İçeriğe Yönlendir

Fiesta V - Turbo-Enjektör Sorunu ve Duman Atma


Enver Küçükdoğan

Recommended Posts

Ahmet Taşkın

Turbonun revizyon yapilmasinda ne gibi sorun ortaya çıkabilir sonuçta içindeki bütün parçaları orjinaliyle değiştirmiş oluyoruz?

Yorum bağlantısı
Erhan Doruk
Turbonun revizyon yapilmasinda ne gibi sorun ortaya çıkabilir sonuçta içindeki bütün parçaları orjinaliyle değiştirmiş oluyoruz?

sonuçta iyi biryerde revize edilmeyen turbo ileride tekrar daha büyük sorunlar açacağından, revize etmekle parayı riske atıyorsunuz. 700 lira yenisi ise tamirine 200 den fazla verilmesi pek mantıklı değil. sonuçta yeni turbo en az 100k km yapabilir.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

100.000d/d hızlara çıkabilen bir türbin sistemini, hangi parmak-göz-gez-arpacıklar :) , fabrikasyon gibi toplayaiblir. Revize bir turbo, Otosan onaylı firmadan bile çıksa, ömrü sıfırı kadar olamaz, mantığa ters.

Yorum bağlantısı
Lokman Ceritlioğlu
Yine de ehil bir kulağa dinletmek iyi olur tabii. Turbo kontrolü maalesef görsel olarak yapılamıyor, iz olarak görünen geçen havanın yarattığı siyah efekt olabilir, yoksa kanatlar milisaniye temas etse paramparça olur.

bilgi için teşekkürler. en yakın zamanda baktırmam lazım.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
evet bu sesin benzeri benimkindede var motor soğukken turbonun üfürme sesi net duyulabiliyor ama ısınınca biraz kesiliyor. birde mootoru stop ettiğimiz anda eski rowenta süpürgeleri kapatığımızda çıkan vınlayarak durma sesini çıkarıyor bu durum normalmidir acaba. ? tşkrler.

Süpürge değil, araba olduğu uygun bir dille anlatılmalı...

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Bu araçların ağır bakımlarının bile 500-600 lira olduğu düşündüğünüzde ,700 lira turbo fiyatı uygun bence orjinalse. Öğrenci için ise biraz lüks olabilir bu araç. :D

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Yanlış olmasın, fiestaya süpürge muamelesi... :D Bülent bey, motor soğukken ilk çalışmada rolantide beklerken, egsozt tarafında ıslık sesi duyuyorum, motor ısınınca kesiliyor, ama ses arkada susuturucudan geliyor, motor stop edince turbo dönüş sesi duyuyorsanız, turbonun ömrü baya azalmış demektir, özellikle küçük turbolarda ses duymazsınız, bakımı falanda olmayacağına göre, mümkün olduğunca uzun dayanması için her 5000 de hava filtresi ve her 10000 de yağı değişmeyi sakın aksatmayın, dayana bildiği kadar dayansın turbonuz.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
uygun bir dil?(türkçe) burda benzetme yapıldı. süpürge? .. uyarınız için teşekkürler. en iyisi sormamış olayım .

Espiriydi... Pardon bir daha yapmam...

Yorum bağlantısı
Erkan Yancar

türkiyedeki yakıt,yağ ve kullanım kalitesi göz önüne alındığında turboların ortalama ömrü 100 ila 150 bin arası değişiyor.( iyi kullananlar 400 bin bile görebiliyor) .orjinali garrett marka 750 civarı ama borg wagner marka var alman yapımı ve opelin orjinal üreticisi.500 civarı bulunuyor. wagner i tavsiye ederim. ama turbo değişince yağ ve filtrede değişmek zorunda onuda hesaba kat bence. revizyona çok yanaşma derim......

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ahmet Taşkın
türkiyedeki yakıt,yağ ve kullanım kalitesi göz önüne alındığında turboların ortalama ömrü 100 ila 150 bin arası değişiyor.( iyi kullananlar 400 bin bile görebiliyor) .orjinali garrett marka 750 civarı ama borg wagner marka var alman yapımı ve opelin orjinal üreticisi.500 civarı bulunuyor. wagner i tavsiye ederim. ama turbo değişince yağ ve filtrede değişmek zorunda onuda hesaba kat bence. revizyona çok yanaşma derim......

bunu söylediğiniz baya iyi oldu wagner marka turbo tam uyuyorsa hemen araştırmaya başlayayım

Yorum bağlantısı
Ahmet Taşkın

borg warner marka turbo bizim fiestalara tam uyuyormu birde ulaşabileceğim turbo toptancıları var mı bildik arkadaşlar

Yorum bağlantısı
Ersen Tapan
(düzenlendi)
yok bizim sesler önden turbonun kendisinden geliyor. artık bu yazıları okuduktan sonra turbomdan şüphelenmeye başladım yakın zamanda ustama bir danışayım. ben benzetmeyi turbonun kendisine yaptım süpürgeyi kapatınca enerji olmadan boşta dönme sesi çıkartır onunla alaka kurmaya çalıştım . o anlık aklıma başka bir şey gelmedi. sanırım bir yanlış anlama zircirlemesi yarattım . sürç-ü lisan ettikse affola. mehmet bey in esprisi için ayrıca teşekkür. geç anladım ama biraz düşününüce gerçekten güzel espriymiş.teşekkürler.

Aracınızı servise götürün gösterin; baksınlar arıza varmı yokmu söylerler.. Arıza varsa yaptırmak zorunda değilsiniz.. :blush:

Yoksada içiniz rahat eder boşa masraf yapmamış olursunuz..

tarihinde Ersen Tapan tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ahmet Taşkın
Aracınızı servise götürün gösterin; baksınlar arıza varmı yokmu söylerler.. Arıza varsa yaptırmak zorunda değilsiniz.. :good1:

Yoksada içiniz rahat eder boşa masraf yapmamış olursunuz..

milde boşluk turbo vınlaması ve emmeye çok az miktarda yağ gidiyor sorun var turbo tamircisine baktırdım

Yorum bağlantısı
Erkan Yancar
borg warner marka turbo bizim fiestalara tam uyuyormu birde ulaşabileceğim turbo toptancıları var mı bildik arkadaşlar

borg wagner ben taktırdım gayet iyi. hiç bir sorun yok.hatta turbo sesi daha güzel geliyor

Yorum bağlantısı
Ahmet Taşkın

dün sordurtturdum ve borgwarner olmaz demişler muhtemelen bilmiyorlar ford servisi 1800 lira orjinali dedi 700 liralara olanları çin malı güvenilmez demişler izmirde bi turbocu daha söylemişler bu adamın üstüne yok diye bakalım bu ara pek vaktim yok ama araştıracağım daha

Yorum bağlantısı
Eser Atalas

Merhaba;

Benim de aracım 2005 model 250.00km de Tdci Fiesta. Son 1 haftadır bir ses gelmeye başladı: Devir 2.500-3.000 arasında iken kaputtan bir üfleme, bir zzzz, bir vızzzz :-) sesi geliyor. Özellikle 3. ve 4. viteste geliyor desem inanır mısınız? Hızlanırken sorun yok. devir 2.500 ü bulunca zırlayıp sonra 3.000 de kesiliyor. Aşağı inerken yine aynı zırıltı var :-) Bir de turbo sanki devreye girip çıkarken bana kendini hissettiriyor, bu da ilginç: 2.000 devrin üstüne çıkınca sanki otomatik vitesli arabalarda vites değişirken olduğu gibi kısa ve ufak bir kasılma oluyor, turbo devreye giriyor gibi hissediyorum. Aynısı devir düşüp de turbo devreden çıkınca da oluyor gibi hissediyorum... 5.000km de filtre değiştiririm, 10.000 de bir de standart bakımları yaparım, ne oldu ve ne yapmam lazım bilmiyorum...

Yorum bağlantısı
Alper Çabuk
Merhaba;

Benim de aracım 2005 model 250.00km de Tdci Fiesta. Son 1 haftadır bir ses gelmeye başladı: Devir 2.500-3.000 arasında iken kaputtan bir üfleme, bir zzzz, bir vızzzz :-) sesi geliyor. Özellikle 3. ve 4. viteste geliyor desem inanır mısınız? Hızlanırken sorun yok. devir 2.500 ü bulunca zırlayıp sonra 3.000 de kesiliyor. Aşağı inerken yine aynı zırıltı var :-) Bir de turbo sanki devreye girip çıkarken bana kendini hissettiriyor, bu da ilginç: 2.000 devrin üstüne çıkınca sanki otomatik vitesli arabalarda vites değişirken olduğu gibi kısa ve ufak bir kasılma oluyor, turbo devreye giriyor gibi hissediyorum. Aynısı devir düşüp de turbo devreden çıkınca da oluyor gibi hissediyorum... 5.000km de filtre değiştiririm, 10.000 de bir de standart bakımları yaparım, ne oldu ve ne yapmam lazım bilmiyorum...

Aynı sorun bendede 1 aydır var ama toplamında 15 bin eden bi arabanın ufak tefek parçalarının binlerle

ifade edilmesi çok üzücü bir olay ama forum daki hünerli ve bilgili kişilerin sorunumuza makul bi çözüm bulacaklarından eminim

Yorum bağlantısı
Ahmet Taşkın
Merhaba;

Benim de aracım 2005 model 250.00km de Tdci Fiesta. Son 1 haftadır bir ses gelmeye başladı: Devir 2.500-3.000 arasında iken kaputtan bir üfleme, bir zzzz, bir vızzzz :-) sesi geliyor. Özellikle 3. ve 4. viteste geliyor desem inanır mısınız? Hızlanırken sorun yok. devir 2.500 ü bulunca zırlayıp sonra 3.000 de kesiliyor. Aşağı inerken yine aynı zırıltı var :-) Bir de turbo sanki devreye girip çıkarken bana kendini hissettiriyor, bu da ilginç: 2.000 devrin üstüne çıkınca sanki otomatik vitesli arabalarda vites değişirken olduğu gibi kısa ve ufak bir kasılma oluyor, turbo devreye giriyor gibi hissediyorum. Aynısı devir düşüp de turbo devreden çıkınca da oluyor gibi hissediyorum... 5.000km de filtre değiştiririm, 10.000 de bir de standart bakımları yaparım, ne oldu ve ne yapmam lazım bilmiyorum...

hemen endişe etmemek lazım belki turbo hortum bağlantılarında bir kaçakta meydana gelmiş olabilir belki hortumun ucunda bir yırtık benimde başıma babamın aracında gelmişti ama yinede 250 binde bir aracın turbosu değişmemişse o kmlere ulaşması zor gibime geliyor

Yorum bağlantısı
Erkan Yancar
dün sordurtturdum ve borgwarner olmaz demişler muhtemelen bilmiyorlar ford servisi 1800 lira orjinali dedi 700 liralara olanları çin malı güvenilmez demişler izmirde bi turbocu daha söylemişler bu adamın üstüne yok diye bakalım bu ara pek vaktim yok ama araştıracağım daha

abi servisi geç bence. ben maf sensörü değiştirdim servis 570 dedi yan sanayisi yok dedi. orjinal siemens marka sensörü 150 tl ye aldım.borg wagner nasıl olmazmış 2 aydır kullanıyorum ve alman malı.kutudan ben çıkarttım. biliyorsun her ülkenin barkod numarası ayrı kontrol ettim almanya çıktı.

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Erkan Yancar
borg wagner turbolarında fiyatları çünkü 730 lira civarlarında

ben mersinden aldım.uğue özel ford servisi ve yedek parça diye bir yerden.500 tl maxımum karta 5 taksit yaptılar

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...