Mahmut Yıldız 24 Ağustos 2020 Paylaş 24 Ağustos 2020 Bülent Tarakçı yazdı: Dizelden fazla korkuyorsunuz. Dizel kapalı sistemdir. Eğer yakıt kaliteli ve adabına uygun kullanılırsa, bakım ve yedek parçada ucuza kaçılmaz ise motor ömrü daha fazladır. Atmosferik motor sorunsuzdur. Fakat hacim düşük ise gitmez. Rampada yığılır. Dizel düzde de rampada da sırtındaki yüke bakmaz, çeker götürür. Keşke MTV ve benzin ucuz olsa da 3000 cc, 5000 cc araçlara binebilsek. O zaman kim ne yapsın turboyu? Köpekler yesin dizeli Bunu yapan turbo. Hem çeksin hem de az sorun diyorsanız turbo benzinli araç almak lazım. 2 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 24 Ağustos 2020 Paylaş 24 Ağustos 2020 Mahmut Yıldız yazdı: Bunu yapan turbo. Hem çeksin hem de az sorun diyorsanız turbo benzinli araç almak lazım. Turbo benzinliler mi az sorunlu? Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız 24 Ağustos 2020 Paylaş 24 Ağustos 2020 Tansu Kalafatoğlu yazdı: Turbo benzinliler mi az sorunlu? Lpg ile kıyasta evet. Yorum bağlantısı
Köksal Yılmaz 24 Ağustos 2020 Paylaş 24 Ağustos 2020 Benzinde tekleme yaptırmayan bujiler lpgde teklemeyi açığa çıkarabiliyor, bunun gibi bağlantılı sorunları oluyor sanırım. Ben de her kullanan gibi ekonomik olduğu için seviyorum, yoksa benzinde sürmenin tadı başka. Artısı eksisine bakınca lpg iyidir diyorum 2 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 24 Ağustos 2020 Paylaş 24 Ağustos 2020 Mahmut Yıldız yazdı: Lpg ile kıyasta evet. Hocam 90 binde sandık motor değiştirilen turbo benzinli servis bakımlı araçlar var. Hatta meşhur motor ecoboost. Yağ yakmalar, hortum turbo sorunları, su sorunları az değil ki. golf 1.2 tsi 110hp, 1.0 tsi 115 hp. Corolla 1.6 atmosferik 132hp. 0-100’leri aynı hepsinin. Gücü düşük devirlerde istemek başka, basınca gitsin olayı başka. Karıştırılıyor sanırım. 1 Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız 24 Ağustos 2020 Paylaş 24 Ağustos 2020 Tansu Kalafatoğlu yazdı: Hocam 90 binde sandık motor değiştirilen turbo benzinli servis bakımlı araçlar var. Hatta meşhur motor ecoboost. Yağ yakmalar, hortum turbo sorunları, su sorunları az değil ki. golf 1.2 tsi 110hp, 1.0 tsi 115 hp. Corolla 1.6 atmosferik 132hp. 0-100’leri aynı hepsinin. Gücü düşük devirlerde istemek başka, basınca gitsin olayı başka. Karıştırılıyor sanırım. Lpg'li olup sorun yaşayanları yazarsak bitmez. Sorunsuz torbu benzinli motorlar var, gayet de güzel gidiyor, az da yakıyor. Yorum bağlantısı
Servet Aydın 24 Ağustos 2020 Paylaş 24 Ağustos 2020 Doğru montaj doğru ekipman kaliteli yakıt ile lpg ülkemizde işe yarar. 2 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 24 Ağustos 2020 Paylaş 24 Ağustos 2020 Mahmut Yıldız yazdı: Lpg'li olup sorun yaşayanları yazarsak bitmez. Sorunsuz torbu benzinli motorlar var, gayet de güzel gidiyor, az da yakıyor. Sorun lpg’den mi yoksa bakımsızlıktan mı belli değil. Kötü montajı lpg sorunu sayarsak evet haklısınız. Ama turbo benzinliler, en az doğru montajlı bakımlı lpg’lilerden daha az sorunlu değil hocam. Güce gelince, ne kadar güç, ne kadar işletme maliyeti. Büyük başın derdi de büyük olur derler 1 Yorum bağlantısı
Bülent Tarakçı 24 Ağustos 2020 Paylaş 24 Ağustos 2020 Hocam 90 binde sandık motor değiştirilen turbo benzinli servis bakımlı araçlar var. Hatta meşhur motor ecoboost. Yağ yakmalar, hortum turbo sorunları, su sorunları az değil ki. golf 1.2 tsi 110hp, 1.0 tsi 115 hp. Corolla 1.6 atmosferik 132hp. 0-100’leri aynı hepsinin. Gücü düşük devirlerde istemek başka, basınca gitsin olayı başka. Karıştırılıyor sanırım. 0_100 değerine takılma. İstediği kadar devir çevirsin, 132 lik corollanın 1.2 ve 1.0 turbo benzinli karşısında şansı yok. 132 bg hafifte olsa bir an ayağının gevşemesi sonucu tekrardan toplaması zaman alan bir motor. 132 lik Avensis im vardı. Düzde 0_100 ü çok iyiydi. Fakat bir alt vitese de çeksen, nefesi yetmiyordu. Hele ki önüne bir araç çıktığında tekrar toplaması zaman alıyordu. Turbo benzinli de olsa dizel de olsa çabuk topluyor. Arkanda arabalar yığılmıyor. Bir de şöyle bir örnek vereyim. 2_3 km lik bir rampaya 1.0 115 bg turbo benzinli ve 1.6 132 bg atmosferik ikisi birden 120km hızla tırmanmaya başlasın. 1.0 motorun rampanın başına geldiğinde hızı 10_15 km düşerken, 1.6 132 bg lik motorun hızı 20_25 km düşer. Hatta ez kaza gaza bas çek pozisyonu olursa atmosferik te hız kaybı daha fazla olur. 1 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 24 Ağustos 2020 Paylaş 24 Ağustos 2020 Bülent Tarakçı yazdı: 0_100 değerine takılma. İstediği kadar devir çevirsin, 132 lik corollanın 1.2 ve 1.0 turbo benzinli karşısında şansı yok. 132 bg hafifte olsa bir an ayağının gevşemesi sonucu tekrardan toplaması zaman alan bir motor. 132 lik Avensis im vardı. Düzde 0_100 ü çok iyiydi. Fakat bir alt vitese de çeksen, nefesi yetmiyordu. Hele ki önüne bir araç çıktığında tekrar toplaması zaman alıyordu. Turbo benzinli de olsa dizel de olsa çabuk topluyor. Arkanda arabalar yığılmıyor. Bir de şöyle bir örnek vereyim. 2_3 km lik bir rampaya 1.0 115 bg turbo benzinli ve 1.6 132 bg atmosferik ikisi birden 120km hızla tırmanmaya başlasın. 1.0 motorun rampanın başına geldiğinde hızı 10_15 km düşerken, 1.6 132 bg lik motorun hızı 20_25 km düşer. Hatta ez kaza gaza bas çek pozisyonu olursa atmosferik te hız kaybı daha fazla olur. Eski bir corolla 1.6. 80-120 ara hızlanma. Videonun 2.aşamasında 1.2 tsi’ye ne olmuş? bu da 1.2 tsi. Yine golf’ün şansı yok galiba turbolu motorlarda torkun yüksek olması içimdeki insanı yanıltıyor. Atmosferik bir motoru 4000 devir üstünde sürerseniz aynı güçteki turbolu motorlardan farkı çok yoktur. Ama insanlar devir çeviren motora zorlanıyor gözüyle bakıyor. Sanki turbo aynı yeri düşük devri çıkınca zorlanmıyor. O da ses olarak göstermese de yakıt olarak zorlandığını kanıtlıyor. Turbo motor atmosferikten daha masrafsız ve uzun ömürlüdür diyorsanız bilemicem artık Yorum bağlantısı
Emre Şimşek 24 Ağustos 2020 Paylaş 24 Ağustos 2020 Bülent Tarakçı yazdı: 0_100 değerine takılma. İstediği kadar devir çevirsin, 132 lik corollanın 1.2 ve 1.0 turbo benzinli karşısında şansı yok. 132 bg hafifte olsa bir an ayağının gevşemesi sonucu tekrardan toplaması zaman alan bir motor. 132 lik Avensis im vardı. Düzde 0_100 ü çok iyiydi. Fakat bir alt vitese de çeksen, nefesi yetmiyordu. Hele ki önüne bir araç çıktığında tekrar toplaması zaman alıyordu. Turbo benzinli de olsa dizel de olsa çabuk topluyor. Arkanda arabalar yığılmıyor. Bir de şöyle bir örnek vereyim. 2_3 km lik bir rampaya 1.0 115 bg turbo benzinli ve 1.6 132 bg atmosferik ikisi birden 120km hızla tırmanmaya başlasın. 1.0 motorun rampanın başına geldiğinde hızı 10_15 km düşerken, 1.6 132 bg lik motorun hızı 20_25 km düşer. Hatta ez kaza gaza bas çek pozisyonu olursa atmosferik te hız kaybı daha fazla olur. Dediklerinize kısmen katılıyorum babamın avensisinde de tatbik ediyorum ama avensis genellikle kıyaslanan arabalardan bir kaç yüz kilogram ağır oluyor.. Yorum bağlantısı
Mustafa Yanar 24 Ağustos 2020 Paylaş 24 Ağustos 2020 Lpg, kuru fasulye yemek istemeyen birine zorla kuru fasülye yedirmektir. Fabrikasyon olmadığı müddetçe yanlıştır. Yorum bağlantısı
Emre Şimşek 24 Ağustos 2020 Paylaş 24 Ağustos 2020 Dsg insanı yanıltıyor. Güzel bir şanzıman, güç istediğinizde size o gücü 1.0 tsi motordan sağlıyor ama 4000-5000 devirlerde. Avensis de 3000 devirden sonra iyi açılıyor. Sanki 132 beygirin 32’si 3000 devir altındaysa 100 beygir de 3000 devir üstündeymiş gibi.. 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 24 Ağustos 2020 Paylaş 24 Ağustos 2020 Benim otomobil geçmişim üçe ayrılır. Süreler de aşağı yukarı eşit sayılır. Hiç birinden ciddi sorun yaşamadım. Şu an dizel kullanıyorum. Araç değiştirecek olursam ilk tercihim yine dizel dizel olur. Ancak mantıklı bir lpg li de denk gelirse almam demem. Az yakan bir benzinli olursa onu da alırım. 1 Yorum bağlantısı
Yurdaer Elay 24 Ağustos 2020 Paylaş 24 Ağustos 2020 Şu saçma sapan vergi sistemi olmasa, hacmi yüksek atmosferik veya aşırı beslemeli benzinli alsak, motor sesiyle mest olsak 1 Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız 25 Ağustos 2020 Paylaş 25 Ağustos 2020 Yurdaer Elay yazdı: Şu saçma sapan vergi sistemi olmasa, hacmi yüksek atmosferik veya aşırı beslemeli benzinli alsak, motor sesiyle mest olsak 3 litre atmosferik alıp lpg ile binerdim. Katlanamayacağım tek şey menzil olurdu. 1 Yorum bağlantısı
Metin Akbal 25 Ağustos 2020 Paylaş 25 Ağustos 2020 Tansu Kalafatoğlu yazdı: Eski bir corolla 1.6. 80-120 ara hızlanma. Videonun 2.aşamasında 1.2 tsi’ye ne olmuş? bu da 1.2 tsi. Yine golf’ün şansı yok galiba turbolu motorlarda torkun yüksek olması içimdeki insanı yanıltıyor. Atmosferik bir motoru 4000 devir üstünde sürerseniz aynı güçteki turbolu motorlardan farkı çok yoktur. Ama insanlar devir çeviren motora zorlanıyor gözüyle bakıyor. Sanki turbo aynı yeri düşük devri çıkınca zorlanmıyor. O da ses olarak göstermese de yakıt olarak zorlandığını kanıtlıyor. Turbo motor atmosferikten daha masrafsız ve uzun ömürlüdür diyorsanız bilemicem artık Bu olayı Silivri de yaşadım. 1.4 TSI Passat B7, 1.6 TDI Golf bende de 1.6 16V lpg li Bora. 210 km ye kadar zorladım geçemedim ama peşlerini de bırakmadım (6500 de devir kesti 211 demedi) Sağlıklı bir turbo motoru 10 saat boyunca devrin dibini görerek süremezsin ama atmosferikte sürersin 1 Yorum bağlantısı
Ali Gök 25 Ağustos 2020 Paylaş 25 Ağustos 2020 avmye girememek ve bagajı öldürmesi dışında sorun yaşamadım 2 sene kullandım Yorum bağlantısı
Ahmet Gül 25 Ağustos 2020 Paylaş 25 Ağustos 2020 Bu konu forumda defalarca konuşuldu, IOS’mu Android’mi gibi bir şey. Benim ilk arabam benzin 2002 Toyota 1.6 idi. Dayanamadım Lpg taktırdım. Yağ eksiltmeyen araba ilk olarak yarım litre, sonra bir litre, zamanla iki litre eksiltmeye başladı. Japonlar Lpg ile sorunsuz giden araçlar. Peki ben neden sorun yaşamıştım? Diğer insanların kullanımlarına baktığımda şunu anladım: Eğer efendi efendi 3 bin deviri geçmeden giderseniz oluşan zarar çok uzun vadede ortaya çıkıyor ve siz bunu anlamıyorsunuz bile. Benim gibi agresif kullanan, otoyolda aracı 6 bin devir bandında kullanan kişi 100 bin olmadan motoru eline alıveriyor 😊 Özetle ne aldığını bilen mutlu olur. Lpg iyidir, araca zararlıdır ancak ettiğiniz kar size iki motor alıyorsa neden Lpg kullanılmasın? 4 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 25 Ağustos 2020 Paylaş 25 Ağustos 2020 Ahmet Gül yazdı: Bu konu forumda defalarca konuşuldu, IOS’mu Android’mi gibi bir şey. Benim ilk arabam benzin 2002 Toyota 1.6 idi. Dayanamadım Lpg taktırdım. Yağ eksiltmeyen araba ilk olarak yarım litre, sonra bir litre, zamanla iki litre eksiltmeye başladı. Japonlar Lpg ile sorunsuz giden araçlar. Peki ben neden sorun yaşamıştım? Diğer insanların kullanımlarına baktığımda şunu anladım: Eğer efendi efendi 3 bin deviri geçmeden giderseniz oluşan zarar çok uzun vadede ortaya çıkıyor ve siz bunu anlamıyorsunuz bile. Benim gibi agresif kullanan, otoyolda aracı 6 bin devir bandında kullanan kişi 100 bin olmadan motoru eline alıveriyor 😊 Özetle ne aldığını bilen mutlu olur. Lpg iyidir, araca zararlıdır ancak ettiğiniz kar size iki motor alıyorsa neden Lpg kullanılmasın? Lpg’de 6000 devir çevirmek tüple dans etmek gibi bir şey 2 Yorum bağlantısı
Cem Işık 25 Ağustos 2020 Paylaş 25 Ağustos 2020 LPG li aracı lpg li gibi kullanırsak sorun olmaz ama ani kalkışlar ( yüksek devir çevirtmek ) ve yine yüksek hız denemeleri vs için LPG çok uygun değil zannımca. LPG yeterli gücü veremediğinden araç benzine geçmek durumunda kalıyor ve benzin pompası vs derken bir çok sorun kaynağı baş gösteriyor agresif kullanımda. 2 Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız 25 Ağustos 2020 Paylaş 25 Ağustos 2020 Tansu Kalafatoğlu yazdı: Lpg’de 6000 devir çevirmek tüple dans etmek gibi bir şey Hem de tüp açık, elde çakmak varken. 1 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 25 Ağustos 2020 Paylaş 25 Ağustos 2020 Mahmut Yıldız yazdı: Hem de tüp açık, elde çakmak varken. Bu da ateşle 🕺🏼 Yorum bağlantısı
Metin Akbal 25 Ağustos 2020 Paylaş 25 Ağustos 2020 LPG li aracı lpg li gibi kullanırsak sorun olmaz ama ani kalkışlar ( yüksek devir çevirtmek ) ve yine yüksek hız denemeleri vs için LPG çok uygun değil zannımca. LPG yeterli gücü veremediğinden araç benzine geçmek durumunda kalıyor ve benzin pompası vs derken bir çok sorun kaynağı baş gösteriyor agresif kullanımda.Aslında bu özel durum lpg kiti enjektör ayar vs ile alakalı. Birçok bileşen var. Benim eski aracımda 210 km hızla benzine geçme olmadı, bu hıza yakın hızlarda 10 saat kullanmam gerekti yağ eksiltme de olmadı. 41500 km de taktırdım 125 binde sattım sorun olmamıştı. Lpg kiti Atiker idi.Şimdi ki aracımda da 200 km görmedim ama 190 a kadar çıktım yine öyle bir durum olmadı. Lpg kiti BRC. 17 bin km de takıldı 90 bin bakımını yeni yaptırdım. Yine eksilme vs yok.1.8T Quattro da aynı BRC ve doğru ayar ile 230 km hızlarda benzine atma yine olmadı. Sürekli devirli kullanmak hangi yakıt tipinde olursan ol zararını uzun vadede gösterir. Bakımlı olmak ve doğru malzemeyi kullanmak bu süreyi uzatır. Yorum bağlantısı
Cem Işık 25 Ağustos 2020 Paylaş 25 Ağustos 2020 Ben 3700 cc v6 jipte denedim lpg'yi, tecrübe edecek başka lpg'li aracım olmadı. Yüksek devirde yada ani hızlanma isteğinde sorun yaşadım ama motor sıradan bir motor değil görüldüğü gibi Yorum bağlantısı
Recommended Posts