İçeriğe Yönlendir

i10 - Çok Hasta


Ali Darbaz

Recommended Posts

Ali Darbaz

Mesaiden geliyorum. Kontak açmadan önce lpg modunu kapattım. Benzinde çalıştırdım. D100 yoluna çıktım. 2500 devirde seyire geçince lpg geçiş yaptım. 

Eve varıp park edince gördümki vuruntu yok. Derinden gelen ancak ve ancak benim anladığım şu dipten gelen vuruntu yoktu. 

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Ben çözümü söylüyorum.. 

Telefonundan Torque programını sil.. Arabanın bir şeyi kalmayacak..

Bir şey bu kadar kurcalanmamalı. Altın kural şu "Çalışıyorsa kurcalama" 

  • Beğen 6
  • Mutlu 7
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
(düzenlendi)

sizin aracın bir ara suyu eksilmişti. suyun nereye gittiği belli değilse, valf yatakları deforme olmaya başladığından, belli koşullarda su silindirlere çok az da olsa sızar, araç missfire yapar vuruntu olarak hissedilir/kayda geçer. özellikle LPG de daha belirgindir. 20 25 bin km snora su sürekli ve azar azar eksilmeye başlayacak. benim tahminim, üst kapak üzerindeki, LPG kaynaklı deformasyon üzerine. Jeep de başıma gelmişti, valfler sağlamdı, ama valf yuvaları aşınmıştı tabi conta da öyle. görece kolay bir onarım. bu nedenle enjektörlerden emin olmadan ben olsam yatırım yapmazdım.

tarihinde Dogan Arsiray tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)
Dogan Arsiray yazdı:

sizin aracın bir ara suyu eksilmişti. suyun nereye gittiği belli değilse, valf yatakları deforme olmaya başladığından, belli koşullarda su silindirlere çok az da olsa sızar, araç missfire yapar vuruntu olarak hissedilir/kayda geçer. özellikle LPG de daha belirgindir. 20 25 bin km snora su sürekli ve azar azar eksilmeye başlayacak. benim tahminim, üst kapak üzerindeki, LPG kaynaklı deformasyon üzerine. Jeep de başıma gelmişti, valfler sağlamdı, ama valf yuvaları aşınmıştı tabi conta da öyle. görece kolay bir onarım. bu nedenle enjektörlerden emin olmadan ben olsam yatırım yapmazdım.

 

Felaket tellali gibisin ya. :D

Hyundai i10 grusu Dursun ustamla görüştüm. Belirtileri anlattım. Enjektörler dedi.  2 hafta önce arabayıda inceledi. Yine enjektör demişti. Kıpraşımdan rahatsız isen değiştirceksin dedi. 

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

ben başıma geleni paylaşıyorum sadece,  genleşme tankı kapağı dediler, enjektör dediler, tork konvertörü dediler... kapak çıktı en sonunda. su buharı ile geziyordum son zamanlarında. titreşim filan çok kötü değilse bence para harcamayın şu anda. 6 7 ay sonra bakarsınız gidişata. bobinler filan da çok önemli ateşlemede özellikle nemli soğuk havada saçmalama ihtimali daha büyük.

Yorum bağlantısı
Emin Önal
Mehmet Ozyurek yazdı:

Ben çözümü söylüyorum.. 

Telefonundan Torque programını sil.. Arabanın bir şeyi kalmayacak..

Bir şey bu kadar kurcalanmamalı. Altın kural şu "Çalışıyorsa kurcalama" 

Katılıyorum.

 

Benim enjektörlerde çok sesli çalışmaya başladı.

Programda kapa aç ile denedik 2 tanesinde sorun var. Tamir kiti ile randıman alamazsın dedi usta, yine aynı şeye döner uzun süre bineceksen dedi.

4 enjektör fiyatının neredeyse bir lpg kiti parası olduğunu duyduğumdan beri kulağıma enjektör sesi gelmiyor 😀

  • Beğen 1
  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Dogan Arsiray yazdı:

ben başıma geleni paylaşıyorum sadece,  genleşme tankı kapağı dediler, enjektör dediler, tork konvertörü dediler... kapak çıktı en sonunda. su buharı ile geziyordum son zamanlarında. titreşim filan çok kötü değilse bence para harcamayın şu anda. 6 7 ay sonra bakarsınız gidişata. bobinler filan da çok önemli ateşlemede özellikle nemli soğuk havada saçmalama ihtimali daha büyük.

 

Bizim fabrikasyon i10 larda modifikasyonlar var.  Çoğu parçası çelik. Subablarda çelik. Ayrıca silindirin altına yani piston kolu ile piston kısmına yağ fışkırtan bir düzeneği var. Fabrika ziyaretimizde gezerken mühendis anlatmıştı. 

 

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

üst kapak aluminyumsa fark etmiyor. iki parçanın farklı şekilde genleşmesinden mütevellit sorunlar oluşuyor LPG kullanımında. amerikan v8 motoru 400 500 bin mil çalışırken LPG ile 100 bin de bitiyor kapaklar. tamamen materyal seçimi ile ilgili. olasılık tabi dediklerim. sadece enjektörse ve nokta atışı ilse tesbit o halde içiniz rahat olmalı.

Yorum bağlantısı
Metin Akbal
Katılıyorum.
 
Benim enjektörlerde çok sesli çalışmaya başladı.
Programda kapa aç ile denedik 2 tanesinde sorun var. Tamir kiti ile randıman alamazsın dedi usta, yine aynı şeye döner uzun süre bineceksen dedi.
4 enjektör fiyatının neredeyse bir lpg kiti parası olduğunu duyduğumdan beri kulağıma enjektör sesi gelmiyor [emoji3]
BRC regulator diyaframini degistirdim 100 liraya parcayi aldim. Yuksek devirde demeyimde bazen cok nadir anlik yuklenmelerdd benzine atiyordu. Ayar icin BRC bayine gittim, boyle boyle oldu dedim basinc 1300 olmasi lazimmis 1100 de kaliyor yukselmiyor. Randiman vermez dediler, 700 lira sifiri dediler borcumu sorduktan sonra ayrildim [emoji16]

Zaten hep randiman vermez diyorlar yapalim demiyorlar. Bana deseki abi 200 e tamir ederim isini gorur ama soyle bir problemle karsilasabilirsin. Anca parca ustasi millet. Tamir ustasi kalmiyor melekette. Enistemin Landirenzo var enjektor tamir takimi degisti hala biniyor.
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

@Çağlar Bayur

Abi işler iyice tezatlaştı. 

Yumuşak olsun diye tekerlerin havasını indirdim. Bolca Ümraniye Maltepe ve bostancı trafiği çektim. Bu günde pendik pazarında süründüm. 

Ben torque pro yazılımına bakarak arabanın enjektör arızası olduğunu düşünürken, eşeme yapıyor gaz fazla yakmasını beklerken, bunca olumsuzluğa rağmen 332 km şehir içi menzili olan araba 374 km yol yaptı. 

 

Buna yorumun ne olurdu. 

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

kurdalamaaaa , diyecek bence :)  arada benzin kullan, aylık kullanımın yarısı benzin olsun...

çok üstüne düşersen bozulur ona göre, salla arabayı, hipermilide salla boşa uğraşıyorsun, bak keyfine, o mili zaten yaparsın, azıcık fazla gitmeyiver.... :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Erkan Işık
Ali Darbaz yazdı:

@Çağlar Bayur

Abi işler iyice tezatlaştı. 

Yumuşak olsun diye tekerlerin havasını indirdim. Bolca Ümraniye Maltepe ve bostancı trafiği çektim. Bu günde pendik pazarında süründüm. 

Ben torque pro yazılımına bakarak arabanın enjektör arızası olduğunu düşünürken, eşeme yapıyor gaz fazla yakmasını beklerken, bunca olumsuzluğa rağmen 332 km şehir içi menzili olan araba 374 km yol yaptı. 

 

Buna yorumun ne olurdu. 

Ali az bas nefesi acılsın arabanın  benzınde kullan 2 3 depo piston sekman yaglasın araba temızlesın kendısını 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Erkan Işık yazdı:

Ali az bas nefesi acılsın arabanın  benzınde kullan 2 3 depo piston sekman yaglasın araba temızlesın kendısını 

 

Ali Cihangiroğlu yazdı:

kurdalamaaaa , diyecek bence :)  arada benzin kullan, aylık kullanımın yarısı benzin olsun...

çok üstüne düşersen bozulur ona göre, salla arabayı, hipermilide salla boşa uğraşıyorsun, bak keyfine, o mili zaten yaparsın, azıcık fazla gitmeyiver.... :)

 

Abi çok yavaş araba sürmüyorum. Bildiğin 2500 devirde 80 le sürüyorum. 40 50 ile araba kullanıyorum sanıcaksınız 

 

 

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ali Darbaz yazdı:

 

 

Abi çok yavaş araba sürmüyorum. Bildiğin 2500 devirde 80 le sürüyorum. 40 50 ile araba kullanıyorum sanıcaksınız 

 

 

2500 az. Ara ara zorla 5-6 bin yaptır benzinde

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

2500 az. Ara ara zorla 5-6 bin yaptır benzinde

 

3 ncü vitesde rampa çıkarken 3500 devirde kullandığım oluyor. Genelde ayda bir eve çeşme suyu taşırken. Yeterli olmuyor mu acaba. 

 

 

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Ali Darbaz yazdı:

eşeme yapıyor

 

Eşeme değil.. işeme. bildiğimiz işeme. 

Çok hoş değil ama tabir de bu, yapacak bir şey de yok..

Ali Darbaz yazdı:

 

3 ncü vitesde rampa çıkarken 3500 devirde kullandığım oluyor. Genelde ayda bir eve çeşme suyu taşırken. Yeterli olmuyor mu acaba. 

 

 

 

Bence olmuyordur :)

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Mehmet Ozyurek yazdı:

 

Eşeme değil.. işeme. bildiğimiz işeme. 

Çok hoş değil ama tabir de bu, yapacak bir şey de yok..

 

Bence olmuyordur :)

 

 

Benim subab zamanlaması en son 2016 yılında Ankara - İstanbul yaparken değişmiştir. O gün bugündür Egzantirklerin ikinci Faza geçtiğini düşünmüyorum :))

 

 

 

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
Ali Darbaz yazdı:

 

 

Abi çok yavaş araba sürmüyorum. Bildiğin 2500 devirde 80 le sürüyorum. 40 50 ile araba kullanıyorum sanıcaksınız 

 

 

naaptın dizelmi bu, 2500 ne, ben bile dizelde 3000 devre yakın vites değişirim, maks tork altına inmem normal sürüşteki o devir kritiktir daha hızlı giderim, dizel sevmediğini çok daha çabuk belli eder zaten, sende maks tork kaç devirde oluyor? basacaksın gaza, o şekilde kullanırsan elbette olmaz,  normal kullan hem kafan hem araban rahat etsin, 80 le 2500 devirde gidiyorsan vites düşmen lazım, boğdun arabayı )

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Ali Cihangiroğlu yazdı:

naaptın dizelmi bu, 2500 ne, basacaksın gaza, o şekilde kullanırsan elbette olmaz,  normal kullan hem kafan hem araban rahat etsin, 80 le 2500 devirde gidiyorsan vites düşmen lazım, boğdun arabayı )

 

Chevrolet Cruze 1900 devirde 80 km hızla sürüyorum , ona ne diycen peki. 

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Ali Cihangiroğlu yazdı:

naaptın dizelmi bu, 2500 ne, ben bile dizelde 3000 devre yakın vites değişirim, maks tork altına inmem normal sürüşteki o devir kritiktir daha hızlı giderim, dizel sevmediğini çok daha çabuk belli eder zaten, sende maks tork kaç devirde oluyor? basacaksın gaza, o şekilde kullanırsan elbette olmaz,  normal kullan hem kafan hem araban rahat etsin, 80 le 2500 devirde gidiyorsan vites düşmen lazım, boğdun arabayı )

opet bunu begendi

Ali Darbaz yazdı:

@Çağlar Bayur

Abi işler iyice tezatlaştı. 

Yumuşak olsun diye tekerlerin havasını indirdim. Bolca Ümraniye Maltepe ve bostancı trafiği çektim. Bu günde pendik pazarında süründüm. 

Ben torque pro yazılımına bakarak arabanın enjektör arızası olduğunu düşünürken, eşeme yapıyor gaz fazla yakmasını beklerken, bunca olumsuzluğa rağmen 332 km şehir içi menzili olan araba 374 km yol yaptı. 

 

Buna yorumun ne olurdu. 

lastik capi kuculdu, ondan fazla gosteriyordur 

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Ali Cihangiroğlu yazdı:

naaptın dizelmi bu, 2500 ne, ben bile dizelde 3000 devre yakın vites değişirim, maks tork altına inmem normal sürüşteki o devir kritiktir daha hızlı giderim, dizel sevmediğini çok daha çabuk belli eder zaten, sende maks tork kaç devirde oluyor? basacaksın gaza, o şekilde kullanırsan elbette olmaz,  normal kullan hem kafan hem araban rahat etsin, 80 le 2500 devirde gidiyorsan vites düşmen lazım, boğdun arabayı )

 

Abi araba 2000 devirde saate 60 km hıza 5nci vitesde giderken dahi torkunun sadece %40 kadarını kullanıyor. Niye vites düşüreyimki. Load göstergesine bak. 

 

 

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

Ali çok düşünüyorsun bunları arkadaşım, relax ol sil o torque programını, gerçek Torkun dadını çıkaaar :)  neyseki araban dizel değil, yoksa ağlardım o motorun haline....:tongue:

 

bak hanım izin verse alacam nc750 yi, 160 la giderken anlık tüketim 4.6 lt. yerim hipermili :tongue: hayatını yaşa (90-100 giderken yaşa,160 örnek vermek için yazılmıştır)...

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Dogan Arsiray yazdı:

opet bunu begendi

lastik capi kuculdu, ondan fazla gosteriyordur 

 

Gps hızı 32 psı da 74 km hız (2512 devirde.)

gps hızı 35 ps da 74 km hız (2520 devirde ) 

 

Videolarda ölçtüm. Gps verisi var. 

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

basinc artinca nasil olmus da devir daha fazla olmus? cap kuculur hava azalinca. janta kadar yolu var .  cap ufalinca ayni gps hizini daha yuksek devirde okumsmiz lazim.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...