İçeriğe Yönlendir

Fiesta V - EGR İptali ve Problemleri


Erkan Yancar

Recommended Posts

Ali Cihangiroğlu

Onno usta  "4500 devirde yol alın bir süre bütün kurumlar yansın, dizel motor böyle temizlenir." diyor.

 

https://www.youtube.com/watch?v=zM1WtvhceFE

egr temizlenmez ama, yanma odası ve siboblardakiler kısmen temizlenir, oda zaten devirli kullanımda egr nin kirlenmesi azalır diyor, kirlenmiş egr asla tam gaz kullanımla temizlenmez...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Uğur Çınar

Onno usta "4500 devirde yol alın bir süre bütün kurumlar yansın, dizel motor böyle temizlenir." diyor.

2 depo tapagaz kullandim temizlenmendi neler yaptiysam sonunda temizlettim
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

2 depo tapagaz kullandim temizlenmendi neler yaptiysam sonunda temizlettim baktim ki imkansizmis dolmussa acip temizlesden temizlenmesi ualn

Vah vah, kestim vakumu tertemiz şuan  :D

Yorum bağlantısı
Uğur Çınar

Vah vah, kestim vakumu tertemiz şuan :D

Benimki elektronik mis abi kesemedim temizleme basit 2 ay da bir temizlerim kendim artik
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Benimki elektronik mis abi kesemedim temizleme basit 2 ay da bir temizlerim kendim artik

 

Mekanik candır  :tongue:

Yorum bağlantısı
Uğur Çınar

Mekanik candır  :tongue:

aynen abi katılıyorum ama çözmeye başladım fransızı dda  :D

Yorum bağlantısı
  • 11 ay sonra...
Mustafa Tüfekçi

Tam adı nasıl geçiyor anlamadım ama resimde görünen parca tam olarak ne iş yapar. 3 adet girişi var. Bende kafa kısmındaki 2 adet girişi bağlı ama gövde kısmında ki 3. Giriş boşta. Bazı videolarda orası minik bı filitre ile kapalı gibi. Açıkta olunca egr sistemi ile alakalı bı hata verir mi. O girişi korlesek sıkıntı olur mu. Emiş yapan bir şey çünkü1e77adf25c67243dc044814120478f46.jpg

Yorum bağlantısı
  • 1 yıl sonra...
Erdogan Berlik

Merhaba arkadaslar yeni uye oldum aracimda biraz cekis problemi var. Westegate dikkatimi cekti calismiyor sanirim. Video cektim bi bakabilirmisiniz hic oynamiyor west cubugu?

 

 

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Turbo boşta tam dönüş fazında basınç ıslık sesi veriyor. Sıkışmış olabilir veya vakum hortumu, kumanda selenodi bozuk olabilir. Göz kontrolü yapın vgt hava ve elektrik hattında. 

 

Çekiş nasıl aracın? 

Yorum bağlantısı
Erdogan Berlik
(düzenlendi)
On 08.01.2019 at 00:08, Servet Aydın yazdı:

Turbo boşta tam dönüş fazında basınç ıslık sesi veriyor. Sıkışmış olabilir veya vakum hortumu, kumanda selenodi bozuk olabilir. Göz kontrolü yapın vgt hava ve elektrik hattında. 

 

Çekiş nasıl aracın? 

Aracin cekis cok iyi degil. Turbocuya goturdum Westegate degistirdim sifir olarak takildi. Ama degisen bisey olmadi. O islik sesini bende farkettim ama nerden geliyor bulamadim. Turbocu arkadasta turbonun iyi oldugunu soyledi bosluk asinma vs. Yoktu.

tarihinde Erdogan Berlik tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • 7 ay sonra...
Alper Aksakal

P042f

P0490

P1412

Aracımda bu sabah işten gelirken aniden gaz yememe başladı sanki turbo devre dışı kalmış gibiydi. Obd cihazı ile kendim arızalara baktığımda bu kodları vermişti. Tam detayını öğrenememekle birlikte egr arızası olduğunu kısmende olsa anladım.

Şimdi bu arızalara yapılabilecek nedir?

 

Araç 2007 Fiesta euro 4 motor 1.6 dizel 90 hp

29d95215cbeddfad7e35162c5452852d.jpg

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

önce egr vakum hortumu kontrol edilir, sonra egr içinde kurum vb sebep ile tıkanıklık var mı diye bakılır, ya kapalı ya da açık kalmış olabilir veya anlık takılmalar ile hesap dışı egzos gazını emmeye veiryor veya vermiyordur, bu arada emiş hava kütlesini sağlıkklı okuyor mu ona da bakılır.

kitapta yazmaz ama nadir de olsa herşey sağlam olsa da bu kodları verebiliyor, nadir ama olabiliyor, ona chip tunink ile girişmek en mankul ekonomik  son çözüm olarak aklınızda olsun.

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Mehmet Akyıldız
Ali Cihangiroğlu yazdı:

2300 devirler fiesta için çok düşük, iyi gittiğine aldanmayın, kurum depolamaya başladı bile, 2-3 sene içinde zararını görmeniz muhtemeldir, ideal vites değişimi 1.4 tdci de; 1. ve 2. vites hariç, en az 2500 olmalıdır, daha açık olursak, bir üst vitese attığınızda araç devri 2000 in altına düşüyorsa yanlış yapıyorsunuz demektir.

Katılıyorum ali abi.bende aracımı ilk aldığımda o hataya düştüm 2300 lerde 2 3 vites değişiyordu 3 sene oldu performans düştü.

Arkadaşlar bu egr valfi için yakın zamanda Video çekmeyi düşünüyorum link atsam sıkıntı olurmu.

Yorum bağlantısı
  • 2 ay sonra...
Özgür Parlak

Aracımda uzun süredir siyah duman sorunu var ve çözüm bulamadım turbosu yeni revize yağ yakma gözlemlemiyorum enjektörlerde sorun yok gibi yakıt normal seyir ediyor fakat dip gaz ya da ara ataklarda arkadan siyah duman atışı oluyor egr den olabilir mi diye düşünmekteyim iptal işlemi nasıl oluyor körlemek nedir fotoğraflı bir şekilde anlatabilicek var mıdır izmirde oturuyorum yardımcı olabilecek var mı ? 

km213 bin 

yıl 2007 1.4 tdci

 

not forumda araştırdım resimli anlatıl yok olan bir konj başlığınada ulaşılamıyor şimdiden teşekkür ederim

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Bahadır Taşpolat

körleme denilen olay egr contasının yerine başka bir metal deliksiz conta yaptırmak ancak aracınızın egr'si elektronik ise sadece körleme ile iptal edemezsiniz. Yazılımdan kapatılması lazım ve bildiğim kadarıyla 2007 model elektronik  olması lazım. Chip tuning işi ile uğraşan firmalar iptal işlemini aracın beyninden yapıyorlar, körleme bundan sonraki işlem oluyor.

Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek

Perşembe günü bende iptal ettireceğim, iptal işlemi körlemek oluyor, emmeye giden hortumun uclarına sacdan conta kesiliyor, egzoz gazının geçtiği yol tıkanmış oluyor bu şekilde egr körleme yapılıyor, komple sökeni de var ama arabanın motor suyu ile bağlantılı olduğu için daha zor ve uzun süren bir iş çünkü egr, egzoz gazını motor suyu ile soğutup da gönderebiliyor. Körleme işlemi yapıldıktan sonra motorda arıza lambası yanabilir, yazılımcıya gidip egr iptal dosyası yükletiyorsunuz, beyinden egrnin iptalini gerçelleştiriyorsunuz. Egr iptalinden sonra emme manifoldunu söktürüp temizlemenizi öneririm, çünkü egzoz gazını emme manifolduna basıyor manifoldun içi kurum doluyor. Egr iptali+ emme temizliği ile motora gönderilen kurumu tamamen kesin, motor içerisindeki kurum da, devirli kullanıldıkça  yavaş yavaş gider zaten.

Bahadır Taşpolat yazdı:

körleme denilen olay egr contasının yerine başka bir metal deliksiz conta yaptırmak ancak aracınızın egr'si elektronik ise sadece körleme ile iptal edemezsiniz. Yazılımdan kapatılması lazım ve bildiğim kadarıyla 2007 model elektronik  olması lazım. Chip tuning işi ile uğraşan firmalar iptal işlemini aracın beyninden yapıyorlar, körleme bundan sonraki işlem oluyor.

 

Bende 2004 araba var yazılımcı, git körle arızaya düşerse gelirsin sileriz demişti. Yıl olarak biraz düşük modellerde her zaman yazılım gerekmiyormuş.

Yorum bağlantısı
Bahadır Taşpolat

egr çalışmaya devam ederken körleme ile iptal etmek sağlam egr'yi bozar, mekanik iptal 1.7 Corsa'larda vardı diye hatırlıyorum. üzerinde soket varsa yazılımdan kapanması lazım ilk etapta

Yorum bağlantısı
Özgür Parlak
Bahadır Taşpolat yazdı:

egr çalışmaya devam ederken körleme ile iptal etmek sağlam egr'yi bozar, mekanik iptal 1.7 Corsa'larda vardı diye hatırlıyorum. üzerinde soket varsa yazılımdan kapanması lazım ilk etapta

Araçta valf var dc motor bu seveple elektroniktir heralde ama hortumları tıkamakla falan yapıyomar diye duydum

Ebrar Tüfek yazdı:

Perşembe günü bende iptal ettireceğim, iptal işlemi körlemek oluyor, emmeye giden hortumun uclarına sacdan conta kesiliyor, egzoz gazının geçtiği yol tıkanmış oluyor bu şekilde egr körleme yapılıyor, komple sökeni de var ama arabanın motor suyu ile bağlantılı olduğu için daha zor ve uzun süren bir iş çünkü egr, egzoz gazını motor suyu ile soğutup da gönderebiliyor. Körleme işlemi yapıldıktan sonra motorda arıza lambası yanabilir, yazılımcıya gidip egr iptal dosyası yükletiyorsunuz, beyinden egrnin iptalini gerçelleştiriyorsunuz. Egr iptalinden sonra emme manifoldunu söktürüp temizlemenizi öneririm, çünkü egzoz gazını emme manifolduna basıyor manifoldun içi kurum doluyor. Egr iptali+ emme temizliği ile motora gönderilen kurumu tamamen kesin, motor içerisindeki kurum da, devirli kullanıldıkça  yavaş yavaş gider zaten.

 

Bende 2004 araba var yazılımcı, git körle arızaya düşerse gelirsin sileriz demişti. Yıl olarak biraz düşük modellerde her zaman yazılım gerekmiyormuş.

Fiestamarda başta türlü iptal yöntemleride varmış ama

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

merakla takip ediyorum. grand cherokee de tam yüklü araçta, tam gaz ile hızlanırken duman atar oldu. filtre temizliği de tabi fark ediyor ama eskiden böyle değildi.

Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek
Özgür Parlak yazdı:

 

Fiestamarda başta türlü iptal yöntemleride varmış ama

 

Benim aracımda bu şekilde, egr körleme genel olarak anlattığım şekilde yapılır zaten. Fiesta için ayrı bir yöntem varmı bilmem. Egr körlenip beyinden iptal edilir. Eski arabalarda beyinden iptal etmeye de gerek yoktur direk contayı atıp yola devam edersiniz. 

Yorum bağlantısı
Özgür Parlak

Bir kaç kişi yazmış diğer konularda var ama eski tarihli bilgisi olan cıkar umarım 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

Egr çalışıyor mu arıza veriyor mu. Önce temizlik deneyin. İptali arızali ise yapın derim. 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...