İçeriğe Yönlendir

Diesel Runaway-Ambeleye Kalkma-Duman Sorunları


ALİ SEYKAN

Recommended Posts

ALİ SEYKAN

Herkese merhaba,

Dün instagram ankara trafik sayfasında 2010-2011 bir dizel fiestanın ambeleye kalktığını gördüm. Sahibi çaresiz bir şekilde başındaydı. Yorumlarda çoğu kişi  vitesi 5 e at debriyajdan ayağını çek araba stop eder diyor. Bazı kişilerde hava girişini bir şey ile tıka diyor. Malum fiesta başlıklarının çoğu yağ-duman-motor arızalarıyla ilgili. Dün de o videoyu görünce iyice endişelenmeye başladım.

 

1- Vİtesi 5 e atıp ayağı yavaşça debriyajdan çekme olayı( kimisi hızlıca çek ayağı diyor)  ne kadar mantıklı. Motoru kurtarırken şanzımanı dağıtıp iyice masrafa girmez miyiz ? 

2- Hava girişini bir şeyle kapatma işlemi nasıl oluyor. Bu yöntem daha sağlıklı geliyor bana. Ama nereyi söküp tıkayacağız. Bilgisi olan varsa hatta fotoğraflayabilirse çok sevinirim. Kasa tipinin önemi yok herkes yararlanır.

3- Turbonun yağ kaçırdığını nasıl öğrenebiliriz ve bu ambele olayı neden olur?

 

4- Gaza yüklenince arkadan duman atma olayı neden olur. Araç km si yüksek. Tehlikesi nedir?

5- Enjektör işemesi nasıl anlaşılır?

6- Çokça başlık açılmasına rağmen  çözülmeyen konu; kışın sabah çalışan araç 4-5 saat sonra devir göstergesi çalışmadan  duman altı şekilde neden zorlanarak çalışıyor?

 

Bu konularda NET bilgisi olan üyeler yardımcı olabilirlerse sevinirim. 

Yorum bağlantısı
Alpay Köse

Bildiğim kadarıyla yazayım.hava filtresinden çıkan turboya giden hortumu tıkanıyor hava akışını kesip motorun stop etmesi için.turbo girişindeki hortumu söküp oradan turbonun içindeki kanatciklar kontrol edilir boşluk yapıyorsa ( aşağı yukarı) turbo revizyon yada değişim zamanı gelmiştir.(usta öyle bakmıştı).4-5-6 numaraların sebebi genelde enjektör ayarsizlığı.enjektörcüye gidilip sökülecek.ayar yapılacak eğer işeme varsa zaten orada ortaya çıkar.gerekeni size söyler.yaptirirsaniz birde orada kompresyon ölçtürülebilir.aracın motoru hakkında bilginiz olur.

Yorum bağlantısı
Hasan Karabekiroglu
Önder Özcan yazdı:

Başaramazsın :)

 

 

 

 

Bilerek Land lı olan videoyu veriyon dimi :D 

  • Mutlu 4
Yorum bağlantısı
M. Asım Kahraman

En mantıklısı hava girişini kesmek ama o telaşla kaç kişi kaputu açıp bu işi yapabilir? 5. Viteste debriyajdan çekme işi hasarla sonuçlansa da yine de motorun intiharını seyretmekten daha iyi bir seçenek olur sanırım.

Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız
Kaan Karakaya yazdı:

Güzel bir açıklama videosu:

 

 

Arabadaki yangın tüpleri karbondioksit değil ki, kkt. 

Yorum bağlantısı
Fatih Mehmet Uslu
Önder Özcan yazdı:

Başaramazsın

Ekzosu görmek lazım tabi önce, o dumanda bulmak biraz zor, hem göz hem de başka bişey lazım bunu yapmak için tabi😀

Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız
Dogan Arsiray yazdı:

yangın söndürücü ile emişten girişin diyordu bir videoda

diyor da karbondioksit tüp diyor, kkt ne yapar acaba?

Yorum bağlantısı
Serkan Özmen
ALİ SEYKAN yazdı:

Herkese merhaba,

Dün instagram ankara trafik sayfasında 2010-2011 bir dizel fiestanın ambeleye kalktığını gördüm. Sahibi çaresiz bir şekilde başındaydı. Yorumlarda çoğu kişi  vitesi 5 e at debriyajdan ayağını çek araba stop eder diyor. Bazı kişilerde hava girişini bir şey ile tıka diyor. Malum fiesta başlıklarının çoğu yağ-duman-motor arızalarıyla ilgili. Dün de o videoyu görünce iyice endişelenmeye başladım.

 

1- Vİtesi 5 e atıp ayağı yavaşça debriyajdan çekme olayı( kimisi hızlıca çek ayağı diyor)  ne kadar mantıklı. Motoru kurtarırken şanzımanı dağıtıp iyice masrafa girmez miyiz ? 

2- Hava girişini bir şeyle kapatma işlemi nasıl oluyor. Bu yöntem daha sağlıklı geliyor bana. Ama nereyi söküp tıkayacağız. Bilgisi olan varsa hatta fotoğraflayabilirse çok sevinirim. Kasa tipinin önemi yok herkes yararlanır.

3- Turbonun yağ kaçırdığını nasıl öğrenebiliriz ve bu ambele olayı neden olur?

 

4- Gaza yüklenince arkadan duman atma olayı neden olur. Araç km si yüksek. Tehlikesi nedir?

5- Enjektör işemesi nasıl anlaşılır?

6- Çokça başlık açılmasına rağmen  çözülmeyen konu; kışın sabah çalışan araç 4-5 saat sonra devir göstergesi çalışmadan  duman altı şekilde neden zorlanarak çalışıyor?

 

Bu konularda NET bilgisi olan üyeler yardımcı olabilirlerse sevinirim. 

 

3. Numaralı soruyu ben de merak ediyorum? Bilgili arkadaşlar aydınlatabilir mi acaba?

Yorum bağlantısı
ALİ SEYKAN

5. viteste şanzuman dağılıp motorun çalışmaya devam etmesi gibi bir riskte var. Ayrıca hava girişini tıkarken motor krank kırması kapak atması gibi tehlikelerde varmış. 10.000 devir üstünde çalışan bir motoru suratımızı dağıtması olası bir durum. Benim merak ettiğim fiestası olan bilgili kişiler  fotoğraf yoluyla gösterebilir mi nereyi sökeceğimizi ve tıkayacağımızı?

 

Mahmut Yıldız yazdı:

Arabadaki yangın tüpleri karbondioksit değil ki, kkt. 

Bir de bu problem var. Ayrıca tam nereye sıkacağız. Sonuçta hava girişleri öyle basit yerlerde ve görünür olmayabiliyor.

 

Kaan Karakaya yazdı:

Güzel bir açıklama videosu:

 

 

İnternette bol video var. Ama kimse nereyi tıkayacağımızdan bahsetmiyor. Kimi araçlarda bazı boruların sökülüp oradan müdahale gerekliymiş, kimisinde de direkt hava girişi açık pozisyonda oradan yapılıyormuş

Yorum bağlantısı
ALİ SEYKAN

Bir ek soru daha: biz tüm bu işlemleri yaparken kontağı kapatmalı mıyız? Yani kontak kapalıyken yapılan müdahale araç beynine vb. etkiler mi? 

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

etki etmez. çünkü dizel yakıt çevrim içinde kaldığı sürece devirlenme eğilimi gösterecektir. tek yol yanmayı engellemek.

Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız
Dogan Arsiray yazdı:

etki etmez. çünkü dizel yakıt çevrim içinde kaldığı sürece devirlenme eğilimi gösterecektir. tek yol yanmayı engellemek.

arabayı suya soksak

Yorum bağlantısı
Osman Yavuz

Sanırım instagramdaki o paylaşıma bende denk gelmiştim, yorumlarıda haylice okumuştum. Bazıları ise mekanik kontrollü enjektörlerin benzer sorunlar çıkarabildiğini elektronik kontrollü enjektörlerin piyasaya çıkmasıyla enjektör kaynaklı arızaların azaldığını okumuştum. Tabi ki yağıda yakıt olarak kullanan motor için ne yapılabilir bilmiyorum herhalde motora hava girişini engellemek tek seçenek gibi duruyor.

Yorum bağlantısı
ALİ SEYKAN

 

Osman Yavuz yazdı:

Sanırım instagramdaki o paylaşıma bende denk gelmiştim, yorumlarıda haylice okumuştum. Bazıları ise mekanik kontrollü enjektörlerin benzer sorunlar çıkarabildiğini elektronik kontrollü enjektörlerin piyasaya çıkmasıyla enjektör kaynaklı arızaların azaldığını okumuştum. Tabi ki yağıda yakıt olarak kullanan motor için ne yapılabilir bilmiyorum herhalde motora hava girişini engellemek tek seçenek gibi duruyor.

Ankara da son 1-2 ay içinde 10 tane araç paylaşılmıştır ambeleye kalkan. Çok ciddi bir artış var. Genel kanı pandemi nedeniyle insanların bakım yaptıramadığından olduğu yönünde. Ama işte merak ettiğim bu turboya nasıl bakım yapılıyor veya neden yağ kaçırıyor. 

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

ortasındaki mil bozuluyordur herhalde. sızıyordur kenarından filan.  bu ambale durumunun oluşmaması için ayrı bir mikro kontrolcüsü olan bir kapak ürünü var. tabi bu jeneratörler için kullanılıyor. belli koşullar oluştuğunda tak diye hava girişini kapatıyor.

Mahmut Yıldız yazdı:

arabayı suya soksak

son çare... sökülmesi gerekir heryerinin. ama başka yerleride bozmak var çok kaptırırsak çünkü deli gibi çekiş üretiyor olacak motor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

12000 devri çevirdim 15 e de vurmuş olabilir :) kontrolsuz yağı emmişse bir kere o motor dağılmadan vyea yağ emişi olmadan durmaz. vitese takmak vs hikaye, zaten o an araç içinde kendi burnunuzu bile göremiyorsunuz, yappılabiliyorsa yağ seviye çubuğunu çıkartıp kaçın, sonrası şansa kalmış.

turbo yağ kanalından ziyade motor yağı seviye artışı ile oluyor bu olaylar, dpf in kötü bir yan etkisi

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek
Çağlar Bayur yazdı:

12000 devri çevirdim 15 e de vurmuş olabilir :) kontrolsuz yağı emmişse bir kere o motor dağılmadan vyea yağ emişi olmadan durmaz. vitese takmak vs hikaye, zaten o an araç içinde kendi burnunuzu bile göremiyorsunuz, yappılabiliyorsa yağ seviye çubuğunu çıkartıp kaçın, sonrası şansa kalmış.

turbo yağ kanalından ziyade motor yağı seviye artışı ile oluyor bu olaylar, dpf in kötü bir yan etkisi

 

Vites çare değilmi abi, bitane palioda gördüm gözümle, adam arabanın başında bekliyordu, ilerden biri koşa koşa arabaya bindi vitese takıp debriyajı çekmesiyle araba patır kütür ileri zıpladı ve motor sustu, şanzımanda bişeylerin dağıldığı belliydi ama. 

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Serkan Özmen yazdı:

 

3. Numaralı soruyu ben de merak ediyorum? Bilgili arkadaşlar aydınlatabilir mi acaba?

intercooler yag dolar mesela

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

intercooler ile ilgisi yok, bir şekilde karterden yağ emmeye başlarsa mazot yerine bu yağı yakmaya başlayıp max devire kadar çıkıyor. intercoolerda birtiken yağ buharı zerrecikleri buna sebep olmaz.

kater havalandırma borusunun komple yağ dolması lazım, turbo milinden sızan yağ ile de bunu yapması imknasız değil ama çok uzak o ihtimal.

vitesle stop ettirmek ana kol yatak krank piston kolu şanzıman vs. hasarı ile işi büyütür

 

Yorum bağlantısı
Osman Yavuz
Çağlar Bayur yazdı:

intercooler ile ilgisi yok, bir şekilde karterden yağ emmeye başlarsa mazot yerine bu yağı yakmaya başlayıp max devire kadar çıkıyor. intercoolerda birtiken yağ buharı zerrecikleri buna sebep olmaz.

kater havalandırma borusunun komple yağ dolması lazım, turbo milinden sızan yağ ile de bunu yapması imknasız değil ama çok uzak o ihtimal.

vitesle stop ettirmek ana kol yatak krank piston kolu şanzıman vs. hasarı ile işi büyütür

 

Çağlar abi böyle bir durumla karşılaşılması halinde ne yapılması gerekir, en sağlıklı tavsiyen ne olur mesela.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...