İçeriğe Yönlendir

LPG Sorun Demek Midir?


Galip Kul

Recommended Posts

Arabam lpg li 115 binde ve ben yaklasik 70 binde iken yapmistik lpg sistemini 2007 model bir arac  Enteresan sekilde su deposunda eksilme oluyor ama kacak yok. Ve yag da bir yere kadar eksilip orda duruyor ben ne kadar max yapsamda ikiside eksiliyor.  Az yakmasinda dolayi cok memnunum fakat bu tur sorunlar her bin km bir kontrol etmek zorunda birakiyor. dizel aracim varken boyle bir sorun yoktu sadece enjektor ve yuksek ses sorunlari vardi. Sormak istedigim soru her lpg bu tarz sorunlar cikarir mi dizeller daha mi saglamdir ? Veya ben nerde hata yapiyorum?

Saygilar

Yorum bağlantısı
Fatih Akbaş
Arabam lpg li 115 binde ve ben yaklasik 70 binde iken yapmistik lpg sistemini 2007 model bir arac  Enteresan sekilde su deposunda eksilme oluyor ama kacak yok. Ve yag da bir yere kadar eksilip orda duruyor ben ne kadar max yapsamda ikiside eksiliyor.  Az yakmasinda dolayi cok memnunum fakat bu tur sorunlar her bin km bir kontrol etmek zorunda birakiyor. dizel aracim varken boyle bir sorun yoktu sadece enjektor ve yuksek ses sorunlari vardi. Sormak istedigim soru her lpg bu tarz sorunlar cikarir mi dizeller daha mi saglamdir ? Veya ben nerde hata yapiyorum?
Saygilar

Kesinlikle Hayır bu ikinci sıralı sistem arabam ikisindede LPG alırken fark ediyorum LPG olduğunu iki aracımdada ayar yaptırmadan önce oksijen sensörünü değiştirdim maf map temizliği yaptım benzinde tam ltft-stft değerlerini otutturdum o şekilde afr ayarı yaptırdım çok şükür hiç bi sıkıntı yok
Yorum bağlantısı
Fatih Akbaş yazdı:


Kesinlikle Hayır bu ikinci sıralı sistem arabam ikisindede LPG alırken fark ediyorum LPG olduğunu iki aracımdada ayar yaptırmadan önce oksijen sensörünü değiştirdim maf map temizliği yaptım benzinde tam ltft-stft değerlerini otutturdum o şekilde afr ayarı yaptırdım çok şükür hiç bi sıkıntı yok

Peki bu tarz ayarlari ne zamanda bir yaptirmak lazim ? Bu da buyuk bir soru bende yani bu ayarlari neden istiyor acaba araba. Cok basinca kalibrasyonu mu bozuyoruz yoksa her 10  20 binde kalibrosyon gormesi mi gerekir cok iyi bir lpg kiti aslinda butun filtrelerini ve lpg regulatoru bile degistirdim fakat hala su eksiltme ve yag eksilme problemi var.   Veya  benzinli bir arac alip sonradan kendim mi taktirmaliyim acaba oyle daha mi garanti olur belkide lpgli aldgimiz adamlar arabayi enteresan surup bu duruma dusuruyorlar arabayi zorluyorlar.

Yorum bağlantısı
Fatih Akbaş
Peki bu tarz ayarlari ne zamanda bir yaptirmak lazim ? Bu da buyuk bir soru bende yani bu ayarlari neden istiyor acaba araba. Cok basinca kalibrasyonu mu bozuyoruz yoksa her 10  20 binde kalibrosyon gormesi mi gerekir cok iyi bir lpg kiti aslinda butun filtrelerini ve lpg regulatoru bile degistirdim fakat hala su eksiltme ve yag eksilme problemi var.   Veya  benzinli bir arac alip sonradan kendim mi taktirmaliyim acaba oyle daha mi garanti olur belkide lpgli aldgimiz adamlar arabayi enteresan surup bu duruma dusuruyorlar arabayi zorluyorlar.

Eksiltme sorunlarını bilemiyorum ben performans olarak konuştum ben.ilk aldığımda yaptırdım ben ikisinide izledim aracı sonra bir daha hiç yaptırmadım
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

sonradan takılmış lpg sistemlerinde malzeme olsun işçilik olsun yanma sıcaklığı değişkiliği olsun zaman içinde arıza vb. olması normal. az harcanan tüketim bedelinin ufak bir karşılığı

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Mehmet Muhip Yılmaz
Mehmet Göktürk yazdı:

demektir.

Değildir. 

Kaliteli işçilik, iyi montaj ve şahane bir kalibrasyon ile sorunsuzdur.

Yorum bağlantısı
Koray Demir yazdı:

Bakımsız ve ihtimam gösterilmeyen her araç sorun demektir.

iste asil sorun bu bakimi nedir bu lpg nin?  filtre degistirildi yag su arabanin kendi filtreleri de tamam regulator bile degisti. Nasil anlasilir bunun bakim araligi sanirim en guzeli hibritli bir arac bulmak ? veya benzinli alip lpg takmak ve sorun cikana kadar kendin bilerek surmek. Sanirim lpg kitininde bir garantisi olur buda faydali olabilir. uzmeden surebiliriz belki bi 50 bin km

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Mehmet Muhip Yılmaz yazdı:

Değildir. 

Kaliteli işçilik, iyi montaj ve şahane bir kalibrasyon ile sorunsuzdur.

motorun da uygun olması lazım LPG nin ısısına.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Dogan Arsiray yazdı:

motorun da uygun olması lazım LPG nin ısısına.

Cok dogru, iyice arastirmak lazim uygunlugunu

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
(düzenlendi)
Galip Kul yazdı:

Cok dogru, iyice arastirmak lazim uygunlugunu

fiat linea 60 bin km dayanabilmişti sıralı ve çok da doğru ayarı olan sistemle. 3.7 jeep motoru da 90 bin km dayandı. oysaki 200 bin km dir lpg ile gezen araçlar da var. mesela daha eski jeep motorları. 4.0 jeepimiz vardı, ben sattığımda 190 bin km deydi. 120 bin de almıştım.  arkadaşım 300 bin km de hala aynı LPG sistemi ile geziyordu sattığında.

tarihinde Dogan Arsiray tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Dogan Arsiray yazdı:

fiat linea 60 bin km dayanabilmişti sıralı ve çok da doğru ayarı olan sistemle. 3.7 jeep motoru da 90 bin km dayandı. oysaki 200 bin km dir lpg ile gezen araçlar da var. mesela daha eski jeep motorları. 4.0 jeepimiz vardı, ben sattığımda 190 bin km deydi. 120 bin de almıştım.  arkadaşım 300 bin km de hala aynı LPG sistemi ile geziyordu sattığında.

peki sizce olay nedir nasil arastirmak benzinli arabayi bulmak gerek ? mantikli olan nedir lpg takilmis mi yoksa takilmamis mi

Yorum bağlantısı
Koray Demir
Galip Kul yazdı:

iste asil sorun bu bakimi nedir bu lpg nin?  filtre degistirildi yag su arabanin kendi filtreleri de tamam regulator bile degisti. Nasil anlasilir bunun bakim araligi sanirim en guzeli hibritli bir arac bulmak ? veya benzinli alip lpg takmak ve sorun cikana kadar kendin bilerek surmek. Sanirim lpg kitininde bir garantisi olur buda faydali olabilir. uzmeden surebiliriz belki bi 50 bin km

Fabrikasyon olarak üretilmeyen hiçbir araç lpgye uyumludur denemez. 10 binde bir bakım/ayar ve arıza durumunda servise müracaat diğer araçlardan bir farkı yok. Motora anahtar değmeden 1 milyon km yapan ticariler var.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Alpay Sumer

şuanki aracıma kadar hep lpgli araç kullandım.Bakım, malzeme, kaliteli yakıt, birazda bilinçli kullanım olduğunda hiçbir sorun yaşamazsınız. nice Klişe laflar duydum. Arıza lambası bile yakmadılar.

şöyle bir durum var. Uzun vade de birtakım dezavantajları olacaktır. oda aradaki farktan gider..

Yorum bağlantısı
Alpay Sumer yazdı:

şuanki aracıma kadar hep lpgli araç kullandım.Bakım, malzeme, kaliteli yakıt, birazda bilinçli kullanım olduğunda hiçbir sorun yaşamazsınız. nice Klişe laflar duydum. Arıza lambası bile yakmadılar.

şöyle bir durum var. Uzun vade de birtakım dezavantajları olacaktır. oda aradaki farktan gider..

 

Koray Demir yazdı:

Fabrikasyon olarak üretilmeyen hiçbir araç lpgye uyumludur denemez. 10 binde bir bakım/ayar ve arıza durumunda servise müracaat diğer araçlardan bir farkı yok. Motora anahtar değmeden 1 milyon km yapan ticariler var.

yinede ikinci el dizel masrafi ve gurultusunden cok cok iyidir sanirim ama anladigim kadari ile araci lp[g siz alip butun bakimlarini yapip yag su filtre vs sonradan kendimiz taktirsak lpg yi daha iyi olur. bmw 3 serisi 2006 arasi modelleri dusunuyorum passat in tfsi inide dusunmustum bir ara sorun sanirim temiz benzinli bir arac bulmak. Umarim uygun bir arac bulurum. Peki bazi araclar hakkinda fikriniz nedir mesela pejo 508 gibi citroen c4 gibi bu araclarda olusan sikintilarda gercekten klisemi yoksa lpg araci diye bir sey dogru  mu?

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora yazdı:

2006 temiz 3 serisi ? Zor biraz.

zaten tankida simit tank olmuyo bu cok dez avantaj hem goruntu hem yer olarak. audi a4 dusunmustum onunda yag yakma sorunu varmis 1.6 hitlerde yetmez heralde o kasaya o da malesef oyle elendi araba kalmadi adam gibi.   Ic konforu yalitimi birazda prestiji olan d segmenti bakiyorum aslinda ama cok daraldi imkanlar. Umarim bulurum duzgun bi tane 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

Araba kullanma stiliniz ne? Vites değişiminiz hangi devirde? Ani hızlanmanalar, rampa çıkışları, kalkış hareketleri nasıl? Agresif kullanma sıklığınız? Yüksek devir sürme süreleri? 

Yorum bağlantısı
Koray Demir

Ehil ellerde doğru montaj ve kalibrasyon bu işin %60’ıdır. Eski nesil tabir edilen Fransız atmosferikler daha çok elektronik problemlere yatkındır lpg bu işin biraz tuzu biberi oluyor. Lpg de daha az sorun diyorsanız net Japon bakın. Corolla olur Mitsubishi veya Civic olur. Bu kriterleri sağlayan D sınıfı konforlu prestijli araç arıyorsanız tek hedef B5.5 kasa Passat 1.8T alın.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Emre Şimşek

Civic bile arada benzinde kullanmazsan rölantide düzensizlik yapıyor. Sonradan lpg takılmış aracı arada bir benzinle ödüllendirmek lazım.

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

LPG iyidir. Kaç arabam oldu dizel den dertsiz ve ekonomik

Çoğuna montajı ben yaptırdım. Montajı benim yaptırmadiklariminda çoğu parçasını yenileyip kullandım. 350 binde LPG'li olan da vardı 60 binde LPG'li olanda. 

190 beygir olanı da vardı 65 beygir olanı da. Karbüratörlu olanlar daha ekonomikdi. Sıralı olanlar performansli. 260 km hız yapanda oldu 5 litre LPG yakanda

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Araba kullanma stiliniz ne? Vites değişiminiz hangi devirde? Ani hızlanmanalar, rampa çıkışları, kalkış hareketleri nasıl? Agresif kullanma sıklığınız? Yüksek devir sürme süreleri? 

altimda sanirim 90 beygirlik bir arac var lpg li 1.4 motorlu. Ara sira sollarken yaptigimiz hizlanmalar var genelde 120 150 arasi yeterli bence. motor sesi duymamak icin 1.7 2.5 devir arasindayim hep. yuzde 25 agresif geri kalan 75 sakin guvenli konforlu yalitimli ucuz surusten yanayim.

 

 

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

Yeri geldi LPG ayarını kendim yaptım. Hiç birinde arıza lambası yanmasına müsade etmedim. Nüans o. LPG var diye arıza ışığı yanan motordan hayır beklemeyin. 1.4 motor da olsa 3.7 V6 da olsa. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Koray Demir yazdı:

Ehil ellerde doğru montaj ve kalibrasyon bu işin %60’ıdır. Eski nesil tabir edilen Fransız atmosferikler daha çok elektronik problemlere yatkındır lpg bu işin biraz tuzu biberi oluyor. Lpg de daha az sorun diyorsanız net Japon bakın. Corolla olur Mitsubishi veya Civic olur. Bu kriterleri sağlayan D sınıfı konforlu prestijli araç arıyorsanız tek hedef B5.5 kasa Passat 1.8T alın.

sizce motoru sorunsuz mudur bu aracin ve alternatifi olabilir mi acaba passat in sizce ?

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...