İçeriğe Yönlendir

Scirocco ABS Arızası


Nihat Palolu

Recommended Posts

Nihat Palolu

Arabayı çalıştırdım 1 metre yürüdüm yürümedim sesli ikazla birlikte ekranda ''service now'' yazısı belirdi.

Ardından ABS, ESP ve El freni ışığı yandı. ABS ve ESP ışığı sabit yanıyor. El freni ışığı sürekli yanıp sönüyor.

 

Acele işim vardı, yolumun üstündeki yetkili servise götürdüm. Turbo arızası var, motorda başka arızalar var dedi :)

Çıktım sanayiye gittim, oto elektrikçi abs sensörlerinden biri arızalı dedi, arıza tespit cihazı olmadığı için tam emin olamadı.

Karşı komşusuna gittik, o da laptop'a bağladı arızaları sildir, otobanda test et dedi.

İkinci gün yine oto elektrikçiye gittim, arıza tespit cihazı ABS modülü arızalı dedi. Arızaları sildi, 1 metre sonra yine yandı.

Yolda denedim abs, esp, yokuş kalkış desteği çalışmıyor, biraz gaza basınca patinaj yapıyor.

 

Neyi bozuk bu arabanın, sigorta falan atmış olabilir mi?

  

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Vagcom yok mu? Torque, obd reader falan? Her vw'cide olmalı bunlar. Hata kodlarını en düzgün ifade eden markadır sanırım :)

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Abs sistemi tek tek deneniyor. Sanırım araba liftte olacak o anda. Her tekeri sırayla çevirmek gerek. Abs beyin soketi ve abs ana kontrol rölesi sigorta bakılması lazım. En başta şarj gerilimi ama

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Okay Kaygusuz

Akünün üstünde abs sigortalari oluyor genelde onlari söküp geri takin abi

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Metin Akbal

Aynen ilk bakilmasi gereken aku sigortasi. VW lerde kroniktir.

Cozum olmazsa vagcom sart. Sadece ABS yansa ilk etapta sorun yok ama ESP ve el freni de beraber yaniyorsa fren sistemi su an sikintili demektir. Cok asiri dikkat.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

jeep de bu sorun en çok, fren pedalı müşüründen olur. bakmakta fayda var.

 

pedalın soketi çıkartılır, vcds ile bakılır. sonra soket takılır resetlenir, yine bakılır. bir fark yok ise, sorun pedal müşüründe yada kablosundadır.

 

 

Metin Akbal yazdı:

Aynen ilk bakilmasi gereken aku sigortasi. VW lerde kroniktir.

Cozum olmazsa vagcom sart. Sadece ABS yansa ilk etapta sorun yok ama ESP ve el freni de beraber yaniyorsa fren sistemi su an sikintili demektir. Cok asiri dikkat.

abs vs çalışlmaz ama fren sistemi olması gerektiği gibi çalışır. güvenlik zaafı oluşmaz.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
(düzenlendi)

arıza kodu okumakla bu tip arızalar bulunmaz. başlangıç ta bu arıza için yanlış, turbo nun ne alakası var falan :crazy: geçmiş olsun

öncelikle akü ve şarj durumu ölçtürün, sonra yolda canlı veri okuyarak sistem kontrol edilmeli

tarihinde Çağlar Bayur tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Metin Akbal



jeep de bu sorun en çok, fren pedalı müşüründen olur. bakmakta fayda var.
 
pedalın soketi çıkartılır, vcds ile bakılır. sonra soket takılır resetlenir, yine bakılır. bir fark yok ise, sorun pedal müşüründe yada kablosundadır.
 
 
abs vs çalışlmaz ama fren sistemi olması gerektiği gibi çalışır. güvenlik zaafı oluşmaz.


Aynen ABS guvenlil zaafiyeti olusturmaz.

Vag com olsa pedal musir soketini sokmeden vagcomla direk bakiliyor.

Blok olcumlerinden (Meas. Block) Group 66 girilir ve frene debriyaja sirayla basilip birakilir. Hangisine basildiginda ekrandaki sayilarda degisim olmazsa o musir arizadir.

Bora aracimin debriyaj musiri ariza vermisti cc devreye girmiyordu. Bu sekilde arizayi bulduk ama ariza kaydi vermemisti.
arıza kodu okumakla bu tip arızalar bulunmaz. başlangıç ta bu arıza için yanlış, turbo nun ne alakası var falan :crazy: geçmiş olsun
öncelikle akü ve şarj durumu ölçtürün, sonra yolda canlı veri okuyarak sistem kontrol edilmeli
Aynen onu atladim. Bobinden bile yapabilir bunu. Astra J de basima gelmedi ama denk geldim biliyorum. ESP hatasi veriyor arac, bobin arizali cikti.
  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

fren yağı seviyesinden bile lamba yakabilir, direkt abs beynine dalmadan önce 88 tane olası sebep var

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mehmet Muhip Yılmaz

Benzer bir arıza yaşamıştık. Lastik basınç sensörü ile ilgili bir problem çıkmıştı.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Eren Karagül

Bu hata genelde akü kaynaklı oluyor. Akü sarj kontrol ve bağlantı kontrol yaparsanız sorun çözülecektir. Beyin bunları arıza olarak algıladığı için uyarı veriyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan
(düzenlendi)

Düzgün bir arıza tespit cihazı ile nokta atışı bulunur arıza. Detaylı yazıyor zaten arıza kodunda.

Vag-com veya Vas-pc olan bir VW tamircisinde baktırın arızalara. Başka yerde kurcalatmayın. Sildiği arıza kodu geri geliyor diye beyin arızalı diyenler gördü bu gözler :) 

tarihinde Mustafa Arıkan tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Nihat Palolu

Arabamın bakımı geçen sene yetkili serviste yapılmıştı. Son bakımdan bu yana 3000-3500 km kullanmışım.

Akünün durumu iyi diye biliyorum. Maksimum 2 yaşında olması lazım. Varta marka takmıştım.

Yarın gece aküyü bir ölçeyim, olmazsa söküp dükkanda şarj cihazına bağlayıp sabah tekrar ölçüp takayım. Belki düzelir :)

Sigortalara da bakayım.

 

Arıza ile ilgili görüntüler bu şekilde.

 

NWt7pa.jpg

 

WeKvwl.jpg

 

TW1e0t.jpg

Yorum bağlantısı
Nihat Palolu
Sani Gerşon yazdı:

Bu kadar arıza vermesi, aküyü işaret ediyor gibi.

 

Valla Sani geçen gün komşunun arabasına takviye yaptığım aklıma geldi şimdi.

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Nihat Palolu yazdı:

 

Valla Sani geçen gün komşunun arabasına takviye yaptığım aklıma geldi şimdi.

Takviyede sıkıntı yok. Sonuçta o sırada dinamo devrede. Bence asıl sorun akü ömrünü doldurmuş. 2 yaşındaymış, bir şarj edip denemeli.

Yorum bağlantısı
Nihat Palolu
Sani Gerşon yazdı:

Takviyede sıkıntı yok. Sonuçta o sırada dinamo devrede. Bence asıl sorun akü ömrünü doldurmuş. 2 yaşındaymış, bir şarj edip denemeli.

 

Takviyede sıkıntı yok da,15 gündür yatıyordu araba. Komşuya takviye yaptım bir hafta tekrar yattı.

Sonrasında ilk marşta bu arıza çıktı.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Aküdür akü. Tarife göre akü nerdeyse ful bitik. Bu arada akü bittiği zamanda oluşan arızalar akünün voltajından çok alternatör tarafından üretilen Dc voltajın parazitli olmasıdır. Bunun önüne geçmek için yüksek farat kondansatör idealdir. Üretici kullanıyor olsa aküler 3 yerine 5yıl gider

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Nihat Palolu
Servet Aydın yazdı:

Aküdür akü. Tarife göre akü nerdeyse ful bitik. Bu arada akü bittiği zamanda oluşan arızalar akünün voltajından çok alternatör tarafından üretilen Dc voltajın parazitli olmasıdır. Bunun önüne geçmek için yüksek farat kondansatör idealdir. Üretici kullanıyor olsa aküler 3 yerine 5yıl gider

 

Şarj edip bakayım aga düzelecek mi.

 

Ansiklopedilerde bu bilgiler niye yok :D

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Nihat Palolu

Sabah aküyü ölçtüm hiçbir şey anlamadım, sigortaların hepsine baktım sağlamlar.

Kapılar kapalı (kilitler açık) 10 volt

Kapılar kilitli 12,40 volt

Rölantide 14,48 volt

Biraz çalıştırıp stop edip kapılar kilitliyken ölçtüm 12,60 volt

Kapıları kilitleyip kutup başlarını söktüm alarm çaldı, bekledim sussun diye susmadı, geri taktım. Aküsüz alarm nasıl çalıyor onu da anlamadım.

Yetkili servise götürdüm, önce bakımı yapalım arıza ışıklarına sonra bakacağız dediler

  • Beğen 1
  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Nihat Palolu yazdı:

Kapıları kilitleyip kutup başlarını söktüm alarm çaldı, bekledim sussun diye susmadı, geri taktım. Aküsüz alarm nasıl çalıyor onu da anlamadım.

 

 

:shok::unsure2:

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...