İçeriğe Yönlendir

A6 3.0 TDI Quattro


Selim Bilgin

Recommended Posts

Bahadır Taşpolat
Selim Bilgin yazdı:

Kış lastiği konusuna da yazmıştım, mevcuttaki seti takmak istemedim, sonra ani bir kararla Pilot Alpin 5 alarak Perşembe günü taktırdım

 

hayırlı olsun lastikler güle güle kullan :good1: 

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Selim Bilgin

Malum, araba satılmadı, beklettiğim işleri vardı, bir ucundan Bismillah dedik.

 

Üzerindeki orijinal paspasların bir tarafı yırtılmıştı, benim topuğumu koyduğum yer de erimiş frene basarken kayıyordu. Tabi ki 7D, 9D havuzlu paspas vs. almak yerine orijinalini almak istedim. Servis stoğunda olmayınca bir şekilde kendi imkanlarımla (amazon.de) Almanya'dan aldım geldi. O arada bir de yine kenarı hafif eriyen fren pedal lastiğini değiştirdim.

 

paspas1.jpeg

 

paspas2.jpeg

 

 

  • Beğen 9
Yorum bağlantısı
Selim Bilgin
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Gaz pedalı niye yerden mesnetli değil


Ben de şaşırmıştım. Aynı yılın Golf’ünde Passat’ında yerden. Audi’yi böyle yapmışlar. Bu türde boşluk daha az oluyor ama. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

Vosvos audi arabalarını kendi arabalarından ucuza satmaya başlamış diyorlar. Politika değişikliği mi var acaba. 
 

 

 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Vosvos audi arabalarını kendi arabalarından ucuza satmaya başlamış diyorlar. Politika değişikliği mi var acaba. 
 

 

 

herşey internetten göründüğü gibi olmayabiliyor,showroomdan  bedava verilen passatlar da olmuştu zamanında, değişik şeyler.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Adnan Çakır
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Gaz pedalı niye yerden mesnetli değil

Kamyon mu bu 🤭 kuzenin Jetta da görmüştüm kullanırken tuhafıma gitmişti 😉

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Emin Önal
Selim Bilgin yazdı:


Ben de şaşırmıştım. Aynı yılın Golf’ünde Passat’ında yerden. Audi’yi böyle yapmışlar. Bu türde boşluk daha az oluyor ama. 

Bende yerden. Bunu görünce bende şaşırdım.

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Selim Bilgin yazdı:

Bu türde boşluk daha az oluyor ama. 

züürt tesellisi. hemen iki* bmw almali.

Selim Bilgin yazdı:

Malum, araba satılmadı, beklettiğim işleri vardı, bir ucundan Bismillah dedik.

 

Üzerindeki orijinal paspasların bir tarafı yırtılmıştı, benim topuğumu koyduğum yer de erimiş frene basarken kayıyordu. Tabi ki 7D, 9D havuzlu paspas vs. almak yerine orijinalini almak istedim. Servis stoğunda olmayınca bir şekilde kendi imkanlarımla (amazon.de) Almanya'dan aldım geldi. O arada bir de yine kenarı hafif eriyen fren pedal lastiğini değiştirdim.

 

paspas1.jpeg

 

paspas2.jpeg

 

 

kac gunde geldi gumruk sorun olmadimi? 

Yorum bağlantısı
Selim Bilgin
Doğan Arşiray yazdı:

züürt tesellisi. hemen iki* bmw almali.

kac gunde geldi gumruk sorun olmadimi? 


Bir haftada geldi. Amazon’dan alınca o işler Amazon’da. 

Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Doğan Arşiray yazdı:

zengin etti beni biliyorsunuz

Bilmiyorum, azıcık detay versenizde bizde zengin olsak? :fiuw:

Doğan Arşiray yazdı:

aynısı falken ile oldu. eski set kışlıklar çok kötüymüş meğerse (lassa vs.)

 

Lassa falan (ben şuan lassa kullanıyorum kışlığı) f/p ürünü sayılır. Alt segment lastikler hep böyle aslında. Astrada alpin de kullanmıştım blizzakda. Belirgin bir tutuş farkı hissetmemiştim ama alpinler blirgin şekilde daha konforluydu. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Selim Bilgin
(düzenlendi)

Arabanın üzerindeki akü 2017 üretimi orijinal Audi idi (Varta üretimi). Muhtemelen bu kışı da çıkarırdı ama standart arabaların (ya da kabloların) gücü takviye yapmaya yetmediği için macera aramayayım değiştireyim dedim. Varta ile ilgili olumsuz yorumlar var bu aralar, onun için zor bulsam da Exide alıp taktım. Start-stop vs. olmadığı için standart akü.

 

945b3a97EXD-EA1000.jpg

Frenlerde bir süredir şikayetçiydim, ilk aldığım sene bir kaç balata deneyip memnun kalmadıktan sonra ATE almıştım, o zaman piaysa markalarının iki katı fiyatınaydı, bu sefer yine ATE alayım dedim ama TR'de bulamadım, pahalı olduğu için tercih edilmiyor muhtemelen. Ben de Almanya'dan aldım (aslında Estonya'dan geldi). Disk de alacaktım ama şu yeni 150 Euro limitinden dolayı biraz zahmetli olacaktı, uğraşasım gelmedi. Disk olarak Zimmerman kullandık. Bir haftadır kullanıyorum, daha yeni alışmaya başladı. Bayağı farketti frenler. En önemlisi bu ceramic serisi acayip sessiz ve değişik bir his getirdi pedala. İyice alışsın tekrar yorum ekleyeceğim. Çıkan disk ve balatalar 1 sene daha rahat giderdi bu arada ama performansını kaybetmişti, dibini sıyırmayı sevmiyorum parçaların.

 

IMG_4939.jpeg.e234a612835d9e8f95bba4a62ab55a66.jpeg

 

Yıllık periyodik z-rot değişimimizi de yaptık bu arada. Yağ bakımı gibi. ön z-rot yiyor araba. Ön aks ağırlığı fazla olduğundan ve ince profilli lastikten muhtemelen ama neyse ki pahalı bir parça değil. 

 

Normalde yağ bakımı yaptığım km de geldi ama bu sefer farklı planlarım var, onun için 15 bine kadar gideceğim muhtemelen, sonra motoru sehpada görebiliriz bir aksilik olmazsa.

tarihinde Selim Bilgin tarafından düzenlendi
  • Beğen 7
  • Şaşkın 1
Yorum bağlantısı
Selim Bilgin
Ali Gök yazdı:

trigeremi gireceksin 

 

Evet, indirmişken turbo vs. girişelim diyorum. Malum nüfusa kaydettik gibi bir şey oldu.

Ama acil değil, muhtemelen bahar-yaz gibi yaparız.

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Selim Bilgin yazdı:

Arabanın üzerindeki akü 2017 üretimi orijinal Audi idi (Varta üretimi). Muhtemelen bu kışı da çıkarırdı ama standart arabaların (ya da kabloların) gücü takviye yapmaya yetmediği için macera aramayayım değiştireyim dedim. Varta ile ilgili olumsuz yorumlar var bu aralar, onun için zor bulsam da Exide alıp taktım. Start-stop vs. olmadığı için standart akü.

 

945b3a97EXD-EA1000.jpg

Frenlerde bir süredir şikayetçiydim, ilk aldığım sene bir kaç balata deneyip memnun kalmadıktan sonra ATE almıştım, o zaman piaysa markalarının iki katı fiyatınaydı, bu sefer yine ATE alayım dedim ama TR'de bulamadım, pahalı olduğu için tercih edilmiyor muhtemelen. Ben de Almanya'dan aldım (aslında Estonya'dan geldi). Disk de alacaktım ama şu yeni 150 Euro limitinden dolayı biraz zahmetli olacaktı, uğraşasım gelmedi. Disk olarak Zimmerman kullandık. Bir haftadır kullanıyorum, daha yeni alışmaya başladı. Bayağı farketti frenler. En önemlisi bu ceramic serisi acayip sessiz ve değişik bir his getirdi pedala. İyice alışsın tekrar yorum ekleyeceğim. Çıkan disk ve balatalar 1 sene daha rahat giderdi bu arada ama performansını kaybetmişti, dibini sıyırmayı sevmiyorum parçaların.

 

IMG_4939.jpeg.e234a612835d9e8f95bba4a62ab55a66.jpeg

 

Yıllık periyodik z-rot değişimimizi de yaptık bu arada. Yağ bakımı gibi. ön z-rot yiyor araba. Ön aks ağırlığı fazla olduğundan ve ince profilli lastikten muhtemelen ama neyse ki pahalı bir parça değil. 

 

Normalde yağ bakımı yaptığım km de geldi ama bu sefer farklı planlarım var, onun için 15 bine kadar gideceğim muhtemelen, sonra motoru sehpada görebiliriz bir aksilik olmazsa.

sermaik balatalar süper oluyorlar. toz da çıkmıyor. çok da pahalı kıyaslanınca.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Önder Özcan

Heh, zenciri de değiştir alana yapacak bir iş kalmasın.

Sen bayat parayı pek sevmiyorsun anladım ben. Bekleyip bayatlamadan göndereyim gitsin diyorsun.

Aklına bir kere satma fikri girdi ya, ilk fırsatta gider o araba.

  • Beğen 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

Tezgah fantezisi bende de var da, motordan önce kendimiz tezgâh geliriz sanayide diye girmedim o topa

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Önder Özcan yazdı:

Heh, zenciri de değiştir alana yapacak bir iş kalmasın.

Sen bayat parayı pek sevmiyorsun anladım ben. Bekleyip bayatlamadan göndereyim gitsin diyorsun.

Aklına bir kere satma fikri girdi ya, ilk fırsatta gider o araba.


bence de. Evet arabayı bakımlı tutmak çok güzel ama burası ingiltere değilki. Orada satarken yaptıklarının karşılığını alıyorsun. Burada model kaza boya kaporta. Mekanikte yaptıkların satarken sıfır. Maalesef böyle

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


bence de. Evet arabayı bakımlı tutmak çok güzel ama burası ingiltere değilki. Orada satarken yaptıklarının karşılığını alıyorsun. Burada model kaza boya kaporta. Mekanikte yaptıkların satarken sıfır. Maalesef böyle

sonraki sahibini düşünerek araba alınmaz, öyle olsa kimse kiprit almazdı

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Çağlar Bayur yazdı:

sonraki sahibini düşünerek araba alınmaz, öyle olsa kimse kiprit almazdı


Zinciri motor masaya alınarak değiştirilir deseler zaten almazdık. Neden? Çünkü para yok :) 

Yorum bağlantısı
Selim Bilgin
Önder Özcan yazdı:

Heh, zenciri de değiştir alana yapacak bir iş kalmasın.

Sen bayat parayı pek sevmiyorsun anladım ben. Bekleyip bayatlamadan göndereyim gitsin diyorsun.

Aklına bir kere satma fikri girdi ya, ilk fırsatta gider o araba.

 

Ben seviyorum da para beni sevmiyor. :D 

Mustafa Tüfekçi yazdı:

Tezgah fantezisi bende de var da, motordan önce kendimiz tezgâh geliriz sanayide diye girmedim o topa

 

Usta önemli, ama senin arabanın işçiliği bu kadar dert değildir, zincir önde diye biliyorum.

Çağlar Bayur yazdı:

sonraki sahibini düşünerek araba alınmaz, öyle olsa kimse kiprit almazdı

 

Sonraki sahibini düşünerek alsam bu arabayı almazdım zaten. :flowers:

Doğan Arşiray yazdı:

sermaik balatalar süper oluyorlar. toz da çıkmıyor. çok da pahalı kıyaslanınca.

 

Çok da pahalı değil olacaktı galiba

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

Benim zincir bakımı yapılı diye tahmin ediyorum çünkü tipalari düzgün yapmamışlar eskisini kullanmışlardı. Yeniledim montaj tipalarini.

 

Benim ufak tefek yağ kaçağım var. Karter tapasini bozup bisiler yapmışlar hatta. Usta yağı tipadan değişecek diye uğraşıyorlar ne gereksiz diyor. Ki ben tapa yi bakımda değişen adamım. 

 

Yapılacak masrafa gerçekten değse ( o kadar uzun bende kalmaz diye degmicek hediye edicem sonraki sahibine diye değmez diyorum)

 

Motor şanzıman tezgaha alıp oring conta sıfırlasak bı 300 bin km daha bakılmaz geriye dönüp 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...