İçeriğe Yönlendir

Fiesta V - EGR İptali ve Problemleri


Erkan Yancar

Recommended Posts

Hasan Tahsin Şipit

Kozmetikçilerde satılan asetondan alsak direk olur mu?

Yorum bağlantısı
Arda Calak

arkadaşlar egr iptali yaptıranlar araçlarında ne gibi bi değişiklik hissediyo.. ne biliyim çekiş artıyomu felan yani .. yazarsanız sevinirim..

Yorum bağlantısı
Ahmet Taşkın

Düşük devirlerde güçte artış ve gücün değişkenli azalıyor. Araç daha ataklaşıyor. 2000 D/d gibi değerler de bile çok büyük değişiklik oluyor. fakat benim aracın egrsi uzun zamandır temizlenmemiş olabilir o nedenle ben de çok bariz fark yaşandı ki iptal ederken performansta değişiklik olacağını düşünerek etmedim.İptal etme sebebim gaza yüklenince aracın hafif zorlandığını hatta tam gaz da duman attığını fark edince, uzun süre araştırdım, yapılan deneysel çalışmaları makaleleri inceledim. Okuldaki motorlu taşıtlar profesörüne sordum. İptal edip hiç birşey yok gibi arabayı çalıştırdığımda arabayı yerinden oynatmamla farkı hissettim desem yalan olmaz. Ki performans için yapmadım.

Ama şu var daha öncede forumda yazdım silindir odasındaki yanma sıcaklığını arttırmış oluyorsunuz.(maf ve egr sensörü temizliği kısmında çok konuşuldu ben de yazmıştım okumanızı öneririm)

Bu arada sanayide bir espiri olarak tiner koyun arabayı uçurur geyiği üzerine gerçek sanıp aracına tiner koyan birini duymuştum. Aseton asla koymam. Akaryakıt firmaları iyi bir şey olsa zaten koyar diye düşünüyorum. shellin GTL sinde aseton mu var yoksa :p

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Yapılması gereken şu, 5000 de hava filtresini, 10000 de yağı değişin, 20000km de bir wurth katkı kullanın, uzun yol sabit 95 km/h hızla 700km aralıksız hiç durmadan yol yaptım, sadece bir kez durudum bacaklarımı açtım ;) (Balıkesi/Edremit - Ankara/Çubuk), hemde bir kaç kez, EGR iptal durumda, ortlamam 4lt.

Boşuna aseton la uğraşmayın, etkili olabilir yanlış anlaşılmasın ama gerek yok, haa birde hiç durmadan 700km yol yaptıktan sonra motor iyice kızmış oluyor, motor kabini çamurluklar bile ısınıyor yani turboya giren hava gittikçe ısınmış oluyor ve yavaş yavaş güç kaybı hissediliyor, motor sesinde hafif artışta oluyor, İntercooler olmamasının dez avantajı bu, özellikle yazın can sıkıcı olabilir, tabii uzun mesafede ve aralıksız kullanımda, bir de yazın çok sıkıştırıp seri kullanırsanız oluyor.

Yorum bağlantısı
Ahmet Taşkın
(düzenlendi)
aseton kullanımını yabancı sitelerde ki deneyleri uzun uzun araştırdıktan sonra denedim normalde plastik aksama zarar vereceğini düşünerek koymazdım ama yeni plastik standartlarına göre bir sorun olmadığı yine anı deneylerde belitilmiş

asetonunda etki mekanizması motorinin yüzey gerilimini düşürerek püskürmede daha küçük partiküllere ayrılması ve daha yüksek güç elde edilmesine dayanıyor ( zaten dizellerde bitkisel yağ kullanımını zorlaştıran yağın vizkositesi düşük olması ve iyi atomize olmamasından dolayı karbon kalıntısı oluşturmasıdır. biyo dizel prosedüründeki esterifikasyon yani gliserinin alınması yada yağ ısıtma sistemleri tamamen yakıtın yüzey gerilimini düşürme amaçlıdır )

Araştırmalarınızda bilimsel nitelik taşıyabilecek makaleler ya da yazılar varsa paylaşırsanız mutlu olurum. Konuya çok meraklıyım. Yalnız kendi aracımda deneme konusunda herşeye açık değilim. Örnek olarak biyodizel yakıtın uygun koşullarda üretilirse dizelden daha iyi yandığını kurum oluşturmadığını setan değerinin daha yüksek olduğunu biliyorum ancak kalkıpta verseler aracıma koyamam tamamen test edilip herkes tarafından kullanılmadan. Sonuçta arabam benim test makinam değil

Bu arada bilgi olsun diye diyorum yanlış anlaşılmasın yalnız ama esterifikasyon gliserinin alınması değil transesterifikasyon denilen şeyin bir çeşit alkoliz olduğunu biodizel ile gliserinin ve çeşitli gliseridlerin oluşmasını sağlamaktı diye hatırlıyorum zamanında bir proje hazırlamıştım bilmiyorum doğru mu hatırlıyorum. Malum kimya mühendisi değilim pek anlamam.

Araştırmalarınız paylaşırsanız mutlu olurum. Bilmediklerimizi öğrenelim.

Bir de bu konu hakkında kafama takılan birşey var bu kadar farkı çok ufak çok basit bir şekilde çözüyorsunuz. Yani bir çok akaryakıt firmasında biliyorum bir sürü konuyla ilgili kimya ve makina mühendisleri çalışıyor yani onlar neden böyle işe yarar ve maliyeti olmayan birşeyi koymuyorlar? Kafama takılan nokta bu. Sonuçta akaryakıt alırken hangi istasyonun yakıtının nasıl fark ettiğine ben ve forum üyeleri çok dikkat ediyor. En ufacık yakıtında fark yapana yöneliyor müşteri. Ama bu dediklerimden yanlış anlaşılmasın uygulamanın doğru ya da yanlış olduğu kanısında değilim dediğiniz gibi eğer bilgili kimseler varsa artı ve eksi yönleri anlatılırsa iyi olur.

tarihinde Mehmetali Bilir tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı

Aseton sonrası motorun iç hali konusunda bilği varmı?Faydası vardır fakat yanma sonrası oluşacak her hanği bir kurum veya fazla ısı motor blogu için zarar değilmi?Bence motorum ömrüne zarar verir.

Yorum bağlantısı
Arda Calak

ankadaşlar benim yazdığımdamı bi sorun var anlamadım.. yazdıklarımı göremiyorum.. neysi bir daha yazıyım... egr iptali yaptıran arkadaşlar araçlarında ne gibi değişiklik hissettiler ? daha detüaylı bilgi verebilirlerse sevinirim.. herkese teşekkürler..

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Yine hafiften yanlış anlaşılma oldu sanırım, wurth katkı derken bunu temizleme özelliğini ve sonucunu anlatmak istemiştim, bu madde kurumu söküyor sistemi temizliyor ve mazot oktanını dengeleyip suyu zararsız hale getiriyor, bunu kullanın ve bakımları aksatmayın diyerek, bu şekilde arabanın çok az yaktığını anlatmak istedim, gereksiz risklere girmeye gerek yok, daha az yakamıyor zaten, böyle extrem işlere gerek yok, onu demek istiyorum, firmalar bu ürünleri tabiki kullanmaz, hem ekonomi işi hemde herşeyi koysalar diğer firmalar ne yapacak, bu iş biribirine bağlı bir tüketim zinciridir, o yüzden herşeyi koymazlar, bilmediklerinden, araştırmadıklarından değil yani.

Yorum bağlantısı
Erdoğan Temur
Yine hafiften yanlış anlaşılma oldu sanırım, wurth katkı derken bunu temizleme özelliğini ve sonucunu anlatmak istemiştim, bu madde kurumu söküyor sistemi temizliyor ve mazot oktanını dengeleyip suyu zararsız hale getiriyor, bunu kullanın ve bakımları aksatmayın diyerek, bu şekilde arabanın çok az yaktığını anlatmak istedim, gereksiz risklere girmeye gerek yok, daha az yakamıyor zaten, böyle extrem işlere gerek yok, onu demek istiyorum, firmalar bu ürünleri tabiki kullanmaz, hem ekonomi işi hemde herşeyi koysalar diğer firmalar ne yapacak, bu iş biribirine bağlı bir tüketim zinciridir, o yüzden herşeyi koymazlar, bilmediklerinden, araştırmadıklarından değil yani.

Ali bey, şu egr valfi iptali konusuna cevaplarınla bir nokta koyamadın hee :unsure:))

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk

Kaputu açıp önden baktığımızda motorun sol arka tarafında emme manifolduna giren metal hortum var. İlk çalıştırdığınızda EGR aktif ise kaputu açıp o boruyu tuttuğunuzda yavaş yavaş ısındığını farkedersiniz. İçinden egsoz gazı geçtiği için ısınıyor. EGR iptal edildiğinde ise o boru ısınmıyor.

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk
benim aracımda rolantide ısınmıyor o boru onuda egr rolantide devreye girmiyor diye ona yormuştum sizin aracınızda fiesta 1.4 değilmi ayhan bey ?

Evet 1.4 tdci. Arabayı çalıştırdığım gibi kaputu açıp o boruyu tuttuğumda hemen ısınmaya başladığını farkediyorum. Bir süre sonra oldukça kızgın oluyor.

Aynı zamanda EGR vakum hortumunu araba rolantide çalışırken takıp çıkarttığımda motorun seside bariz değişiyor. EGR aktif iken gürültülü ve titreşimli çalışıyor.

Birine içerden gaza bastırdım. Gaza basılıyken EGR akfit fakat ayak gazdan çekildiğinde EGR vakumu otomatik kesiliyor. Rolantide yine aktifleşiyor.

Netteki bilgilerde rolantide aktif değiştir diye yazıyor ama kimbilir hangi motor için tercüme ettiler. Belki o benzinli motorların EGR'si olabilir.

Rolantide çalışırken hortumda vakum varsa EGR aktiftir. Sıcak motor ve soğuk motorda denedim. Devamlı rolantide aktif.

EGR aktifken sürüşte tam 3100 devirde motorda klima açmış gibi ani güç kesilmesi oluyordu. Şimdi o olmuyor. Şuda var. EGR devamlı aktif olabilir ama vakum değerini değiştirerek Egr miktarındada değişimler yapıyor olabilir.

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk

Daha önce kullanmadım ama aşağı yukarı aynı ağırlıkta arabalar. Torku ve beygir güçü fazla ise daha iyi hızlanır. Güçler aynıysa vites oranları farklı olabilir.

Sizin arabanızda 1.4 Tdci demi.

Neden böyle bir fark var acaba. Motorda bir değişiklik olduğunu sanmam.

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk
anlamadım bende vakumda var dikkat etmiştim onada ama belki vakumun açıp kapadığı valf hassasiyetini kaybetmiştir yada ezlden iptal oda olabilir :D) bi bakıcam ilk fırsatta bu arada başka fiestada denemediniz değilmi hiç bu durumu?

Evet denedim. İznik buluşmasında Ahmet Akdeniz arkadaşımızın arabasında denemiştim. Rolantideyken EGR vakum hortumunu çıkartıp taktığımızda motorun sesi değişiyordu. Motor sıcak olduğu için EGR borusunu kontrol edemedik ama motor sesi değiştiğine göre rolantide EGR devrede.

Yakın zamanda 1-2 fiestada daha denerim.

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk

Bu arada İznik değil Gölyazı buluşması. Yanlış yazmışım. :rolleyes:

Yorum bağlantısı
Ahmet Taşkın
(düzenlendi)

http://www.automobile-catalog.com/make/for...hback/2004.html

Vites oranları makyajlı kasa ile makyajsız kasanın aynı kontrol ettim baktım şimdi

Levent Beyin açtığı aseton konusunu bir kaç bilgisine güvendiğim arkadaşımla ve okuldan bir hocama sordum. Arkadaşlarımdan biri landrover hastası offroadçu ingiltere de bilhassa dizel bir çok landrovera aseton çok az koyuyorlarmış. Hocamın verdiği cevapta evet seyreltiği için faydası olabilir ama enjektörlere ve diğer aksamlara yakın ya da uzak vadede zararlarını bilmiyoruz sonuçta dedi. Bu ara çok sıkışık olduğum için araştıramıyorum.

Bu arada rolantide egr aktif olmalı ki benim aracım da egre iptali rolantide de çok değişmişti (belki uzun zamandır valfin temizlenmemiş ve tıkanıklığından da olabilir.)

tarihinde Mehmetali Bilir tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk

Vakum hortumu rolantide vakum yapıyor ama EGR borusu ısınmıyorsa vakum yetersizdir. Biryerlerde kaçak olabilir.

Sorun varmı, yokmu anlamanın yolu başka fiestalarıda kontrol etmek :) Belki farklı bir sistem olabilir.

Yorum bağlantısı
  • 5 ay sonra...
Çağlar Çolak

ara hızlanmalr daha iyi oldu.kısa mesafede araç sollarken klima kapatmıyorum artık

araba çalışırken 2 hortumuda sökün egr den.bir tanesi elektrikli süpürge hava emiyor.benim ustam onun içine bir vida sıkıştırdı hareket etmeyecek şekilde sonra yerine taktı

egr ile ilgili başka bir başlık var orda resimlerle anlatılmış

forumda aratma yapıyorum ama bulamıyorum. dediğiniz resimli anlatımı...

Yorum bağlantısı
  • 4 ay sonra...
Cihan Kalmaz

Arkadaşlar bu EGR hakkında biraz araştırma yaptım ve sonuç olarak bazıları iptalinin yararlı olduğunu, yakıt ekonomisi sağladığını ve performans artışı sağladığını söylüyor bazıları da tam tersini iddia ediyor. Forumdaki tecrübeli abilerimizden bu konu hakkında düşüncelerini paylaşmasını isteyeceğim. Bizim araçlar için EGR İptali yararlı mıdır?

Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş

kat ı iptal edip motoru sıkmayı + EGR yi iptal edip de kurum yapmayı iptal edin derim ;)

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Cihan Kalmaz

Satılık kat ve egr var arkadaşlar. Armster ile takas olur :D

Yorum bağlantısı
Ahmet Taşkın

Egr iptali yakıt ekonomisi sağlamadı benim araçta. Teoride verim arttığı için sağlaması lazım. Ama benim ki gibi egrsi biraz tıkanık bir araçsa dehşet fark ediyor. Özellikle ufak devirlerde. Çekiş artıyor. Daha önce çok uzun uzadıya yazdığım yazılar vardı bu konuyla ilgili.

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Babamın getz'i yetkili servise gittiğinde servisçi ile telefonda konuştum, ne yazılımsal ne de mekanik olarak iptal edilemediğini ilettiler. Mümkünatı var mı, bilgisi olan?

Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş

Babamın getz'i yetkili servise gittiğinde servisçi ile telefonda konuştum, ne yazılımsal ne de mekanik olarak iptal edilemediğini ilettiler. Mümkünatı var mı, bilgisi olan?

Bu alemde olmayacak şey mi var;)

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...