İçeriğe Yönlendir

"Kış/Yaz Lastiği Gerekli mi?" Adlı Kadim Soruna Karşın Analitik Çözüm Buldum


Levent Yağmur

Recommended Posts

Tansu Kalafatoğlu
Mustafa Arıkan yazdı:

Konu çok uzun tüm mesajları okuyamadım ama şöyle bir anım var;

 

5 yıla yakın Diyarbakır’da yaşadım. Kar yağdığı nadirdir. Gece yağar sabaha kar göremezsin. Hava sıcaklığı kolay kolay 0 derecenin altına düşmez. Yılda belki 3-5 gün. 5 yıl boyunca düzenli olarak kar lastiği kullandım. Vakti gelince taktım vakti gelince çıkardım.

Ama oralarda kimse kolay kolay kış lastiği takmaz.

Bir arkadaşın eşinin 207 aracı ile işe gidiyoruz, aracı ben kullanıyorum.

Hava 0 derece filan belki 1-2 ve güneşli.

Yıllarca gidip geldiğim yol. Virajın içine bir yerden gece su akmış. Birazda gölgede kaldığı için su donmuş. Aslında tam donma bile değil. Araçların tekerleri suyu yola dağıtınca dağılan kısımlar donmuş. Birikinti öylece duruyor. 
Viraja girdim ve su birikintisini görmem bir oldu tabi kaymaya başlamam da. 
Allah’tan en boş araç olmasına rağmen ESP vardı, birazda bilek gücü ile topladım ve güvenli şekilde kurtarabildim. 
Koca yılda bir hafta bile 0’ın altına inecek olsa kış lastiğimi takarım. 

Ya şöyle olsaydı? Diyarbakırda kışın sıcaklık 15 derece. Önünde kaza oldu ve ani fren yapman lazım. Kış lastikleriyle frene basıyorsun ve yaz lastikleriyle 40m’de duracakken, kışlıklarla duramıyorsun ve vuruyorsun. Ya da kışlıklar takılı. Hava kuru ve güzel diye 100-120 km hızle gidiyorsun. Önüne köpek atladı, S yapman gerekti ve kışlıkların yanakları yumuşak olduğu için yeterli tutunmayı sağlayamadın ve spin atıp bir yere vurdun. Hatta bazı kullanıcılar böyle durumlarda yanaktan patlama şikayetleri oluşturdu. 

 

Dediğim gibi, 2-3 derecenin altında hava kuru olsa bile yer yer buzlanma olabilir. Burada hava basıncı da önemli. Suyun donma sıcaklığı değişken. O yüzden 2-3 derecenin altında taksi diyorum ben. 
 

Bu arada kış lastikleri karda iyi. Sıkışmış karda da iyi ama minik su birikintisi üstündeki cam gibi buzda ne kadar işe yarar ki? 
 

mesela düzce, ankara bolu gibi yerde yaşasam 1 sn düşünmeden en iyi kışlık lastiği alırdım. Hava kuru olsa da o lastiklerle 90-100’ün üstüne çıkmazdım. Ama istanbul’da hususi araç için bence kış lastiğine güvenip karda buzda trafiğe çıkmak risk. Yaz lastikli Birinin gelip vurması çok olası. 4 milyondan fazla araç var burada :) 

Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan
(düzenlendi)

0 derecede yazlık lastik ile gezmek mi, 15 derecede kışlık lastik ile gezmek mi? Hangisi daha tehlikeli? 
15 derecede kışlık lastiğe sürpriz yaşatacak bir doğal etmen var mı? 
Ama 0 derecede yazlık lastikle buza denk gelebilme ihtimalin var. Üstelik bahsi geçen ani manevra veya fren gibi durumlarda 0 derecede yazlık lastikle, 15 derecede kışlık lastiğin tepkileri aynı olabilir ancak. Ne daha kötü ne daha iyi :) 


O gün kışlık lastik olsa yine kayardı belki ama daha dengeli kayardı ve kurtarsa şansı daha yüksek olurdu. 
 

7 derecenin altında araba kullanmam diyen varsa almasın kışlık lastik sorun değil. Taksi metro otobüs alternatif çok elbette. Kış/kar lastiği kullanıp kullanmamanızı yargılamıyorum. Karar sizin, ona göre hareket edecek olan da sizsiniz sonuçta. Ben yaşadığım bir örneği anlattım.


Ben -20 derecede bile aracımla seyahat etmek zorunda kalıyorum. Şart böyle.

tarihinde Mustafa Arıkan tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Serkan Maden
(düzenlendi)

İş gereği doğu batı sürekli değişik yerlerde çalışıyorum. Seferihisarda bile kış lastiği taktım heran acilen memlekete gitmem gerekebilir diye. Bir gün Tokattan Sivasa giderken Çamlibelde michellin kış lastikleriyle yolda  kaldım yer buzdu . El frenini çektim palet takmak için indim ve araba kızaklayarak geri kaymaya başladı. Hemen bindim fren falan zor durdurdum aracı. Bakalım Karsta kış lastikleri nereye kadar idare edecek. Paletleride bagaja koydum an itibariyle.

 

RjSv4o.jpg

tarihinde Serkan Maden tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
(düzenlendi)
Mustafa Arıkan yazdı:

0 derecede yazlık lastik ile gezmek mi, 15 derecede kışlık lastik ile gezmek mi? Hangisi daha tehlikeli? 
15 derecede kışlık lastiğe sürpriz yaşatacak bir doğal etmen var mı? 
Ama 0 derecede yazlık lastikle buza denk gelebilme ihtimalin var. Üstelik bahsi geçen ani manevra veya fren gibi durumlarda 0 derecede yazlık lastikle, 15 derecede kışlık lastiğin tepkileri aynı olabilir ancak. Ne daha kötü ne daha iyi :) 


O gün kışlık lastik olsa yine kayardı belki ama daha dengeli kayardı ve kurtarsa şansı daha yüksek olurdu. 
 

7 derecenin altında araba kullanmam diyen varsa almasın kışlık lastik sorun değil. Taksi metro otobüs alternatif çok elbette. Kış/kar lastiği kullanıp kullanmamanızı yargılamıyorum. Karar sizin, ona göre hareket edecek olan da sizsiniz sonuçta. Ben yaşadığım bir örneği anlattım.


Ben -20 derecede bile aracımla seyahat etmek zorunda kalıyorum. Şart böyle.

Zorunluluk varsa takılmalı. Başlığı açan arkadaşın şartları belli. Benim de belli. Konu kış lastiği herkese zorunlu mu yararlı mı’ya dönüyor hep. 
 

Hususi kullanıyoruz ve alternatif taşıma imkanı çok olan yerde yaşıyoruz. 7 dereceye gerek yok. 2-3 derece üstünde kuru havada kışlığa gerek yok. Eğer yılın 350-355 günü böyleyse ben neden alayım kış lastiği? 7 gün güvende olacağım diye 100 gün güvensiz olmak daha mantıksız. Kış lastiğiyle ıslak ve mart ayı hava sıcaklığında kayarak spin attım ben. Aynı yerde yaz lastikleriyle yağmurda daha hızlı dönüyorum virajı 
 

 

tarihinde Tansu Kalafatoğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Kış lastiği hamuru gereği yüksek ısıda saçmalar ama 10 15 derece gibi havada çok çok iyi yola yapışır. Tabi kaliteli ise. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
(düzenlendi)
Evren Erakçora yazdı:

nefis test

 

Özetle

 

ıslakta 12 dereceden sonra en iyi fren yaz lastiğinde

 

kuruda 2 derece üstünde en iyisi yaz lastiği. Hatta kuruda daha aşağı testi yok. 
 

ıslakta 2-10 arası dört mevsimler önde. 
 

karda zaten yoruma gerek yok. 
 

dikkat çeken şey kar hariç kış lastiği dört mevsimlerden hep geride kalmış. Ilıman iklimde Kışın kışlık yerine dört mevsim almak daha mantıklı. 
 

ama bunlar düz fren. Dönüş testi de önemli. Tutunma yani

 

UI7m9F.png

VjjeSd.png

Rn7OoL.png

12kO8Z.png
 
 

 

crossclimate ile 4 mevsim farkı ne bilmiyorum. 

tarihinde Tansu Kalafatoğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Kış lastiği ıslakta büyük avantaj sağlıyor özelikle 10-15 derece sıcaklık altında. Yani güvenlik için kış lastiği lazım ,kar yağmasa bile. 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Evren Erakçora yazdı:

Kış lastiği ıslakta büyük avantaj sağlıyor özelikle 10-15 derece sıcaklık altında. Yani güvenlik için kış lastiği lazım ,kar yağmasa bile. 

Yoo. Islakta dört mevsimler daha iyi sonuç vermiş bu testlere göre. Karın 2 günden fazla yerde kalmadığı yerde bence kışlığa hiç gerek yok. 

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Yoo. Islakta dört mevsimler daha iyi sonuç vermiş bu testlere göre. Karın 2 günden fazla yerde kalmadığı yerde bence kışlığa hiç gerek yok. 

o da yazın saçmalıyor 25,30 derece üzerinde. 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Evren Erakçora yazdı:

o da yazın saçmalıyor 25,30 derece üzerinde. 

Kışlık da saçmalıyor :) başlığa bakalım. Analitik çözüm. İstanbulda kar yerde Toplam 2-3 günden fazla kalmıyor. Kalki ki bazen hiç yağmıyor. 
 

Testteki fren mesafelerine göre, karda dışarı çıkmazsak, kış aylarının en güvenli sürüşü dört mevsimliklerle oluyormuş. 

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

yaz lastikleri yazın çok iyiler( araç standart donanımında bunun için varlar, fren mesafesi çok kısa ve yol tutuşları çok iyi) . Yazın dört mevsim lastik  epey geride kalıyor. Güvenlik için ideali yazın yaz, kışın kış lastiği. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ali Darbaz yazdı:

İstanbul 16 oldu. 

 

Bende hanımla pendik semt pazarına geldimm

 

 

foto kabiliyetini bildiğimi için burada çok daha iyi poz çıkardı deerim

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Çağlar Bayur yazdı:

foto kabiliyetini bildiğimi için burada çok daha iyi poz çıkardı deerim

 

Yanlarında mobilet gibi kaldı.. 

 

 

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Bülent Tarakçı
Ali Darbaz yazdı:

 

Yanlarında mobilet gibi kaldı.. 

 

 

Gelin beni sevin der gibi bakıyor :) 

Yorum bağlantısı
Emre Usta

Bu sene lastikleri 4.yilinda degistirdim.orta seviyede cogu kisi bulundugum yerde bu sekilde kullanir ancak artik yol tutus zayifladigi icin yenisini aldim.4 teker uzerinde gidiyoruz ve kis lastiginin gereksiz oldugunu hic bir zaman dusunmedim.goodyearlari yeni aldim etiket degerleri gayet iyi sessiz yumusak.michelin energy saver ile goodyear lastikler ayni desibelde ve lassa gibi ugultu yapmiyor

 

0b5043fabd9cc4fc104d853f645489ad.jpg

 

6ac97b175e4a3f83b1e994c28edf52ba.jpg

  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...