İçeriğe Yönlendir

Multivan - Dot 4'den Dot 5'e Geçmek ve Performans Balatası


Ebrar Tüfek

Recommended Posts

Ebrar Tüfek

 

Merhaba, 270 bin km ye yaklaşan Multivan'ın fren hidroliğini değiştirmek istiyorum. Normalde 2 3 yılda bir yada 60 80 binde bir değişmesi gerektiği yazıyormuş diğer modellerin kullanıcı kitaplarında, eğerki değişmek mecburi değilse bile şuan üzerinde dot 4 var, frenlerden en ufak şikayetim yok ama yinede biraz geliştirmek istiyorum. Balatalar için EBC Brake'e mesaj attım, T5 kasa için performanslı balata varmı diye. Kısa bir süre sonra ağır bakıma girecek, balataları 20 bin kilometre önce değiştirdim, diskleri tornalattım. Delikli disk takmayı çok istiyordum ama ebc olanlar hafifce sarsıntı yapıyormuş yorumlarda gördüğüm kadarıyla, bakalım diskler eskiyince onlara da bi ayar çekeceğiz. Çelik fren hortumları konusunda samsunda usta yok.

 

 

1- Dot 4 den, Dot 5 yada 5.1 e geçersem sorun yaşarmıyım ?

2- Frenleri güçlendirmenin disk değişimi ve çelik hortum dışında başka bir yolu varmıdır ?

3- 4 den sonra 5 mi uygundur yoksa 5.1 mi ?

 

 

Arabaya yazılım ile +40 beygir +60 nm tork eklendi, turbo değiştiğinde 174 lük R5 turbo takacağım daha da seri gidecek. 2 buçuk tona yakın arabanın gittiği kadar durması lazım. Bu yüzden turbonun revizyon zamanı gelene kadar frenleri biraz güçlendirmeliyim.

 

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Dot aşağıyı karşılar yukarıyı karşılamaz. Dot4 olan sisteme dot3 olmaz. Dot 2 olana dot5 olur gibi

Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek
Servet Aydın yazdı:

Dot aşağıyı karşılar yukarıyı karşılamaz. Dot4 olan sisteme dot3 olmaz. Dot 2 olana dot5 olur gibi

 

Yukarıyı karşılamazsa 2 ye 5 nasıl oluyor abi, internette forumlarda hep yazıyor 4 den 5 e geçmişler T5 için ayrı bulamadım ama birsürü insan yapmış. Benimki 4, 5 yada 5.1 istiyorum.

Yorum bağlantısı
Tahir Ak

Dot 4 gereksinimi olan binek aracına dot 5.1 koymuştum kendim değiştirirken. Eski sıvıyı komple temizleyip.
Özellikle uzun süreli rampa inişlerinde ayağın frende olduğu, araçtan indiğinde disklerden ısının yüzüne vurduğu yollarda fren eskisinde duyarsızlaşmaya başlardı sona doğru. Dot 5.1 de ise bu durumu neredeyse yaşamadım. Psikolojik mi onu da bilmyirum

Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek
Servet Aydın yazdı:

Araç sistemi Dot4. Dot5 olur. Araç sistemi dot4. Dot3 olmaz

 

Peki 4 den 5 e yada 5.1e geçince faydaları ne olur, kaynama sıcaklığı 5 de daha yüksekmiş, frenler daha geç şişiyor galiba. 

Selçuk Bakış yazdı:

Dot 4 e 3 olmaz 5 olur demek istendi

 

Evet onu anladım, yukarıyı karşılamaz diyince dot 4, dot 5 i karşılamaz yani koyulamaz diyor olarak anlamışım. Teşekkür ederim.

Tahir Ak yazdı:

Dot 4 gereksinimi olan binek aracına dot 5.1 koymuştum kendim değiştirirken. Eski sıvıyı komple temizleyip.
Özellikle uzun süreli rampa inişlerinde ayağın frende olduğu, araçtan indiğinde disklerden ısının yüzüne vurduğu yollarda fren eskisinde duyarsızlaşmaya başlardı sona doğru. Dot 5.1 de ise bu durumu neredeyse yaşamadım. Psikolojik mi onu da bilmyirum

 

Psikolojik değildir galiba, çünkü insanların dot yükseltmesinin başka ne gibi sebebi olabilir ki ?

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Hidroliğin kaynama ısısı ile kaliper sistemi aynı şekilde yüksek ısıya dayanımlı oluyor. Yağ kendi başına etken değil.

  • Teşekkür 2
Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek
(düzenlendi)

Ozaman ağır araçlar için gerekli ve mantıklı bir uygulama. Brembo'nun hidroliğini hiçbir yerde bulamadım, bundan almak istiyorum.

 

Şimdi buldum ebay de, yarım litre 12 sterlin. Ciddi pahalı, bu parayı hakediyormudur ?

9a8a3a08fdc859efc261c07548ab635b.jpg

tarihinde Ebrar Tüfek tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ebrar Tüfek yazdı:

Peki 4 den 5 e yada 5.1e geçince faydaları ne olur, kaynama sıcaklığı 5 de daha yüksekmiş, frenler daha geç şişiyor galiba. 

Since DOT 4 and 5.1 are both glycol-based brake fluids they are compatible with each other, which means they can be readily mixed without harming your brake system. It is important never to mistake DOT 5.1 (glycol-based) with DOT 5 which is silicone-based and should never be mixed with any other DOT fluid.
 
diyor teknik veriler.
dot5 hiçbirşeyin yerine konmamalı, dot5 yerine de başka birşey konmamalı. dot4 yerine 5.1 konabilir.

dot larla oynamnın riskine ben girmezdim, harbi gerçek orjinal fren parçası kullanırdım, bulunabilirse artık tabii

  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
Koray Demir

1- Dot 4 yerine Dot 5 koyarsanız sistem mahvolur olmaz. Dot 5 silikon esaslıdır diğerleri polietilenglikol (PEG)  bazlıdır yani yoğun olarak glikol ve borat esterlerini içerir. Onun yerine Dot 5.1 olur ancak daha üst specli fren hidroliği tek başına fren performansını artırmaz. Dot 5.1 hidrolik daha üst kaynama noktasına sahip olduğu için aşırı sıcak ortamda Dot 4 hidroliğe göre görevini daha iyi yapar akışkanlığı daha yüksektir ve silikonsuz esasta üretildiği için daha düşük seviyede higroskopiktir yani dış nemli ortamdan daha az etkilenir.

2- Kaliper ve pistonlar büyütülecek komple westinghouse fren merkezi iyileştirilecek. Karbon seramik diskler şart. Ama her zamanki gibi para konuşur. (Bana kalırsa T5 in fren sistemi gayet iyi ve yeterlidir.)

3- Dot 5.1 silikonsuz uygundur. Burada sistemim temizliğinin tam ve iyi olarak yapılması gerekir eski hidrolik kalmayacak yoksa yeni koyduğunuzu bozar.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek
Çağlar Bayur yazdı:
Since DOT 4 and 5.1 are both glycol-based brake fluids they are compatible with each other, which means they can be readily mixed without harming your brake system. It is important never to mistake DOT 5.1 (glycol-based) with DOT 5 which is silicone-based and should never be mixed with any other DOT fluid.
 
diyor teknik veriler.
dot5 hiçbirşeyin yerine konmamalı, dot5 yerine de başka birşey konmamalı. dot4 yerine 5.1 konabilir.

dot larla oynamnın riskine ben girmezdim, harbi gerçek orjinal fren parçası kullanırdım, bulunabilirse artık tabii

 

Ozaman 5.1 koyalım, araba çok ağır ve göreceli güzel de gidiyor. Frenleri en düşük maliyet ile biraz geliştirmek istiyorum. Diskler 2000 tl minimum, benim için çok yüksek.

Koray Demir yazdı:

1- Dot 4 yerine Dot 5 koyarsanız sistem mahvolur olmaz. Dot 5 silikon esaslıdır diğerleri polietilenglikol (PEG)  bazlıdır yani yoğun olarak glikol ve borat esterlerini içerir. Onun yerine Dot 5.1 olur ancak daha üst specli fren hidroliği tek başına fren performansını artırmaz. Dot 5.1 hidrolik daha üst kaynama noktasına sahip olduğu için aşırı sıcak ortamda Dot 4 hidroliğe göre görevini daha iyi yapar akışkanlığı daha yüksektir ve silikonsuz esasta üretildiği için daha düşük seviyede higroskopiktir yani dış nemli ortamdan daha az etkilenir.

2- Kaliper ve pistonlar büyütülecek komple westinghouse fren merkezi iyileştirilecek. Karbon seramik diskler şart. Ama her zamanki gibi para konuşur. (Bana kalırsa T5 in fren sistemi gayet iyi ve yeterlidir.)

3- Dot 5.1 silikonsuz uygundur. Burada sistemim temizliğinin tam ve iyi olarak yapılması gerekir eski hidrolik kalmayacak yoksa yeni koyduğunuzu bozar.

 

5.1 işimi görecek demekki. Yok abi ne karbon seramiği, bi clio daha alırım o paraya. :) Balatayı daha sağlam birşey alıp birde 4 den 5.1 e geçersem benim için yeterli olur. Daha kısa mesafeli duruş olmasa bile ısınıp şişme sıcaklığını arttırabilirsem bile benim için iyi. 

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek
Ali Gök yazdı:

sorun yoksa kurcalama

 

Mevzu sorun değil abi, biraz daha ileri seviyeye taşıyabilmek.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ebrar Tüfek yazdı:

5.1 işimi görecek demekki. Yok abi ne karbon seramiği, bi clio daha alırım o paraya. :) Balatayı daha sağlam birşey alıp birde 4 den 5.1 e geçersem benim için yeterli olur. Daha kısa mesafeli duruş olmasa bile ısınıp şişme sıcaklığını arttırabilirsem bile benim için iyi. 

bedavaya daha iyi fren mümkün, hızını 5 km azalt yaklaşma anında, fren misli ile iyi tutar

Yorum bağlantısı
Selim Bilgin
Çağlar Bayur yazdı:

bedavaya daha iyi fren mümkün, hızını 5 km azalt yaklaşma anında, fren misli ile iyi tutar


Yaş ilerleyince tabi 

Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek
Çağlar Bayur yazdı:

bedavaya daha iyi fren mümkün, hızını 5 km azalt yaklaşma anında, fren misli ile iyi tutar

 

Abi o ayrı, eski gereksiz tehlikeli hallerim yok zaten. Sen beni anladın :)

Selim Bilgin yazdı:


Yaş ilerleyince tabi 

 

Çok nadir basarım oda ankaraya giderken otobanda. Evde bekleyenim var, bana ihtiyacı olan ailem, büyüklerim var. 2 dakikalık eğlence için anamı peşimden ağlatmam. Ben aracımı geliştirmek istiyorum sadece.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Selim Bilgin
Ebrar Tüfek yazdı:

 

Abi o ayrı, eski gereksiz tehlikeli hallerim yok zaten. Sen beni anladın :)

 

Çok nadir basarım oda ankaraya giderken otobanda. Evde bekleyenim var, bana ihtiyacı olan ailem, büyüklerim var. 2 dakikalık eğlence için anamı peşimden ağlatmam. Ben aracımı geliştirmek istiyorum sadece.


Fren her an lazım olabilir, gazlayınca olasılık artar tabi ki. Güçlü fren İyidir. 

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Koray Demir

Ebrar ağırlıklı olarak max yük taşıyor musun? Eğer 600 derece sıcaklığa ulaşan balatalarımla yoğun pist kullanımım olsa idi hiç tereddütsüz Dot 5.1 düşünürdüm. 2 senede bir hidroliği yenilemek yeterli. Bunun dışında frenlerde şişme ve hissizlik vb durumlar varsa balata ve diskten şüphelenilmeli ve bunlar iyileştirilmeli. Zimmerman disk + hella pagid balata olabilir mesela. Yine de tabiki tercih senin.

Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek
Ebrar ağırlıklı olarak max yük taşıyor musun? Eğer 600 derece sıcaklığa ulaşan balatalarımla yoğun pist kullanımım olsa idi hiç tereddütsüz Dot 5.1 düşünürdüm. 2 senede bir hidroliği yenilemek yeterli. Bunun dışında frenlerde şişme ve hissizlik vb durumlar varsa balata ve diskten şüphelenilmeli ve bunlar iyileştirilmeli. Zimmerman disk + hella pagid balata olabilir mesela. Yine de tabiki tercih senin.
Abi boş ağırlık 2300 kg oluyor, evde 7 kişiyiz toplam ağırlık 533 kg, 2300 e eklersen yüksüz sadece yolcular ile 2.8 küsür ton ediyor. Daha bagajı saymadım, arabanın arkası tam bu şekil dolu olduğunu düşün birde ? Fren diyince herkesin aklına 300 ile gitmek geliyor :) 48e6993500b02d88391d5f2d754dd767.jpg
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek

@Koray Demir

Zimmermann disk çok pahalı, bilstein hava kanallı disk buldum daha ucuza. Bilstein nasıldır ? Balatalar hella pagid hoşuma gitti. :)

Yorum bağlantısı
Koray Demir
Ebrar Tüfek yazdı:

Bilstein nasıldır ? 

176 yıllık aftermarket çözüm ortağı Alman firma. Bünyesinde Swag ve Blueprint’i barındırıyor. Avrupa pazarında yedek parçaları çok yaygın. Hiç kullanmadım ama kaliteli olsa gerek.

Lastiklerin durumu nasıl jant ebat büyütülebilir mi frenlemeye olumlu etkisi olur.

Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek
Koray Demir yazdı:

176 yıllık aftermarket çözüm ortağı Alman firma. Bünyesinde Swag ve Blueprint’i barındırıyor. Avrupa pazarında yedek parçaları çok yaygın. Hiç kullanmadım ama kaliteli olsa gerek.

Lastiklerin durumu nasıl jant ebat büyütülebilir mi frenlemeye olumlu etkisi olur.

 

266 tl ye inmiş bilstein disk.

Lastikleri sıfır aldım bir ay olmadı. 1800 küsür tl verdim malesef 16 janta uygun birşeyler yapacağım. Hella pagid balata hakkında yorumlarınız nedir, kullandınızmı daha önce ? 

 

Yorum bağlantısı
Koray Demir

Kuzenim doktor Audi A6’sında kullanıyor 40 bin km oldu ön balatalar bitmek üzere bolca test etme fırsatı buldum oldukça kaliteli, yumuşak ve sessiz bir balata olduğu yönünde izlenimlerim.  

Genelde sert kullanıyor.

Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek
Koray Demir yazdı:

Kuzenim doktor Audi A6’sında kullanıyor 40 bin km oldu ön balatalar bitmek üzere bolca test etme fırsatı buldum oldukça kaliteli, yumuşak ve sessiz bir balata olduğu yönünde izlenimlerim.  

Genelde sert kullanıyor.

 

Bende alayım ondan. Çok teşekkür ederim.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...