İçeriğe Yönlendir

Fiesta Şanzıman Vuruntusu


Onur Us

Recommended Posts

(düzenlendi)

Merhaba değerli arkadaşlar. Gruba yeni katıldım sorunumun benzerini konularda bulamadığım için yeni konu açtım. 2011 1.4 benzin+LPG otomatik fiesta aracım var. Araştırdım kadarıyla 4F27E tam otomatik şanzıman diye geçiyor. Araçla özellikle yokuş çıkarken vites 3 ten 2 ye geçerken sanki arkadan biri vuruyormuş gibi vuruntu oluyor. Arkada oturan kişi daha çok hissediyor. Manuel modda kullanmayı denediğimde de yine 3 ten 2 ye geçerken ayağımı gazdan çekmezsem aynı vuruntu oluyor ama ayağımı gazdan çekince vuruntu olmuyor. Başka viteslerde olmuyor bu durum. Mersinde ustaya götürdüm. 2 gün kaldı aracım orada. Usta şanzımanı söktüm içindeki parçaları yeniledim dedi daha sonra şanzımanın hidrolik beynini değiştirdi aracın vites geçişleri yumuşadı fakat bu vuruntu hala devam ediyor. Usta en son çare bunun şanzıman elektronik beyninden kaynaklıdır dedi şimdi ben de beyin araştırıyorum. Aracı bilgisayara bağlattığımda hata kodu da vermiyor. Bu sorunu daha önce yaşayan var mı ya da çözüm önerisi olan var mı? çok teşekkür ediyorum şimdiden. 

tarihinde Onur Us tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
(düzenlendi)

 Benim şanzımanın aynısı. Piyasadaki en sağlam şanzımanlardan. Aracınız kaç km’de?  Doğru yağı, doğru  miktarda koyduğunuzdan emin misiniz? Mercon 5 uygunluğu olan yağı kullanmalısınız. Total xld fe güzel yağdır. Ayrıca yağın miktarı çok önemli. Yağ sıcaklığı 100 derecelere kadar çıkar. Isındıkça hacmi de artar. Yağ çubuğundaki sıcaklığa göre seviyeyi ölçün. 
 

selenoid valfler sağlıklı çalışıyor mu? Bunlar değişti mi? Yeni takılanlar iyi mi tek tek bakmak lazım. Vuruntu mekanik bir olay. Elektronik kartla alakası ne anlamadım. Elektronik kart şanzımana komut veriyor. Bu belli. Şanzımanı sarsıntılı çalıştır diye komut verme yeteneği olduğunu sanmıyorum. 
 

 

tarihinde Tansu Kalafatoğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

 Benim şanzımanın aynısı. Piyasadaki en sağlam şanzımanlardan. Aracınız kaç km’de?  Doğru yağı, doğru  miktarda koyduğunuzdan emin misiniz? Mercon 5 uygunluğu olan yağı kullanmalısınız. Total xld fe güzel yağdır. Ayrıca yağın miktarı çok önemli. Yağ sıcaklığı 100 derecelere kadar çıkar. Isındıkça hacmi de artar. Yağ çubuğundaki sıcaklığa göre seviyeyi ölçün. 
 

selenoid valfler sağlıklı çalışıyor mu? Bunlar değişti mi? Yeni takılanlar iyi mi tek tek bakmak lazım. Vuruntu mekanik bir olay. Elektronik kartla alakası ne anlamadım. Elektronik kart şanzımana komut veriyor. Bu belli. Şanzımanı sarsıntılı çalıştır diye komut verme yeteneği olduğunu sanmıyorum. 
 

 

Aracım 150 binde. Usta mekanik problem olmadığını son care elektronik beyinden olduğunu söyledi. Teknik olarak çok bilgim yok fakat ustanın dediği beyin sanzimana komutu dogru vermiyor diyor.

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

Bu şanzıman 150 binde bozulmaz aslında. İlk defa sizde duyuyorum. Başka ustalara gösterin. Ankara ya da istalbulda baktırın derim. 

Yorum bağlantısı
Sami Demirpaz

Bence selonoidler kontrol edilmeli, valve body içindeki basınç ile çalışan valfler de ayrıca kontrol edilmeli. 

 

Bunların doğru çalışıp çalışmadığını test edebilecek usta bulmak en zoru. 

Yorum bağlantısı

Mersinde ya da Adana da tavsiye edebileceğiniz usta var mı acaba?

Benim anlamadığım bir diğer konu manuel modda gaza basarken vites düşünce aynı vuruntuyu yapıyor fakat ayağımı gazdan çekip vites düşürünce yapmıyor. 

Yorum bağlantısı
Sami Demirpaz
Onur Us yazdı:

Mersinde ya da Adana da tavsiye edebileceğiniz usta var mı acaba?

Benim anlamadığım bir diğer konu manuel modda gaza basarken vites düşünce aynı vuruntuyu yapıyor fakat ayağımı gazdan çekip vites düşürünce yapmıyor. 

 

Ben yağ basınçlarından veya selonoid den olduğunu düşünüyorum. Valve Body yani beyinden. 

Eğer şanzıman açılıp içindeki dişlilerde balatalarda sorun yoksa geriye bu kalıyor. Şanzıman ile yakın geçmişte çok uğraştım. Bende 2'den 1 e düşerken vuruntu vardı. Büyük oranda azaldı yaptığım modifiye ile. 

 

Ben Sonnax firmasının ürünleri ile çözdüm bu işi.  Siz beyni söktürüp Sonnax'ın distribütörüne veya Atco'ya gönderebilirsiniz. Telefonla görüşün beyin testi yapabiliyorlarmı konuşun derim.

 

https://www.sonnax.com/distributors

 

https://atco.com.tr/ 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Onur Us yazdı:

Aracım 150 binde. Usta mekanik problem olmadığını son care elektronik beyinden olduğunu söyledi. Teknik olarak çok bilgim yok fakat ustanın dediği beyin sanzimana komutu dogru vermiyor diyor.

Elektronik Beyin fabrikada kodlanmıştır. Şu selenoid şu basınçta açılıp kapanacaktır. Selenoid de ona göre seçilmiştir ve çalışır. Elektronik beyin şanzımanı nasıl vuruntulu çalıştıralir o ustaya bir sorun. Hani diyor ya, sorun kartta diye. Bunu derken sallayıp sallamadığını, “karttan yapıyorsa kartta nasıl bi sorun var da vuruntu yaptırıyor” diye sorun. Ne diyecek merak ediyorum :) 

 

o şanzımanın kartı sele yangına maruz kalmadıkça değil 150 bin, 300 binde bile zor arıza yapar. 

Yorum bağlantısı
Sami Demirpaz
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Elektronik Beyin fabrikada kodlanmıştır. Şu selenoid şu basınçta açılıp kapanacaktır. Selenoid de ona göre seçilmiştir ve çalışır. Elektronik beyin şanzımanı nasıl vuruntulu çalıştıralir o ustaya bir sorun. Hani diyor ya, sorun kartta diye. Bunu derken sallayıp sallamadığını, “karttan yapıyorsa kartta nasıl bi sorun var da vuruntu yaptırıyor” diye sorun. Ne diyecek merak ediyorum :) 

 

o şanzımanın kartı sele yangına maruz kalmadıkça değil 150 bin, 300 binde bile zor arıza yapar. 

 

Bana da vuruntular hep beyinden demişlerdi. Beyin içindeki valfleri değiştirip bunu düzeltebildik. 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Sami Demirpaz yazdı:

 

Bana da vuruntular hep beyinden demişlerdi. Beyin içindeki valfleri değiştirip bunu düzeltebildik. 

Hidrolik beyin o. Arkadaşa elektronik beyin demişler

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı

Usta ile bugün yine görüştüm hidrolik beyni değiştirdim selenoidleri değiştirdim yapabileceğimi yaptım dedi. Vites düşerken ateşlemeden kaynaklı hata var o yüzden elektronik beyinden ariza var dedi. Bir yerde buldum 3000 TL fiyat verdi ne yapacağımı bilemedim. Sorun elektronik beyinde değilse boş yere almak istemiyorum parçayı da.

Ayni şanzıman elektronik beyni değişince vuruntunun gittiğini söylüyor buradaki arkadaş.

 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Onur Us yazdı:

Usta ile bugün yine görüştüm hidrolik beyni değiştirdim selenoidleri değiştirdim yapabileceğimi yaptım dedi. Vites düşerken ateşlemeden kaynaklı hata var o yüzden elektronik beyinden ariza var dedi. Bir yerde buldum 3000 TL fiyat verdi ne yapacağımı bilemedim. Sorun elektronik beyinde değilse boş yere almak istemiyorum parçayı da.

Ayni şanzıman elektronik beyni değişince vuruntunun gittiğini söylüyor buradaki arkadaş.

 

Sorunu çözülmemiş ama. 
 

akü eski mi? Alternatör kontrol edildi mi? Tüm ana kablolar bakıldı mı? Sigorta kutusu bakıldı mı? 
 

Sürüş esnasında şanzımandaki verileri görebileceğiniz cihazlar var. İyi şanzımancılarda vardır. Atco mesela. Bu arada lpg var mı bilmiyorum ama lpg sigortasını çıkarın. Sigortayı çıkardıktan sonra da deneyin. Bujiler ve bobinler sağlam mı? Sağlıksız ateşlemede şanzıman bazen saçmalayabiliyor. 
 

ben yine elektronik beyinle ilgili Olduğunu düşünmüyorum. Elektronik kartta olabilecek sorunlar bellidir. Oksitlenme, fiziksel müdahale vs. İsterseniz otobeyincilere götürün kontrol etsinler. Bi kart durduk yere içindeki kodu değiştirmez. 
 

şanzıman yağınız ne?

Yorum bağlantısı

Aküyü ve bujileri yeni değiştirdim hocam. Şanzıman yağı benden önceki sahibi tarafından değiştirilmiş fakat usta yağın durumunun iyi olduğunu söyledi. İyi bir elektronikçi bulup ölçüm yaptırmayı düşünüyorum. Lpg sigortasını çıkarmayı deneyeceğim.

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
(düzenlendi)
Onur Us yazdı:

Aküyü ve bujileri yeni değiştirdim hocam. Şanzıman yağı benden önceki sahibi tarafından değiştirilmiş fakat usta yağın durumunun iyi olduğunu söyledi. İyi bir elektronikçi bulup ölçüm yaptırmayı düşünüyorum. Lpg sigortasını çıkarmayı deneyeceğim.

Acaba yağ neydi? Yanlış yağ da kullanılmış olabilir. 
 

evet lpg sigortasını çıkarıp biraz öyle sürün. Aracın yakıt haritası düzelsin. Atco ile telefonda görüşün bence. Kablolarınıza bakın. Şanzımana giden voltaj ve akım yanlışsa yine vuruntu yapabilir. 

tarihinde Tansu Kalafatoğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı

Atco ile telefonda görüştüm şimdi. Kronik sorun olduğunu söyledi. Şanzıman içindeki piston patlatmıştır, beyinden değildir dedi.

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Onur Us yazdı:

Atco ile telefonda görüştüm şimdi. Kronik sorun olduğunu söyledi. Şanzıman içindeki piston patlatmıştır, beyinden değildir dedi.

Bu şanzımanda kronik sorun duymamıştım. Aynı şanzımana sahibiz. Mazda fn4a-el ile aynı sizin şanzıman. Daha kimseden duymadım bu yorumu. Ama olabilir. Sizin şanzımancı pistonları değişmemiş mi acaba? 

Yorum bağlantısı

Degistirmemistir muhtemelen ozellikle sormadım bunu degistirdin mi diye. Ama piston maliyeti 6000 lira istediler o parayı veremem şuan. Mecbur böyle kullanmaya devam edeceğim bir süre daha 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Onur Us yazdı:

Degistirmemistir muhtemelen ozellikle sormadım bunu degistirdin mi diye. Ama piston maliyeti 6000 lira istediler o parayı veremem şuan. Mecbur böyle kullanmaya devam edeceğim bir süre daha 

Çok demişler. Uygun fiyatlı yer bakmak lazım

Yorum bağlantısı
  • 2 ay sonra...
Fahri KAYGUSUZ

Bu problemin aynısı bende de var. Bir çözüm bulabildiniz mi acaba?

Yorum bağlantısı
  • 1 yıl sonra...
Zeki çetinkaya
Onur Us yazdı:

Merhaba değerli arkadaşlar. Gruba yeni katıldım sorunumun benzerini konularda bulamadığım için yeni konu açtım. 2011 1.4 benzin+LPG otomatik fiesta aracım var. Araştırdım kadarıyla 4F27E tam otomatik şanzıman diye geçiyor. Araçla özellikle yokuş çıkarken vites 3 ten 2 ye geçerken sanki arkadan biri vuruyormuş gibi vuruntu oluyor. Arkada oturan kişi daha çok hissediyor. Manuel modda kullanmayı denediğimde de yine 3 ten 2 ye geçerken ayağımı gazdan çekmezsem aynı vuruntu oluyor ama ayağımı gazdan çekince vuruntu olmuyor. Başka viteslerde olmuyor bu durum. Mersinde ustaya götürdüm. 2 gün kaldı aracım orada. Usta şanzımanı söktüm içindeki parçaları yeniledim dedi daha sonra şanzımanın hidrolik beynini değiştirdi aracın vites geçişleri yumuşadı fakat bu vuruntu hala devam ediyor. Usta en son çare bunun şanzıman elektronik beyninden kaynaklıdır dedi şimdi ben de beyin araştırıyorum. Aracı bilgisayara bağlattığımda hata kodu da vermiyor. Bu sorunu daha önce yaşayan var mı ya da çözüm önerisi olan var mı? çok teşekkür ediyorum şimdiden. 

 

S. A benim aracım dada aynı sorun caiivarsı sanjuman kulakgımı takozumu ne dolar onu değiştirdi simdi oyle arkadan vurur gibi bsy kalmadı ama 2 vitese düştüğünde ufak Bi vuruntu kaldı onada şanzıman valfınden olabilir ama Bı sorun cıkarmaz dedi siz sorununuzu çözebildinizmi

Fahri KAYGUSUZ yazdı:

Bu problemin aynısı bende de var. Bir çözüm bulabildiniz mi acaba?

Sorunu çözebildinizmi

Yorum bağlantısı
Zeki çetinkaya
Zeki çetinkaya yazdı:

 

S. A benim aracım dada aynı sorun caiivarsı sanjuman kulakgımı takozumu ne dolar onu değiştirdi simdi oyle arkadan vurur gibi bsy kalmadı ama 2 vitese düştüğünde ufak Bi vuruntu kaldı onada şanzıman valfınden olabilir ama Bı sorun cıkarmaz dedi siz sorununuzu çözebildinizmi

Sorunu çözebildinizmi

Tam olarak hangi sorun 

Fahri KAYGUSUZ yazdı:

Bu problemin aynısı bende de var. Bir çözüm bulabildiniz mi acaba?

Tam olarak hangi sorun

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Zeki çetinkaya
Zeki çetinkaya yazdı:

 

S. A benim aracım dada aynı sorun caiivarsı sanjuman kulakgımı takozumu ne dolar onu değiştirdi simdi oyle arkadan vurur gibi bsy kalmadı ama 2 vitese düştüğünde ufak Bi vuruntu kaldı onada şanzıman valfınden olabilir ama Bı sorun cıkarmaz dedi siz sorununuzu çözebildinizmi

Sorunu çözebildinizmi

Aynı vuruntu geri olmaya başladı 3 usta şanzıman beyninden 2 si şanzıman dan 2 side motor beyninden dedi motor beyninden diyen ustanın biri sabah aynı araçtan vardı daha fazla vuruyordu onun motor beynini denedik ilk düzelince komple değiştirdik dedi sonuca ulaşan varmı başka

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Engin Ugurlu

arkadaşlar aynı sorun bende de var 3 den 2 ye 2 den 1 e geçişte vuruntu var ama hafif yandaki çok hissetmiyecek kadar. Özellikte durma noktasına geldiğinde kasiste kırmızı ışığa yaklastıgında oluyor. Şanzıman yağını değiştirim beyni temizlettim Castrol yağ koydurdum en iyisiymiş ama düzelmedi özellikle araç soğukken daha fazla yapıyor. Yağı değiştiren usta şanzıman hidrolik beyni değişecek dedi. Ondan önce bir ustaya götürdüm oda yağ basıç selenoidi değişecek dedi var mı çözüm bulan

arkadaşlar aynı sorun bende de var 3 den 2 ye 2 den 1 e geçişte vuruntu var ama hafif yandaki çok hissetmiyecek kadar. Özellikte durma noktasına geldiğinde kasiste kırmızı ışığa yaklastıgında oluyor. Şanzıman yağını değiştirim beyni temizlettim Castrol yağ koydurdum en iyisiymiş ama düzelmedi özellikle araç soğukken daha fazla yapıyor. Yağı değiştiren usta şanzıman hidrolik beyni değişecek dedi. Ondan önce bir ustaya götürdüm oda yağ basıç selenoidi değişecek dedi var mı çözüm bulan

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...