İçeriğe Yönlendir

Fiesta V - Turbo-Enjektör Sorunu ve Duman Atma


Enver Küçükdoğan

Recommended Posts

Ali Cihangiroğlu

Bak, benden sana tavsiye, turbo tamir olur ama bunun doğrusu yenisini almaktır, asla tamir gören yenisi gibi olamaz, iyi tamir eden yerler var ama bence sıfır al rahat et, turbo kanatçığı yamulduysa sebebini kesin bulman lazım, yeniside bozulabilir, ayrıca o şekilde kullan bir şey olmaz diyen ustadan yazılı garanti al, bakalım verebilecekmi? Kanatçık koptuğu an motor indirmen gerekebilir, contada sorun var demişsin, demekki hatalı montaj yada defolu malzemem kullanılmış, ehil bir ustaya en kısa zamanda yeniltmeni tavsiye ederim, yoksa astarı yüzünden pahalıya patlar, turbo ötmeye başladıysa idere et denmez, hemen değiştirilmelidir.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş

bazı arkadaşlarım bana diyorki bakımlarını neden serviste yaptırmıyorsun..neden diyorum servis diyorlar...eeee diyorum....yani kendim yağımı filtremi alırım giderim ustama abi tak şunları al işçlik parasını hayırlı işler derim çıkarım.servise gidip fazladan para vermenin manası yok.neymiş km'Si düzenlimi orda görülürmüş.bakımları düzenlimi yapılmışmı diye.allah aşkına arabayı kullanıpta ve bundan zevk alıpta bakımını yaptırmayan insana servis ne yapsın.güvenmiyorsan sıfır araba alırsın.ohh içimi döktüm :bravo::flowers:

bu ıslık sesi malasef benim turbomdada var.Ustama soyledim zararrı şuan için olmaz dedi.ama insanın kafasına takılıyor.imkan varsa sıfır alıp takmak en rahatlatıcı kısmı tabiiki ama turbo tamirleri ne kadar sağlıklı orası tartışılır..

NOT : .Sakaryada bulunan AKGÜN ford servisini kesinlikle tavsiye etmiyorum.

Açık opet yağ ve otosan hava filtresi de cabası :D

Yorum bağlantısı
Fatih Keskin

Turbo su tamir edilen iki araç gördüm çok kısa süre sonra ikiside motor indirdi.Belkide tesadüf tür ama başımıza gelen bu.En doğrusu sıfır alıp takmak.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Hasan Molla
(düzenlendi)

Bahsettiğiniz parçanın resmi var mı yani çıkan hotumun ?

Birde yetkili servise gitmek pek iyi değil malesef :( kullandığı malzemeler ortada

Hortum değil de , hava filtresinden turboya gelen hava kanalını turboya irtibatlandırırken alta konulmuş conta diyelim. süper bir isim tamlaması oldu. Bu conta paramparça olmuş. Miadını doldurmuş muhtemelen de turbonun içine burdan plastik parçaları kaçtı. Turbo tamircisinin dediğinie göre 150 bin d/dk hızla dönerken toz zerresi dahi girse içine ciddi hasarlar verebiliyormuş. Bugün biraz araştırma yaptığım kadarıyla. Bütün turbo tamir bakım servisleri aynı şeyleri yazıyor. Turbonuza revizyon yaptırdığınız zaman arızanın neden olduğunu tespit ettirin mutlaka. Sorunun giderilmediği durumlarda aynı arıza tekrar nüksedebilir diyorlar. Ve tekrar tekrar söyledikleri şey, turbo bakımından sonra muhakkak yağ, yağ filtesi , ve hava filtresini değiştirin ve kanalları kimyasal ile temizleyin.

tarihinde Hasan Molla tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
İ.Göksel Yaman

Islık çalan Turbo çok önemli bir problem değildir. Aracınızda herhangi gibi bir Performans kaybıda yaşatmaz.

Size tavsiyem bu şekilde biraz daha idare edip Yeni Turbo almanızı öneririm, Revizyon gören Turbo sağlıklı olmuyor..

Yorum bağlantısı
Hasan Molla

Turbo su tamir edilen iki araç gördüm çok kısa süre sonra ikiside motor indirdi.Belkide tesadüf tür ama başımıza gelen bu.En doğrusu sıfır alıp takmak.

Turbosu tamir edilen araçların kısa sürede tekrar turbo yemesi olayı, muhtemelen az önce yukarıda bahsettiğim gibi, turboya arıza yaptıracak etkenin tespit edilmemesi ya da tam giderilememesinden dolayı olmuş olabilir. mutlaka sıfır turbo almak daha sağlıklıdır elbette.

Yorum bağlantısı
Abdil Çekiç

merhaba

200.000 deki aracım 5.000 km de yaklaşık 3 lt. yağ eksiltiyor. Ustaya götürdüğümde kontrollerinde herhangi bir kaçak bulamadı. Aracı boşta devirlendirip egzost gazına bakarak ve turbo hortumunu çıkartıp yapraklarını kontrol etti. Buna göre turbonun yapraklarının hasar gördüğü ve yağ yakmasının bundan dolayı olduğunu haliylede turboyu değiştirmemiz gerektiğini söyledi. Bundan sonra bende kontrollerimde aracın sabah ilk çalıştırmada(özellikle soğuk havalarda) ve motora aşırı yüklendiğimde aynadan egzostan mavimsi beyaz bir dumanı farketmeye başladım.

Sizce bu kadar yağ eksiltmem turboya bağlı olabilir mi?

İyi günler...

Yorum bağlantısı
Hasan Molla
(düzenlendi)

Turbo bakımı ve montajı tamamlandı.Aracımı akşam aldım sorunsuz çalışıyor. Bu arada dikkat edilmesi gereken bazı noktaları paylaşmak istiyorum. Her ne kadar periyodik bakımlara dikkat etsek te işte bu turbo denen şeyin arıza yapmasına neden olan etkenlerden biri pislik. Hava filtresinin temiz olmayışı, hortumların pisliği, periyodik bakımlarda ki özensizlik. vs.

Birinci resimdeki turboya bağlantı borusunun contasından önceki mesajlarda bahsetmiştim. Aradım taradım inat ettim. bu contayı buldum. Eski conta paramparça olmuştu. Yine turboya yağ besleme borusunun içi kurum doluydu onu da temizledim.

Son olarak yağını daha yeni değiştirmiş olmama rağmen riske girmedim ve yağ ve hava filtresini tekrar değiştirdim. Bu arada bir de carbon clean yaptırmayı düşünüyorum.

Turbo bakımı 350 TL

Conta 10 TL

Yağ değişimi ve turbonun demontaj ve montajı 150 TL

Toplam 510 TL bedelle bu işlemlerden kurtulmuş oldum. Sıfır turbo almak daha mantıklı diyen arkadaşlar ; Sıfır turbo 1250 TL. eski turbonun sökümü ve yenisinin takılması, yağ değişimi 150 TL olmak üzere 1400 TL tutuyor. ayrıca Gerek turbo servisi gerekte bakım servislerinin söylediği şey ( ben onların yalancısıyım) Sıfır turboda garantinin olmadığı konusunda üstüne basa basa uyardılar. Ve vurgu yaptıkları diğer husus turbonun hasar görmesine neden olan etkenin tespit edilmesinin gerektiği, aksi takdirde sıfır turbo da alsan aynı arızanın kısa sürede tekrar edeceği idi.

tarihinde Hasan Molla tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Erhan Ay

evet bende kaç yere sorduysam sıfır turboda garanti veremiyoruz dediler..eee ne güzel dünya dedim.sanki turboyu ekmek parasına satıyorlar.işlerine nasıl geliyorlarsa...

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Hayırlı olsun, garanti olayı zaten biraz saçma, sıfır turboda en azından bir süre verin dimi, tamir edilmiş turbo işine gelince, bizim iş makinalarında yaparlardı, şimdiyse vazgeçtiler, çünki dayanmıyor, araba biraz daha avantajlı ama yinede sakat, sıfır turbo fiyatlarında uçmuşlar, sıfır focus turbosu 830 tl. civarı, fiestanınki 750 tl. civarı, daha ucuzada bulursunuz, garanti önemli değil, tamir edilenden daha fazla dayanacağından eminim, ben olsam sıfırdan şaşmazdım, inşallah seninkide uzun yıllar dayanır.

Yorum bağlantısı
Erhan Ay

Hayırlı olsun, garanti olayı zaten biraz saçma, sıfır turboda en azından bir süre verin dimi, tamir edilmiş turbo işine gelince, bizim iş makinalarında yaparlardı, şimdiyse vazgeçtiler, çünki dayanmıyor, araba biraz daha avantajlı ama yinede sakat, sıfır turbo fiyatlarında uçmuşlar, sıfır focus turbosu 830 tl. civarı, fiestanınki 750 tl. civarı, daha ucuzada bulursunuz, garanti önemli değil, tamir edilenden daha fazla dayanacağından eminim, ben olsam sıfırdan şaşmazdım, inşallah seninkide uzun yıllar dayanır.

sıfır turbo ( orjinal) 750 tl civarı nerde bulabiliriz.Bildiğiniz bir yer varmı acaba ?

Yorum bağlantısı
Ahmet Taşkın

Zamanında bende biraz gezmiş bu konuyu araştırmıştım. Bmcden Emekli Turbo kısmında çalışan yaşlı bir amca benimde mühendis olduğumu ve konuya çok ilgili olduğumu görünce epeyce bir bilgi bana da anlattı.

Turboyu asıl öldüren şeyin bakımsızlık olduğunu ve aracın kullanım ortamının çok önemli olduğudur. Özellikle hava filtresi hayati önem taşıyor. Dakikada 100bin Devirle dönen turbo kanatçığına çarpan kum tanesi değil yamultmak türbini parçalayabiliyor ki tek tek gösterdi anlattı.

Revizyona gelince turboda emme kısmında bir türbin egzos kısmında bir türbin bu türbinleri bağlayan bir mil ve bunlara yataklık yapan iki burç var. Gerisi dökümden dışı.

Burda en büyük sıkıntı bu kadar devirli dönen milin balansını yapmak. Bunu da çok özel gelişmiş tezgahlar yapıyor. İşin asıl yanı balans. Bir çok turbo tamircisi söküp takıp balansını yapacak firmaya yolluyor.

Revizyon sırasında tamirci gerekli gördüğü yerleri değişimini yapıyor. Yanlış hatırlamıyorsam iki sene evvel 80er lira kanatlar 150(?) lira gibi türbinler 30ar lira gibi de burçlarıydı (tam doğru hatırlamıyorum). Daha sonra ise balansı yapılıyor.Yapılacak işleme göre 300 ila 400 lira sadece turbo için masraf çıkarıyor revizyoncular. Bİrde yağını filtrelerini aracın düşünürseniz 550 gibi rakamları buluyor.

Hiç bir firma Turbonun bozulmayacağı garantisini vermiyor. Sıfırda alsanız revizyonda yapsanız. Çünkü riskli sebeplerinin bulunması lasım. Muhtemelen yırtık hortum gibi.

Ayrıca turbo üreten dünyada birkaç firma var. "KKK" "garet" "borg wargner" gibi. Birde çinli bir kaç turbo.

Turbo arızasını anlamak için emme kısmındaki hortum sökülerek bakılıyor ve gaza yüklenince yağ atıyorsa emmeye bolca turbon bitik diyenler olduğu gibi tam turbonun ucundan söküp rolantideyken aracı stop edip turbonun kaç sn döndüğüne bakıp yataklarının ne kadar aşındığını anlayanlar da var. Ama herkesin dediği sökülmeden kapalı bir kutu anlaşılmaz deniyor.

400 liraya çakmaları olduğu gibi 770 lira gibi fiyatlara orjinalide varken 1700 liraya kadar aynı ürünün orjinali var.(niye 1000liranın üstündekide olanda orjinalse 800 lira olanda orjinalse ne farkı var deyince onu da bilmiyorlardı) Sorduğunuzda KKK da olsa garette olsa bu adamların çindeki fabriklarının gelip gelmediğini ürünün anlayamazsınız diyorlar. O nedenle Turbo tam bir başağrısı.

Bana da şuan turbo revizyonu mantıklı geliyor. Çok şükür benim araçta bir sorun yok.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Erhan Ay

orjinal yani fordun kendi kullandığı orjinal turboya serviste 1500 tl veremem.vermem...ama başka yerden daha ucuza bulurum mantığı ile hareket ediyorum tabiiki...

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

Yan sanayimi değilmi Alper beye soralım hemen, yan sanayi bile olsa yinede gider onu alır, tamir ettirmem şahsen.

Sordum ve cevabınıda aldım, ilk tepkim hiaaaa :tirs: oldu....

Turbo KKK Marka 900.00 Tl.

Turbo İthal ( Çin Menşei ) 550.00 Tl.

Turbo Orijinal Ford 2.250 Tl.

Benim seçimim para durumuma göre ucuzdan pahalıya olurdu, tamir seçenek dışı hala.

Araştırdıkça daha ucuza bulmakta mümkün, KKK sıfır turboyu 784 tl. ye başka yerden buldum mesela...

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Serhat Çerçi

Babamda bulunan 2006 mondeo tdci'in turbosu Adana'da turbo revizyonu için gerekli hassas araç gereçleri bulunan bir turbo revizyon merkezinde revize edilmişti 2009 yılında. O zamandan bu yana araç kullanılmakta, sanırım 20.bin km kadar da yapmıştır, ve şu anda herhangi bir sıkıntı,( performans kaybı, ses,yakıt artışı,yağ eksiltme,egzozdan mavi duman vs.) şikayet yaratacak herhangi bir durum bulunmamakta. Turbonun döküm yapısına zarar vermek güç olduğundan, en sık rastlanan arızalar mil, türbin ya da burç gibi hareketli parçalarda oluştuğundan, ve bu parçalarında yüksek kaliteli tamir kitleri piyasada mevcut olduğundan ehil ellerde turbo revizyonu, özellikle de fiyat/alınan verim orantısı açısından bakıldığında, hiç de yabana atılacak bir seçenek değildir bana göre.

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Aslında bir de farklı düşünelim, biz zaten bilinçli kullanıcıyız, turboda sorunu hissettiğimiz an müdahale edersek, yani hafif ses gelmeye başladığında mesela, kanatlar falan eğilip kırılmadan, o zaman sedece turbonun yatakları değişir, bunuda dediğin gibi ehil ellerde yaptırabiliriz, ama hasar daha fazla ise kanat kenara sürttüyse hiiiç boşa uğraşma, revize zor iş, gövde ayrı satılırmı bilmem, ama satılmıyorsa mecburen sıfır turbo almak şart oluyor, gövdenin tamiri yok bildiğim kadarıyla.

Yorum bağlantısı
Erhan Ay

gövde tamiri bencede çok zor. o parça döküm dökümde çatlak yere kaynak bile tutması çok zorki aşınma sürtme tamiri olacağını hiç zannetmiyorum.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

1. turbo daki arıza her ne olursa olsun, revizyon şekli değişenleri aynıdır zaten çok fazla parça yok :)

2. çok ciddi makine yatırımı isteyen bir iştir, kaliteli yerde yapılmış revizyonu, sıfırına tercih ederim (çoğu sıfırların, üretimde kalite kontrolden geçemeyip aslında hurdaya ayrılanlar olduğunu üzülerek gördük)

3. Yağ değişimi şarttır

4. turbo içinde, yağ kalıntısı normaldir, komple emme manifoldu temizliğini şiddet hatta ısrar ile tavsiye ederim, mesela 100.000km lere yaklaşılmışssa

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Madem durum bu, o zaman sorun olduğunda bu işte ün yapmış bir firmaya turboyu gönderiyoruz demektir.

Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban

1. turbo daki arıza her ne olursa olsun, revizyon şekli değişenleri aynıdır zaten çok fazla parça yok :)

2. çok ciddi makine yatırımı isteyen bir iştir, kaliteli yerde yapılmış revizyonu, sıfırına tercih ederim (çoğu sıfırların, üretimde kalite kontrolden geçemeyip aslında hurdaya ayrılanlar olduğunu üzülerek gördük)

3. Yağ değişimi şarttır

4. turbo içinde, yağ kalıntısı normaldir, komple emme manifoldu temizliğini şiddet hatta ısrar ile tavsiye ederim, mesela 100.000km lere yaklaşılmışssa

4 nolu işlemi nerde yaptıralım .Tavsiye varmı?

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Egr iptalse emme manifoltunda temizdir, yinede kontrol etmekte fayda var.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...