Koray Demir 23 Ağustos 2020 Paylaş 23 Ağustos 2020 Galip Kul yazdı: sizce motoru sorunsuz mudur bu aracin ve alternatifi olabilir mi acaba passat in sizce ? Taş gibi motor 1.8T. Vw’nin ürettiği gelmiş geçmiş en kaliteli Passat. Temiz B5.5 bakardım ben. Yorum bağlantısı
Bülent Tarakçı 23 Ağustos 2020 Paylaş 23 Ağustos 2020 Galip Kul yazdı: yinede ikinci el dizel masrafi ve gurultusunden cok cok iyidir Bu cümle olmamış. Dizeller artık eskisi kadar gürültülü değil. Lpg de şanslı olan azınlık sorunsuzluktan söz edebilir. Lpg ustaları eskiye göre epeyce deneyimliler. Bir çok sorunu çözebiliyorlar. Fakat genelde Lpg sorun demek. Lpg sıkıntılı bir yakıt olmasaydı, dizel bu kadar satmazdı. Bildiğim kadarı ile Lpg nin oktanı yüksek olduğu için yanma odasından tahliye sırasında alev uzuyor ve sübapları kavuruyor. Bunu anlamayan ustalar bujiden buji kablolarına, bobinden Lpg filtresine, akış metreden krank mil sensörüne, hatta aracın beynine kadar değişim yapıyor. Bir Dünya masraf açıyorlar. Sorunda çözülmüyor. Çektiğin sıkıntı yanına kâr kalıyor.Ankara İstanbul gibi metropol ve deneyimli sanayii ustalarının olduğu yerlerde belki kullanılabilir. Fakat ağzı yanmış biri olarak, Ordu da Japon gurubu olmazsa Lpg li araç binmem. Küçük şehirlerde iyi Lpg ustası bulmak zor. Montaj yaparken hepsi müthiş ustayım ayağındalar. 2 gün sonra sıkıntı çıkınca, "Bu modellerde böyle. " Araba alışacak". Kem küm gak guk. 2 Yorum bağlantısı
Galip Kul 23 Ağustos 2020 Yazar Paylaş 23 Ağustos 2020 Koray Demir yazdı: Taş gibi motor 1.8T. Vw’nin ürettiği gelmiş geçmiş en kaliteli Passat. Temiz B5.5 bakardım ben. cok eski ama bu arac 15 yillik b6 lar nasil ? Bülent Tarakçı yazdı: Bu cümle olmamış. Dizeller artık eskisi kadar gürültülü değil. Lpg de şanslı olan azınlık sorunsuzluktan söz edebilir. Lpg ustaları eskiye göre epeyce deneyimliler. Bir çok sorunu çözebiliyorlar. Fakat genelde Lpg sorun demek. Lpg sıkıntılı bir yakıt olmasaydı, dizel bu kadar satmazdı. Bildiğim kadarı ile Lpg nin oktanı yüksek olduğu için yanma odasından tahliye sırasında alev uzuyor ve sübapları kavuruyor. Bunu anlamayan ustalar bujiden buji kablolarına, bobinden Lpg filtresine, akış metreden krank mil sensörüne, hatta aracın beynine kadar değişim yapıyor. Bir Dünya masraf açıyorlar. Sorunda çözülmüyor. Çektiğin sıkıntı yanına kâr kalıyor.Ankara İstanbul gibi metropol ve deneyimli sanayii ustalarının olduğu yerlerde belki kullanılabilir. Fakat ağzı yanmış biri olarak, Ordu da Japon gurubu olmazsa Lpg li araç binmem. Küçük şehirlerde iyi Lpg ustası bulmak zor. Montaj yaparken hepsi müthiş ustayım ayağındalar. 2 gün sonra sıkıntı çıkınca, "Bu modellerde böyle. " Araba alışacak". Kem küm gak guk. abi para yeni dizellere yetmiyor malesef 2010 model megnae 3 alabiliriz o da turbosu nasil enjektoru nasil anlamiyoruz malesef bi ton masraf. Benin yine subop falan degisir en kotu motor yapilir ama sorunun cozulur. yani 2005 2012 modelleri icin diyorum ekonomik butce olarak yani Yorum bağlantısı
Koray Demir 23 Ağustos 2020 Paylaş 23 Ağustos 2020 Galip Kul yazdı: cok eski ama bu arac 15 yillik b6 lar nasil ? Onlar da güzeldir ama TSI motora geçtiler lpg sistemi farklıdır o kasada sizin bütçe kaç civarı D sınıfı ona göre yol izleyelim? Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 23 Ağustos 2020 Paylaş 23 Ağustos 2020 1.8t motor da zamanında çok sağlam değildi. Turbosu yağ yakmaları Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 23 Ağustos 2020 Paylaş 23 Ağustos 2020 Mustafa Tüfekçi yazdı: 1.8t motor da zamanında çok sağlam değildi. Turbosu yağ yakmaları yürek mi yedin Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 23 Ağustos 2020 Paylaş 23 Ağustos 2020 Çağlar Bayur yazdı: yürek mi yedin Hayırdır? Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 23 Ağustos 2020 Paylaş 23 Ağustos 2020 %25 agresif kullanım da olmamalı. Lpg zaten yüksek sıcaklıkta yanıyor. Bir de sen attırma. %100’ün sakin sürüşlüyse, aracın standart fabrika ayarı motor suyu sıcaklığı 85-95 arasındaysa sorunu sadece ilerleyen zamanlardan supap ve contada yaşardın. Bunu da bugünüm şartlarıyla 2-4 bine hallediyorsun. Ben aylık 20 bin km yapmayan, arabasında henüz lpg olmayan, aracını 2-3 sene sonra satacak kişilere lpg önermiyorum. Ya lpg’li alınır sürülür, ya da senese 20-25 bin km yapılacaksa taktırılır. Yorum bağlantısı
Galip Kul 23 Ağustos 2020 Yazar Paylaş 23 Ağustos 2020 Tansu Kalafatoğlu yazdı: %25 agresif kullanım da olmamalı. Lpg zaten yüksek sıcaklıkta yanıyor. Bir de sen attırma. %100’ün sakin sürüşlüyse, aracın standart fabrika ayarı motor suyu sıcaklığı 85-95 arasındaysa sorunu sadece ilerleyen zamanlardan supap ve contada yaşardın. Bunu da bugünüm şartlarıyla 2-4 bine hallediyorsun. Ben aylık 20 bin km yapmayan, arabasında henüz lpg olmayan, aracını 2-3 sene sonra satacak kişilere lpg önermiyorum. Ya lpg’li alınır sürülür, ya da senese 20-25 bin km yapılacaksa taktırılır. dizel diyosun o zaman abi. Dizel bakicaz heralde 50 lira oynuyo zaten baktiginda aslinda haklisin benim tek dizel kaygim temizini bulamamak enjektorudur turbosudur vs sikintisi olabilir diye Yorum bağlantısı
Emre Demir 23 Ağustos 2020 Paylaş 23 Ağustos 2020 1,6 102 hp Hitler motor vw lpg =sorunsuz motor Ha gönül ister Benzinde binmek ,ama ssorunlu da olsa arıza da yapsa lpg her türlü avantajlı. Yorum bağlantısı
Galip Kul 23 Ağustos 2020 Yazar Paylaş 23 Ağustos 2020 (düzenlendi) Emre Demir yazdı: 1,6 102 hp Hitler motor vw lpg =sorunsuz motor Ha gönül ister Benzinde binmek ,ama ssorunlu da olsa arıza da yapsa lpg her türlü avantajlı. hocam audi a3 biraz sedanni yok sence 1.6 a4 lpg siz bulabilirsem performans sorunu yasar miyim performanstan kastim mesela tir solluycaz gerisine dusurmeyim cekis kaybeder miyim ? bir de otomatigi mantikli bir secim olur mu sence ? ve birde bakiyorum 1.6 cok yok audi a4 de 1.4 lere gecmisler sorun lu mu 1.4 sizce ? 23 Ağustos 2020 tarihinde Galip Kul tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 23 Ağustos 2020 Paylaş 23 Ağustos 2020 (düzenlendi) Galip Kul yazdı: dizel diyosun o zaman abi. Dizel bakicaz heralde 50 lira oynuyo zaten baktiginda aslinda haklisin benim tek dizel kaygim temizini bulamamak enjektorudur turbosudur vs sikintisi olabilir diye Yok. en güzeli yeni nesil atmosferik araçlar diyorum. Mesela corolla istanbul şehir içinde cadde sokak e5, tem karışık trafikte cvt şanzıman (multidrive s) ile 8 litre yakıyor. Ev kullanıcısı için makul. Manueli daha fazla yakıyor olabilir. Uzun yolda 5’lere kadar iniyor. Dizel olacaksa çok düşük km’li veya kimin nasıl kullandığını bildiğin aracı almalısın. 23 Ağustos 2020 tarihinde Tansu Kalafatoğlu tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Ersen şahin 23 Ağustos 2020 Paylaş 23 Ağustos 2020 Galip Kul yazdı: Arabam lpg li 115 binde ve ben yaklasik 70 binde iken yapmistik lpg sistemini 2007 model bir arac Enteresan sekilde su deposunda eksilme oluyor ama kacak yok. Ve yag da bir yere kadar eksilip orda duruyor ben ne kadar max yapsamda ikiside eksiliyor. Az yakmasinda dolayi cok memnunum fakat bu tur sorunlar her bin km bir kontrol etmek zorunda birakiyor. dizel aracim varken boyle bir sorun yoktu sadece enjektor ve yuksek ses sorunlari vardi. Sormak istedigim soru her lpg bu tarz sorunlar cikarir mi dizeller daha mi saglamdir ? Veya ben nerde hata yapiyorum? Saygilar Ben hep lpgli araç kullandım yağ eksiltmenin yada su elsiltmenin lpg ile bağlantısını anlayamadım çünkü benim başıma hiç gelmedi tipo 1.4 karbüratörlüydü tek nokta enjeksiyon su eksiltme kesinlikle yaşamadım 78 model reno 12 düz karbüratörlü sistem su eksiltme yada yağ eksiltme yoktu Mondeo mk 3 2000 motor otomatik sıralı atiker hiç sıkıntı yoktu Ben araçlarımı agresif kullanmayı seven birisiyim lpg ile ne alakası var çözemedim Yorum bağlantısı
Bülent Tarakçı 23 Ağustos 2020 Paylaş 23 Ağustos 2020 Dizelden fazla korkuyorsunuz. Dizel kapalı sistemdir. Eğer yakıt kaliteli ve adabına uygun kullanılırsa, bakım ve yedek parçada ucuza kaçılmaz ise motor ömrü daha fazladır. Atmosferik motor sorunsuzdur. Fakat hacim düşük ise gitmez. Rampada yığılır. Dizel düzde de rampada da sırtındaki yüke bakmaz, çeker götürür. Keşke MTV ve benzin ucuz olsa da 3000 cc, 5000 cc araçlara binebilsek. O zaman kim ne yapsın turboyu? Köpekler yesin dizeli 2 Yorum bağlantısı
Ümit Türk 24 Ağustos 2020 Paylaş 24 Ağustos 2020 (düzenlendi) lpg deyince tüylerim diken diken oluyor. lpg araç bindim sorunda yaşamadım ( 97 honda civic 1.4 ies) fakat lpg çok itici geliyor bana. dizelde öyle. güzel işçilikle ve bakımlı olmakla beraber sorunsuz çalışan lpgli araçlar var. sadece benzinli araç candır diyorum. 24 Ağustos 2020 tarihinde Ümit Türk tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 24 Ağustos 2020 Paylaş 24 Ağustos 2020 Ümit Türk yazdı: lpg deyince tüylerim diken diken oluyor. lpg araç bindim sorunda yaşamadım ( 97 honda civic 1.4 ies) fakat lpg çok itici geliyor bana. dizelde öyle. güzel işçilikle ve bakımlı olmakla beraber sorunsuz çalışan lpgli araçlar var. sadece benzinli araç candır diyorum. Aşırı ön yargılısınız bence Yorum bağlantısı
Ümit Türk 24 Ağustos 2020 Paylaş 24 Ağustos 2020 Tansu Kalafatoğlu yazdı: Aşırı ön yargılısınız bence neden? Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 24 Ağustos 2020 Paylaş 24 Ağustos 2020 Ümit Türk yazdı: neden? tüyleri diken diken edecek bir durum yok milyonlarca araç kullanıyor. Ülkede yıllık yaklaşık Sadece araçlarda 4 milyon ton lpg tüketiliyor. 5 milyon’a yakın lpg’li araç var. 2019 tüik “Mayıs ayı sonu itibarıyla trafiğe kayıtlı 12 milyon 482 bin 475 adet otomobilin %37,7'si LPG, %37,3'ü dizel, %24,6'sı benzin yakıtlı olup, %0,1'i elektrikli veya hibrittir. Yakıt türü bilinmeyen(2) otomobillerin oranı ise %0,3'tür.” Yorum bağlantısı
Cem Işık 24 Ağustos 2020 Paylaş 24 Ağustos 2020 Lpg'li 1 adet aracım oldu, 2002 model jeep KJ, 180 bin km de aldım, 5 senede 255 bin km'de sattım. Lpg kaynaklı sorunum olmadı ama bagajım yok denecek gibiydi, kapalı avm otoparklarında 2. sınıf insan muamelesi gördüm. Lpg oldum olası tedirgin etmiştir beni, lpg bakımlarını hep vaktinden önce yaptırdım. Bence güvenilir bir yerde montaj ve sonrasında bakım periyoduna uyulması ile sorun riski en aza iner. Bir kaç kez su hortumu değişti ama çok önemli arıza diyemem. LPG li araç gibi kullanılırsa araç, çok yüksek devirler çevirtilmeden vs, bence mantıklı. 4 Yorum bağlantısı
Ümit Türk 24 Ağustos 2020 Paylaş 24 Ağustos 2020 Tansu Kalafatoğlu yazdı: tüyleri diken diken edecek bir durum yok milyonlarca araç kullanıyor. Ülkede yıllık yaklaşık Sadece araçlarda 4 milyon ton lpg tüketiliyor. 5 milyon’a yakın lpg’li araç var. 2019 tüik “Mayıs ayı sonu itibarıyla trafiğe kayıtlı 12 milyon 482 bin 475 adet otomobilin %37,7'si LPG, %37,3'ü dizel, %24,6'sı benzin yakıtlı olup, %0,1'i elektrikli veya hibrittir. Yakıt türü bilinmeyen(2) otomobillerin oranı ise %0,3'tür.” güzel bilgi. peki ülkemizde kullanılan LPG nin yurtdışı durumu hakkında bilginiz var mıdır? yani ülkemizde görülen talep kadar yada yakını kullanan bir ülke var mı? Yorum bağlantısı
Emre Demir 24 Ağustos 2020 Paylaş 24 Ağustos 2020 Galip Kul yazdı: hocam audi a3 biraz sedanni yok sence 1.6 a4 lpg siz bulabilirsem performans sorunu yasar miyim performanstan kastim mesela tir solluycaz gerisine dusurmeyim cekis kaybeder miyim ? bir de otomatigi mantikli bir secim olur mu sence ? ve birde bakiyorum 1.6 cok yok audi a4 de 1.4 lere gecmisler sorun lu mu 1.4 sizce ? Performans beklentisi görecedir , çok aman aman bişey beklemeyin ,100 hp 1200 kilo araç , 1.4 tfsi daha iyidir , ama lpg olayı stabil değil. Yorum bağlantısı
Cem Işık 24 Ağustos 2020 Paylaş 24 Ağustos 2020 Ümit Türk yazdı: güzel bilgi. peki ülkemizde kullanılan LPG nin yurtdışı durumu hakkında bilginiz var mıdır? yani ülkemizde görülen talep kadar yada yakını kullanan bir ülke var mı? Japonya yada Kore, tüm taksilerin lpg’li olduğunu duymuştum misal. Yurt dışında da çok kullanılan bir yakıt türü lpg. İtalya’da 1.100.000 araç, Avustralyada 490.000 araç, kuzey amerika 400.000 araç ve hollanda 360.000 araç lpgli imiş.Ülkemizde rakam 4 milyon 500 bin civarı. Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız 24 Ağustos 2020 Paylaş 24 Ağustos 2020 %100 öyledir ya da değildir denemez. Olumlu ve olumsuz yanları vardır. Lpg ile kullanacaksam aracı lpg'siz alıp kendim takmayı tercih ederim. Dizel kullanıyorum, eski aracım lpg'li idi. Bana soracak olursanız benzinli derim. Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray 24 Ağustos 2020 Paylaş 24 Ağustos 2020 Bülent Tarakçı yazdı: Dizelden fazla korkuyorsunuz. Dizel kapalı sistemdir. Eğer yakıt kaliteli ve adabına uygun kullanılırsa, bakım ve yedek parçada ucuza kaçılmaz ise motor ömrü daha fazladır. Atmosferik motor sorunsuzdur. Fakat hacim düşük ise gitmez. Rampada yığılır. Dizel düzde de rampada da sırtındaki yüke bakmaz, çeker götürür. Keşke MTV ve benzin ucuz olsa da 3000 cc, 5000 cc araçlara binebilsek. O zaman kim ne yapsın turboyu? Köpekler yesin dizeli 3.0 crd candır bence Tansu Kalafatoğlu yazdı: . Ev kullanıcısı için makul. ev kullanıcısı ne yahu ? Galip Kul yazdı: peki sizce olay nedir nasil arastirmak benzinli arabayi bulmak gerek ? mantikli olan nedir lpg takilmis mi yoksa takilmamis mi düzgün çalışan teklemeyen su eksiltmeyen aracı bulup kullanmak. parçası bulunsun bütçe de olsun tamirat için gerisi boş bu piyasada... normal şartlar olsa, LPG siz alıp taktırmak ideali tabi. 1 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 24 Ağustos 2020 Paylaş 24 Ağustos 2020 Dogan Arsiray yazdı: ev kullanıcısı ne yahu ? Aile aracı diyelim yani her gün 100 km işe gidip gelenler değil Ümit Türk yazdı: güzel bilgi. peki ülkemizde kullanılan LPG nin yurtdışı durumu hakkında bilginiz var mıdır? yani ülkemizde görülen talep kadar yada yakını kullanan bir ülke var mı? En çok biz. Lpg kit Markaları yabancı olduğuna göre bir çok ülkede kullanıldığı anlaşılabilir. Yorum bağlantısı
Recommended Posts