İçeriğe Yönlendir

Diesel Runaway-Ambeleye Kalkma-Duman Sorunları


ALİ SEYKAN

Recommended Posts

Mehmet Göktürk
Süleyman Özakca yazdı:

..

İçimi döktüm bu arada kusura bakmayın

 

..

 

 

Ambele olayı mı oldu ki?

Yorum bağlantısı
Süleyman Özakca
Mehmet Göktürk yazdı:

 

Ambele olayı mı oldu ki?

Hayır ambele olmadı şansımıza oda (Allah korusun) olur bi sandık motor almadigimiz kaldı arabaya 😊

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

1.4 tdci motorda biraz kalender olmalı, arada siyahlı grili duman atabilir, olur öyle şeyler, sıfır iyidir tabii ama pahalı

Yorum bağlantısı
Serkan Özmen
Çağlar Bayur yazdı:

1.4 tdci motorda biraz kalender olmalı, arada siyahlı grili duman atabilir, olur öyle şeyler, sıfır iyidir tabii ama pahalı

 

Çağlar abi, Astra H kasa 1.3 CDTI motorda turbo değişiminde değişmesini tavsiye ettiğin hortumlar hangileri olur? Bir de orjinal olmazsa verim alamazsın diyenler var. Orjinali de çok pahalı. Senin tavsiyen ne olur?

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Serkan Özmen yazdı:

 

Çağlar abi, Astra H kasa 1.3 CDTI motorda turbo değişiminde değişmesini tavsiye ettiğin hortumlar hangileri olur? Bir de orjinal olmazsa verim alamazsın diyenler var. Orjinali de çok pahalı. Senin tavsiyen ne olur?

multijet motoru bilmem, normalde turbo değişirken yağ hortum değişmesi de gerekmez? onu neden tavsiye etmişler acaba

Yorum bağlantısı
Serkan Özmen
Çağlar Bayur yazdı:

multijet motoru bilmem, normalde turbo değişirken yağ hortum değişmesi de gerekmez? onu neden tavsiye etmişler acaba

 

Forumdaki arkadaşlarımız tavsiye ettiler. Turbo hortumu belli bir süreden sonra esnekliğini kaybediyor galiba? Bir de yağ değişimini 7000 km önce yapmıştım. Zaten fazla birşey kalmadı. O yüzden onu değiştirmemde bir sıkıntı olmaz. Ancak hortumlarda ikilemde kaldım. Eski turbomda ıslık sesi var ve performans bazen çok iyi, bazen de kötü oluyor. Bilgisayara bağlattığımızda turbo basıncı olması gerekenden fazla basınç veriyor. Ayrıca turbodan intercooler a giden hortumda yağlanma mevcut ve 7000 km sonunda yağda yarım litre kadar eksilme oldu. Sanırım turbo da yağ kaçağı var ve yağı intercooler a veriyor.  Turboyu revize etmek yerine yenisini aldım MAHLE marka. Değişiminde hortumları ve intercooler ı temizletip takma düşüncem vardı ilk başta. Ancak forumdaki arkadaşlarımız yağı ve hortumları da değiştirmemi tavsiye ettiler.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
M. Asım Kahraman
Coşkun Basan yazdı:

 

Mangal ambaleye kalkmış meğer.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Coşkun Basan
Mangal ambaleye kalkmış meğer.
Mangal önemli [emoji1]
Yorum bağlantısı
Coşkun Basan

Ambeleye kalkan motoru yüksek vitese atıp stop ettiriyor lar

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
ALİ SEYKAN
Coşkun Basan yazdı:

Ambeleye kalkan motoru yüksek vitese atıp stop ettiriyor lar

😂 motor susuyor tekrar çalışıyor şaka gibi.  Kimisi çalışsın diye uğraşır, kimisi sussun diye

Yorum bağlantısı
Coşkun Basan
[emoji23] motor susuyor tekrar çalışıyor şaka gibi.  Kimisi çalışsın diye uğraşır, kimisi sussun diye
Sürücü panik yapıp debriyaj a basıyor olmalı ikinci seferde stop ediyor etmese masrafı katlanacak
Yorum bağlantısı
M. Asım Kahraman
Coşkun Basan yazdı:

Ambeleye kalkan motoru yüksek vitese atıp stop ettiriyor lar

 

5'e atıp stop ettirmenin canlı örneğini görmüş olduk. O devirlerde stop ettirme esnasında aracın nasıl bir tepki vereceğini merak ediyordum açıkçası. Tahmin ederim normal yakıt ile ürettiği gücü üretmiyor motor, pek mücadele etmeden stop etti diyebiliriz. O esnada aceleyle motoru susturabilecek başka yöntem yok bence.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Coşkun Basan
 
5'e atıp stop ettirmenin canlı örneğini görmüş olduk. O devirlerde stop ettirme esnasında aracın nasıl bir tepki vereceğini merak ediyordum açıkçası. Tahmin ederim normal yakıt ile ürettiği gücü üretmiyor motor, pek mücadele etmeden stop etti diyebiliriz. O esnada aceleyle motoru susturabilecek başka yöntem yok bence.
Bence de en mantıklısı bu hava emişe yangın söndürücü sıkmak için geçecek zaman düşünülünce en mantıklısı en yüksek vitese alıp aracı stop etmek
Yorum bağlantısı
ALİ SEYKAN
(düzenlendi)
ALİ SEYKAN yazdı:

 

 

 

 

4- Gaza yüklenince arkadan duman atma olayı neden olur. Araç km si yüksek. Tehlikesi nedir?

5- Enjektör işemesi nasıl anlaşılır?

6- Çokça başlık açılmasına rağmen  çözülmeyen konu; kışın sabah çalışan araç 4-5 saat sonra devir göstergesi çalışmadan  duman altı şekilde neden zorlanarak çalışıyor?

 

 

Yukarıdaki 3 madde için  obd cihazı aldım. https://urun.n11.com/tespit-ve-test-cihazlari/elm327-bluetooth-araba-turkce-arac-ariza-tespit-cihazi-vers-21-P299948701   bu OBDII cihazı klon değil forscanda çalıştı alabilirsiniz fiyatıda uygun. Bluetooth bağlantısı oldu ama araç beyni bağlanmıyordu. 1 saat uğraşmışımdır. En sonunda örnek simülatörü çalıştır dedim sonra kapattım. Bu işlemden sonra aracın beyninede bağlandı. 

Fotoğrafta 4 silindirden 2 numaralı silindirin değeri diğerlerinden fazla görünüyor. 2 numara mı fazla çalışıyor diğerleri mi az çalışıyor?  Sıkıntısı ve çözümü nedir?

Birde değer kolonunda yazan evet hayırlar ne anlama geliyor, diğer değerlerde garip gördüğünüz bir şeyler var mıdır? Geri kalan değerlerinde fotoğrafını yükleyebilirim.

 

uPfGWe.jpg

tarihinde ALİ SEYKAN tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...