İçeriğe Yönlendir

Renault Megane IV - E-Tech | Plug in Hybrid


Furkan Sumer

Recommended Posts

Furkan Sumer

Sehirici kullanim odakli olusturulan otomobilde surucuyu 65 kilometrelik menzil, 135 km hiza kadar, gunluk kullanimi tamamen elektrik uzerinden karsilayacak 400V bir unite karsiliyor.

Ayrica otomobil 50 ve 65 km arasinda sifir emisyonla hareket ediyor. 

B8YGTg.jpg

 

Ilk etapta 160 beygirlik E-Tech motor, Turkiye'de bulunmayan Megane Estate (Sw) modelinde, ardindan Hatchback modelde sunulacak.

Megane modellerinde var olan 1.3 TCe motor, 115, 140, 160 beygir olarak varligini surdurecek.

En guclu modelde yalnizca 7 ileri EDC, 140 beygirlik modelde hem EDC7 hem de 6 ileri manuel sanziman kullanilacak. 

 

VQbAtG.jpg

 

115 beygirlik 1.3 TCe motorla sadece 6 ileri manuel sanziman tercih edilebilecek. 1.6 atmosferik motorun yerini alacak 100 beygirlik modelde yalnizca 6 ileri manuel secenek yer alacak. 

Dizel motor seceneginde asina oldugumuz 1.5 Blue dCi, 95 ve 115 beygirlik guc uretecek.

 

I5WqiL.jpg

 

Gelistirilen Pure Vision Led far teknolojisi ve surus asistanlari hibrid modelle standart olarak sunulacak. Modelin 2020 yazinda satisa cikmasi bekleniyor.

 

fAtlrr.jpg

 

 

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Furkan Sumer yazdı:

Sehirici kullanim odakli olusturulan otomobilde surucuyu 65 kilometrelik menzil,

 

 

Yine bir ölü doğum desene 

Çoğu ilde, evden işe gitse geri gelemez.. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Servet Aydın
 
Yine bir ölü doğum desene 
Çoğu ilde, evden işe gitse geri gelemez.. 

Değil. Ciddi iyi sistem. İçten yanmalı motor var araçta. Honda 1.5 km gidiyor pil ile en fazla. Ve bu koşulda şehir içi 2 litre ile geziyor
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Sinan Akgöl

Plug in sistemi içten yanmalı motor sarj etmiyor ama değil mi? Sadece kinetik enerjiyi geri gönderiyor?

Servet Aydın yazdı:


Değil. Ciddi iyi sistem. İçten yanmalı motor var araçta. Honda 1.5 km gidiyor pil ile en fazla. Ve bu koşulda şehir içi 2 litre ile geziyor

 

 

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Servet Aydın yazdı:


Değil. Ciddi iyi sistem. İçten yanmalı motor var araçta. 

 

Ha ben sadece elektrikli diye düşünmüştüm.. 

Böyle ise tabi ki iyi.. 

Yorum bağlantısı
Servet Aydın
Plug in sistemi içten yanmalı motor sarj etmiyor ama değil mi? Sadece kinetik enerjiyi geri gönderiyor?
 
 

Evet. Sadece kinetik enerji.. Tüm hibrit sistemler öyle. Bir tek civic hariç. Onda alternatör desteği vardı haricen
Yorum bağlantısı
Sinan Akgöl
Servet Aydın yazdı:


Evet. Sadece kinetik enerji.. Tüm hibrit sistemler öyle. Bir tek civic hariç. Onda alternatör desteği vardı haricen

Peki abi günlük kullanımda tek sarj sonrası kinetik enerji ile şehir içi ilerleyebilir miyiz? Yoksa belli bir müddet sonra direk benzine devam mı oluyor?

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Menzil belli. Yol koşulları değişken. Mutlaka batarya çabuk dolar bunlarda. Ciddi ekonomik olacaktır şehir merkezinde

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Muhammed Orak

Yav birsey soracağım,  şimdi bu araçlar çevreci olsun diye yapılıyor ancak piller çok toksik değil mi? Ömürleri de kısa oluyor, şimdi yakıt tasarrufu ozon tabakası ve küresel ısınma diyip de bu pilli arabaları kullanmak ne kadar mantıklı? 

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Muhammed Orak yazdı:

Yav birsey soracağım,  şimdi bu araçlar çevreci olsun diye yapılıyor ancak piller çok toksik değil mi? Ömürleri de kısa oluyor, şimdi yakıt tasarrufu ozon tabakası ve küresel ısınma diyip de bu pilli arabaları kullanmak ne kadar mantıklı? 

@Çağlar Bayur hep sorar, emisyon tüketirken düşük de, üretirken nedir diye.

Yorum bağlantısı
Mustafa Erkan

 

Bu konuda satılsa da alsak dediğim araç RİVERSİMPLE . 1 kg (Yanlış hatırlıyor olabilirim 1 lt de olabilir ) hidrojen ile 200 mil gittiğinden bahsediliyor. 

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Bülent Tarakçı

Plug in hybrid bizim burada çok iş yapar. Okul ile evimin arası 18 km ( 9 ş.içi + 9 ş.dışı ) .Toplamda 36 km yapar. Üstelik 135 km hıza kadar elektrikle kullanılabiliyormuş. Fiyatı afaki olmaz ise alınası bir araç. Ş. arası zaten yakıt sarfiyatı yılda 15 - 20 bin civarı yapan için çok can yakıcı olmayacaktır.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Muhammed Orak yazdı:

Yav birsey soracağım,  şimdi bu araçlar çevreci olsun diye yapılıyor ancak piller çok toksik değil mi? Ömürleri de kısa oluyor, şimdi yakıt tasarrufu ozon tabakası ve küresel ısınma diyip de bu pilli arabaları kullanmak ne kadar mantıklı? 

o soruyu siemens emekli ceo su eşliğinde ki sempozyumda sordum, güvenliği çağırdılar.... Bir de sanayi 4 devriminde fabrikasyon üretim maserati falan demişti, el yapımı olması maseratinin tek özeliiğidir, fabrikasyon olurssa satmaz dedim

fazla çomak soktum sanırım......

derdimiz gerçekten emisyon ise, 800 kg arabada 1.0 turbo100 ps  lpg li üretilsin....Camları da pleksi glas olsun, arka kapılar olmasın....

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Çağlar Bayur yazdı:

derdimiz gerçekten emisyon ise, 800 kg arabada 1.0 turbo100 ps  lpg li üretilsin....Camları da pleksi glas olsun, arka kapılar olmasın....

 

Camlar neden pileksiglas

Yorum bağlantısı
Muhammed Orak
Çağlar Bayur yazdı:

o soruyu siemens emekli ceo su eşliğinde ki sempozyumda sordum, güvenliği çağırdılar.... Bir de sanayi 4 devriminde fabrikasyon üretim maserati falan demişti, el yapımı olması maseratinin tek özeliiğidir, fabrikasyon olurssa satmaz dedim

fazla çomak soktum sanırım......

derdimiz gerçekten emisyon ise, 800 kg arabada 1.0 turbo100 ps  lpg li üretilsin....Camları da pleksi glas olsun, arka kapılar olmasın....

Abi ciddi bi şekilde güvenlik mi cagirdilar gerçekten 😨 yani bu arkadaşların tek derdi para, çevreyi falan düşündükleri yok. 

Yorum bağlantısı
  • 2 yıl sonra...
Tansu Kalafatoğlu

Bugün reno austral hybrid videosunu izlerken biraz araştırdım. 
 

reno aslında bu hibritleri plugin olarak üretiyor ama bazılarını da hibrit üretmiş. 1.2 turbo motor da koymuş. Normal hibritlere göre az daha fazla yakıyor ama araba da ağır olmuş. Gücü iyi. 
 

neyse, konu şanzıman. Bu da seri-paralel hibrit tasarımlı. Fakat ne toyota gibi planet sistem ne de vw-hyundai gibi çift kavrama kullanmış. F1 teknolojisi kullanmış. Debriyajsız vites geçişleri var. Debriyaj ne kadar yok bilmiyorum. F1 şanzımanlarına hakim biri açıklayabilir. Bunda da geri vites yok. Ama ileri 4 vitesmiş. Çok sert vites geçişlerini yumuşatmak için ekstra bir elektrik motoru kullanılarak yumuşatma sağlanmış. Animasyonu da yok. Çok anlamadım

 

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Bugün reno austral hybrid videosunu izlerken biraz araştırdım. 
 

reno aslında bu hibritleri plugin olarak üretiyor ama bazılarını da hibrit üretmiş. 1.2 turbo motor da koymuş. Normal hibritlere göre az daha fazla yakıyor ama araba da ağır olmuş. Gücü iyi. 
 

neyse, konu şanzıman. Bu da seri-paralel hibrit tasarımlı. Fakat ne toyota gibi planet sistem ne de vw-hyundai gibi çift kavrama kullanmış. F1 teknolojisi kullanmış. Debriyajsız vites geçişleri var. Debriyaj ne kadar yok bilmiyorum. F1 şanzımanlarına hakim biri açıklayabilir. Bunda da geri vites yok. Ama ileri 4 vitesmiş. Çok sert vites geçişlerini yumuşatmak için ekstra bir elektrik motoru kullanılarak yumuşatma sağlanmış. Animasyonu da yok. Çok anlamadım

 

 

bende araştırıyordum biraz önce, tam çözemedim, redüktörlü bir sistemmiş galiba, araç seninkinin aksine her daim elektrikle gidiyor benzinli motorun esas görevi elektrik üretmek ve gerektiğinde yardımcı olmak ama direk tekerleklere bağlı değil, bunun aynısı kaşkay e power değilmidir, geçen Mehmet hoca anlatıyorduya, kaşkaya bakalım hele nasılmış? yalnız bu sistem senin hibritin uzun yoldaki motor kullanma hem pili şarj hem aracı götürme gibi yüke girip yakıt harcaması sorununda kökten çözüyor sanırım, ve araç kışın sıcacık :D

 

3:15 de açıklama var

 

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Bugün reno austral hybrid videosunu izlerken biraz araştırdım. 

ben de araştıracasktım ki nasılsa Tansu var dedim, geri vites olmadan geriye nasıl gidecek , inip itersek =?

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
Çağlar Bayur yazdı:

ben de araştıracasktım ki nasılsa Tansu var dedim, geri vites olmadan geriye nasıl gidecek , inip itersek =?

motor kutup değişecek al sana geri :D 

  • Beğen 1
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ali Cihangiroğlu yazdı:

motor kutup değişecek al sana geri :D 

aklıma da gelmişti , ark yapmasın?

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ali Cihangiroğlu yazdı:

bende araştırıyordum biraz önce, tam çözemedim, redüktörlü bir sistemmiş galiba, araç seninkinin aksine her daim elektrikle gidiyor benzinli motorun esas görevi elektrik üretmek ve gerektiğinde yardımcı olmak ama direk tekerleklere bağlı değil, bunun aynısı kaşkay e power değilmidir, geçen Mehmet hoca anlatıyorduya, kaşkaya bakalım hele nasılmış? yalnız bu sistem senin hibritin uzun yoldaki motor kullanma hem pili şarj hem aracı götürme gibi yüke girip yakıt harcaması sorununda kökten çözüyor sanırım, ve araç kışın sıcacık :D

 

3:15 de açıklama var

 


bence nissan gibi değil. Nissan gibi olması için gerçekten çok güçlü jeneratöre ihtiyacı olur abi. Yüksek güç gerekince ihtiyacı olacak. O kadar güçlü jeneratörü yok renonun. o zaten seri hibrit diye geçiyor. Reno seri-paralel diye geçiyor. 
 

toyota’da da tekerler direkt elektrik motoruna bağlı. Motor istenildiği zaman sisteme güç aktarıyor. Aynısını reno yapıyor ama farklı şekilde. Şanzıman dişli oranıyla aktarıyor. 
 

Abi araba sıcacıksa orada sıkıntı ara. Motor çalışıyor ki araba sıcacık oluyor. Bu iyi bir şey değil :)  uzun yolda şarj %60 olunca şarj etme kesilir toyota’da. Ters moda girer. Jeneratör güç harcar. Elektrik motoru güç üretir. 110 ile giderken motor 1400 devre düşer. Motor torkundan maksimum faydalanılır. Tüketim dibe vurur :) 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

110 ile giderken motor 1400 devre düşer.

bişi denesem ? 40 la gidicem max? söz

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Çağlar Bayur yazdı:

ben de araştıracasktım ki nasılsa Tansu var dedim, geri vites olmadan geriye nasıl gidecek , inip itersek =?


F1’den sonrası sizde 😁

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
Çağlar Bayur yazdı:

aklıma da gelmişti , ark yapmasın?

fırçasızmış :D

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...