İçeriğe Yönlendir

Zorunlu Trafik Sigortasında Teminat Dışında Kalan Hasarlar


Mehmet Ozyurek

Recommended Posts

Mehmet Ozyurek

Zorunlu Trafik Sigortasında Teminat Dışında Kalan Haller

Aşağıdaki haller sigorta teminatı dışındadır:

a) İşletilme halinde olmayan araçların sebep olacağı zararlar,

b) Hak sahibinin kendi kusuruna denk gelen tazminat talepleri,

c) İlgililerin, sigortalının sorumluluk riski kapsamında olmayan tazminat talepleri,

ç) Sigortalının, eşinin, sigortalının usul ve fürunun, sigortalıya evlat edinme ilişkisiyle bağlı olanların, sigortalının birlikte yaşadığı kardeşlerinin, mallarına gelen zararlar sebebiyle ileri sürebilecekleri talepler,

d) Destekten yoksun kalan hak sahibinin, sigortalının sorumluluk riski kapsamında olmayan destek tazminatı talepleri ile destekten yoksun kalan hak sahibinin, sigortalının sorumluluk riski kapsamında olmakla beraber destek şahsının kusuruna denk gelen destek tazminatı talepleri, 

e) Zarar görenlerin beraberinde bulunan bagaj ve benzeri eşya dışında sigortalı araçta veya bu araç vasıtasıyla çekilen römorkta/yarı römorkta taşınan eşyanın uğrayacağı zararlardan dolayı sigortalıya karşı ileri sürülecek talepler,

f) Manevi tazminat talepleri,

g) Sigortalının, Karayolları Trafik Kanunu uyarınca eylemlerinden sorumlu tutulduğu kişilere karşı yöneltebileceği talepler,

ğ) Sigortalının aracına veya bu araç vasıtasıyla çekilen römorklara ve yarı römorklara veya çekilen araçlara gelecek zararlar nedeniyle ileri sürülecek talepler,

h) Çalınan veya gasp edilen araçların sebep oldukları ve Karayolları Trafik Kanununa göre sigortalının sorumlu olmadığı zararlar, aracın çalındığını veya gasp edildiğini bilerek binen kişilerin zarara uğramaları nedeniyle ileri sürülecek talepler ile çalan ve gasp eden kişilerin talepleri,

ı) Motorlu bisikletlerin kullanılmasından ileri gelen zararlar,

i) 12/4/1991 tarihli ve 3713 sayılı Terörle Mücadele Kanununda belirtilen terör eylemlerinde ve bu eylemlerden doğan sabotajda kullanılan araçların neden olduğu ve 2918 sayılı Karayolları Trafik Kanununa göre sigortalının sorumlu olmadığı zararlar ile aracın terör eylemlerinde kullanıldığını veya kullanılacağını bilerek binen kişilerin zarara uğramaları nedeniyle ileri sürecekleri talepler, aracı terör ve buna bağlı sabotaj eylemlerinde kullanan kişilerin talepleri,

j) Motorlu araç kazalarından dolayı toprak, yeraltı suları, iç sular, deniz ve havanın kirlenmesi ya da kirlenme tehlikesi nedeniyle temizleme, toplanan atıkların taşınması ve bertarafı masrafları ile biyolojik çeşitlilik, canlı kaynaklar ve doğal yaşama verilen zararlar nedeniyle bozulan çevrenin yeniden oluşturulması ile ilgili çevresel zararlardan ileri gelen talepler,

k) Gelir kaybı, kâr kaybı, iş durması ve kira mahrumiyeti gibi zarar verici olguya bağlı olarak oluşan yansıma veya dolaylı zararlar nedeniyle yöneltilecek tazminat talepleri,

l) İlgili mevzuatla genel hükümlere tâbi kılınan talepler,

m) 2918 sayılı Kanunun 104 üncü ve 105 inci maddelerinde düzenlenen sorumluluklar (Bu  maddeler kapsamına dahil durumlar bu amaçla yaptırılan zorunlu mali sorumluluk sigortasına tâbidir.),

n) Cezai kovuşturmadan doğan tüm giderler ile idari ve adli para cezaları,

o) Bu Genel Şart ve ekleri ile tanımlanan teminat içeriği dışında kalan talepler.

(Ek :RG-2/2/2016-29612)(1) Sigortacının bu maddenin birinci paragrafının (d) bendi kapsamında olmasına rağmen ilgililere yaptığı tazminat ödemeleri için sigortalının terekesine ve tereke borçlusu olan mirasçılarına sigortalının kusuru oranında ve ilgili mevzuat dahilinde müracaat hakkı saklıdır.

  • Beğen 3
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Halil Gümüş

ı) Motorlu bisikletlerin kullanılmasından ileri gelen zararlar

Bu ne demek oluyor?

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
ı) Motorlu bisikletlerin kullanılmasından ileri gelen zararlar

Bu ne demek oluyor?

Moped, motorlu bisiklet yani 50 cc altı olanların hukuki zemini sakat.
Bunlara trafik sigortası yapılması zorunlu değil.
Bu madde ile iki sonuç doğuyor.
a) Motorlu bisiklet kazalarını garanti fonu ödemez.
(Garanti fonu: Bedeni hasarlarda, çarpanın belli olmadığı durumlarda, bedeni hasar tutarları, hastane masrafı vs. Garanti fonunca ödenir)
b) Zorunlu trafik sigortası yapılsa bile, anlaşmalı tutanaklar kabul edilmiyor, polis tutanağı lazım.
b) Poliçe ve polis tutanağı olsa bile bu madde gereğince sigorta şirketi bu hasarı red edebiliyor.
Yorum bağlantısı
Halil Gümüş

Sigortayı geçip direkt kasko yapılıyor mu bu 50 cc motorlara? Almaya niyetim var ama bu iş sakat bu haliyle. .

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Sigortayı geçip direkt kasko yapılıyor mu bu 50 cc motorlara? Almaya niyetim var ama bu iş sakat bu haliyle. .

Bence sakat, bir bmw,nin kapısına çarpsan 10-12 bin liradan gelir sesi.
1000 lira harcayıp ehliyeti büyütüp 125 lik bir motor almak daha mantıklı görünüyor.
Çünkü bir süre sonra zaten 50 cc motor yetersiz gelmeye başlayacak.
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 1 yıl sonra...
Mahmut Yıldız

Geçen bisiklet meraklısı bir arkadaşlar konuşurken aklımıza geldi. Diyelim ki çok pahalı bir bisiklet aldı, arkaya taşıyıcı aparata taktı ve gidiyor. Işıkta durdu ama arkadan gelen biz duramadık ve çarptık. Bisikletin hasarını kim öder?

 

Bisikleti yukarıda taşımak daha mantıklı. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Furkan Avcı
Mahmut Yıldız yazdı:

Geçen bisiklet meraklısı bir arkadaşlar konuşurken aklımıza geldi. Diyelim ki çok pahalı bir bisiklet aldı, arkaya taşıyıcı aparata taktı ve gidiyor. Işıkta durdu ama arkadan gelen biz duramadık ve çarptık. Bisikletin hasarını kim öder?

 

Bisikleti yukarıda taşımak daha mantıklı. 

Soruyu değişik sorayım, bagajda 30.000 TL Lik dizüstü bilgisayar var, geldi arkamdan çarptı, bilgisayar hiçe çıktı, sonuç? 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Emin Önal

Bisiklet, tıpkı diğer ek aksesuarlar gibi poliçeye ekletilebiliniyorsa, yani oluyorsa, kasko öder diye düşünüyorum.

 

Yeni bu hafta, dükkana araba girdi, çok komik, sürücüsüz bir araç çarptı :) karşı tarafın trafik sigortası ödedi.

Kendi aramızda istişare ettik. ödemez dedik, dükkan kaskosunu kullanacaktık ancak yukarıdaki Emmi'nin ilk mesajının a bendindeki işletilme hali 2020 yılında değişikliğe gidilmiş.

Vesile ile paylaşalım;

 

KARAYOLLARI MOTORLU ARAÇLAR ZORUNLU MALİ
SORUMLULUK SİGORTASI GENEL ŞARTLARI
A.2. TANIMLAR
ç) İşletilme Hali: Motorlu aracın mekanik aksamının çalışması, (Mekanik aksamı çalışmasa bile motorlu aracın kendiliğinden de olsa hareket haline geçmesi işletilme hali olarak kabul edilir.)

 

Bizim olayda da 21 yaşında şahin 100 metre yukarı yokuştan el freni tutmadığı için geri geri kayarak dükkana girdi.

Tek tesellimiz pazar günü olması, kapalı olmamız ve yaya trafiğinin o an hiç olmaması. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Furkan Avcı yazdı:

Soruyu değişik sorayım, bagajda 30.000 TL Lik dizüstü bilgisayar var, geldi arkamdan çarptı, bilgisayar hiçe çıktı, sonuç? 

geçmiş olsun, hiç olur. anca karşıya dava açmalı,

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Mahmut Yıldız yazdı:

Geçen bisiklet meraklısı bir arkadaşlar konuşurken aklımıza geldi. Diyelim ki çok pahalı bir bisiklet aldı, arkaya taşıyıcı aparata taktı ve gidiyor. Işıkta durdu ama arkadan gelen biz duramadık ve çarptık. Bisikletin hasarını kim öder?

 

Bisikleti yukarıda taşımak daha mantıklı. 

 

Furkan Avcı yazdı:

Soruyu değişik sorayım, bagajda 30.000 TL Lik dizüstü bilgisayar var, geldi arkamdan çarptı, bilgisayar hiçe çıktı, sonuç? 

 

Trafik sigortası, mali sorumluluk sigortasıdır. Senin bisikletine bilgisayarına çarparak zarar verdiysem kusurluysam ve ben bundan sorumluysam, tespit yapılırsa trafik sigortamın bunu ödemesi gerekir.

 

  • Beğen 6
Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız
 
Trafik sigortası, mali sorumluluk sigortasıdır. Senin bisikletine bilgisayarına çarparak zarar verdiysem kusurluysam ve ben bundan sorumluysam, tespit yapılırsa trafik sigortamın bunu ödemesi gerekir.
 
İyiymiş
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...