İçeriğe Yönlendir

Insignia - Çözülemeyen Vuruntu/Tekleme Problemi


Okan Erdem

Recommended Posts

Mehmet Ozyurek
Okan Erdem yazdı:

Peki nasıl hocam? Mevcut delikleri bir şekilde kapatıp manifoldu sökerek başka bir yerden mi delmek lazım nasıl olmalı?

 

 

Sorun enjektörlerin uzaklığı ise.. Evet.. 

Delikleri kapayıp yeniden delmek gerek, ama bunu sökerek yapsalar iyi olur. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Okan Erdem
Mehmet Ozyurek yazdı:

 

Sorun enjektörlerin uzaklığı ise.. Evet.. 

Delikleri kapayıp yeniden delmek gerek, ama bunu sökerek yapsalar iyi olur. 

Şüphelenilen o ama aynı araca binlerce montajı aynı yerden yaptıklarını ve sorun yaşamadıklarını söylüyorlar kafam oldukça karışık. Peki bu delikleri nasıl kapattırabilirim? Bir sorun teşkil eder mi ?

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Plastiktir muhtemelen. 

Bir şekilde yapıştırırlar diye düşünüyorum.. 

 

Yada deliğe vida sıkıp vidayı yapıştırırlar. 

Yorum bağlantısı
Sinan Akgöl
Okan Erdem yazdı:

Şüphelenilen o ama aynı araca binlerce montajı aynı yerden yaptıklarını ve sorun yaşamadıklarını söylüyorlar kafam oldukça karışık. Peki bu delikleri nasıl kapattırabilirim? Bir sorun teşkil eder mi ?

Isıya dayanıklı cıvata sabitleyici ile cıvata takıyorlar.

Benim kendim taktırdığım eski aracımda  çalışmayan bir sübap yağlama sistemi vardı söktürdüm onun deliğini cıvata ile kapattılar emme manifoldunda sorun olmadı.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Okan Erdem
Mehmet Ozyurek yazdı:

Plastiktir muhtemelen. 

Bir şekilde yapıştırırlar diye düşünüyorum.. 

 

Yada deliğe vida sıkıp vidayı yapıştırırlar. 

plastik değim maalesef

 

Sinan Akgöl yazdı:

Isıya dayanıklı cıvata sabitleyici ile cıvata takıyorlar.

Benim kendim taktırdığım eski aracımda  çalışmayan bir sübap yağlama sistemi vardı söktürdüm onun deliğini cıvata ile kapattılar emme manifoldunda sorun olmadı.

O halde sorun olmaz. Bu işi kime yaptıracağım konusunda bir araştırma yapmam gerekecek. Manifoldu söktürüp temizce yaptırmak istiyorum

Yorum bağlantısı
Sinan Akgöl
Okan Erdem yazdı:

plastik değim maalesef

 

O halde sorun olmaz. Bu işi kime yaptıracağım konusunda bir araştırma yapmam gerekecek. Manifoldu söktürüp temizce yaptırmak istiyorum

Plastik olmaması daha sağlıklı zaten :) İstanbul'da Avrupa yakasında mısınız?

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Plastik değilse daha kolay kapatırlar.. 

Bi tespit etsinler bakalım da.

Yorum bağlantısı
Metin Akbal

 

 

 

 

Aha bozuk işte. Arkadaş benim gibi pimbirikli. Aradaki farkı hissetmiş. Ne de olsa arabanın ilk sahibi. İlk sahipler en ufak teklemeyi bile anlar. 

 

 

Bende bu aracimin ilk sahibiyim 17 bin km de iken taktirdim 81 bin km olduk. Sukur sorun yok. Sabah gec calisma problemi vardi onda da tahminim dogru cikti regulator tamir takimi degisti. Burada pimpiriklik yok ariza var.

 

Eski aracimda da 42 bin km de iken taktirdim 125 bin km de sattim motordan yana sorun cikarmadi. Montaj onemli, anlamak ve bakimda onemli.

 



Arkadaşlar hepinize ayrı ayrı cevaplarınız için teşekkür ederim. Montaj candan mühendislikte yapıldı. Montaj ile ilgili hata payı bu nedenle çok düşük ihtimal geliyor. En son telefonda görüştüğümde manifolda sallama denilen işlemi yapacaklarını söylediler ama henüz gitme şansım olmadı. AFR Ayarını tekrar yapmak için 2 farklı usta ile yola çıktık, enjektörler değiştirildi ve test edildi, bobin dediğim gibi GM marka orj (700 küsür tl verdim) bujiler NGK ve şasi sorgulamasına istinaden alındı ama yine de gm yada bosch mu almalıyım bilemiyorum. MAP sensörü ve turbo selenoid valfi test için değiştirildi ve sorunun devam ettiği gözlemlendi. Bir kaç lpg firması ile konuşup sorunu anlattığımda %90 olarak manifoldaki açılan deliklerin yanma odasına uzaklığının buna sebep olabileceği söylendi. Kiti iade etmek sorun değil ama ruhsata işlendi. Şimdi demontaj vs birsürü süreç var. Subap sorunu olacağını sanmıyorum zira kit yeni takıldı daha.


Bobin benzinde de tekler. Buji uyumsuz olabilir, kendi GM bujisini taktirim derim. Eski bobininizi satiliga cikarin. Candan Muhendislik e Astra J ler gidiyor ama Insignia hic gormedim ya da bana denk gelmedi.
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Sinan Akgöl yazdı:

Bu sallama dedikleri işlem ne imiş peki? 

 

bilmiyorlar uyduruyorlar demek.

Okan Erdem yazdı:

Şüphelenilen o ama aynı araca binlerce montajı aynı yerden yaptıklarını ve sorun yaşamadıklarını söylüyorlar kafam oldukça karışık. Peki bu delikleri nasıl kapattırabilirim? Bir sorun teşkil eder mi ?

sorun olmaz.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Metin Akbal yazdı:

Bende bu aracimin ilk sahibiyim 17 bin km de iken taktirdim 81 bin km olduk. Sukur sorun yok. Sabah gec calisma problemi vardi onda da tahminim dogru cikti regulator tamir takimi degisti. Burada pimpiriklik yok ariza var.

 

Ben kabul etmiyom abi. Mutlaka bir farkı vardır. Bunu labratuar verileri söylüyor. 

Ateşleme sistemine verdiği yük, alternatörün yüksek elektrik ihtiyacından doğan motor freni etkisi bile hissediyorum ben. 

 

Uzun yoldan gelen cruze aküsü full olmuş araba 12,5 volt ile çalışıyor. Ayağımı gazdan çekince motor fren etkisi okadar silinmişki, bunu ölçek olarak tarif etmesi mümkün değil. 

Yorum bağlantısı
Metin Akbal



 
Ben kabul etmiyom abi. Mutlaka bir farkı vardır. Bunu labratuar verileri söylüyor. 
Ateşleme sistemine verdiği yük, alternatörün yüksek elektrik ihtiyacından doğan motor freni etkisi bile hissediyorum ben. 
 
Uzun yoldan gelen cruze aküsü full olmuş araba 12,5 volt ile çalışıyor. Ayağımı gazdan çekince motor fren etkisi okadar silinmişki, bunu ölçek olarak tarif etmesi mümkün değil. 


Mutlaka farki vardir ama bunu abartacak takacak kadar bariz bir fark yok. Simdi diyorsun ki Cruze uzun yoldan geldi oyle oldu boyle oldu. Bunun laboratuarla mi yoksa kullanimla mi alakasi var?
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Metin Akbal yazdı:

Mutlaka farki vardir ama bunu abartacak takacak kadar bariz bir fark yok. Simdi diyorsun ki Cruze uzun yoldan geldi oyle oldu boyle oldu. Bunun laboratuarla mi yoksa kullanimla mi alakasi var?

 

Labratuardan kastım, sonradan lpg takılan arabayaı dynoda ölçmüşler. 

beygiri -10  voltajı 12 den 14 küsüre çıkmış. researchgate de bunun labratuar testi yayınlanmıştı. Bulursam atarım. 

Yorum bağlantısı
Metin Akbal
Labratuardan kastım, sonradan lpg takılan arabayaı dynoda ölçmüşler. 
beygiri -10  voltajı 12 den 14 küsüre çıkmış. researchgate de bunun labratuar testi yayınlanmıştı. Bulursam atarım. 
-10? Hey maşallah. Peki dyno ne kadsr saglikliymis? 115 hp lik arabam 120 hb cikarsa lpg de (o sekilde cikanlari gordum cunku orijinal beygirinden daha fazla) araba mi bozuktur dyno mu [emoji16]
  • Beğen 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Metin Akbal yazdı:

 -10? Hey maşallah. Peki dyno ne kadsr saglikliymis? 115 hp lik arabam 120 hb cikarsa lpg de (o sekilde cikanlari gordum cunku orijinal beygirinden daha fazla) araba mi bozuktur dyno mu emoji16.png

 

Bu grafik, dynoda ölçülmüş. EN alltaki son yapılan 1.40 setupında motor benzinde 75 beygir , lpg de 61,5 beygir çıkıyor.

Diğer versiyonlarda referans benzindeki motor gücü verilmemiş. verilse onlarıda söylerdim 

Bağlantı adresi : https://pdfs.semanticscholar.org/c64b/bfd1cd3105d0fcb02cb5ca4a177b0909e9a7.pdf

 

2OMGJL.png

 

 

Yorum bağlantısı
Metin Akbal
 
Bu grafik, dynoda ölçülmüş. EN alltaki son yapılan 1.40 setupında motor benzinde 75 beygir , lpg de 61,5 beygir çıkıyor.
Diğer versiyonlarda referans benzindeki motor gücü verilmemiş. verilse onlarıda söylerdim 
Bağlantı adresi : https://pdfs.semanticscholar.org/c64b/bfd1cd3105d0fcb02cb5ca4a177b0909e9a7.pdf
 
2OMGJL.png
 
 
Buna ne diyelim? Benzinde 139 lpg de 149 hp olculmus?

Yorum bağlantısı
Tahir Ak
180 beygirlik turbo araba ile lpgyi hiçbir zaman yan yana koyamıyorum. 
180 hp lpg için komik bir rakam :)
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Okan Erdem
Sinan Akgöl yazdı:

Plastik olmaması daha sağlıklı zaten :) İstanbul'da Avrupa yakasında mısınız?

 

Anadolu yakasındayım ama birgünümü ayırabilirim sorun değil.

Metin Akbal yazdı:

 

 

 

 

 

Bende bu aracimin ilk sahibiyim 17 bin km de iken taktirdim 81 bin km olduk. Sukur sorun yok. Sabah gec calisma problemi vardi onda da tahminim dogru cikti regulator tamir takimi degisti. Burada pimpiriklik yok ariza var.

 

Eski aracimda da 42 bin km de iken taktirdim 125 bin km de sattim motordan yana sorun cikarmadi. Montaj onemli, anlamak ve bakimda onemli.

 


 

 


Bobin benzinde de tekler. Buji uyumsuz olabilir, kendi GM bujisini taktirim derim. Eski bobininizi satiliga cikarin. Candan Muhendislik e Astra J ler gidiyor ama Insignia hic gormedim ya da bana denk gelmedi.

 

 

Buji şasi sorgulamasına istinaden alındı hocam ama yine de gm almak mantıklı olabilir. Aldığım buji platinium. İridium olan bujilerden almak mı gerek yoksa önemi yok mu? Candan mühendisliğe videolarda gördüğüm kadarı ile baya insignia montaj yaptırmış.

Yorum bağlantısı
Metin Akbal
 

Buji şasi sorgulamasına istinaden alındı hocam ama yine de gm almak mantıklı olabilir. Aldığım buji platinium. İridium olan bujilerden almak mı gerek yoksa önemi yok mu? Candan mühendisliğe videolarda gördüğüm kadarı ile baya insignia montaj yaptırmış.

Bence direk servisten alin. Eger ki yine sorun devam ederse bence montaja el atin tekrar. Ozelden mesaj atmissiniz, borulari iceri uzatmayla alakali. BRC Corum Ozencler benim montaj ve bakim yaptirdigim yer. Mesaji erken atsaydiniz bugun ordaydim saat 4 te sorardim. Arayip detayli bilgi alabilirsiniz.

 

Yorum bağlantısı
Sinan Akgöl
Okan Erdem yazdı:

Anadolu yakasındayım ama birgünümü ayırabilirim sorun değil.

Bende ilk öncelik olarak Metin Bey'in dediği gibi orjinal servisten alınma buji ile test edin eğer devam ederse illa manifoldu söktürmek isterseniz ustamla konuşurum ayarlarız bir gün. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Okan Erdem
(düzenlendi)

Arkadaşlar söylemeyi unuttum. Aracımda termostat arızası var, şöyle ki aracı 90 derece civarına geliyor kullandıkça ama eğer aracı kendi halinde salarsam bir süre o şekilde gidince hararet düşüyor. bu hafta değiştirmeyi planlıyordum. Termostatın arızalı olması lpg de böyle bir soruna neden olabilir mi? Eğer evet ise benzinde de sorun yaratması gerekirmiydi?

tarihinde Okan Erdem tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Metin Akbal
Okan Erdem yazdı:

Arkadaşlar söylemeyi unuttum. Aracımda termostat arızası var, şöyle ki aracı 90 derece civarına geliyor kullandıkça ama eğer aracı kendi halinde salarsam bir süre o şekilde gidince hararet düşüyor. bu hafta değiştirmeyi planlıyordum. Termostatın arızalı olması lpg de böyle bir soruna neden olabilir mi? Eğer evet ise benzinde de sorun yaratması gerekirmiydi?

 

LPG montajından hale aracın sorunsuz hale getirilmesi montajı da sorunsuz yapar. Ha bu demek değildir ki termostat kesin yapar.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Okan Erdem
Metin Akbal yazdı:

 

LPG montajından hale aracın sorunsuz hale getirilmesi montajı da sorunsuz yapar. Ha bu demek değildir ki termostat kesin yapar.

Ama bir ihtimal her zaman var değil mi? Bu hafta değiştireyim. Hatta bujileride servisten alıp değiştireyim tekrar. En son ihtimal sallama dedikleri olayı yaptırayım. Bugün çorumdaki bayiye sordum. Termoplastik hortumlarla yanma odasına daha yakın yerden göndermek dedi. Manifold sökülerek yapılırsa daha sıhhatli olur dedi. En son bu işlemi iyi bir yerde yaptırmayı planlıyorum. Bobini tekrar değiştirmeme gerek yoktur umarım :)

Yorum bağlantısı
Metin Akbal
Ama bir ihtimal her zaman var değil mi? Bu hafta değiştireyim. Hatta bujileride servisten alıp değiştireyim tekrar. En son ihtimal sallama dedikleri olayı yaptırayım. Bugün çorumdaki bayiye sordum. Termoplastik hortumlarla yanma odasına daha yakın yerden göndermek dedi. Manifold sökülerek yapılırsa daha sıhhatli olur dedi. En son bu işlemi iyi bir yerde yaptırmayı planlıyorum. Bobini tekrar değiştirmeme gerek yoktur umarım [emoji4]
Bobine gerek yok. Bu sallama olayi regulator basincindan da olabilir. Ama sirayla gidilecek :)
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...