 sene önce maslak buluşmasında nerdeydin ?

Servet Aydın yazdı:

Değil. Bizim araçlar çivili lastik kullanmıyor. İyi dişleri olan kış lastiği daha fazla tutunma alanı oluşturur. 

çivi zaten ayrı hadise, çivisiz gel bana

Yorum bağlantısı
Servet Aydın
Çağlar Bayur yazdı:

taban ufaldıkça cm2 yere düşen yük fazlalıştığı için karda daha derine batarak tutuşu artırır. demo sunu yapmıştık 88 sene önce maslak buluşmasında nerdeydin ?

çivi zaten ayrı hadise, çivisiz gel bana

Ne kadar baskı artar ise o kadar zemindeki kar ezilir ve buza dönüşür. Derine inince zemine ulaşma yok. 

Ayakkabı 42 numara kışlık. Karda yürüyorum. Çıkardım 45 numara giyindim. Daha fazla yüzey teması ile botun dişleri tutunmayı arttıracak 

 

 

"Tomasz Młodawski, Michelin Polonya üretim müdürü:

 

Kış lastikleri için yaz lastiğinden farklı daha dar tabanlı lastik kullanmanız önerilmez. Artık yaz ve kış lastiklerinde aynı ebatı kullanmak daha çok tercih edilen yöntemdir(otomobil üreticisi tarafından onaylanmış olan lastik ebatı). Kış için lastiklerin genişliğini daraltmak karla kaplı yollarda ve buzlu yollarda temas yüzeyinin azalması nedeniyle daha düşük çekişe,daha düşük fren performansına neden olur." 

 

 

Alıntıdır 

  • Beğen 1
  • Şaşkın 1
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora
Ne kadar baskı artar ise o kadar zemindeki kar ezilir ve buza dönüşür. Derine inince zemine ulaşma yok. 
Ayakkabı 42 numara kışlık. Karda yürüyorum. Çıkardım 45 numara giyindim. Daha fazla yüzey teması ile botun dişleri tutunmayı arttıracak 
 
 
"Tomasz Młodawski, Michelin Polonya üretim müdürü:
 
Kış lastikleri için yaz lastiğinden farklı daha dar tabanlı lastik kullanmanız önerilmez. Artık yaz ve kış lastiklerinde aynı ebatı kullanmak daha çok tercih edilen yöntemdir(otomobil üreticisi tarafından onaylanmış olan lastik ebatı). Kış için lastiklerin genişliğini daraltmak karla kaplı yollarda ve buzlu yollarda temas yüzeyinin azalması nedeniyle daha düşük çekişe,daha düşük fren performansına neden olur." 
 
 
Alıntıdır 
45 numara [emoji23]

Aynısı conti de diyor, kalın lastik iyidir.

Yorum bağlantısı
Servet Aydın
Oğuzkan Erışık yazdı:

Buzdan değil de kardan bahsetmiyor muyduk abi ? Benim dediğimde kışlık lastik zaten. Bence basınç ne kadar fazla olursa kar üzerinde sağlayacağımız tutunma o denli yüksek olacaktır.

-Şimdi bir kaç siteye baktım dediklerim hakkında abi. Kafam eskide kalmış galiba ama ben hala bunu savunuyorum :) 

Çok yol yaptım kar kış. Deneyimlerim çok. Şimdiki aracımda da kışlık lastikler daha geniş. Tutunma en üst düzeyde. 

Yorum bağlantısı
Fatih Mehmet Uslu
(düzenlendi)
Servet Aydın yazdı:

Çok yol yaptım kar kış. Deneyimlerim çok. Şimdiki aracımda da kışlık lastikler daha geniş. Tutunma en üst düzeyde. 

Benim orjinal ebatlar 205 taban, kışlıklar önceki sahibinden 195 olarak gelmişti. Kışlıkları takınca araba gözüme çirkin gözüktüğü için değiştirsem mi deyip duruyordum. Ama geniş taban iyi olmaz varsın dursun diyordum. Sen böyle deyince tekrar değiştirsem mi demeye başladım. Bilgili de bi abiye benziyosun😁 Kırk yıllık bilgiyi çöpe attın ama mantıklı da geldi ne yalan söyliyim.

tarihinde Fatih Mehmet Uslu tarafından düzenlendi
  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Uğur Kamil

vag grubu araçtan çıkma orjinal 16 inç jantla kış lastiği kullanmak daha mantıklı bence. Hem konforlu hemde lastik maliyeti ucuz olur + kar performansıda daha iyi olur.

Yorum bağlantısı
Servet Aydın
Fatih Mehmet Uslu yazdı:

 Bilgili de bi abiye benziyosun😁 Kırk yıllık bilgiyi çöpe attın ama mantıklı da geldi ne yalan söyliyim.

Zemin karlı veya buzlu. Aracımızda koşullara uygun lastik. Karda tutunma için lastik dişleri kara saplanacak, buzda iken kılcal damarlar pürüzsüz yüzeye yapışacak. Lastiğin tabanı genişledikçe dişler daha büyük, kılcal damarlar daha fazla veya daha derin olur. Devamı sende ✈️

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...