Muhammet Dede

En Büyük Sorun, Sorunun Bulunamıyor Oluşu !

Recommended Posts

Muhammet Dede

Merhabalar,

2013 Trend paket 1.25i fiesta sahibiyim. Aracımı 30 mart 2020 tarihinde öncesinde kullandığım ve şu an çok aradığım 2008 makyajsız kasa 1.6 collection tdci 110luk focusumu satarak aldım.

                       Aracımı ilk aldığım günden itibaren aracımda çekiş sorunu yaşıyorum. Baştan belirteyim yaşadığım sorun 1.6 tdci focustan inip 1.25 fiestaya binme ile alakalı bir sorun değil, araç gerçekten bir yerlerde arıza barındırıyor :) Aracımı satın aldıktan sonraki 2 aylık süreç içerisinde 4.000 tl ye yakın para harcadım. Kapsamlı ağır bakım, periyodik bakım tamamı orjinal parçalar kullanılarak eski aracımı götürdüğüm güvendiğim bir usta tarafından yapıldı ve yine orjinaliyle bitmek üzre olan debriyaj setim değişti. Yaşadığım soruna en ufak faydası olmadı. Ateşleme sistemi komple değişti bobin ( bosch ) buji - buji kabloları ( FoMoCo ).

 

                        Aracım hızlanmaya çalıştığımda boğuluyor ve hızlanmada kesiklikler yaşıyorum. 3.500-4.000 devir bandını aşınca bir problem kalmıyor. Aracım herhangi bir arıza kodu vermiyor. Gaz kelebeğimi de temizlettirdim. Atiker Gold lpg sistemi montajı mevcut. Belirtmem gerekiyor ki bahsettiğim sorun ve sorunlar hem lpg de hem benzinde mevcut takdir edersiniz ki lpg de daha belirgin şekilde mevcut.

                       

                        Son zamanlarda geç çalışmaya başlamıştı akümden şüphelendik ve aküm gerçekten miladını doldurmuş, değiştirdim. Evet geç çalışma sorunu çözüldü diyebilirim ama hala tek marşta çalışıyor olsa da çoğu zaman ilk aldığım zamanki kadar hızlı çalışmıyor ve bazen 2-3 saniye marşa basılı tutmam gerekebiliyor. Mesela önceden sesi hoşuma gittiği için araba çalışmıyor iken bazen gaza parmak ucumla dokunup arabayı 1.200-1.400 devir bandında çalışmasını sağlamak üzere marş basıyor ve ayağımı çekiyordum anında. Şu an aynı şeyi denediğimde 2-3 saniye marşa basılı tutmam gerekiyor ve boğularak çalışıyor deviri yükseltemiyor hemen. Sabahları soğuk motorda iken marş basıp çalıştırdığımda rolanti hafif oynamalı çalışıyor gerçi bu eskiden de böyleydi ama şu an sabah çalıştığı zaman çok hafif gaza bile basıp çeksem devir boğularak yükseliyor ve aniden çok düşüyor ayağımı çektiğimde tekrar rolanti düzenlenirken tekleyerek hır hır hırr hır hır hırrrr diye çalışarak rolanti olması gereken konumuna geliyor. Bazen stop ediyor motor en az 1-2 dk rolantide çalışmadan gaz pedalına ayağımı koyarsam.(ilk attığım videonun sonunda da bu şekilde stop ediyor ). Son 1 haftadır da her sabah çalıştırdığımda çalıştıktan bir süre sonra dıp dıp dıp diye 6-7 sn kadar süren bir ses yapıyor sonra geçiyor. İlk attığım videoda 34. saniyede başlıyor bu ses kulaklık veya bilgisayar hoparlöründe rahat duyulabiliyor.

 

                       Araba hiç hararet yapmadı çok zorlayıcı yollar yapıyorum bazen dağ yollarında dur kalk dik rampalar falan fakat hiç hararet yapmıyor, su kaynatmıyor, borular şişmiyor yağa-su , suya-yağ karışımı yapmıyor, su eksiltmiyor( motor suyu yani antifriz 5.000 km önce değişti hiçbir eksiltme yok), kompresyon testi yapıldı 4 pistonda da 13 civarı oldukça güzel değerler alındı.. Fakat böyle zorlayıcı şartlardan sonra tabiri caizse aracı biraz yorduktan sonra gaz tepkisi çok daha fazla düşmeye başlıyor, şöyle ki mıcırlı bir yolda 1. viteste gaza bir anda tapagaz yaptığınızda bile patinaj atamayacak seviyeye geliyor. Mesela motorun zorlanmadığı bir yolculukta sakin kullanım devamında güzel bir asfaltta 1. viteste gaza basıldığında bile patinaja düşürebiliyor öne atılıyor hemen. Ve mesela motor normal ısı seviyesini aldıktan ve biraz yol aldıktan sonra gaz pedalına ilk dokunuşumda pedal anlık bir tepkisiz kalıyor motorun sesi o anlık kesiliyor devir hafiften düşüp sonra titreşim yaparak hafiften sarsıntılı yükseliyor devir ilk yükselme eğrisinde iken 800-1000 devir arası.

 

                     Ağır bakım kapsamında motor takozlarım değişti ve rolantide eskiye nazaran daha titreşimli çalışıyor araba şu an. Soğuk iken titreşim olmuyor motorda ısındıktan sonra rolantideyken titreşim mevcut, çok fazla bir titreşim değil ama. Özellikle rampa çıkarken 2. ve 3. viteslerde gaza bastığımda devirlenirken boğuluyor ve kesiklikler yapıyor ufaktan silkeleyerek hızlanmaya başlıyor ta ki devir 3.500-4000 arasını görebilene kadar. Götürdüğüm ustam ve diğer ustalar sorunu çözemiyor, bulamıyor. Bursa'da yaşıyorum, artık ne yapsam ne etsem bilemedim açıkçası.

 

                     Zaten mesleğim yoğun stres ve gerilim altında geçen bir meslek üstüne bu araba ciddi anlamda psikolojim bozulmaya başladı bu araba yüzünden. Ah eşek kafam nerden buldun da aldın şunu diyor. Normalde focus alacaktım ama şu piyasada da tek parça değişenli sol arka kapı saçı 3 bin tramer kayıtlı 130 bin km de yeni kasa fiestayı 59.000 tl ye bulunca kaçırasım gelmedi açıkçası, kaçırsam daha iyiymiş sanırım. Günümün en az 1 saati internette araştırmalar yaparak, sosyal medya da ford ustalarına sorarak geçiyor. Uzun oldu farkındayım ama artık bu sorun yaşamımı etkileme derecesine geldi ve ufakta olsa bir umut belki birileri bir fayda sağlayabilir diyerekten tekrardan aracımla alakalı konu açıyorum. 

 

 

                                                                                         Başlıkta da belirttiğim gibi, Sorun; sorun olması değil, sorunun BULUNAMAMASI.

 

Sabahları soğuk motorda ara ara çok ama çok ufak parmak ucumla gaz verip motoru yokladığım ve devrin sapıttığı video sonunda da stop ettiği video.

 

 

 

Normal çalışma sıcaklıkları içerisindeyken gaza basmamla o anlık gaz pedalının tepki vermeyip devrin anlık düşüp aracı titreterek tekrar yükselmeye başladığı video. 

 

Teşekkür ederim. 

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Sinan Akgöl

Geçmiş olsun. Sübaplara hiç bakılmamış sanırım 1.25 euro 5 olduğu için üstünde olan lpg sistemi acaba bunu destekliyor mu? 

  • Beğen 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Muhammet Dede
Sinan Akgöl yazdı:

Geçmiş olsun. Sübaplara hiç bakılmamış sanırım 1.25 euro 5 olduğu için üstünde olan lpg sistemi acaba bunu destekliyor mu? 

Bakıldı hocam, sübaplarda da sorun yok 😔

Aynı araçtan olupta birçok kişi atiker gold kullanıyor. Bu araç ile en uyumlu kitlerden birisi atiker gold 

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Mehmet Muhip Yılmaz

Egzoz manifoldunu bir kontrol ettirin derim, çok benzer bir sorunu manifoldda kaçak olması sebebiyle gördüm. Bunun egzoz sistemiyle alakası yok diyen ustalara aldırış etmeyin. Bir baktırın. :) 

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Selim Bilgin

Kompresyon testi yaptırdınız mı? Bir çok şey denenmiş sanki oralara bakmak lazım artık. 

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Mehmet Ozyurek

Silindir kompresyonu ölçüm değerleri kaç.
Motor soğukken yaşadığınız sorunun sebebi muhtemelen lpg kalibrasyon hatasıdır.
Aracı 100-150 km sadece benzinde kullanarak sabah çalışmasını gözleyin.

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Tansu Kalafatoğlu

Benzinde kullanırken de aynı demişsiniz. Lpg’yi tankta hiç kalmayacak şekilde komple bitirip benzinde sürmeyi denediniz mi? Hatta bunu yaparken lpg tesisatını araçtan ayırarak benzinde sürmeyi deneyin. Öncelikle lpg olayın neresinde bunu bi netleştirmek lazım. 

  • Beğen 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Mustafa Erkan

Basitten başlamak gerekiyor. Eektriksel veya sensor arizasi gibi dusunuyorum. Ilk olarak ford araclarin benzin pompalari hassastır. Eski sahibi nasil olsa gazla kullaniyorum deyip depo boş gezdi ise benzin pompanizda bir sorun oluşmuş olabilir. Öncelikle benzin filtrenizi degiştirin ve benzin pompanizi kontrol ettin. Basinc degeri isindiktan sonra düşüyormu? Ardindan orjinal fomoco veya motorcraft ateşleme bobini kablo ve buji diyorum. Bu arada map veya maf sensor temizligi. Bursada ozdilegin yaninda evke otomotiv var birde oraya ugrayin derim. 

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Mustafa Ortataş

eksantrik (cam saft sensor) sensörü arızası belirtileri gibide duruyor araç eksantrik sensöründe bazen arıza yakmıyor ford'larda soketler gevşek oluyor bence kontrol edilmeli; elektrik tesisat ile alakalı bir durumda olabilir.umarım çözüme ulaşırsınız

  • Beğen 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Mehmet Göktürk
Mustafa Ortataş yazdı:

eksantrik (cam saft sensor) sensörü arızası belirtileri gibide duruyor araç eksantrik sensöründe bazen arıza yakmıyor ford'larda soketler gevşek oluyor bence kontrol edilmeli; elektrik tesisat ile alakalı bir durumda olabilir.umarım çözüme ulaşırsınız

 

ben de bunu yazacaktım ki yazmışsınız. Oyumu bu yönde kullanıyorum. Fişi kablosu da kontrol edilmeli. Özellikle sıcaklık ile ilgili değişkenlik göstermesi sensör davranışını sıcaklığa bağlı olarak tutukluk yaptığı anlamına gelebilir. Bir de benim belki dediğim pedal pozisyon sensörü var.

Araba sel görmüş olabilir mi hafiften de olsa? (yani köprü altı suda kalma yahut derin sudan geçme ya da geçemeden kalma)

  • Beğen 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Muhammed Orak

buna benzer Bi sorun megane 1 de olmuştu manifoldda çatlak bulduk düzeldi 

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Alpay Köse

Benimde bir sorum olacak 2012 c Max benzinli 125 psi araçta benzin pompası değişti ustaya benzin filtresi nide değiştir dedim.bu araçta yok dedi .varmı yokmu?bilen varmı.varsa neresinde depodan motor bölümüne kadar hortumları kontrol ettik göremedik

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Sani Gerşon
Alpay Köse yazdı:

Benimde bir sorum olacak 2012 c Max benzinli 125 psi araçta benzin pompası değişti ustaya benzin filtresi nide değiştir dedim.bu araçta yok dedi .varmı yokmu?bilen varmı.varsa neresinde depodan motor bölümüne kadar hortumları kontrol ettik göremedik

Mümkündür. BAzı araçların depo içinde olabilir. Pompa değiştiyse orada varsa gözden kaçması pek mümkün değil.

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Alpay Köse
Sani Gerşon yazdı:

Mümkündür. BAzı araçların depo içinde olabilir. Pompa değiştiyse orada varsa gözden kaçması pek mümkün değil.

Teşekkür ederim.pompa değişirken oradaydım.pompayı komple kendim aldım.pompa içerisinde varsada dikkat etmedim.

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Mehmet Yıldız 1
(düzenlendi)

Sıcak soğuk anda çekişte fark olması lambda sensöründen de olabilir dört tellerin ikisi resistan. Araç soğukken sensörü ısıtıyor. Ayrıca sensör arilansa bile hata kodu vermeyebiliyor. Hatalı olctugu için zengin veya fakir bırakıp çekişi bozuyor

tarihinde Mehmet Yıldız 1 tarafından düzenlendi

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Bülent Tarakçı
(düzenlendi)

Krank mil sensörü böyle bir arızaya sebebiyet verebilir mi? Yada 2.seçenek debimetreye bakılması gerekir mi?

tarihinde Bülent Tarakçı tarafından düzenlendi

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Mehmet Göktürk
Bülent Tarakçı yazdı:

Krank mil sensörü böyle bir arızaya sebebiyet verebilir mi? Yada 2.seçenek debimetreye bakılması gerekir mi?

 

Verir çünkü o sensör olmadan araç çalışmaya devam eder ama standart lump program uygular. Kesiklik yapıp bırakıyor ise bi öyle bi böyle çekişte düşüklük tekleme olarak görünebilir.

 

https://carfromjapan.com/article/car-maintenance/common-crankshaft-position-sensor-symptoms/

Araç otomatik mi

otomatik ve manuel 1.25 fiestaların krankşaft posizyon sensör fişlerinin girdiği yerler farklıymış diye birşey okudum. sök tak yapıldıyda yanlış yere takılmış olabilir.

  • Beğen 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Murat Gedik

Mehmet hocam sensör sorunlu ise neden hata kodu bırakmıyor?

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Mehmet Göktürk
Murat Gedik yazdı:

Mehmet hocam sensör sorunlu ise neden hata kodu bırakmıyor?

 

Veri geliyordur yanlış geliyordur. gelmiyor değildir.

  • Beğen 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Muhammet Dede
Mehmet Yıldız 1 yazdı:

Sıcak soğuk anda çekişte fark olması lambda sensöründen de olabilir dört tellerin ikisi resistan. Araç soğukken sensörü ısıtıyor. Ayrıca sensör arilansa bile hata kodu vermeyebiliyor. Hatalı olctugu için zengin veya fakir bırakıp çekişi bozuyor

Arızalı olup olmadığını nasıl anlayabilirim ? Aracım bilgisayara bağlandığında herhangi bir arıza kodu vermemekte ve eğer arızam o değilse de boşu boşuna para ödeyip sağlam parçayı değiştirtmek istemiyorum. Misal bobini değiştirttiğim gibi.

Mehmet Göktürk yazdı:

 

Veri geliyordur yanlış geliyordur. gelmiyor değildir.

Abi peki arızalı olup olmadığını anlamanın yolu nedir ?

Mehmet Göktürk yazdı:

 

Verir çünkü o sensör olmadan araç çalışmaya devam eder ama standart lump program uygular. Kesiklik yapıp bırakıyor ise bi öyle bi böyle çekişte düşüklük tekleme olarak görünebilir.

 

https://carfromjapan.com/article/car-maintenance/common-crankshaft-position-sensor-symptoms/

Araç otomatik mi

otomatik ve manuel 1.25 fiestaların krankşaft posizyon sensör fişlerinin girdiği yerler farklıymış diye birşey okudum. sök tak yapıldıyda yanlış yere takılmış olabilir.

1.25 lerde otomatik yok diye biliyorum, aracım manuel.

Bülent Tarakçı yazdı:

Krank mil sensörü böyle bir arızaya sebebiyet verebilir mi? Yada 2.seçenek debimetreye bakılması gerekir mi?

Bakılsa bile arızaı olup olmadığı nasıl anlaşılacakki ? mesela bobinden şüphelenildi gittim 250 liraya bobin aldım geldim değiştirttim işçilikle beraber 300 sonuç şu oldu, mevcut bobinim sağlammış ve ekstradan masraf yapmış oldum..

Muhammed Orak yazdı:

buna benzer Bi sorun megane 1 de olmuştu manifoldda çatlak bulduk düzeldi 

Şüphelendiğim bir ihtimal ama sağlam gözüküyor ve herhangi hava sesi gelmiyor

Selim Bilgin yazdı:

Kompresyon testi yaptırdınız mı? Bir çok şey denenmiş sanki oralara bakmak lazım artık. 

Yaptırdım, 13.1-13.2-13.1-13.2 değerleri alındı.

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Muhammet Dede
Mehmet Muhip Yılmaz yazdı:

Egzoz manifoldunu bir kontrol ettirin derim, çok benzer bir sorunu manifoldda kaçak olması sebebiyle gördüm. Bunun egzoz sistemiyle alakası yok diyen ustalara aldırış etmeyin. Bir baktırın. :) 

Bunu mekanik ustasına götürmemmi gerekir yoksa direk egzoz işiyle uğraşan bir ustaya götürmem daha isabetlimi olur ?

Mehmet Göktürk yazdı:

 

ben de bunu yazacaktım ki yazmışsınız. Oyumu bu yönde kullanıyorum. Fişi kablosu da kontrol edilmeli. Özellikle sıcaklık ile ilgili değişkenlik göstermesi sensör davranışını sıcaklığa bağlı olarak tutukluk yaptığı anlamına gelebilir. Bir de benim belki dediğim pedal pozisyon sensörü var.

Araba sel görmüş olabilir mi hafiften de olsa? (yani köprü altı suda kalma yahut derin sudan geçme ya da geçemeden kalma)

Yani ekspertiz yaptırdım böyle birşeyden bahsedilmedi temiz olduğu söylendi 

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Muhammet Dede
(düzenlendi)

Eklemek istediğim bir nokta daha, aracımın yakıtında bence herhangi bir fazlalık yok normal gibi görünüyor tüketim değerleri. Benzinde bindiğim zamanlar biraz agresif kullanırım ve yaşadığım yer itibariyle hep yokuş yukarı kullanmam gerekiyor benzinde 7.0 ile 7.4 arası değişkenlik gösteriyor üzerini görmedim henüz. Lpg de ise ortalama 50 tl lik yakıt ile 220-240 km yapabiliyorum. Mesela dün bursadan yalovaya gidecektim sabah tripmetreyi sıfırladım petrolde gazı doldururken litresi 2.98 den gazı doldurttum, Akşam geri döndüğümde tekrar aynı pompadan doldurttum 177.7 km / 39.5 tl sarfiyat çıktı.

Mehmet Ozyurek yazdı:

Silindir kompresyonu ölçüm değerleri kaç.
Motor soğukken yaşadığınız sorunun sebebi muhtemelen lpg kalibrasyon hatasıdır.
Aracı 100-150 km sadece benzinde kullanarak sabah çalışmasını gözleyin.

Abi 13.1 - 13.2 - 13.1 - 13.2 değerleri alındı kompresyon testinde, ustam oldukça iyi olduğunu en ufak sorun olmadığını söyledi.

Lpg kalibrasyonunu yaptırıyorum fakat her gittiğimde tekrar bozulmuş oluyor. ve kalibrasyon yapıldıktan sonra da herhangi fark görmüyorum

2 hafta öncesi lpg yi komple sigortadan iptal ederek 2 depo kadar sadece benzinde kullandım, evet araba daha rahattı çekişi biraz daha iyiydi ama hala boğulma ve çok azda olsa silkeleme sorunları vardı.

tarihinde Muhammet Dede tarafından düzenlendi

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Mehmet Ozyurek

Ateşleme sağlam, kalibrasyon sağlam.. 

IDS cihazı ile detaylı incelemek lazım.. Belki bazı müşürler doğru çalışmıyor. 

 

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Muhammet Dede
Mehmet Ozyurek yazdı:

Ateşleme sağlam, kalibrasyon sağlam.. 

IDS cihazı ile detaylı incelemek lazım.. Belki bazı müşürler doğru çalışmıyor. 

 

Bunların sağlam olduğunu anlamak için kıstas aldığınız nokta nedir abi ?

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Servet Aydın

Eski aracım freelander2. Gitmediği yer kalmadı. Kimse arızayı bulamıyor. Çekiş kaybı var. Ve tüm veriler normal. 23bin tl harcama sonunda 180 tl olan havaakışmete bozuk çıktı. Okuyor ama doğru aralıkta değil. 1 litre hava geçiyor ise onu 0.5 litre görüyor.
Sizin araçta da var o lanet olası parça. Fişini çıkarın deneyin veya başka varsa deneyin. Benzinli motor hava miktarına çok çok dikkat ederek çalışır. En ufak sapma aracı dengesiz yapar

  • Şaşkın 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki

  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.