İçeriğe Yönlendir

Insignia - Çözülemeyen Vuruntu/Tekleme Problemi


Okan Erdem

Recommended Posts

Okan Erdem

Arkadaşlar hepinize Merhaba. 2011 Model 1.6 turbo 180 hp 76.000 km deki aracıma istanbulda çok ünlü bir yere (ismini vermek doğru mu değil mi bilmediğim için yazmadım) Lavato obd2 major regulatör bir kit taktırdım. Montaj 11 Ocak 2020 de yapıldı. Benzinde hiç bir problem yaşamadığım aracımda lpg montajı sonrasında bazı sorunlar yaşadım. Sistem montajlandıktan sonra eve dönerken gazdan ayağımı çekip tekrar gaza bastığımda kesinti ve vuruntu olduğunu fark ettim. Aracı benzine alıp tekrar aynı senaryoyu test ettim ve hiç bir sorun yoktu. Aynı test defalarca lpg de yaptım aynı sorunun devam ettiğini fark ettim. Montaj yaptırdığım yeri aradım ve durumu izah ettim. 1000 km doldurup kontrole gelmemi söylediler. Aracı günlük kullanımlarda hızlanmalarda ve anlık sollamalarda kullanmak artık elzem olduğu için bu süreyi bekleyemedim montaj yaptırdığım yere gittim ve 2 farklı usta ile 2 farklı teste cıktık. İlk teste çıkan usta enjektörleri değiştirdi, enjektör borularını daha da kısalttı. Nozzle çapları 2.4 mm den 2.2 mm ye düşürdü. Bir sürü senaryo uygulandı ama sonuç nafile. Aracıma lpg montajı öncesi NGK ZFR6BP-G 1748 buji taktırdım. Bu sorun sonrası bobin şüphesi ile Orjinal GM bobin aldım ve değiştirdim. Bahsettiğim anlık hızlanmalardaki vuruntu/tekleme maalesef hala devam ediyor. Map sensörü değiştirildi durum aynı. En son teste cıktığımız usta " aracın şanzıman ya da motor takozu" kaynaklı olduğunu iddia etti ancak kendisine bu sorunun benzinde de hissedilmesi gerekir dediğimde çeşitli bahaneler ile beni sorunun takoz kaynaklı olduğunu ikna etmeye çalıştı. Bu konu ile ilgili bir çok arkadaşa ulaştım, sağolsunlar hepsi bir şekilde yardım/destek vermeye çalıştı. Bu arada son test sonrası nozzlelar tekrar 2.4 mm ile değiştirildi. Toparlayacak olursak şuan aracımda daha önce benzinde karşılaşmadığım ilk çalışma sonrası gaza geçerken hafif vuruntular/teklemeler, ani hızlanma isteklerinde kesintiler/teklemeler mevcut. Sıfır aldığım bobin/buji kontrol edildi atlama yok. Siz değerli arkadaşlardan konu hakkında yorum ve önerilerinize ihtiyacım var. 180 HP bu araç için lavato obd2 yeterli mi? Enjektör hızları yavaş olabilir ve soruna bu neden olabilir mi? 2.4 nozzle çapı bu araç için yeterli mi? değilse soruna bu sebep oluyor olabilir mi? Montaj manifold sökülmeden üzerinde yapıldı. Bazı teknik arkadaşlar manifoldun sökülerek yanma odasına yakın bir yerden yapılması gerektiğini, mesafenin uzak kalmasından dolayı bu sorunun olduğunu söylüyorlar. Siz konu hakkında ne düşünüyorsunuz?

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Okan Erdem yazdı:

En son teste cıktığımız usta " aracın şanzıman ya da motor takozu" kaynaklı olduğunu iddia etti ancak kendisine bu sorunun benzinde de hissedilmesi gerekir dediğimde çeşitli bahaneler ile beni sorunun takoz kaynaklı olduğunu ikna etmeye çalıştı.

lpg nin distribütörüne başvurun kiti iade edin. öncelikle, zaman aleynizie işliyor

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

bence de. yepyeni malzemeden neden arabanın sorunu ile uğraşamak isteyelim ki. yada bir üst model itaksınlar vs.

 

benzinde kullanıp, aracı ısıtıp, lpg ye geçince de aynısı oluyormu? ikinci denemede LPG nin enerjisini kesip aracı çalıştırıp LPG nin enerjisini tekrar açınca bu sorun oluyormu?

 

daha öncede sahip olduğumu bir araçta lovato siste vardı. araçta LPG sistemine enerji gidiyorken aracı çalıştırınc aLPG performansı bir acaip oluyordu, bende zaman rölesi takıp aracı çalıştırdıktan 15 sn sonra LPG sistemine enerji gelecek şekilde modifiye etmiştim. bunu yapınca LPG sistemi müthiş iyi çalışıyordu. diğer türlü bozuk sanılabilirdi.

Yorum bağlantısı
Okan Erdem
Çağlar Bayur yazdı:

lpg nin distribütörüne başvurun kiti iade edin. öncelikle, zaman aleynizie işliyor

Hocam aynı kiti kullanan ve sorun yaşamayan arkadaşlar var. Kit bu araç için uyumsuz değil diye düşünüyorum. Normalde yapılan montajda manifold sökülerek mi yapılmalıydı?

Dogan Arsiray yazdı:

bence de. yepyeni malzemeden neden arabanın sorunu ile uğraşamak isteyelim ki. yada bir üst model itaksınlar vs.

 

benzinde kullanıp, aracı ısıtıp, lpg ye geçince de aynısı oluyormu? ikinci denemede LPG nin enerjisini kesip aracı çalıştırıp LPG nin enerjisini tekrar açınca bu sorun oluyormu?

 

daha öncede sahip olduğumu bir araçta lovato siste vardı. araçta LPG sistemine enerji gidiyorken aracı çalıştırınc aLPG performansı bir acaip oluyordu, bende zaman rölesi takıp aracı çalıştırdıktan 15 sn sonra LPG sistemine enerji gelecek şekilde modifiye etmiştim. bunu yapınca LPG sistemi müthiş iyi çalışıyordu. diğer türlü bozuk sanılabilirdi.

Bahsettiğiniz senaryoları maalesef deneme şansım olmadı, sadece bir süre benzinde kullandım ve bahsettiğim gazdan ayağımı çekip tekrar yüklenme testini yaptım sorun yok. Lpg ye aldım, özellikle 4.5.6 viteslerde 110-120 li hızlarda ayağımı tamamen çekip anlık dip gaz yapınca bir anlık vurma oluyor ama hızlanmaya devam ediyor araç. AFR ayarı yapıldı ama çözüm olmadı. Ben enjektör hortumlarının yanma odasına uzak kalmasından şüpheleniyorum, zira manifold sökülmeden üst kısımdan delindi sanırım. Bir kaç lpg ustası ile konuştum sallama denilen bir işlem yaptırmanız gerek dediler. Şuan 15 cm gibi bir mesafeden püskürtüyor, bunun daha kısaltılması gerek dediler.

Yorum bağlantısı
Okan Erdem
Erkan Işık yazdı:

sanırım okan bey sorunuzun cevabı burada var 

Hocam afr ayarından bahsediyorsanız bu ayarı yaptırdım aslında

Yorum bağlantısı
Erkan Işık
Okan Erdem yazdı:

Hocam afr ayarından bahsediyorsanız bu ayarı yaptırdım aslında

sen arabayı al git bu arkadasın garajı sanırım pendıkde bakalım onlar ne dıyecek 

Yorum bağlantısı
Okan Erdem
Erkan Işık yazdı:

sen arabayı al git bu arkadasın garajı sanırım pendıkde bakalım onlar ne dıyecek 

instagramdan yazdım bakalım. Açık adresleri var mı hocam sizde?

Yorum bağlantısı
Erkan Işık
Okan Erdem yazdı:

instagramdan yazdım bakalım. Açık adresleri var mı hocam sizde?

yok okan swapmaster garage yaz google vardır mutlaka

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
ibrahim Tiryaki

Benim bildiğim manifold sökülerek montaj yapılması en sağlıklı yöntem.

 

Bu tip montajlar  yüzünden insanlar LPG'den soğuyor. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Bakacak
Okan Erdem yazdı:

Arkadaşlar hepinize Merhaba. 2011 Model 1.6 turbo 180 hp 76.000 km deki aracıma istanbulda çok ünlü bir yere (ismini vermek doğru mu değil mi bilmediğim için yazmadım) Lavato obd2 major regulatör bir kit taktırdım. Montaj 11 Ocak 2020 de yapıldı. Benzinde hiç bir problem yaşamadığım aracımda lpg montajı sonrasında bazı sorunlar yaşadım. Sistem montajlandıktan sonra eve dönerken gazdan ayağımı çekip tekrar gaza bastığımda kesinti ve vuruntu olduğunu fark ettim. Aracı benzine alıp tekrar aynı senaryoyu test ettim ve hiç bir sorun yoktu. Aynı test defalarca lpg de yaptım aynı sorunun devam ettiğini fark ettim. Montaj yaptırdığım yeri aradım ve durumu izah ettim. 1000 km doldurup kontrole gelmemi söylediler. Aracı günlük kullanımlarda hızlanmalarda ve anlık sollamalarda kullanmak artık elzem olduğu için bu süreyi bekleyemedim montaj yaptırdığım yere gittim ve 2 farklı usta ile 2 farklı teste cıktık. İlk teste çıkan usta enjektörleri değiştirdi, enjektör borularını daha da kısalttı. Nozzle çapları 2.4 mm den 2.2 mm ye düşürdü. Bir sürü senaryo uygulandı ama sonuç nafile. Aracıma lpg montajı öncesi NGK ZFR6BP-G 1748 buji taktırdım. Bu sorun sonrası bobin şüphesi ile Orjinal GM bobin aldım ve değiştirdim. Bahsettiğim anlık hızlanmalardaki vuruntu/tekleme maalesef hala devam ediyor. Map sensörü değiştirildi durum aynı. En son teste cıktığımız usta " aracın şanzıman ya da motor takozu" kaynaklı olduğunu iddia etti ancak kendisine bu sorunun benzinde de hissedilmesi gerekir dediğimde çeşitli bahaneler ile beni sorunun takoz kaynaklı olduğunu ikna etmeye çalıştı. Bu konu ile ilgili bir çok arkadaşa ulaştım, sağolsunlar hepsi bir şekilde yardım/destek vermeye çalıştı. Bu arada son test sonrası nozzlelar tekrar 2.4 mm ile değiştirildi. Toparlayacak olursak şuan aracımda daha önce benzinde karşılaşmadığım ilk çalışma sonrası gaza geçerken hafif vuruntular/teklemeler, ani hızlanma isteklerinde kesintiler/teklemeler mevcut. Sıfır aldığım bobin/buji kontrol edildi atlama yok. Siz değerli arkadaşlardan konu hakkında yorum ve önerilerinize ihtiyacım var. 180 HP bu araç için lavato obd2 yeterli mi? Enjektör hızları yavaş olabilir ve soruna bu neden olabilir mi? 2.4 nozzle çapı bu araç için yeterli mi? değilse soruna bu sebep oluyor olabilir mi? Montaj manifold sökülmeden üzerinde yapıldı. Bazı teknik arkadaşlar manifoldun sökülerek yanma odasına yakın bir yerden yapılması gerektiğini, mesafenin uzak kalmasından dolayı bu sorunun olduğunu söylüyorlar. Siz konu hakkında ne düşünüyorsunuz?

 

Okan bey merhaba.

Ateşleme sistemi çok önemli. Anlattıklarınız aklımda 3 durumu işaret ediyor.


1. Ateşleme sistemi(bobin,buji,buji kablosu) ki bobin orjinal ve yeni demişsiniz. Bobinden giden enerji bujilere doğru iletilmesi için buji kablosu da oldukça önemli. Benzinin yanma ısısı düşük olduğu için ateşleme sistemindeki kusurları farkında olmamanız olası. Ama LPG yanma ısısı yüksek ve bu yüzden yanmanın düzgün olması için ateşleme hassas oluyor. O yüzden benzinde yaşamadığınız tekleme LPG de hissediliyor. Orjinal buji ve buji kablosu kullanın(bobin orjinal ve yeni dediğiniz için yazmıyorum, kolay arızalanan bir parça değil çünkü). Yalnız aldığınız parçaları yetkili serviste değiştirin. Aklınızda soru işareti kalmasın. Gerekirse LPG firmasına değiştirdiğiniz ürünleri servis garantisi ile yaptırdığınızı ispat etme şansınız da olur. Sonrasında doğru LPG ayarı ile tekrar test etmenizi tavsiye ederim.  LPG montajını yaptırdığınız firmaya sorunun kitte ya da montaj da olduğunu kabul ettirme için önemli olur. 


2. LPG Sistemi yeni olsa da montaj çok önemli. Montaj sorunu genel yaşanan bir durum. Eğer bayisinde taktırdıysanız üzerine gidin ve sorununuzun tespiti için gerekirse Türkiye distribitörü ile vakit geçmeden iletişime geçin. Gerekli kontrolleri tekrar yaptırın.

 

3. LPG Kitinde sorun var. Bunu son seçenek olarak görüyorum ama olabilir. Yine dediğim gibi distribütör ile iletişime geçin ve ayıplı mal olduğunu belirtin.

 

Umarım sorununuza çözüm bulabilirsiniz. Zor süreçler. Allah yardımcınız olsun.

Sorunsuz günler dilerim....

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Hamit inan
Okan Erdem yazdı:

Enjektör hızları yavaş olabilir

Muhtemelen böyle bir sebep var.

Çağlar Bayur yazdı:

lpg nin distribütörüne başvurun kiti iade edin

Yapılabilecek nerede ise herşey denenmiş hiç uğraşmayın çağlar abinin dediği gibi direk söktürüp iade edin. Ateşleme sistemine yaptığınız masrafıda istiyorum deyin !!! 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tahir Ak

Avans 2x olarak ayarlanacsk. Basınç yükseltilip kalibrasyon+yol ayarı yapılıp tekrar bakılacak. Ortalama 3000 devir civarı benzin takviyesi açılabilir veya 3500 devirden sonra komple benzine geç ayarı yapılabilir. Unuttum bundan önce regülatör basıncı takip edilecek. Gazlama durumunda regülatör basıncı fazla düşmemeli besleme yapamaz

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Eyüp Çetin

Bu Astra'daki gibi subaplarla ilgili bir sorun olmasın sakın. Çok anlamam ama Astra'da böyle bir kronik sorun var onu biliyorum.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Metin Akbal

Bujiler kendi orijinal bujisi değil sanırım. Kendi orijinal bujisini deneyin.

 

Eyüp Çetin yazdı:

Bu Astra'daki gibi subaplarla ilgili bir sorun olmasın sakın. Çok anlamam ama Astra'da böyle bir kronik sorun var onu biliyorum.

 

Montaj yeni, o yüzden supap değil bu. Supap olsa benzinde de yapar.

 

Ali Darbaz yazdı:

180 beygirlik turbo araba ile lpgyi hiçbir zaman yan yana koyamıyorum. 

 

Niye ki, isteyince güç, isteyince ekonomi. 210 hp lik Quattro ya bile lpg takılır.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Metin Akbal yazdı:

Bujiler kendi orijinal bujisi değil sanırım. Kendi orijinal bujisini deneyin.

 

 

Montaj yeni, o yüzden supap değil bu. Supap olsa benzinde de yapar.

 

 

Niye ki, isteyince güç, isteyince ekonomi. 210 hp lik Quattro ya bile lpg takılır.

 

Aha bozuk işte. Arkadaş benim gibi pimbirikli. Aradaki farkı hissetmiş. Ne de olsa arabanın ilk sahibi. İlk sahipler en ufak teklemeyi bile anlar. 

 

Yorum bağlantısı
Alpay Sumer

Komple tesisat elden gecmeli. Bi yerlerde kablo- tesisat hatasi var.Gucle lpg nin alakasi yok. Eski zaman degil cok guzel kitler var piyasada. O dusunce eskilerde kaldi

Yorum bağlantısı
Okan Erdem

Arkadaşlar hepinize ayrı ayrı cevaplarınız için teşekkür ederim. Montaj candan mühendislikte yapıldı. Montaj ile ilgili hata payı bu nedenle çok düşük ihtimal geliyor. En son telefonda görüştüğümde manifolda sallama denilen işlemi yapacaklarını söylediler ama henüz gitme şansım olmadı. AFR Ayarını tekrar yapmak için 2 farklı usta ile yola çıktık, enjektörler değiştirildi ve test edildi, bobin dediğim gibi GM marka orj (700 küsür tl verdim) bujiler NGK ve şasi sorgulamasına istinaden alındı ama yine de gm yada bosch mu almalıyım bilemiyorum. MAP sensörü ve turbo selenoid valfi test için değiştirildi ve sorunun devam ettiği gözlemlendi. Bir kaç lpg firması ile konuşup sorunu anlattığımda %90 olarak manifoldaki açılan deliklerin yanma odasına uzaklığının buna sebep olabileceği söylendi. Kiti iade etmek sorun değil ama ruhsata işlendi. Şimdi demontaj vs birsürü süreç var. Subap sorunu olacağını sanmıyorum zira kit yeni takıldı daha.

Yorum bağlantısı
Sinan Akgöl
Okan Erdem yazdı:

 Montaj candan mühendislikte yapıldı. Montaj ile ilgili hata payı bu nedenle çok düşük ihtimal geliyor.

Bir kaç lpg firması ile konuşup sorunu anlattığımda %90 olarak manifoldaki açılan deliklerin yanma odasına uzaklığının buna sebep olabileceği söylendi.

Eğer dediğiniz firma yanma odasına uzak montaj yaptıysa montaj hatası ihtimali var demek ki?

 

Dediğiniz firmanın kendi aracımın modeli için lpg uygulama videosunu izledim örnek olarak söyleyeceğim, aracının özelliklerini anlatan kişi anlattığı her özelliği yanlış açıklama yapıyordu bir de o elemanın kucağında laptopla parametreleri aracı gözlemiyordu. 

Yorum bağlantısı
Okan Erdem
Sinan Akgöl yazdı:

Eğer dediğiniz firma yanma odasına uzak montaj yaptıysa montaj hatası ihtimali var demek ki?

 

Dediğiniz firmanın kendi aracımın modeli için lpg uygulama videosunu izledim örnek olarak söyleyeceğim, aracının özelliklerini anlatan kişi anlattığı her özelliği yanlış açıklama yapıyordu bir de o elemanın kucağında laptopla parametreleri aracı gözlemiyordu. 

 

Bu soruyu aynen yönelttim onlara ve bu araçlardan yüzlerce yaptıklarını ve sökmeye bu nedenle gerek duymadan yakın konumdan yaptıklarını beyan ettiler. Ama gel gelelim sallama denilen işlemi deneyeceğiz diyorlarsa onlar da püskürtmenin uzakta kaldığını ve yetiştiremediği ihtimalini düşündüklerini gösteriyor. Aslında kafamdaki şey manifoldu söktürüp yanma odasına yakın bir hale getirtmek. Bunu usta ve kaliteli bir yerde sökerek yaptırmak istiyorum. Eğer bu işlemi de sökmeden yapmaya kalkarlarsa çapakların yanma odasına düşme ihtimali beni korkutuyor.

Yorum bağlantısı
Sinan Akgöl
Okan Erdem yazdı:

 

Bu soruyu aynen yönelttim onlara ve bu araçlardan yüzlerce yaptıklarını ve sökmeye bu nedenle gerek duymadan yakın konumdan yaptıklarını beyan ettiler. Ama gel gelelim sallama denilen işlemi deneyeceğiz diyorlarsa onlar da püskürtmenin uzakta kaldığını ve yetiştiremediği ihtimalini düşündüklerini gösteriyor. Aslında kafamdaki şey manifoldu söktürüp yanma odasına yakın bir hale getirtmek. Bunu usta ve kaliteli bir yerde sökerek yaptırmak istiyorum. Eğer bu işlemi de sökmeden yapmaya kalkarlarsa çapakların yanma odasına düşme ihtimali beni korkutuyor.

Bu sallama dedikleri işlem ne imiş peki? 

 

Yorum bağlantısı
Okan Erdem
Sinan Akgöl yazdı:

Bu sallama dedikleri işlem ne imiş peki? 

 

bildiğim kadarı ile enjektör kablolarını yanma odasına yaklaştırmak için uzatıyorlar iç kısma doğru

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Neymiş ki bu sallama sistemi ?

 

Okan Erdem yazdı:

bildiğim kadarı ile enjektör kablolarını yanma odasına yaklaştırmak için uzatıyorlar iç kısma doğru

 

Kabloyu değil de enjektörü yaklaştırmalı bir şekilde.. 

Bence bu değil.. 

Yorum bağlantısı
Okan Erdem
Mehmet Ozyurek yazdı:

Neymiş ki bu sallama sistemi ?

 

 

Kabloyu değil de enjektörü yaklaştırmalı bir şekilde.. 

Bence bu değil.. 

Peki nasıl hocam? Mevcut delikleri bir şekilde kapatıp manifoldu sökerek başka bir yerden mi delmek lazım nasıl olmalı?

 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...