İçeriğe Yönlendir

Phev Arabayla Uzun Yol Ekonomik mi?


Ali Darbaz

Recommended Posts

Tansu Kalafatoğlu

Hibrit kullanan kişi ona göre kullanacak. Şehir içinde verimli. Düşük hız, yavaş hızlanma vs. Yaris kullanan arkadaşım %50 tek sürüyor. %50 çekirdek aile. Hep şehir içi. Ort 3,5 üstüne çıkmıyor. Hız 50-60’ı geçmiyor. 
 

yakıt deposu 36lt. Uzun yolda sakin sürüşler Yani 90-100km hızla 5 yaksa 700km menzil edir. Gayet iyi veriler. Fakat standart türk sürücüsü için hibrit aracın bir anlamı yok. Şehir içinde 5 litre yakan yaris hibrit sürücüleri de var

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Mert Gulkokan yazdı:

Doblo motorlu jeep aldın yani emoji23.png

 

Ali Darbaz yazdı:

 

Valla acı ama gercek. Bakımdada 2000 tl para alıyoz. EN azından doblo servisi ile jeep servisi girişleri farklı. Doblo bakım fiyatını duyamıyorlar :D

Aynı durum alfadada geçerli. :D

Tüm renegade sahipleri biliyor. Servis kalitesi de malesef Fiat'ın altında. Bu gidişle ya garanti sonrası kimse uğramaz, ya da satışları artık git gide düşer.

Gittiğim serviste 5 lift var. 5 araç alıyorlar tüm gün, sonra tık yok. Bir bakıma 6 saat arabayı bağlıyorlar. Ne zaman da gitsem, servis alanında çalışan usta göremiyorum.

 

Servis konusunda kim ne derse desin, bu ülkedeki markaların Renault'tan öğrenecekleri çok şey var.

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Bülent Tarakçı yazdı:

Batum da sağdan direksiyonlu taksi olarak kullanılan bir Priusa binmiştim. Adam 10 yıldır kullandığını ve üzerindeki bataryanın hiç değişmediğini söylemişti. Araç 2004 yada 2005 modeldi. 

 

prius bataryaları lityum değil nikel.  yani doldur boşalt adedi yok yahut çok yüksek. bu nedenle çok uzun ömürlü. toyotaların yenileri de aynı şekilde hibritler.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)
Sani Gerşon yazdı:

 

Tüm renegade sahipleri biliyor. Servis kalitesi de malesef Fiat'ın altında. Bu gidişle ya garanti sonrası kimse uğramaz, ya da satışları artık git gide düşer.

Gittiğim serviste 5 lift var. 5 araç alıyorlar tüm gün, sonra tık yok. Bir bakıma 6 saat arabayı bağlıyorlar. Ne zaman da gitsem, servis alanında çalışan usta göremiyorum.

 

Servis konusunda kim ne derse desin, bu ülkedeki markaların Renault'tan öğrenecekleri çok şey var.

 

İş güvenliği nedeniyle her 45 dakikada 15 dk mola verirler. 4 saate 1 çay molası hakları var. Egzos gazından dolayı böyle bir uygulamaları var mavi yakalıların. 

Tuscon ix35 felan alsaydın keşke bakımlar i10 ile neredeyse aynı fiyatlarda idi. 

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora
Ali Darbaz yazdı:

 

İş güvenliği nedeniyle her 45 dakikada 15 dk mola verirler. 4 saate 1 çay molası hakları var. Egzos gazından dolayı böyle bir uygulamaları var mavi yakalıların. 

Tuscon ix35 felan alsaydın keşke bakımlar i10 ile neredeyse aynı fiyatlarda idi. 

Devlet memurlarından rahat o zaman.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız
Bülent Tarakçı yazdı:

Batum da sağdan direksiyonlu taksi olarak kullanılan bir Priusa binmiştim. Adam 10 yıldır kullandığını ve üzerindeki bataryanın hiç değişmediğini söylemişti. Araç 2004 yada 2005 modeldi. 

2 yıl genel bir tabirdi ama hala yolun çok başındayız ve yıllar içinde biten ömürlerle birlikte pil atıkları büyük bir sorun olacak. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Ali Darbaz yazdı:

 

İş güvenliği nedeniyle her 45 dakikada 15 dk mola verirler. 4 saate 1 çay molası hakları var. Egzos gazından dolayı böyle bir uygulamaları var mavi yakalıların. 

Tuscon ix35 felan alsaydın keşke bakımlar i10 ile neredeyse aynı fiyatlarda idi. 

Bir çok markada kullanılan parça koduna göre fiyat çıkarılır. Araç modeline göre değil. Renault'da Talisman'ın da Clio'nun da bakım fiyatı aynıdır (modele göre ekstra parça değişmek gerekmiyorsa). En basitinden, Renegade'in sis farı 500TL iken serviste, AYNI SİS FARI Renault'da 100TL. Bakın, aynı diyorum, yani Renault'tan al parçayı, Renegade'e tak. Arka sis lambası 500L'de 200TL iken Renegade'te 350TL.

 

Bu gidişle dediğim gibi, çok fazla duramazlar ülkede.

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Şans eseri, yazıştığımız konu üzerine facebook duster grubundan bi alıntı: "Bugün Duster'ın bakımı için, Ankara XXX oto ya randevu saatimizde geldik. Her zamanki gibi ilgi alaka muhteşemdi. Ayrıca salgın nedeni ile alınan önlemleri gayet başarılı buldum. Aracın 3. Periyodik bakımı için fazla beklemek istemediğimi söyledim. 45 dakikada işlemleri tamamladılar. 15 dakikada da aracı bir güzel yıkayıp, dezenfekte edip, toplam 1 saatte her işi bitirdiler. "

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Bülent Tarakçı

2 hafta önce Corolla Hybrid i satan görevli, "Şehirler arası fazla yol yapanlara önermiyoruz." demişti. 

Tamamı ile elektrikli olanların atık batarya sorunu olacaktır. Fakat elektrikli araçların fosil yakıtlı araçlara göre daha az sanayii göreceği ve imalatındaki parça sayısının az olmasından dolayı batarya hariç diğer atıkların daha az olacağı öngörülüyormuş. Her 10-15 binde yağ değiştiriyoruz. Nereye gider bu yağlar? Kayışlar, daha aklıma gelmeyen onlarca belki de yüzlerce parça...

Öte taraftan elektrikliyi şarj etmek için kullanacağımız elektriğin üretim sürecinde ki çevre kirliliği var. Gerçi petrolü de kuyudan çekip doldurmuyoruz. Bu böyle uzar gider.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora
Evren Erakçora yazdı:

200 üstü 8 litre çok zor bence. 

Autobild dergisinde bunun karşılaştırması vardı. Porşe Cayenne mesela 70 litre falan yakıyordu tam gazda. Yol bilgisayarı 30 üstü göstermiyormuş moral bozmasın diye:). 1.2 Fiesta 16 litre falan yakıyordu 170 kmde falan. Tam gazda dizeller yaksa da belli bir hızdan sonra tüketim inanılmaz artıyor. Bil bilgisayarı hatalı gösteren araç da çok.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Sani Gerşon yazdı:

Gittiğim serviste 5 lift var. 5 araç alıyorlar tüm gün, sonra tık yok.

premium işte. sana ait loca lift

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Evren Erakçora yazdı:

Autobild dergisinde bunun karşılaştırması vardı. Porşe Cayenne mesela 70 litre falan yakıyordu tam gazda. Yol bilgisayarı 30 üstü göstermiyormuş moral bozmasın diye:). 1.2 Fiesta 16 litre falan yakıyordu 170 kmde falan. Tam gazda dizeller yaksa da belli bir hızdan sonra tüketim inanılmaz artıyor. Bil bilgisayarı hatalı gösteren araç da çok.

o benzinli çayen dir. dodge hellcat de saate 70 litre yakıyor mesela tam gazda. dizelde mümkün değil. kamyon olsa yakmaz o kadar.

Çağlar Bayur yazdı:

premium işte. sana ait loca lift

sanırsın landrover servisi :D

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
(düzenlendi)

saate 70 litre şaka gibi. ondan sonra emisyon neden 400 gr/km. yada depo delik.

tarihinde Dogan Arsiray tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Çağlar Bayur yazdı:

hiç değilse serviste cip gibi hissetsin

 

duster iken nerelere çıkıyordu şimdi kafeye gidiyor.

 

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Çağlar Bayur yazdı:

hiç değilse serviste cip gibi hissetsin

ne gibi? jeep evet jeep gibi değilmi. :D

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Çağlar Bayur yazdı:

premium işte. sana ait loca lift

Land değil bu efendii. Bizim de istif makineleri firmamız yok. Ne sanıyorlar bizi...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Gürbüz

Servet abi yağ bile değişse bi daha land ın liftteki resmini atmaz bu gidişle sizlerin yüzünden[emoji846]

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sinan Akgöl
Dogan Arsiray yazdı:

4d4 4.1 litre yakıyor uzun yolda diyorum ben de. neden savunmayalım ki. işini doğru dürüst yapan toyota dizeli.

 

 

Turbo scrollu ici farkli ondan eminim d4d tabanida hdi pug diye biliyorum. Fransizlar japonlarada el attilar d4d de 

Bir iki ay icinde arabayi degistirebilirim landi opsiyonluyorum satilmaz ise. Land var benim olabilir.

Yorum bağlantısı
Yurdaer Elay
Dogan Arsiray yazdı:

4d4 4.1 litre yakıyor uzun yolda diyorum ben de. neden savunmayalım ki. işini doğru dürüst yapan toyota dizeli. hibrid işi en son nesil ifon gibi birşey. gerçekten ihtiyacımız yok ama herkes almak isityor ve alamıyor. tam pazarlama başarısı. gelecek tam elektrikli araçlarda bence. onda da pil üretiminin çevreye olan etkisi var.  kaynakları efektif kullanacaksak az yol yapacağız olay bu.

 

Daha güzel bir benzetme olamaz :good1: 

Ekonomi açısından HDI motor da çok başarılı. Genel olarak, bu şanzıman oranlarıyla da alakalı olsa gerek.. Manuel olsun, EAT6, EAT8 olsun başarılı şanzımanlar.

 

Sani Gerşon yazdı:

Bir çok markada kullanılan parça koduna göre fiyat çıkarılır. Araç modeline göre değil. Renault'da Talisman'ın da Clio'nun da bakım fiyatı aynıdır (modele göre ekstra parça değişmek gerekmiyorsa). En basitinden, Renegade'in sis farı 500TL iken serviste, AYNI SİS FARI Renault'da 100TL. Bakın, aynı diyorum, yani Renault'tan al parçayı, Renegade'e tak. Arka sis lambası 500L'de 200TL iken Renegade'te 350TL.

 

Bu gidişle dediğim gibi, çok fazla duramazlar ülkede.

 

Renault motorlu Mercedes sahipleri ne yapsın peki? En güzel kol böreği tarifi onlardaymış duyduğuma göre :D 

 

Evren Erakçora yazdı:

Autobild dergisinde bunun karşılaştırması vardı. Porşe Cayenne mesela 70 litre falan yakıyordu tam gazda. Yol bilgisayarı 30 üstü göstermiyormuş moral bozmasın diye:). 1.2 Fiesta 16 litre falan yakıyordu 170 kmde falan. Tam gazda dizeller yaksa da belli bir hızdan sonra tüketim inanılmaz artıyor. Bil bilgisayarı hatalı gösteren araç da çok.

 

Dogan Arsiray yazdı:

saate 70 litre şaka gibi. ondan sonra emisyon neden 400 gr/km. yada depo delik.

 

Cold start anında ful gaz anlık tüketim olabilir mi acaba? Seyir halindeyken zaten ful gaz gitmesi mümkün değil. Eğer böyle bir şey varsa da Cayenne'i üretenler intihar etsinler. TIR sürsek o kadar yakmaz :D 

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora
 
Cold start anında ful gaz anlık tüketim olabilir mi acaba? Seyir halindeyken zaten ful gaz gitmesi mümkün değil. Eğer böyle bir şey varsa da Cayenne'i üretenler intihar etsinler. TIR sürsek o kadar yakmaz [emoji3] 
270 km hızla falan tam gaz giderken. :)
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Yurdaer Elay
Evren Erakçora yazdı:

270 km hızla falan tam gaz giderken. :)

 

Şurada AutoBild editörlerinin 2006 yılında yaptıkları bir testin bilgilerine yer verilmiş. Sayfada testin yayınlandığı AutoBild dergisine link koymuşlar fakat eski olduğu için error veriyor.

Cayenne Turbo S için bir tüketim değeri var ve top speed/tüketim testine katılan araçlar içinde en obur olanmış :) 

Aynı araçların hem benzinli hem dizel testleri de yapılmış ama sayfada herhangi bir bilgi bulamadım. Muhtemelen dizel için de hiç azımsanmayacak bir değer elde etmişlerdir. Porsche bundan rahatsız olmuş olacak ki, yeni modellerinde hibrit reklamı yaparak ortalama yakıtı %30 düşüreceklerini duyurmaya başlamış.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

İşte bu. Doğru hatırlamışım, 270km hızda.

Bir de Veyron 400km hızla giderken hayal edin. Depo kaç dakika idare eder. :) Lastiklerin 1 denemede bittiğini duymuştum ama.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...