İçeriğe Yönlendir

Pedal Tepkime Cihazları


Fatih Sarıkaya

Recommended Posts

Ali Cihangiroğlu
Mehmet Boylan yazdı:

Daha almadım sadece deneme için takildi .

alma .

Fatih Sarıkaya yazdı:

Cruze hantal bir araba,pedal zımbırtıları takmasan bile gaza basınca tabiatında böğürmek var.Üst devirleri idare eder.

kasa ağır motor güçsüz, güçsüz atmosferik=boşa uğraşmayalım....

Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya
Mehmet Boylan yazdı:

Daha almadım sadece deneme için takildi .

Benim dizel turbolu arabam olsa ona kesinlikle takmazdım.Ben 1.4 90 beygirlik alt devirlerde ölü bir araca taktım.Alt devirlerim şuan kötü değil.Alacaksanızda hermarkayı almayın.

Ali Cihangiroğlu yazdı:

alma .

kasa ağır motor güçsüz, güçsüz atmosferik=boşa uğraşmayalım....

Ağır hakkattende.Benim kapılar eşşek ölüsü gibi,açılıp kapanırken bile adamı yoruyor.

Yorum bağlantısı
Fatih Mehmet Uslu

Merakımdan soruyorum. Bu cihazları takacağınıza gaza daha fazla bas diyorsunuz ya, yeni model araçlarda sürüş modları var. Sport, ekonomi vs diye. Araç testlerinde spor modda gaz tepkisinin iyileştiği söyleniyor. Bunu nasıl yapıyor firmalar. Bu da mı safsata.

Yorum bağlantısı
Fatih Mehmet Uslu
Servet Aydın yazdı:

O ayrı. Araç ecusu değişim yapıyor bir çok parametre de. 

Bu değişimleri herhangi bir cihazla elde etmek mümkün değil mi

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Fatih Sarıkaya

Konuyu 2 kasımda açmışım.O zamandan bu zamana kadar tamı tamına 11 gün geçmiş.Bu süre zarfı içinde konuyu takip eden arkadaşlara olan deyimlerimide paylaşmak gerektiğini düşündüm.Konuyu açıp bırakmamak lazım.Aşşağıda yazdıklarım tamamen kendi şahsi görüşüm olup beni bağlar.Başkalarına tavsiye niteliğinde değildir.Bu aleti takıp aracında arıza meydana gelenler sakın senden gördük yaptık demesinler.Bununda altını çizeyim.

 

Benim aracıma taktığım pedal kiti,Antalya ant otonun opel markalara taktığı cihazdır.Hala bu cihazı takıyorlarmı bilmiyorum.Cihazın hatırı sayılır bir ücreti var.

 

Bu cihazı taktıkdan sonra aracım tamamen yabancı oldu.Gaz tepkilerine sil baştan alışmak zorunda kaldım.Bu aleti kurulduğu günden buyana modlarında oynama yapmadan ekonomi özelliğinde kullandım.Günlük ortalama 150 km yol yapıyorum.Bu kilometrenin  80 nini uzun yol kalan kısmı olan 70 kilometresinide şehir içinde yapıyorum.

 

Alete alışmam yaklaşık 4 gün sürdü.Gaza daha yumuşak basıyorum.Gaza bastığımda en fazla 2500 devir bandına çıkıyorum,yol durumuna göre.Şehir içinde 2000 devirleri nadir görüyorum.Genel itibari ile 1500 devirde kullanıyorum.Aracımda lpg olduğu için düşük devir kurum sorunum yok.

 

Ben gaza basınca araç hemen tepki veriyor.Yüksek devirlere çıkıp araba anırmıyor.Aleti kapatıp aynısını yapmaya çalıştım olmadı.

1-2-3.vitesler arzu ettiğim gibi.Alt devirlerde ölülük gitti buda benim istediğim birşeydi.Üst devirlere çıkınca aletin araca bir etkisi yok.Zaten alet araca bir güç vermiyor.

Bu alet takılı vaziyette son yakıt ölçümüm 27 litre lpg ile 490 kilometre yol yaptım.Öncesinde 490 kilometreleri hiç gördüğüm olmadı.Netice olarak,verdiğim parayı hak ettiği kanaati bende oluştu.

 

 

 

M0ABK4.jpg?nocache

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Fatih Evcin

Araç 5.5 yakıt tüketmiş karışıkta. Bence gayet iyi. Eski tüketim nasıldı?

Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya
Fatih Evcin yazdı:

Araç 5.5 yakıt tüketmiş karışıkta. Bence gayet iyi. Eski tüketim nasıldı?

Bir ölçüm daha yapıyorum oda tamamlansın artık emin olabilirim.

Yorum bağlantısı
Fatih Evcin
Fatih Sarıkaya yazdı:

Bir ölçüm daha yapıyorum oda tamamlansın artık emin olabilirim.

cihazdan önceki tüketim nasıldı?

Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya
Fatih Evcin yazdı:

cihazdan önceki tüketim nasıldı?

Normal aynı sürüş tarzı 460 km.Biraz agresig olursa 430 km.

Yorum bağlantısı
Fatih Evcin
Fatih Sarıkaya yazdı:

Normal aynı sürüş tarzı 460 km.Biraz agresig olursa 430 km.

cihazdan önce 5.8 cihazdan sonra 5.5 yakıt tüketimi ve alt devirlerde canlılık diyebilir miyiz?

Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya
Fatih Evcin yazdı:

cihazdan önce 5.8 cihazdan sonra 5.5 yakıt tüketimi ve alt devirlerde canlılık diyebilir miyiz?

Alt devirlerde canlılık diyebiliriz ama yakıt hakkında birşey demek için erken.Bir seferlik ölçüm yetmez.Bu motor kullanıma göre bana 100 kilometrede ortalama 5.8 den 6.4 kadar yakıt tüketimi sunuyor.Tabiki bu fabrika verisi değil.Kendi verilerim.

Son ölçümümde şuan yaklaşık 310 kilometredeyim.Bu günün sonunda 360 kilometre olacak.Yarınıda tamamlarsa, orası biraz zor gibi.Herşey ortaya çıkacak.Zaten ben tasarruf için almadım.Öncekinden çok yakmasın yeterli diyordum.Cihaz bağlandığından yakıtımın artacağını düşünüyordumki öyle olması lazımdı.Firma ekonomi modunda %7 tasarruf sağlanabilir demişti, ben inanmamıştım.

Yorum bağlantısı
Fatih Evcin
Fatih Sarıkaya yazdı:

Alt devirlerde canlılık diyebiliriz ama yakıt hakkında birşey demek için erken.Bir seferlik ölçüm yetmez.Bu motor kullanıma göre bana 100 kilometrede ortalama 5.8 den 6.4 kadar yakıt tüketimi sunuyor.Tabiki bu fabrika verisi değil.Kendi verilerim.

Son ölçümümde şuan yaklaşık 310 kilometredeyim.Bu günün sonunda 360 kilometre olacak.Yarınıda tamamlarsa, orası biraz zor gibi.Herşey ortaya çıkacak.Zaten ben tasarruf için almadım.Öncekinden çok yakmasın yeterli diyordum.Cihaz bağlandığından yakıtımın artacağını düşünüyordumki öyle olması lazımdı.Firma ekonomi modunda %7 tasarruf sağlanabilir demişti, ben inanmamıştım.

Bende artırır demiştim. Ama tabi o tamamen kullanmak ile alakalı. Takip ediyorum konuyu :) 

Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya
Ali Cihangiroğlu yazdı:

gaza fazla bastığını düşün, ne olacaksa o olacak bence...

Öyle düşünerek basmayı denedim ama onun gibi basamadım.Hatta mesajını okudukdan sonra bugünde denedim.Bu alet takılı değilken bu araç artık tat vermiyor.

Aklıma şöyle birşey geldi.Şimdi orjinalde benim aracın tepkimesi yavaş.Almanyada ömrünün son baharını yaşayan amca ve teyzeler aracın üstünü açıp fildir fildir gezsin ama gaza bastığında gitmesin güvende olsunlar diye bu şekilde ayarlandığını düşünüyorum :) 

Normalde daha çok gaza bastığımda araç yavaş hareket ediyor.Gaza dokunduğumda aldığı yakıtı harekete geçirmiyor.Bu alet takılı iken aldığı yakıtı harekete geçiriyor.Belkide bu yüzde ekonomi sağlıyor olabilir.Basıyorum akaryakıt yiyor ama gitmiyor.Alet ile basıyorum akaryakıt yiyor ve hareket ediyor.Valla artık neyse ney.Benim bukonu hakkında engin bilgim yada tecrübem yok.Alıp kullandığım kadarını biliyorum,onuda buraya yazdım zaten.

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

senin basacağın limitin üstüne çıkıyormu acaba incelemek lazım, kesin olan ek güç vermediği, kullanımda tatmin ediyorsa güzel aslında, ama tam güzel olması için çok ucuz olması lazım bana göre, zira saçma fiyattan satılıyor, bu paraya gerçek güç veren birşeyler yapardım diye düşünüyorum, neyse iyice test et bakalım nasılmış, çalışması hakkında detaylı veri lazım, şuan bilidiğim sadece pedal tepki hızını arttırdığı...

 

bir örnek vereyim;  analog joystic ayarı gibi, bununla araba similasyonu oynadığını düşün, kolu sağa tam dayadın ama direksiyon tam dönmedi, tam dönmesi için ayarlarsın hani, ama bu seferde tepki hızı çok fazla olur, azıcık oynatman normal direksiyonu 1 tur çevirmiş gibi olur, bunun çalışma olayıda bu, ani hareket, ama sonuçta direksiyon belli bir tur döner o kadar, sadece sen bu dönüş hızını arttırırsın, bu güzel bir çalışma örneği oldu sanırım, sonuçta güç belli sınırlar belli, tepkime fazla, box yada lyazılımda ise güç artar sınır artar tepkime artar :)

 

Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya
Ali Cihangiroğlu yazdı:

senin basacağın limitin üstüne çıkıyormu acaba incelemek lazım, kesin olan ek güç vermediği, kullanımda tatmin ediyorsa güzel aslında, ama tam güzel olması için çok ucuz olması lazım bana göre, zira saçma fiyattan satılıyor, bu paraya gerçek güç veren birşeyler yapardım diye düşünüyorum, neyse iyice test et bakalım nasılmış, çalışması hakkında detaylı veri lazım, şuan bilidiğim sadece pedal tepki hızını arttırdığı...

 

bir örnek vereyim;  analog joystic ayarı gibi, bununla araba similasyonu oynadığını düşün, kolu sağa tam dayadın ama direksiyon tam dönmedi, tam dönmesi için ayarlarsın hani, ama bu seferde tepki hızı çok fazla olur, azıcık oynatman normal direksiyonu 1 tur çevirmiş gibi olur, bunun çalışma olayıda bu, ani hareket, ama sonuçta direksiyon belli bir tur döner o kadar, sadece sen bu dönüş hızını arttırırsın, bu güzel bir çalışma örneği oldu sanırım, sonuçta güç belli sınırlar belli, tepkime fazla, box yada lyazılımda ise güç artar sınır artar tepkime artar :)

 

Pahalı olması albenisini öldürüyor.Alet araçda takılı tecrübe ettikçe ilave ederim.Güç artışı vermediği konusunda senin ile hem fikirim.Şunuda ilave edeyim.Ben alet takılı değil iken gaza abandım 2500 devire kadar getirdim,alet takılı iken 2500 devirekadar getirdim.Her iki ölçümüde hızlı yapmaya çalıştım.Alet takılı iken beni koltuğa yapıştırıyor.İşte burası beni cezbeden yeri.Neden 2500 deviri seçtim dersen,aletin en etkili yerleri orası.3000 devirden sonra aletten verim alınmıyor.Ben sadece ekonomide kullandığımdan öyledir belkide bilemiyorum.Plus + modu hiç denemedim.Mesela hızlı manevra yapman lazım onu hemen yapabiliyorum.3000 devire kadar yarım turbolugibi oldum :) 

Aleti aldığım firma aracı satarsan cihazı getir az fark ile yeni aldığın araca uygun sıfır ürün veririz dedi.

 

Hanımın superb sine taksam neolur acaba düşünmedim değil.Soketler uymuyor birde kurcalamak istemedim başıma iş alırım diye.Zaten 150 beygir araba,böyle cihazlara hiç ihtiyacı yoktur.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

hızlanma olayı güzelmiş, yakıt ne durumda o önemli, artış yoksa geriye sadece fiyatı kalıyor, çok pahalı ...

Yorum bağlantısı
Coşkun Basan

Benim bu cihaz hakkında ön yargılarım var dı yıkılıyor [emoji4] fiyatı uygun olsa tork beklentisi atiklik isteyenler den ciddi talep olur bu fiyatlara çıkınca soft yazılım daha mantıklı geliyor ki bende öyle yaptım [emoji1] Aletin iyi olan diğer yanıda sökülebilmesi

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Fatih Sarıkaya

26.11.2019 saat öğleden sonra 14:15 suları.Antalyada bir işim çıktı bu vesile ile pedal boxın plus + modunu deneme imkanı buldu.Edindiğim tecrübeler şu şekildedir.

 

Pedal boxın plus + modu açtım ve düştüm Antalya yoluna.Hava çok kötü idi.Bağzı yerlerde silecek yetiştirmediği oldu o nedenle çok iyi bir deneyim oldu diyemem.Toplamda 429 km yol yaptım.Yakıt tüketimim 100 kilometrede 6,4 idi.Araç bilgi ekranında 27,5 litre yakıt tükettiğim görülüyordu ancak gerçek tüketim 34,22 litre idi.

 

Beni ençok zorlayan kalkışlar oldu.Dengesiz gaz tepkimesi ve benim buna alışmam gerçekten çok zordu.Gün sonunda bile hala alışamadım.Bu modda devamlı kullanmam halinde bende, debriyaj balatasını kısa sürede elime alacağım kanaati pekişti.Kalkışlarda sürekli balataya çalışıyordu.Alışmakmı? sanırsam bende henüz o kabiliyet pekişmedi.

 

Bağzan kalkışlarda aracın ön iki tekerin havaya kalktığı hissi uyandı.Gerçekte öyle birşey olmadı, yalnız aracım asvalta tutunmakda zorlandı.Araçda kaliteli lastikler olmasına rağmen.Bir ara bir tane jetta ile kalkışda çekiştik :) ben 1.vitesden itibaren pedaldan ayağımı 5 bin devire kadar çekmedim.1-2-3-4-5 bu şekilde.Aynısını oda yapıyordu büyük ihtimalki arabasının motorunun sesinin çok gürültülü geldiğini duyabiliyordum.Normal şartlarda benim o araç ile çekişebilmem mevzubahis bile değil.Burada aracıma vermiş olabileceğim zararlar ise, yağ eksiltme ve çabuk aşınma.Devamlı böyle sürüşler yapmak mümkün değil.Benim amacım neler verebilecek onu zor koşullarda denemek oldu.

 

Araç hızlandıkdan sonra iyi bir ivmeleme yakalayabiliyorum.Pedal boxsın araca verdiği gaz tepkimesi benden daha hızlı ve aracın tepkiside aynı o yönde.Aracın harcadığı yakıta gelecek olursak.Ayı şekilde pedal box olmadan sürüş yapmış olsaydım, tüketim aşşağı yukarı aynı olacaktı.

 

Plus + modda kullanmak zor ve yorucu.Kesinlikle keyif vermiyor.Devamlı bir kerkinme hali oluyor, özellikle kalkışlar zor.Ekonomi mod ise en güzeli.Ben bu moddan memnunum.

 

Başkada ekliyebileceğim neler vardır, aklıma gelmiyor.Soru olursa yanıtlarım.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...